Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check Engine pomocy


Mundi2110

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę Was o pomoc ponieważ już nie ogarniam tematu a wymieniacze nie umieją stwierdzić problemu i po kolei by mi kazali wszystko wymieniać lub po prostu jeździć z zapaloną kontrolką CHECK ENGINE.

Zakupiłem swoją Audiolę po 11 latach z 2,8 AAH (bez problemu)

Wymieniłem rozrząd ale już przed wymianą świecił check

błędy:

16408 P0024

18407 P1999

W grupach 90/93

grupa 93 6,0 cf 4,0cf14,0 cf5,0 cf
grupa 90 760/min off -0,5cf 4,5 cf

2 Mechaników powiedziaoł,że mam uszkodzony wariator zakupiłem "nowy" założenie i znowu to samo.

Proszę o pomoc

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego taki post już istnieje było się podłączyć.

1 błąd coś z czujnikiem położenia wału albo uszkodzony albo ten rozrząd co jest fatalnie ustawiony wychodzi za skale przy dynamicznej jeździe i wali błędem (może też być sam wałek jak i wariator uszkodzony).

2 to bodajże coś z wydechem zapewne katalizator wydupcony (często i gęsto w ASN) lub sąda ale z tym się jeszcze nie spotkałem.

info zaczerpnięte z audizine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 nie badałem.

Jeszcze jestem zielony, w AAH przez 11 lat nie miałem problermu z katem a tu auto o 8 lat młodsze i lipa.

Co można z tymi katami zrobić ???

Dzięki

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowsze nie znaczy lepsze ;)

3.0 jest fajnym motorem ale i ma wiele swoich bolączek byle macher go nie ogarnia. wariator mam nadzieje kupiłeś używkę za 150-200zł a nie nówkę hehe za 2400 :P

tę same błędy były również przed zmiano rozrządu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

tak te same błędy były przed zmianą rozrządu,dodam ,że auto zachowuje się normalnie tzn odpala na zimno i ciepło przyspiesza w całym zakresie obrotów i ogólnie jeździ się zajefajnie tylko ten pomarańcz i wydana kasa i nic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawność wariatorów jak i katalizatorów można przeprowadzić za pomoco VCDS jak VAG-a trzeba wejść tylko w odpowiednie grupy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam już wszystko jest tu na forum opisane wpisz w googla co cię interesuje np ''test wariatorów a4 klub'' coś wyskoczy. tylko co do wariatorów to jak masz np wałek dupnięty te uszczelniacze to też pokaże że nie sprawny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba dużo cierpliwość do tego motoru i przede wszystkim nie serwisuj go u pierwszego lepszego machera podstaw do kogoś kto obrobił już kilka sztuk masz tu link wybierz swoją okolice wyskoczą ci polecani mechanicy możesz zadzwonić powiedzieć co i jak czy robili już 3.0 ASN

http://a4-klub.pl/index.php?/forum/69-polecane-serwisy/

lecz na początek zrób te testy podstawowe test na katalizatory i wariatory to obojętnie u kogo byle mieli VCDS lub VAGA

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej namierzyłem mechanika w Zielonej Górze już się z nim ugadałem na środę i ma pozytywne opinie na forum ,teraz żałuję ,że nie zrobiłem tego wcześniej.

Kruku czy na forum jest opisany VAG co i gdzie można sprawdzić bo szukałem i nie widzę nigdzie.

Narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS czy VAG procedury są chyba te same jeśli się myle niech ktoś poprawi. Myśle że skoro go polecają to będzie wiedział jak to zrobić chyba że masz dostęp i sam możesz zrobić.

Test katalizatory nie patrz że pisze 1.8t dla ASN jest ta sama http://forum.vw-passat.pl/threads/129394-Diagnostyka-sond-lambda-i-katalizatora-1-8T

Test wariatorów ECU->nastawy podstawowe->grupa 094 i 096. Klikasz na górze na klawisz ON, naciskasz hamulec i dajesz gazu do dechy... wynik testu pojawi się po kilkunastu-kilkudziesięciu sekundach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mundi2110 - niech mechanik sprawdzi nastawniki kół rozrządu na R-2 a zwłaszcza na wałku wydechowym, bo albo nie pracują, albo pracują nieprawidłowo.

Można je wymontować po zdjęciu górnej pokrywy wałka rozrządu (najlepiej byłoby je podmienić z innego, sprawnego motoru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znać jak Ci coś mechanik powie, gdybyś potrzebował czegoś do ASN'a to się odezwij na priv, bo mam trochę sprawnych gratów z mojego ASN'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak po teście który Kruk Ci podpowiedział nadal będzie waliło błędem wałka na VAG-u to zamień miejscami czujniki ich położenia (są z tyłu silnika, wszystkie cztery takie same) - jeśli błąd się przeniesie to masz winowajcę. Acz może to też być uszkodzona ich wiązka kablowa i/lub zimne luty w ECU.


http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/18407/P1999/006553

Wiki Ross-Techa podpowiada, że jeden z fazatorów może być przytkany lub nie dostaje odpowiedniego ciśnienia oleju (zatkany kanał olejowy?)... a one są właśnie sterowane olejem silnikowym. Spróbuj zmienić olej na np. Motula X-cess 5W40 lub Liqui Moly SHT 5W40, wcześniej wlewając tzw. płukankę do starego oleju, która usunie wszelki brud z silnika (tak, tak - rozszczelni też silnik... :grin: ) - zrób to tuż przed jego zlaniem. Polecam Liqui Moly z serii Pro Line.

Co w ogóle chlupie obecnie w misce olejowej?

Ciśnienie oleju masz OK? Na rozgrzanym silniku powinieneś mieć co najmniej 3 bar@2000 rpm


A 1,5 bar na wolnych obrotach (~760rpm.)

http://ww2.justanswer.com/uploads/n9320h/2010-12-12_233356_a6.pdf

Tu masz podsunięte rozwiązanie Twojego problemu.

Jak napisałem wcześniej musisz sprawdzić czujnik położenia wałka, ciśnienie oleju i czy fazator nie poci się oliwą. Za całe zamieszanie może też odpowiadać uszczelka pomiędzy nastawnikiem (fazatorem) a głowicą o nr 06C103121J, kosztująca w ASO całe 29zł.

Wymieniałeś ją?


Uszczelniacze wału 06C103085 też mogą być podejrzanymi, tu już jest grubsza sprawa od strony finansowej bo jeden kosztuje 115zł a dobrze by było wymienić od razu dwie sztuki na obu wałkach (najlepiej to cztery, w nastawniku na drugim banku również). O-ringi na kołach zębatych wraz z plastikową zaślepką 06C109144 to już na szczęście grosze, stoją po 6,20zł/szt, a tnąc totalnie koszty można kupić same gumki N90969401 za 2,30zł/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydrukuj ten dokument od Audi (link wyżej) i z nim jedź do swojego sZpeca by się za bardzo tam nie mądrzył :hi:

Jaki w ogóle masz obecnie olej zalany? Bo nie doczytałem... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BB ja ten silnik mam już 1,5 roku i qumam o co chodzi ale sam za ni groma nic bym nie zrobił a co dopiero Marcin zaczyna przygodę i aby żeś przestraszył tym wszystkim hehe swoją drogą przy wymianie rozrządu właśnie to wszystko zostało wymienione jak i sitka które też były całe zapchane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...