Skocz do zawartości
IGNOROWANY

auto nie odpala, brak zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pewnie bym tu nie trafił gdyby nie problem z autem Audi a4 b8. Chwilowo przebywam w niemczech na delegacji i auto rzuciło palenie.

Postaram się opisać całe zdarzenie. Auto było otwarte przez około godzinę na włączonym zapłonie, zapalonych dziennych, oświetlenie wew, nawiewy i radio. Po tym czasie wyłączyłem zapłon i zamknąłem auto. Po następnych 2-3 godzinach wsiadłem do auta i chciałem odpalić. Za pierwszym razem rozrusznik zakręcił ale auto nie odpaliło. Widać było że aku nie ma mocy żeby uruchomić silnik. Spróbowałem jeszcze raz ale rozrusznik zakręcił tylko raz. Pomyślałem że silnik jeszcze ciepły i wystarczy prądu żeby odpalić na pych. Koledzy popchnęli, auto odpaliło na jakieś 3 sekundy po czym silnik zgasł i zgasło podświetlenie wnętrza, zegary, zapłon. Kluczyk został uwięziony w stacyjce i nie mogłem go wyciągnąć. Pierwsze co pomyślałem, że aku rozładowany i dlatego wszystko zgasło. Podłączyliśmy kable rozruchowe po maską ale to nic nie dało. Brak zapłonu, kluczyk nadal w stacyjce, prąd jest tylko w podświetleniu tunelu środkowego, działa MMI i centralny z kluczyka (sztyfta) reszta nadal w stacyjce. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i żaden nie jest spalony, akumulator naładowany ale nic nie mogę zrobić. Czy ktoś miał podobny problem? Jakiś pomysły co jeszcze mogę sprawdzić? Nie mam dostępu do VCDS, niestety został w Polsce. Teoretycznie nie powinienem się martwić bo za naprawę auta zapłaci mój szef ale może można tego uniknąć?! Nie chciałbym żeby to się powtórzyło w przyszłości. Auto mam od około 2 miesięcy. Zrobiłem nim do tej pory ponad 6000km i nie było żadnego problemu. Auto jutro jedzie do ASO. Co jeszcze mogę sprawdzić? Dziękuję za odpowiedzi

Opublikowano

Jednego mogę pogratulować - próby odpalania na pych.

Czy B8 to jakiś Fiat 125p?

Opublikowano

Sprawdzałeś kleme na aku pirotechniczną? Bo może ona się uszkodzila jak takie nietypowe odpalanie mieliście.

Opublikowano

Tak, sprawdzałem. Sprawdziłem naprawde wszystko co mogłem. Dzisiaj zadzwonili do mnie z serwisu Audi i powiedzieli, że auto odpala i generalnie wszystko działa poza zegarami. Dowiedziałem się, że wymienili moduł komfortu i zakodowali wszystko poza licznikiem i nie mogą sobie dać z tym rady. Powiedzieli że mogę zabrać auto ale licznik nie działa i nie mają na to żadnego pomysłu. Trochę mnie to dziwi bo auto stoi w niemieckim serwisie Audi i myślałem, że nie ma dla nich tajemnic. Nikt tam niestety nie rozmawia po angielsku a ja nie znam niemieckiego. Pracuje tam Polak ze śląska ale ciężko się z nim dogadać ze względu na gware, poza tym siedzi tam kilkanaście lat i bardziej zna niemiecki niż polski. Nie bardzo wiem co robić, zabrać auto do innego serwisu?

Opublikowano

a na liczniku jakie sa komunikaty ? działa wogóle ?

niech ci dadza wydruk błedów z licznika

Opublikowano

Z tego co zrozumiałem to nie działa nic, poprosiłem kolegę żeby zadzwonił jutro i zapytał o wszystko. Dam znać jak tylko coś będę wiedział. Przede wszystkim chciałbym się dowiedzieć dlaczego tak się stało żeby uniknąć tego w przyszłości.

Opublikowano

ciezko cos pomóc :wink: mam nadzieje ze sprawdzili bezpiecznik od licznika

Opublikowano

Sam sprawdziłem wszystkie bezpieczniki zanim auto trafiło do nich. Ciężko powiedzieć co się działo przez te dwa tygodnie odkąd zostawiłem u nich auto.

