Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubytek oleju w 1.8T BFB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

posiadam następujący kłopot (który już wielokrotnie był poruszany na tym forum). Audi obecnie mam zalane 5W40 Castrol Magnatec, problem w tym, że ubywa około 1litr/3000km. Turbina sucha, wąż od Intercoolera również, auto nie kopci przy odpalaniu na zimnym/ciepłym silniku, gdy pozostawię go przez 2-3 min na biegu jałowym i gwałtownie dodam gazu również nie pokaże niebieskiego dymku, silnik suchy bez wycieków:). Wcześniej po zakupie samochodu jeździłem na oleju 5W40 Valvoline MaxLife 5w40 i problem był identyczny. Dodatkowo auto jest bardzo "mułowate" dopóki nie włączy się turbina (włącza się dopiero przy 3 tyś obrotów i wtedy również jest bez potężnych szaleństw). Wiem że mój temat to odgrzewany kotlet aczkolwiek nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

Opublikowano

Skoro wszędzie jest sucho i nie widać żadnego pocenia się bądź krwawienia to nasuwa mi się tylko jedna odpowiedź. Pali Ci olej. Wiązać się to może z jakimiś uszczelniaczami. To że nie widać niebieskiego dymu po gazowaniu od razu nie znaczy że nie widać go czasem podczas jazdy w różnych momentach. U mnie przed wycięciem kata nie było mowy o żadnym dymie z rury wydechowej. Po wycięciu i poluzowaniu przedmuchu znajomy jadąc za mną mówił że czasami zakopciłem troszeczkę na niebiesko. Na postoju później nic zauważalnego.

Na chwilę obecną pali mi różnie, jest to zależne od tego jak jeżdzę. Gdy deptam to 0.5l/1000km ubywa mi oleju i zaraz wywala kontrolka z minimalnym stanem. A jak spokojnie to 0.2/0.3l. Nie wiem co jest przyczyną ale na razie nie mam zamiaru doszukiwać się tego.

Pzdr.

Opublikowano

własnie to samo ostatnio przechodziłem. wziął mi 1,5 litra jakoś za bardzo sie tym nie przejałem do mometu wywalenia kata i lokomotywy dymu z tyłu. sprawdz luz wirnika turbiny moja nie dawała zadnych oznak pompowała jak trzeba a jednak puszczała oliwe to wydechu. juz po regeneracji i wydaje sie ok nie dymi. czy teraz bedzie brał sie okaze.

Opublikowano (edytowane)

Ile Cię skasowali za taką regenerację? Bo będę się przymierzał do takiej operacji w przyszłości.

Edytowane przez kaman5151
Opublikowano

700 zł regeneracja plus kolektor wydechowy bo był juz popekany 200 zł. masz jeszcze kata bo to on jest problemem pewnie juz niedrozny i turbina dostaje w dupe. ile masz przebiegu? tak jak mówiłem sprawdz luz jezeli bedzie wyczuwalny to masz juz przyczyne niby luz wzdłuzny jest gorszy u mnie nie był duzy a jednak.

Opublikowano

U mnie brało 0.5L/1000-1500km :( I nie dawało mi to spokoju bo wiedziałem że na 100% tak nie może być i coś jest nie tak ,więc pojechałem na rampę :) zrzuciłem rurę od turbo do pasa przedniego i kolega odpalił silnik i zaczął gazować . :) A z rury jak ze spryskiwacza :) dawało olejem . :) turbo do regeneracji . Po jego wymontowaniu i rozebraniu, tragedia to były ostatnie jego tchnienia . I niech Cie nie zmyli to że turbo dobrze pompuje ,bo ja robiłem wcześniej logi dynamiczne i sprawdzałem turbo i pompowało dobrze oraz utrzymywało ciśnienie. Ale to że pracuje dobrze nie daje Ci gwarancji że nie puszcza oleju. Wydaje mi się że powyższy sposób jest najlepszy na sprawdzenie czy Ci rzuca olejem. A jak nic nie będzie to drążenie dalej :)

Opublikowano (edytowane)

ubywa około 1litr/3000km

Dodatkowo auto jest bardzo "mułowate" dopóki nie włączy się turbina (włącza się dopiero przy 3 tyś obrotów i wtedy również jest bez potężnych szaleństw).

Zdemontuj i wyczyść porządnie odme. Mułowatość wskazuje na możliwy problem z tym elementem a koszt zabiegu zerowy.

