Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Problem z niską temperaturą silnika


OSA

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem z moim adr 96r 1.8 125 km. temperatura silnika na kanale 51 climatronika dochodzi do 75-76 stopni , na zegarach pokazuje idealnie 90 co się dzieje ? dodam że na kanale 49 pokazuje 0 stopni. w czerwcu wymieniałem termostat na ori bo na zegarach pokazywał 60-70 stopni (nie sprawdzałem na climatroniku) i po wymianie ok 90. teraz gdy zrobiło się trochę chłodniej to późno mi si przełącza na gaz ,mimo że mam ustawioną temperaturę przełączenia na 30 stopni. czy możliwe że termostat po 5 miesiącach padł (ori). czy może to czujnik temperatury chłodzenia. układ jest dobrze odpowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik trzeba sprawdzic Vag-iem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK ALE CZY TO OZNACZA ŻE TEMPERATURA JEST WŁAŚCIWA I TYLKO CZYJNIK OSZUKUJE CZY PRZEZ WALNIĘTY CZUJNIK TEMPERATURA JEST ZA NISKA I ZA WYMIANĘ MOGĘ BRAĆ ŚMIAŁO SIĘ SAM? A I TEN CZUJNIK TO JEST JEDEN I GDZIE SIĘ ZNAJDUJĘ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw VAG

zapinasz go na zimny silnik, potem w czasie jazdy obserwujesz co sie dzieje

jaka jest temp. na Vag-u, klimie i wskazniku wszedzie powionno byc tak samo (m.w.)

czujnik jest miedzy silnikiem a sciana grodziową

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu silnika, za głowicą. Z góry jest wpięta kostka 4-pinowa, z boku zabezpieczony zawleczką (od strony grodzi). Odłączasz, odbezpieczasz i wyciągasz.

Wymiana trwa 2min :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś zobaczyłem, że jest wyciek spod tego czujnika temperatury (czteropinowy) ,czy to może być wina tego niedogrzania silnika . jeśli tak to czy wymienić sam oring czy od razu i czujnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz możliwości podpiąć się do kompa, wymień czujnik od razu. Nowy jest z o-ringiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu przedmówcy mogą mieć jak najbardziej racje jednak ja sam miałem podobny problem i okazało się że jednak termostat był walnięty, z tym że tak jak koledzy piszą podepnij do vag-a i oczywiście wyciek trzeba zlikwidować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok rotter. ale u ciebie wskazówka na blacie też stała równo na 90 a na climie mniej . bo u mnie stoi równo na 90 bez żadnych wachań .na climie u mnie po nagrzaniu jest 74-76 stopni i też bez wahań. a przy termostacie to chyba by skakało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie patrz na wskaznik

gdy na wskazniku jest 90 to na Vagu bedzie od 75 do nawet 100 stopni

czyli na klimie masz dobry wynik

wymien czujnik, termostat i po temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś na climie wyskoczył mi błąd 15.1 (G113) Potencjometr silnika klapy powietrza, ciągła przerwa. czy to może mieć coś wspólnego z tym niedogrzanym silnikiem , lub z czujnikiem tem . płynu chłodzącego. jak ten błąd zlikwidować? czy ta usterka jest jakaś poważna? może skasowanie błędu przez vaga pomoże ? i na zimnym silniku delikatne falowanie obrotów.[br]Dopisany: 26 Grudzień 2008, 13:44_________________________________________________dziś wymieniłem czujnik czteropinowy od temperatury płynu chłodzącego i dalej to samo ,tem. na climie 75 stopni. zauważyłem że chłodnica jest zimna i przewód od chłodnicy na dole też. wisko kręci się swobodnie na zimnym silniku a na rozgrzanym zatrzymuje je spokojnie np śrubokrętem czyli chyba jest ok bo się nie załącza bo nie ma odpowiedniej temperatury. więc co dalej ? tam jest też drugi czujnik niebieski dwupinowy ale to nie on tu jest winny. termostat chyba też ok bo wygląda na to że się nie otwiera. bo chyba jak by się otworzył przy 75 stopniach to chłodnica byłaby letnia? o co chodzi ? co może być nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat uwalony

dlaczego zakładasz ze masz dobry, skoro silnik dalej nie nagrzewa sie ?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo wydaje mi się że człodnica byłaby chociaż trochę letnia. a jest zimna[br]Dopisany: 29 Grudzień 2008, 21:48_________________________________________________dziś wymieniłem drugi czujnik dwupinowy(niebieski) i jest poprawa na climatroniku dochodzi do 90 ale w czasie jazdy waha się 87-90. to jest norma czy coś z termostatem? na climatronicu na kanale 1 wyskakuje obok błędu 15.1 błąd 06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa ,czy one mają coś wspólnego? a może te wahania to zaduża ilość oleju w silniku ,koleś od którego kupiłem zalał nieco ponad stan? dodam też że długo stoi na 50 stopniach a później powoli idzie w górę[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 16:17_________________________________________________dlaczego staje na dłużej na 50 stopniach , to z powodu ssania które się wyłącza? wy też tak macie ,może jeczcze termostat do wymiany?[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 20:36_________________________________________________a przy jakiej temperaturze powinno załączyć się wisko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo wydaje mi się że człodnica byłaby chociaż trochę letnia. a jest zimna[br]Dopisany: 29 Grudzień 2008, 21:48_________________________________________________dziś wymieniłem drugi czujnik dwupinowy(niebieski) i jest poprawa na climatroniku dochodzi do 90 ale w czasie jazdy waha się 87-90. to jest norma czy coś z termostatem? na climatronicu na kanale 1 wyskakuje obok błędu 15.1 błąd 06.3 Czujnik temperatury chłodzenia silnika (ECT), klimatyzacja czasem przerwa ,czy one mają coś wspólnego? a może te wahania to zaduża ilość oleju w silniku ,koleś od którego kupiłem zalał nieco ponad stan? dodam też że długo stoi na 50 stopniach a później powoli idzie w górę[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 16:17_________________________________________________dlaczego staje na dłużej na 50 stopniach , to z powodu ssania które się wyłącza? wy też tak macie ,może jeczcze termostat do wymiany?[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 20:36_________________________________________________a przy jakiej temperaturze powinno załączyć się wisko ?

czy Ty ku....a czegoś sie nawciągałeś ???????????????????

wymień termostat i po temacie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczyna to przypominać kącik wesołego Downa

po co drązysz temat Kolego wymień termostat i nie zawracaj głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...