corradoowner Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 Witam, pewnie bym tu nie trafił gdyby nie problem z autem Audi a4 b8. Chwilowo przebywam w niemczech na delegacji i auto rzuciło palenie. Postaram się opisać całe zdarzenie. Auto było otwarte przez około godzinę na włączonym zapłonie, zapalonych dziennych, oświetlenie wew, nawiewy i radio. Po tym czasie wyłączyłem zapłon i zamknąłem auto. Po następnych 2-3 godzinach wsiadłem do auta i chciałem odpalić. Za pierwszym razem rozrusznik zakręcił ale auto nie odpaliło. Widać było że aku nie ma mocy żeby uruchomić silnik. Spróbowałem jeszcze raz ale rozrusznik zakręcił tylko raz. Pomyślałem że silnik jeszcze ciepły i wystarczy prądu żeby odpalić na pych. Koledzy popchnęli, auto odpaliło na jakieś 3 sekundy po czym silnik zgasł i zgasło podświetlenie wnętrza, zegary, zapłon. Kluczyk został uwięziony w stacyjce i nie mogłem go wyciągnąć. Pierwsze co pomyślałem, że aku rozładowany i dlatego wszystko zgasło. Podłączyliśmy kable rozruchowe po maską ale to nic nie dało. Brak zapłonu, kluczyk nadal w stacyjce, prąd jest tylko w podświetleniu tunelu środkowego, działa MMI i centralny z kluczyka (sztyfta) reszta nadal w stacyjce. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i żaden nie jest spalony, akumulator naładowany ale nic nie mogę zrobić. Czy ktoś miał podobny problem? Jakiś pomysły co jeszcze mogę sprawdzić? Nie mam dostępu do VCDS, niestety został w Polsce. Teoretycznie nie powinienem się martwić bo za naprawę auta zapłaci mój szef ale może można tego uniknąć?! Nie chciałbym żeby to się powtórzyło w przyszłości. Auto mam od około 2 miesięcy. Zrobiłem nim do tej pory ponad 6000km i nie było żadnego problemu. Auto jutro jedzie do ASO. Co jeszcze mogę sprawdzić? Dziękuję za odpowiedzi
komoornik Opublikowano 25 Października 2016 Opublikowano 25 Października 2016 Jednego mogę pogratulować - próby odpalania na pych. Czy B8 to jakiś Fiat 125p?
olinek2 Opublikowano 6 Listopada 2016 Opublikowano 6 Listopada 2016 Sprawdzałeś kleme na aku pirotechniczną? Bo może ona się uszkodzila jak takie nietypowe odpalanie mieliście.
corradoowner Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 Tak, sprawdzałem. Sprawdziłem naprawde wszystko co mogłem. Dzisiaj zadzwonili do mnie z serwisu Audi i powiedzieli, że auto odpala i generalnie wszystko działa poza zegarami. Dowiedziałem się, że wymienili moduł komfortu i zakodowali wszystko poza licznikiem i nie mogą sobie dać z tym rady. Powiedzieli że mogę zabrać auto ale licznik nie działa i nie mają na to żadnego pomysłu. Trochę mnie to dziwi bo auto stoi w niemieckim serwisie Audi i myślałem, że nie ma dla nich tajemnic. Nikt tam niestety nie rozmawia po angielsku a ja nie znam niemieckiego. Pracuje tam Polak ze śląska ale ciężko się z nim dogadać ze względu na gware, poza tym siedzi tam kilkanaście lat i bardziej zna niemiecki niż polski. Nie bardzo wiem co robić, zabrać auto do innego serwisu?
wrclaguna Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 a na liczniku jakie sa komunikaty ? działa wogóle ?niech ci dadza wydruk błedów z licznika
corradoowner Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 Z tego co zrozumiałem to nie działa nic, poprosiłem kolegę żeby zadzwonił jutro i zapytał o wszystko. Dam znać jak tylko coś będę wiedział. Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć dlaczego tak się stało żeby uniknąć tego w przyszłości.
wrclaguna Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 ciezko cos pomóc mam nadzieje ze sprawdzili bezpiecznik od licznika
corradoowner Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 Sam sprawdziłem wszystkie bezpieczniki zanim auto trafiło do nich. Ciężko powiedzieć co się działo przez te dwa tygodnie odkąd zostawiłem u nich auto.
