Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CAGA Lokalizacja czujnika obrotu silnika (G28) i czujnika położenia wału korbowego (g40)


arek776

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Proszę o pomoc przy lokalizacji czujników. Mam błąd dotyczący sensorów G40 i G28. Mam silnik CAGA z multitronikiem. Próbowałem zlokalizować te czujniki ale nie mogę znaleźć. Czy ktoś może pomóc?


4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) 
          P0016 00 [032] - Incorrect Correlation

Ogólnie standard - około 3000RPM miga kontrolka świec żarowych. Przeszukałem forum ale konkretów nie mogę znaleźć. Chciałbym sprawdzić te czujniki, czy da się je sprawdzić jakoś VCDSem?

Mam też przy okazji inne 2 pytanka - patrząc na silnik zobaczyłem dwie interesujące mnie rzeczy - jeden kabel jakby przerwana izolacja ochronna - chyba przewody są tam dwa i nei są uszkodzone, tylko dziwnie wygląda izolacja - to jest z lewej str. silnika u dołu:

DSC_0004p.jpg DSC_0006p.jpg
Druga sprawa po prawej str. silnika (koło przepustnicy) w bloku silnika jest gwint/miejsce na coś czego tam nie ma. Wiem, że to brzmi dziwnie ale czy to normalne? Dziwi mnie to bo wygląda na to jakby tam było coś przykręcone, nie jest zabrudzone, stare itd. A silnik z 2008 roku
DSC_0009a.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Proszę o pomoc przy lokalizacji czujników. Mam błąd dotyczący sensorów G40 i G28. Mam silnik CAGA z multitronikiem. Próbowałem zlokalizować te czujniki ale nie mogę znaleźć. Czy ktoś może pomóc?

4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) 
          P0016 00 [032] - Incorrect Correlation

Ogólnie standard - około 3000RPM miga kontrolka świec żarowych. Przeszukałem forum ale konkretów nie mogę znaleźć. Chciałbym sprawdzić te czujniki, czy da się je sprawdzić jakoś VCDSem?

Mam też przy okazji inne 2 pytanka - patrząc na silnik zobaczyłem dwie interesujące mnie rzeczy - jeden kabel jakby przerwana izolacja ochronna - chyba przewody są tam dwa i nei są uszkodzone, tylko dziwnie wygląda izolacja - to jest z lewej str. silnika u dołu:

DSC_0004p.jpg DSC_0006p.jpg

tak ma byc i jest ok :hi:

czujnik G28 masz z drugiej strony ponizej wspornika filtra oleju

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16400.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, a czujnik G40 gdzie będzie?

i czy da się to jakoś przetestować VCDSem? albo inaczej? coś było pisane o mierzeniu miernikiem ale coś dokładniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy posiada ktos na jakim kolwiek zdjeciu lokalizacje tych dwoch czujnikow? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, balbolek napisał:

Witam czy posiada ktos na jakim kolwiek zdjeciu lokalizacje tych dwoch czujnikow?

Czujnik położenia walu korbowego jest przy kole zębatym (przy rozrządzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik G28  - na zdjęciu zdemontowana podstawa filtra oleju

g28.jpg

 

Czujnik G40 - według instrukcji do demontażu należy zrzucić pasek rozrządu

g40.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...