Edytowane przez Jakoob
Opublikowano

U mnie brało 0.5L/1000-1500km :( I nie dawało mi to spokoju bo wiedziałem że na 100% tak nie może być i coś jest nie tak ,więc pojechałem na rampę :) zrzuciłem rurę od turbo do pasa przedniego i kolega odpalił silnik i zaczął gazować . :) A z rury jak ze spryskiwacza :) dawało olejem . :) turbo do regeneracji . Po jego wymontowaniu i rozebraniu, tragedia to były ostatnie jego tchnienia . I niech Cie nie zmyli to że turbo dobrze pompuje ,bo ja robiłem wcześniej logi dynamiczne i sprawdzałem turbo i pompowało dobrze oraz utrzymywało ciśnienie. Ale to że pracuje dobrze nie daje Ci gwarancji że nie puszcza oleju. Wydaje mi się że powyższy sposób jest najlepszy na sprawdzenie czy Ci rzuca olejem. A jak nic nie będzie to drążenie dalej :)

Wg podpowiedzi ściągnąłem rurę od turbo z pasa przedniego, i ku mojemu zaskoczeniu wylała się stamtąd spora ilość oleju. Turbo idzie do regeneracji. O wynikach poinformuje jak najszybciej. :)

A więc samochód odebrany, po regeneracji turbiny A4 złapało nowy oddech :). Jest dużo bardziej żwawsze, a turbina zaczyna żyć od około 2,5tyś obrotów. Po regeneracji turbo wg zaleceń mechaniora dostała również nowy olej LIqui Moly 5W40 Synthoil High Tech (co wg moich pierwszych spostrzeżeń nieco wyciszyło prace silnika). Także teraz zrobię parę tyś km i poinformuje jak się zmieniła sytuacja z ubytkiem oleju.

Opublikowano

U mnie brało 0.5L/1000-1500km :( I nie dawało mi to spokoju bo wiedziałem że na 100% tak nie może być i coś jest nie tak ,więc pojechałem na rampę :) zrzuciłem rurę od turbo do pasa przedniego i kolega odpalił silnik i zaczął gazować . :) A z rury jak ze spryskiwacza :) dawało olejem . :) turbo do regeneracji . Po jego wymontowaniu i rozebraniu, tragedia to były ostatnie jego tchnienia . I niech Cie nie zmyli to że turbo dobrze pompuje ,bo ja robiłem wcześniej logi dynamiczne i sprawdzałem turbo i pompowało dobrze oraz utrzymywało ciśnienie. Ale to że pracuje dobrze nie daje Ci gwarancji że nie puszcza oleju. Wydaje mi się że powyższy sposób jest najlepszy na sprawdzenie czy Ci rzuca olejem. A jak nic nie będzie to drążenie dalej :)

Wg podpowiedzi ściągnąłem rurę od turbo z pasa przedniego, i ku mojemu zaskoczeniu wylała się stamtąd spora ilość oleju. Turbo idzie do regeneracji. O wynikach poinformuje jak najszybciej. :)

A więc samochód odebrany, po regeneracji turbiny A4 złapało nowy oddech :). Jest dużo bardziej żwawsze, a turbina zaczyna żyć od około 2,5tyś obrotów. Po regeneracji turbo wg zaleceń mechaniora dostała również nowy olej LIqui Moly 5W40 Synthoil High Tech (co wg moich pierwszych spostrzeżeń nieco wyciszyło prace silnika). Także teraz zrobię parę tyś km i poinformuje jak się zmieniła sytuacja z ubytkiem oleju.

gdzie robiłeś turbo...?? i jakie koszta...?

Opublikowano

U mnie brało 0.5L/1000-1500km :( I nie dawało mi to spokoju bo wiedziałem że na 100% tak nie może być i coś jest nie tak ,więc pojechałem na rampę :) zrzuciłem rurę od turbo do pasa przedniego i kolega odpalił silnik i zaczął gazować . :) A z rury jak ze spryskiwacza :) dawało olejem . :) turbo do regeneracji . Po jego wymontowaniu i rozebraniu, tragedia to były ostatnie jego tchnienia . I niech Cie nie zmyli to że turbo dobrze pompuje ,bo ja robiłem wcześniej logi dynamiczne i sprawdzałem turbo i pompowało dobrze oraz utrzymywało ciśnienie. Ale to że pracuje dobrze nie daje Ci gwarancji że nie puszcza oleju. Wydaje mi się że powyższy sposób jest najlepszy na sprawdzenie czy Ci rzuca olejem. A jak nic nie będzie to drążenie dalej :)

Wg podpowiedzi ściągnąłem rurę od turbo z pasa przedniego, i ku mojemu zaskoczeniu wylała się stamtąd spora ilość oleju. Turbo idzie do regeneracji. O wynikach poinformuje jak najszybciej. :)

A więc samochód odebrany, po regeneracji turbiny A4 złapało nowy oddech :). Jest dużo bardziej żwawsze, a turbina zaczyna żyć od około 2,5tyś obrotów. Po regeneracji turbo wg zaleceń mechaniora dostała również nowy olej LIqui Moly 5W40 Synthoil High Tech (co wg moich pierwszych spostrzeżeń nieco wyciszyło prace silnika). Także teraz zrobię parę tyś km i poinformuje jak się zmieniła sytuacja z ubytkiem oleju.