olinek2 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Bez błędów to wróżenie z fusów :/
corradoowner Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Opublikowano 9 Listopada 2016 Jestem po rozmowie z serwisem i ręce mi opadły. Okazało się że licznik działa ale w trybie "safe" i nie mogą ściągnąć CP bo jest to niemożliwe. Powiedzieli, że licznik prawdopodobnie był już wymieniany na nieoryginalny (czyli co mam teraz?) i mogą mi wymienić na nowy za jedyne 800€ ale nie dają gwarancji, że będzie działać. Nic więcej przy aucie nie będą już robić wiec mogę zabrać auto. Zapytałem jak mogą mi oddać niesprawne auto, odpowiedzieli, że w Polsce może uda się naprawić. Przebolał bym to i zabrał auto do innego serwisu gdyby nie fakt, że za wymianę modułu komfortu wraz z kodowaniem (nie wiem czy wszystko działa jak należy) życzą sobie 1200€. Naprawdę nie wiem co robić. Zapłaciłbym i zabrał auto gdyby wszystko działało. Dzwoniłem do serwisu w Poznaniu i Wrocławiu i dostałem takie same odpowiedzi. Śmiechem zjedli niemiecki serwis. Pani z Poznania powiedziała "zapraszam do nas, zrobię to w 10min". Co do ceny usługi w Polsce, najdroższy moduł komfortu kosztuje ok 1700zł plus wymiana, max 2300zł. Dostanę wycene modułu wraz z wymianą ale nie wiem czy to coś da. Nie mam pomysłu co robić. Mam ze sobą VCDS, przy odbiorze auta na pewno sprawdzę co zrobili ale chyba będzie już za późno.
wrclaguna Opublikowano 10 Listopada 2016 Opublikowano 10 Listopada 2016 Mam sterowniki jakby co ochrone tez sciagniemy
corradoowner Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Opublikowano 24 Listopada 2016 Po 2 tygodniowych bojach z serwisem Audi w Niemczech odebrałem auto. W aucie nie działa wiele rzeczy, które działały przed usterką. Poradzę sobie z ponownym kodowaniem nie których funkcji ale z nie działającym licznikiem już nie (ochrona komponentu). Nadal nie wiem co dokładnie stało się z autem i co zostało wymienione (wiem o blokadzie kolumny kierownicy). Poniżej wrzucam zdjęcie faktury wraz z pracami, które wykonali przy aucie. Zapytałem ich jak mogą mi oddać niesprawne auto?! Odpowiedzieli że przecież silnik odpala, auto jeździ wiec o co mi chodzi?! Niedziałający licznik? Przecież widać z jaka prędkością się jedzie. Na pytanie co z pozostałymi funkcjami licznika, które istotnie przydają się podczas jazdy jak chociażby podświetlenie, nie umieli odpowiedzieć. Nie umieli też odpowiedzieć dlaczego nie zakodowali drugiego kluczyka. Jeden działa, drugi powiedzieli, że nie zakodują, BO NIE i koniec tematu. Nie miałem czasu dłużej przepychać się z serwisem i postanowiłem odebrać auto, Cena za "usługę" powaliła z nóg, 1247,29€. Nie są, lub są źle zakodowane lampy z tyłu (były zmieniane na LED). Cały czas palą się przeciwmgielne, stop zapala się tylko nad szybą. Co do kontrolek na liczniku takich jak, airbag, hamulec ręczny, abs, itp gość, który oddawał mi auto powiedział ze po przejechaniu jakiegoś dystansu same zgasną. Dobrze wiedziałem, że nie zgasną, wiec zapytałem dlaczego sami tego nie zrobili mimo że na liczniku było zrobione 15km (czyli jeździli), nie umiał odpowiedzieć. Do całej historii należy też dodać tuner radiowy który zabrała niemiecka policja. Dostałem telefon z Interpolu, że tuner radiowy, który znajduje się u mnie w aucie pasuje numerami do skradzionego auta, które mają na liście. Gość, który oddawał mi auto powiedział, że nie mogli dokończyć prac nad autem ze względu a brak tunera i to tuner jest odpowiedzialny za większość błędów w aucie. Zapytałem dlaczego teraz o tym mówi skoro zanim policja zabrała tuner to auto stało u nich 2,5 tygodnia, i dlaczego nie zaproponowali mi np. kupno nowego tunera tylko nowego licznika za 800€?! Pomijam fakt, że auto odebrałem brudne wewnątrz i na zewnątrz, podrapanymi dekorami itp. Auto trafiło od razu do drugiego serwisu Audi. Gość wydawał się kumaty i logicznie myślący. Sam stwierdził, że skoro zrobili kluczyk i kolumnę kierownicy to dlaczego nie zrobili licznika?! Zadzwonił do poprzedniego serwisu i nagle zmienił zdanie o 180 stopni. Potwierdził, że bez tunera naprawa jest niemożliwa bo on jest winowajcą. Po numerze vin dobrał mi "jedyny pasujący" tuner za 1400€ i powiedział, że z wymiana kodowaniem naprawa przekroczy 2 tys €. Myślicie, że coś przede mną