Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie - po wymianie PD


wsk809

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

Mam mały problem w swojej A4 B6. Niestety miałem tą nieprzyjemność i wymieniłem wszystkie pompki9. Zaczęło się od 1 pompowtryskiwacza. Po wymianie reszta się rozjechała. Zdecydowaliśmy, że wsadzamy komplet nowych(regenerowanych). Logi na nowych pompkach były : 1cyl -(-1), 2cyl-(+0,3), 3cyl-(+0,2) 4cyl-(+1). Po tym wszystkim była zamiana 1 z 4 i korekcje są idealne. Po miesiącu podpiąłem sobie ją pod kompa i najgorszy log to 0,1. Średnio to 0,01-0,07. Problem polega na tym, że czasami (nie zawsze) przy obrotach 1700-2000 na 3 i 4 biegu auto zachowuje się jakby ktoś mu na 1-2 sek odcinał paliwo, są takie poszarpywania. Poszarpie z 3 razy i puści. Za jakiś czas jej coś przypomni i znów poszarpie. A są dni, że wogóle się tak nie dzieje. Kilka dni temu był wymieniany Olej, filtr olejowy i paliwa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doginałeś konektorki przy tej operacji ? ? ? Najlepiej by było wyłapać VAGiem jakie wtedy są bipy i korekty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zdjąłem pokrywę i sam dogiąłem konektorki. Wtyczki siedzą bardzo ciasno i nie ma luzów. Ogólnie bipy mam na luzie średnio 4-11. Podczas jazdy z tego co udało mi się wyłapać.. ale nie w trakcie szarpania to było 23-30 (30 przy mocnym deptaniu ). Wałek mam na -0,6 do -1,7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To reklamuj wtryski... Niejeden już użytkownik forum miał problem po regeneracji PD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do kolesia i powiedział mi, że jedynie może mi wziąć te wtryski i oddać kase bo już niechce ingerować w to Audi. JA mu oddam wtryski i zostanę bez niczego. Diesel-Reg w Tucholi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koego nie ma czegoś takiego że ktoś nie chce albo coś. Albo rzecz doprowadza do stanu takiego jak przed zawarciem umowy albo oddaje kase albo podejmuje się kolejnej naprawy. Masz prawo żądać od niego naprawy. Jeśli natomiast on nie chce się podjąć naprawy to oddaje Ci kasę ale całą kasę a nie tylko za Towar. W kwestii tej sprawy można coś powiedzieć dokładniej znając całe szczegóły. Powiem tylko tyle, że masz prawo konsumenckie i prawo cywilne które możesz śmiało użyć. Niestety czasy gdzie pseudo mechanicy naciągali nas na mega kasę się skończyły. Wszystko jest do zrobienia i udowodnienia dziś. Na ten temat można by wypracowanie napisać ale jeśli komuś się chce to warto naprawdę warto ! pozdro i nie rezygnuj :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koego nie ma czegoś takiego że ktoś nie chce albo coś. Albo rzecz doprowadza do stanu takiego jak przed zawarciem umowy albo oddaje kase albo podejmuje się kolejnej naprawy. Masz prawo żądać od niego naprawy. Jeśli natomiast on nie chce się podjąć naprawy to oddaje Ci kasę ale całą kasę a nie tylko za Towar. W kwestii tej sprawy można coś powiedzieć dokładniej znając całe szczegóły. Powiem tylko tyle, że masz prawo konsumenckie i prawo cywilne które możesz śmiało użyć. Niestety czasy gdzie pseudo mechanicy naciągali nas na mega kasę się skończyły. Wszystko jest do zrobienia i udowodnienia dziś. Na ten temat można by wypracowanie napisać ale jeśli komuś się chce to warto naprawdę warto ! pozdro i nie rezygnuj :D

No on powiedział, że już niechce ingerować w ten samochód bo nie wie co jest. Defakto wtryski sprawdzane na maszynie i w samochodzie też pokazują wartości zbliżone fabryce. Odchyłki tak jak wspomniałem to najgorzej 0.1. Więc towar jest zgodny z opisem. Wtrysk regenerowany i sprawny. Tak sobie myślę, że może jak wtryski są teraz sprawne to pojawiła się inna bolączka ? Ogólnie jeżeli nawet powedzmy z 1400-1500 obr./min dam w podlogę to Audi ciągnie jak głupie, że na dwójce zrywa przyczepność. Jest bardzo elastyczne, na każdym biegu ciągnie równo do samej odcinki wszystko rozkłada się równomiernie. Problem pojawia się jak jadę w okolicach 2 tyś obrotów odpuszczę gaz obroty spadna do 1700-1800 dodam gaz i wtedy czasami szarpnie, ale to jest delikatne szarpanie.Coś a'la przełączanie się benzyny na gaz. Albo ale to już rzadko naprawdę jazda na 3ce 2tyś obrotów i tak trzymam i trzymam i wtedy nagle jakby zamało paliwa było i szarpnie. Bo gdyby było coś nie tak z wtryskami VAG by to pokazał prawda ? zreszta kanał 23 też by pokazywał Bipy ze sa lipne.

Tak na marginesie, jest to przedział obrotów gdzie turbo zaczyna ciągnąć. A może szukać przyczyny w N75 ? Może podmiana z N18 ?

Edytowane przez wsk809
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób komplet logów statycznych i dynamicznych...