Kolego jeszcze jedna rzecz :) Jak zregenerowałeś turbo i rzeczywiście miałeś olej w przewodzie od intercoolera to na wszelki wypadek i jego wyczyść . Bo na pewno w nim nazbierało sie oleju.

Opublikowano

U mnie brało 0.5L/1000-1500km :( I nie dawało mi to spokoju bo wiedziałem że na 100% tak nie może być i coś jest nie tak ,więc pojechałem na rampę :) zrzuciłem rurę od turbo do pasa przedniego i kolega odpalił silnik i zaczął gazować . :) A z rury jak ze spryskiwacza :) dawało olejem . :) turbo do regeneracji . Po jego wymontowaniu i rozebraniu, tragedia to były ostatnie jego tchnienia . I niech Cie nie zmyli to że turbo dobrze pompuje ,bo ja robiłem wcześniej logi dynamiczne i sprawdzałem turbo i pompowało dobrze oraz utrzymywało ciśnienie. Ale to że pracuje dobrze nie daje Ci gwarancji że nie puszcza oleju. Wydaje mi się że powyższy sposób jest najlepszy na sprawdzenie czy Ci rzuca olejem. A jak nic nie będzie to drążenie dalej :)

Wg podpowiedzi ściągnąłem rurę od turbo z pasa przedniego, i ku mojemu zaskoczeniu wylała się stamtąd spora ilość oleju. Turbo idzie do regeneracji. O wynikach poinformuje jak najszybciej. :)

A więc samochód odebrany, po regeneracji turbiny A4 złapało nowy oddech :). Jest dużo bardziej żwawsze, a turbina zaczyna żyć od około 2,5tyś obrotów. Po regeneracji turbo wg zaleceń mechaniora dostała również nowy olej LIqui Moly 5W40 Synthoil High Tech (co wg moich pierwszych spostrzeżeń nieco wyciszyło prace silnika). Także teraz zrobię parę tyś km i poinformuje jak się zmieniła sytuacja z ubytkiem oleju.

gdzie robiłeś turbo...?? i jakie koszta...?

koszt 900zł, Kraków Maar Turbo

Opublikowano

U mnie brało 0.5L/1000-1500km :( I nie dawało mi to spokoju bo wiedziałem że na 100% tak nie może być i coś jest nie tak ,więc pojechałem na rampę :) zrzuciłem rurę od turbo do pasa przedniego i kolega odpalił silnik i zaczął gazować . :) A z rury jak ze spryskiwacza :) dawało olejem . :) turbo do regeneracji . Po jego wymontowaniu i rozebraniu, tragedia to były ostatnie jego tchnienia . I niech Cie nie zmyli to że turbo dobrze pompuje ,bo ja robiłem wcześniej logi dynamiczne i sprawdzałem turbo i pompowało dobrze oraz utrzymywało ciśnienie. Ale to że pracuje dobrze nie daje Ci gwarancji że nie puszcza oleju. Wydaje mi się że powyższy sposób jest najlepszy na sprawdzenie czy Ci rzuca olejem. A jak nic nie będzie to drążenie dalej :)

Wg podpowiedzi ściągnąłem rurę od turbo z pasa przedniego, i ku mojemu zaskoczeniu wylała się stamtąd spora ilość oleju. Turbo idzie do regeneracji. O wynikach poinformuje jak najszybciej. :)

A więc samochód odebrany, po regeneracji turbiny A4 złapało nowy oddech :). Jest dużo bardziej żwawsze, a turbina zaczyna żyć od około 2,5tyś obrotów. Po regeneracji turbo wg zaleceń mechaniora dostała również nowy olej LIqui Moly 5W40 Synthoil High Tech (co wg moich pierwszych spostrzeżeń nieco wyciszyło prace silnika). Także teraz zrobię parę tyś km i poinformuje jak się zmieniła sytuacja z ubytkiem oleju.

gdzie robiłeś turbo...?? i jakie koszta...?

koszt 900zł, Kraków Maar Turbo

Koszt regeneracji zależy od stanu twojego turbo :) m.in czy masz pękniętą część gorącą czy nie ,jak dobrze pamiętam chyba to daje 200zł z tych 900 . Ale lepiej sie przygotuj na te 200zł bo w tych turbinach ponoć to jest częsta usterka :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...