Opublikowano

Bez błędów to wróżenie z fusów :/

Opublikowano

Jestem po rozmowie z serwisem i ręce mi opadły. Okazało się że licznik działa ale w trybie "safe" i nie mogą ściągnąć CP bo jest to niemożliwe. Powiedzieli, że licznik prawdopodobnie był już wymieniany na nieoryginalny (czyli co mam teraz?) i mogą mi wymienić na nowy za jedyne 800€ ale nie dają gwarancji, że będzie działać. Nic więcej przy aucie nie będą już robić wiec mogę zabrać auto. Zapytałem jak mogą mi oddać niesprawne auto, odpowiedzieli, że w Polsce może uda się naprawić. Przebolał bym to i zabrał auto do innego serwisu gdyby nie fakt, że za wymianę modułu komfortu wraz z kodowaniem (nie wiem czy wszystko działa jak należy) życzą sobie 1200€. Naprawdę nie wiem co robić. Zapłaciłbym i zabrał auto gdyby wszystko działało. Dzwoniłem do serwisu w Poznaniu i Wrocławiu i dostałem takie same odpowiedzi. Śmiechem zjedli niemiecki serwis. Pani z Poznania powiedziała "zapraszam do nas, zrobię to w 10min". Co do ceny usługi w Polsce, najdroższy moduł komfortu kosztuje ok 1700zł plus wymiana, max 2300zł. Dostanę wycene modułu wraz z wymianą ale nie wiem czy to coś da. Nie mam pomysłu co robić. Mam ze sobą VCDS, przy odbiorze auta na pewno sprawdzę co zrobili ale chyba będzie już za późno.

Opublikowano

Mam sterowniki jakby co :hi: ochrone tez sciagniemy

Opublikowano

Po 2 tygodniowych bojach z serwisem Audi w Niemczech odebrałem auto. W aucie nie działa wiele rzeczy, które działały przed usterką. Poradzę sobie z ponownym kodowaniem nie których funkcji ale z nie działającym licznikiem już nie (ochrona komponentu). Nadal nie wiem co dokładnie stało się z autem i co zostało wymienione (wiem o blokadzie kolumny kierownicy). Poniżej wrzucam zdjęcie faktury wraz z pracami, które wykonali przy aucie. Zapytałem ich jak mogą mi oddać niesprawne auto?! Odpowiedzieli że przecież silnik odpala, auto jeździ wiec o co mi chodzi?! Niedziałający licznik? Przecież widać z jaka prędkością się jedzie. Na pytanie co z pozostałymi funkcjami licznika, które istotnie przydają się podczas jazdy jak chociażby podświetlenie, nie umieli odpowiedzieć. Nie umieli też odpowiedzieć dlaczego nie zakodowali drugiego kluczyka. Jeden działa, drugi powiedzieli, że nie zakodują, BO NIE i koniec tematu. Nie miałem czasu dłużej przepychać się z serwisem i postanowiłem odebrać auto, Cena za "usługę" powaliła z nóg, 1247,29€. Nie są, lub są źle zakodowane lampy z tyłu (były zmieniane na LED). Cały czas palą się przeciwmgielne, stop zapala się tylko nad szybą. Co do kontrolek na liczniku takich jak, airbag, hamulec ręczny, abs, itp gość, który oddawał mi auto powiedział ze po przejechaniu jakiegoś dystansu same zgasną. Dobrze wiedziałem, że nie zgasną, wiec zapytałem dlaczego sami tego nie zrobili mimo że na liczniku było zrobione 15km (czyli jeździli), nie umiał odpowiedzieć. Do całej historii należy też dodać tuner radiowy który zabrała niemiecka policja. Dostałem telefon z Interpolu, że tuner radiowy, który znajduje się u mnie w aucie pasuje numerami do skradzionego auta, które mają na liście. Gość, który oddawał mi auto powiedział, że nie mogli dokończyć prac nad autem ze względu a brak tunera i to tuner jest odpowiedzialny za większość błędów w aucie. Zapytałem dlaczego teraz o tym mówi skoro zanim policja zabrała tuner to auto stało u nich 2,5 tygodnia, i dlaczego nie zaproponowali mi np. kupno nowego tunera tylko nowego licznika za 800€?! Pomijam fakt, że auto odebrałem brudne wewnątrz i na zewnątrz, podrapanymi dekorami itp. Auto trafiło od razu do drugiego serwisu Audi. Gość wydawał się kumaty i logicznie myślący. Sam stwierdził, że skoro zrobili kluczyk i kolumnę kierownicy to dlaczego nie zrobili licznika?! Zadzwonił do poprzedniego serwisu i nagle zmienił zdanie o 180 stopni. Potwierdził, że bez tunera naprawa jest niemożliwa bo on jest winowajcą. Po numerze vin dobrał mi "jedyny pasujący" tuner za 1400€ i powiedział, że z wymiana kodowaniem naprawa przekroczy 2 tys €. Myślicie, że coś przede mną ukrywają? Czy chcą mnie naciągnąć na koszty? Wg mojej wiedzy tuner nie ma nic wspólnego z nie działającym licznikiem. Zabrałem stamtąd auto i zastanawiam się gdzie z nim pojechać. Z kodowaniem reszty rzeczy sam sobie poradzę ale nie z licznikiem. Poniżej faktura oraz błędy po podpięciu VCDS.

