Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check Engine pomocy


Mundi2110

Rekomendowane odpowiedzi

Kruk, nie wiem kto bardziej kolegę przestraszył, ja przede wszystkim nie chciałbym wprowadzać go w błąd. Ten drugi kod z pamięci usterek ma jak dla mnie mało wspólnego z układem wydechowym/katalizatorami, jak pierwej sugerowałeś. To, że to częsta dolegliwość tych silników to swoją drogą... jednak kod jest kodem i mówi co innego, tym bardziej, że oba błędy zapisane w pamięci usterek na moje oko są ze sobą ściśle powiązane. I na tym bym się wpierw skupił co samo ASO zaleca. Wcześniej robiąc test grupy 192 w celu upewnienia się czy rzeczywiście układ zmiennych faz nie działa poprawnie.

BeyerBrown błąd 18407 nie dotyczy czujnika wałka tylko nastawnika fazatora

Wiem, przecież osobiście wklejałem co na to samo Ross-tech ma do powiedzenia jak i Audi w wydanym przez siebie TSB. Czujnik ma kolega sprawdzić pro-forma z powodu pierwszego wymienionego błędu, choć wszystko wskazuje na to, że generuje go ten drugi błąd.

Także tego... czepiasz się :wink:


BTW. Przy okazji błędu P0024 sprawdziłbym okablowanie wg. tej procedury:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8cG50OUZoQ0JQWjA/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa to w normie, choć z mojego doświadczenia wychodzi, że 5W40 z normą VW502 00 jest ciut lepszy.

Myślałem, że masz jakiegoś zupełnie niedopasowanego do tego motoru :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BeyerBrown masz może gdzieś pod ręka info jaka powinna być przerwa na świecach w ASN ie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-iskrowe/8214-ngk-bkr6ekub-3584.html

Piszą, że 0,5mm, hmmm... suwmiarką pomierzyłem stare świece i wyszło mi ok. 1,5mm pomiędzy elektrodą środkową a elektrodami masowymi.

To dla ASN-ów, bo do mojego BGN-a dedykowane są platynowe:

http://www.e-ngk.pl/ngk-pfr6u11g-swieca-platynowa-ngk-5874-p-355.html

Tu napisali, że odstęp wynosi 1,1mm

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie ja już jestem po zakupie szczelinomierza całe 9 zeta i nowej cewki

Podobno zdarza się że jak wsadzone są nowe świece z ori ustawieniami czyli zazwyczaj dużą przerwą za dużą niż powinno być to cewki potrafią nie domagać i i pojawiają się fluktuacje obrotów przy odpuszczeniu gazu w tipie tak jak się to u mnie objawia.

Po mierze poustawiam i zobaczymy

Ta przerwa 0,5 to nie za mała ?? gdzie to opisali w elsie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie producenta tak napisano (NGK), lecz ja nie bardzo czaję gdzie im te 0,5mm wyszło, bo u mnie na 6 szt. starych świec na suwmiarce wyświetlało się ~1,5mm.

Na Twoim miejscu spróbowałbym zamontować platyny dedykowane do AVK/BGN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak na zachętę:

"W tych świecach płytka platynowa na elektrodzie środkowej zapewnia w długim okresie użytkowania bardziej stałą moc świecy, nawet w trudniejszych warunkach. Ze względu na smukłą elektrodę środkową ta świeca wymaga niższego napięcia zapłonu, odciąża cewkę zapłonową i zapewnia optymalne spalanie aż do skrajnych obszarów komory spalania."

:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale i tak muszę poszukać ile powinna mieć przerwa w ASn nie bo to co podają producenci to to co sprzedają a audi mogło przewidzieć inną przerwę bo dany typ świecy jest stosowany w różnych pojazdach o różnych cewkach napięciach i tp. Więc podejrzewam że do każdego modelu jaki ta świeczka obsługuje np NGK może być przewidziana inna przerwa przez producenta samochodu .. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dalej jak tydzień temu zmieniłem na coś takiego

http://archiwum.allegro.pl/oferta/swieca-ngk-pfr6u-11g-audi-a4-b6-3-0-asn-avk-220km-i4240969592.html

autko chodzi równo (wcześniej wyczuwałem lekkie drgania na wolnych) i wkręca się też dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk widzę też poleca platynówki dedykowane do 3.0 AVK/BGN :)

NGK jest dostawcą świec dla ASO, taka przynajmniej adnotacja widnieje w ETCE a te zwykłe dwuelektrodówki które mają 1,5mm szczeliny chodziły u mnie też bezproblemowo, więc moim zdaniem BKR6EKUB możesz brać w ciemno jeśli budżet masz już mocno napięty... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś coś doradzi dziś z rana po zapaleniu auta wyskoczył błąd EPC i ESP przejechałem kawałek zgasiłem auto odpaliłem i wtedy od razu wyskoczył też i check podłączyłem ELM błąd P2138 dodam że z rana dziwnie auto chodziło na ssaniu głośniej i coś aż świstało pod masko po 1min(tyle trzyma ssanie) przestało ale silnik ewidentnie gorzej pracuje miał już ktoś coś takiego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Cibie przynajmniej pokazało nr błędu.