A potem zrób log dynamiczny i spróbuj doprowadzić do takiej sytuacji :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem tylko u mnie występuje to na 4 / 5 biegu. Chyba wiem o czym mówisz.
W mojej audioli został wymieniony silnik i na nowo zregenerowane wtryski (przed wymiana wszystkiego było to samo) i nic się nie zmieniło.

Dognij konektory i zostaw silnik jak masz takie korekcje.
Przyglądnij się przepływce. Jak moja przepływka wróci z reklamacji to Ci dam znać czy pomogło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wcale nie musi byc wina pompek. Dlatego nie wieszalbym jeszcze psow na osobie odpowiedzialnej za wymiane i regeneracje. Do zrobienia kompletne logi jak ktos wyzej wspomnial (najlepiej tez kiedy usterka wystapi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karol ale tego się nie da uchwycić chyba dobrze w logach i tu jest problem. 4 miesiące 2 osoby ze mną walczyły z tym problemem na forum, robiłem logi i nic.
Nic do momentu aż upaliło mi tłok i wymieniłem silnik. Po wymianie silnika okazało się że przepływka jest TRUP. Włożyłem drugą używaną i problem występuje ale bardzo minimalnie więc zakładam że tu może być problem.

Przed wymianą silnika wg. logów przepływka była git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wcale nie musi byc wina pompek. Dlatego nie wieszalbym jeszcze psow na osobie odpowiedzialnej za wymiane i regeneracje. Do zrobienia kompletne logi jak ktos wyzej wspomnial (najlepiej tez kiedy usterka wystapi)

Koledzy, żeby była jasność. Chcecie logi grupy 13 i 23 ? czy coś jeszcze ?

Z tego co widzę, AWX jest dość "specyficznym silnikiem" AVF chyba nie ma takich problemów. Chociaż muszę chyba przyznać, że występują trochę rzadziej niż zaraz po wymianie PD

Mam ten sam problem tylko u mnie występuje to na 4 / 5 biegu. Chyba wiem o czym mówisz.

W mojej audioli został wymieniony silnik i na nowo zregenerowane wtryski (przed wymiana wszystkiego było to samo) i nic się nie zmieniło.

Dognij konektory i zostaw silnik jak masz takie korekcje.

Przyglądnij się przepływce. Jak moja przepływka wróci z reklamacji to Ci dam znać czy pomogło :)

Konektorki doginałem, ale chyba się jeszcze raz im przyjrzę.

Edytowane przez wsk809
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja nie słyszałem żeby ktokolwiek od AVF się uskarżał chociaż to ten sam motor. Kumpel ma SuperBa w AVFie i nigdy nie miał takich cyrków =)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja nie słyszałem żeby ktokolwiek od AVF się uskarżał chociaż to ten sam motor. Kumpel ma SuperBa w AVFie i nigdy nie miał takich cyrków =)

no właśnie.. i jeszcze są wzbogacone o dodatkowe Nm :naughty: . AWX ma chyba kompleksy nastolatka :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad pewnosc ze to przeplywmierz ponosi odpowiedzialnosc za upalony tlok? (w ogole co to znacza? stopiony?). Logi mozna takze wykonac nieprawidlowo, nie wiemy kto i co dokladnie zrobil i czy czegos nie przeoczyl (logowanie zbyt wielu kanalow na raz zmiejsza czestotliwosc probkowania przez co rozwiez mozna pominac jakies istotne zmiany w parametrach np.) Nastepna sprawa to logi nie sa lekarstwem na wszystko. Pozostaja inne metody diagnostyczne, ktorych logi nie zastapia, a ktore powinny byc wykonane jezeli usterka nie zostala odnaleziona. Wracajac do kolegi to powinnienes zlogowac wszystko, przeplywke, turbo itp. bo tak jak pisalem wczesniej wina nie musi byc po stronie pompek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad pewnosc ze to przeplywmierz ponosi odpowiedzialnosc za upalony tlok? (w ogole co to znacza? stopiony?). Logi mozna takze wykonac nieprawidlowo, nie wiemy kto i co dokladnie zrobil i czy czegos nie przeoczyl (logowanie zbyt wielu kanalow na raz zmiejsza czestotliwosc probkowania przez co rozwiez mozna pominac jakies istotne zmiany w parametrach np.) Nastepna sprawa to logi nie sa lekarstwem na wszystko. Pozostaja inne metody diagnostyczne, ktorych logi nie zastapia, a ktore powinny byc wykonane jezeli usterka nie zostala odnaleziona. Wracajac do kolegi to powinnienes zlogowac wszystko, przeplywke, turbo itp. bo tak jak pisalem wczesniej wina nie musi byc po stronie pompek

Jak możesz napisz mi którą grupę mam zlogować poza 13 i 23, turbo z tego co pamiętam to 11 ? ale przepływka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem "zabity" egr i dolot przez sadze i było to samo. Fakt autko było kapkę żywsze, ale szarpania nadal były. Wyczyściłem EGR i dolot i tez to się zdarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zapewne przepływ jakiś tam był, kup zaślepkę pod EGR i zaślep... Wężyk też możesz ściągnąć i zaślepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co może dać zaślepienie EGR ? Skoro był czyszczony razem z dolotem ?

Edytowane przez wsk809
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...