ukrywają? Czy chcą mnie naciągnąć na koszty? Wg mojej wiedzy tuner nie ma nic wspólnego z nie działającym licznikiem. Zabrałem stamtąd auto i zastanawiam się gdzie z nim pojechać. Z kodowaniem reszty rzeczy sam sobie poradzę ale nie z licznikiem. Poniżej faktura oraz błędy po podpięciu VCDS. Thursday,24,November,2016,17:46:12:10074 VCDS Version: Beta 11.2.0 Data version: 20110305 Address 46: Central Conv. Labels: 8K0-907-064-46.clb Control Module Part Number: 8K0 907 064 CQ HW: 8K0 907 064 CQ Component and/or Version: BCM2 2.0 H07 0437 Software Coding: 01000620203900400120020000000000 Work Shop Code: WSC 32303 001 1048576 VCID: 810D0137A3C9 8 Faults Found: 02198 - Bulb for Tail Light 2; Left (M49) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:29:56 02199 - Bulb for Tail Light 2; Right (M50) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:29:56 02738 - Bulb for Tail/Brake Light; Left 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:29:56 02739 - Bulb for Tail/Brake Light; Right 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:29:56 01502 - Bulb for Rear Fog; Left (L46) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:31:53 01506 - Bulb for Rear Fog; Right (L47) 012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:31:58 02615 - Fuel Tank Cap; Lock 009 - Open or Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01101001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:35:12 02616 - Fuel Tank Cap; Unlock 009 - Open or Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01101001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:39:02 Thursday,24,November,2016,17:48:33:10074 VCDS Version: Beta 11.2.0 Data version: 20110305 Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAG.clb Control Module Part Number: 03L 906 022 MJ HW: 03L 906 022 B Component and/or Version: R4 2,0L EDC H01 4378 Software Coding: 0104002C18072018 Work Shop Code: WSC 62171 136 06560 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MJ A01006 (AU48) VCID: 79FDE9D74B19 1 Fault Found: 7144 - Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533) U1008 00 [044] - Implausible Signal Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 129381 km Date: 2016.11.25 Time: 07:30:12 Readiness: 0 0 0 0 0 Thursday,24,November,2016,17:45:03:10074 VCDS Version: Beta 11.2.0 Data version: 20110305 Address 19: CAN Gateway Labels: 8T0-907-468.clb Control Module Part Number: 8T0 907 468 P HW: 8T0 907 468 K Component and/or Version: GW-BEM 4CAN-M H09 0095 Software Coding: 000303 Work Shop Code: WSC 06325 000 00000 VCID: 4E976A0BA217 5 Faults Found: 02071 - Local Databus 012 - Electrical Fault in Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:26:36 02252 - Generator 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 10 Reset counter: 124 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:27:36 00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 10 Reset counter: 124 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:27:36 00384 - Optical Databus 011 - Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101011 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:35:21 02095 - Component Protection Active 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 123 Mileage: 129381 km Time Indication: 0 Date: 2016.11.25 Time: 07:39:44
wrclaguna Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 wychodzi na to ze wczesniej ktoś juz grzebał w aucie i sterowniki były kodowane poza ASO
MarcinOslo Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Kluczyki jesli dostarczyles im 2 czy 3 ,to tyle powinni zakodowac. Co do zegarow ,jesli z ochrona cos bylo przykombinowane poza ASO ,to rzeczywiscie online moze to byc nie mozliwe - spotkalem sie z taka sytuacja raz. A skoro radio bylo lewe to moze byc tez cos wiecej ,ale tak czy inaczej tlumaczenie ze nie usuneli ochrony z zegarow bo nie ma radia to BZDURA ,jedno nie ma nic wspolnego z drugim.
wrclaguna Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 ...... no i w gatewayu jest 02095 - Component Protection Active
MarcinOslo Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 W gateway'u tez bedzie ten blad jesli jest aktywna ochrona w jakims innym module ,a tutaj podobno jest w zegarach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się