Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Niedogrzany silnik


whitebox

Rekomendowane odpowiedzi

czyli pewnie czujnik daje ciała zobaczymy koszt niewieki bo 78 zł w aso.[br]Dopisany: 06 Styczeń 2009, 10:22_________________________________________________Panowie jak ma być dobrze dzwonie do Autospeciala i pytam o czujnik jaki koszt wymiany i tak czujnik 83 zł a z robotą ok 200 wymiana. Dzwonie do Bełtowskiego i co ku mojemu zdziwieniu czujnik 78 zł a wymina z czujnikiem 120 zł. Omijajcie Autospecial szerokim łukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana termostatu jest bardzo prosta i można ją samemu wykonać. Wystarczy odkręcić dwie śrubki i po sprawie. Jakiś czas temu też silnik grzał mi się do 80 stopni i dalej ani rusz. Wymieniłem termostat i wszystko było w porządku. Więc się nie zastanawiaj dłużej tylko wymień ten termostat zwłaszcza ze ori kosztuje tylko 80 zł Jak żal tobie kasy to możesz też kupić zamiennik za około 25zł. Kumpel zakładał i jeździ już chyba ze 3 lata beż żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujnik wymienia się 15 min ... trzeba tylko pamiętać ze jest tam gorący płyn chłodniczy. Ja wymieniłem czujnik temperatury bez sensu .... szkoda kasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

a gdzie znajduje się ten czujnik temperatury i jak można go sprawdzić czy działa prawidłowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony, płyn wymieniony.

Po przejechaniu 6-10 km na desce 90st a na klimatroniku 85st. :gwizdanie:

Jednak rozbudowany układ a usterki proste :>

Bardzo mały wpływ ma na to temperatura zewnętrzna raz było 0st a raz -12st a czas nagrzewania podobny.

Co do wskazań klimatronika to u mnie jest na 49c-krótki obieg płynu chłodzącego (czyli mniej więcej to co jest na desce), a na 51c mam temperaturę z nagrzewnicy kabiny. Jeżeli na 51c jest poniżej 40st - jedna kreska nawiewu, od 40st dwie kreski, od 50 trzy kreski itd. - sprawdziłem kilka razy. Jeszcze na koniec ciekawostka (jak dla mnie) - jak jest temperatura ujemna to włączenie odszraniania przedniej szyby powoduje nagrzanie płynu w nagrzewnicy w kilka minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za wymiane termostatu zapłąciłem 50 zł (30 termostat 20 robocizna) i problem ustąpił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludziki co wy za bzdury wypisujecie.. na kanale 49 jest temperatura oleju !! na 51 temeratura cieczy z czujnika od ECU

Nie masz racji :thumbdown:

49. Kühlmitteltemperatur---------- Temperatura płynu chłodzącego

51. Motortemperatur °C ---------- Temperatura silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj.

Termostat mam nowy z ASO, 90* łapię po około 10km i ładnie trzyma. Jedyne co mnie dziwi to to, że po przejechaniu trasy 200km w temperaturze zewnętrznej około 0* zbiorniczek płynu chłodzącego jest praktycznie zimny. Czy to normalne? Temperatura na blacie, na 49 i 51 idelnie 89*-91*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn w zbiorniczku będzie ciepły w momencie otwarcia termostatu, a przy obecnych temperaturach silnik raczej się nie zagrzeje do temperatury pełnego otwarcia termostatu. To samo zauważyłem u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...