0lC80l.jpg

Thursday,24,November,2016,17:46:12:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305
Address 46: Central Conv. Labels: 8K0-907-064-46.clb
Control Module Part Number: 8K0 907 064 CQ HW: 8K0 907 064 CQ
Component and/or Version: BCM2 2.0 H07 0437
Software Coding: 01000620203900400120020000000000
Work Shop Code: WSC 32303 001 1048576
VCID: 810D0137A3C9
8 Faults Found:
02198 - Bulb for Tail Light 2; Left (M49)
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:29:56
02199 - Bulb for Tail Light 2; Right (M50)
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:29:56
02738 - Bulb for Tail/Brake Light; Left
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:29:56
02739 - Bulb for Tail/Brake Light; Right
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:29:56
01502 - Bulb for Rear Fog; Left (L46)
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:31:53
01506 - Bulb for Rear Fog; Right (L47)
012 - Electrical Fault in Circuit - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:31:58
02615 - Fuel Tank Cap; Lock
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:35:12
02616 - Fuel Tank Cap; Unlock
009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01101001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:39:02
Thursday,24,November,2016,17:48:33:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305
Address 01: Engine Labels: 03L-906-022-CAG.clb
Control Module Part Number: 03L 906 022 MJ HW: 03L 906 022 B
Component and/or Version: R4 2,0L EDC H01 4378
Software Coding: 0104002C18072018
Work Shop Code: WSC 62171 136 06560
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MJ A01006 (AU48)
VCID: 79FDE9D74B19
1 Fault Found:
7144 - Please Check DTC Memory in CAN Gateway (J533)
U1008 00 [044] - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 129381 km
Date: 2016.11.25
Time: 07:30:12
Readiness: 0 0 0 0 0
Thursday,24,November,2016,17:45:03:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0
Data version: 20110305
Address 19: CAN Gateway Labels: 8T0-907-468.clb
Control Module Part Number: 8T0 907 468 P HW: 8T0 907 468 K
Component and/or Version: GW-BEM 4CAN-M H09 0095
Software Coding: 000303
Work Shop Code: WSC 06325 000 00000
VCID: 4E976A0BA217
5 Faults Found:
02071 - Local Databus
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:26:36
02252 - Generator
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 124
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:27:36
00458 - Control Module for Battery Monitoring (J367)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 124
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:27:36
00384 - Optical Databus
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:35:21
02095 - Component Protection Active
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 123
Mileage: 129381 km
Time Indication: 0
Date: 2016.11.25
Time: 07:39:44
Opublikowano

wychodzi na to ze wczesniej ktoś juz grzebał w aucie i sterowniki były kodowane poza ASO :hi:

Opublikowano

Kluczyki jesli dostarczyles im 2 czy 3 ,to tyle powinni zakodowac.

Co do zegarow ,jesli z ochrona cos bylo przykombinowane poza ASO ,to rzeczywiscie online moze to byc nie mozliwe - spotkalem sie z taka sytuacja raz.

A skoro radio bylo lewe to moze byc tez cos wiecej ,ale tak czy inaczej tlumaczenie ze nie usuneli ochrony z zegarow bo nie ma radia to BZDURA ,jedno nie ma nic wspolnego z drugim.

Opublikowano

...... no i w gatewayu jest :wink:


02095 - Component Protection Active

Opublikowano

W gateway'u tez bedzie ten blad jesli jest aktywna ochrona w jakims innym module ,a tutaj podobno jest w zegarach ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...