U mnie czasami jest tak że wywali błąd po zgaszeniu nie ma śladu po nim

Kiedyś trzymałem silnik włączony ponad 2 godziny żeby dojechać do domu i podpisując VCDSa i sprawdzić co to za błąd i ni cholery błąd na desce świecił a na VCDSie NIC dosłownie NIC wszystko czyste

008504 18570 P2138

to
Czujnik 1/2 położenia pedału przyśpieszenia (G79)/(G185) Niezrozumiały sygnał

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka EPC odpowiada za pedał przyśpieszenia (gaz) i przepustnicę. Może wiązka Ci gdzieś niedomaga. Zrobiłbym test pedału przyspieszenia (Throttle coś tam) w nastawach podstawowych. Nie zaszkodzi też przeczyścić przepustnicę.

Engine Power Control albo Electronic Power Control - tak się tłumaczy ten skrót.


Rob, mi ostatnio ECU samo wykasowało błąd zbyt niskiej temp. silnika (pojawia się on gdy są rozbieżności w odczycie pomiędzy G2 a G62), a długi czas ten błąd tkwił w pamięci usterek i po wykasowaniu powracał po jednym dniu. Zakupiłem nawet nowy czujnik (niby ori ale podejrzanie wygląda... kosztował całe 29zł :whistling: ), ale nie będę ruszał 100% oryginału z ASO skoro błędu już mi nie wywala :wink:


Kruk, sprawdź też napięcie ładowania, ludziom często kontrolka ESP zapala się w czasie jazdy gdy mają... niesprawny akumulator :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko ELM-a dostęp do VCDS będe miał dopiero jutro. Dziś już nie ma kontrolki EPC tylko z rana paliło się ESP i ABS :facepalm: oczywiście z checkem po ponownym odpaleniu tylko już check się pali przejechałem kilka km zgasiłem zapaliłem i dalej tylko check. Rano przy odpalaniu ssanie trwa krócej niż 1min (tak zawsze było że równo min trzymał ssanie) teraz to jakieś 20 sek a do tego jest dziwny dźwięk taki głośny świst od strony pasażera gdzieś na silniku po wyłączeniu ssanie silnik chodzi poprawnie brak świstu itp, aby czasem na jałowym obroty minimalnie spadną (wskazówka minimalnie drgnie ku dołowi i wraca na swoje miejsce).


mała poprawka jadąc w drodze powrotnej do domu zapalało się ESP ABS i EPC z tym że gdy zapalało EPC to pedał gazu w ogóle nie reagował obroty po prostu spadały do 800 rpm

resetowałem to ponownym odpaleniem auta dało się jechać dalej aż znowu zapaliło się EPC głównie działo się tak po puszczeniu gazu a wciśnięciu hamulca pod koniec trasy dało się jechać z kontrolko EPC a dokładniej pedał gazu reagował ale auto było mega słabe. Udało mi się podjechać z macherem dziś na warsztat i początkowo wogóle nie można było skasować tego błędu a wciśniecie pedału do końca dawało wartość max 48% a powinno niby 100% więc raczej winien jest ten potencjometr w pedale gazu. Co ciekawe po kilku wciśnieciach gazu jak by się odwiesił i działał ok. Pytanie moje czy trzeba kupić cały pedał z potencjometrem czy może sam potencjometr? i w ogóle to musi być jakiś dedyk do ASN czy podejdzie jaki kolwiek od benzyny byle to było b6 ???


Dobra sprawa chyba rozwiązana pęknięta obudowa sterownika silnika przez którą dostaję się woda kostki pośniedziałe. Teraz po czyszczeniu niby wszystko ok. Muszę na pewno kupić obudowę przynajmniej górną część.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


wciśniecie pedału do końca dawało wartość max 48% a powinno niby 100%

Max. wartość przy zdrowym pedale gazu to okolice 87%


czy trzeba kupić cały pedał z potencjometrem czy może sam potencjometr? i w ogóle to musi być jakiś dedyk do ASN czy podejdzie jaki kolwiek od benzyny byle to było b6 ???

Może być z dowolnej benzynki B6/B7, z manualem lub automat, quattro lub ośka. Pasuje również ten od RS4 z metalową nakładką. Osobno tego nie da się kupić, tylko w całości.

Szukaj 8E1721523G, w ASO stoi po 390zł.

Z drugiej strony podejrzewam, że walniętą elektronikę dałoby się naprawić - może zimny lut albo zużyty potencjometr robi takie cyrki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...