180damian180 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Witam, mam problem ze swoim 1.6 AHL. Ostatnio zauważyłem, że cały czas mam zimny dolny wąż chłodnicy i płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Dziś gdy dojechałem do pracy 25km, sprawdziłem wąż i zbiorniczek, i też był zimny. Auto niby się nie gotuje, choć mam problemy z podnoszeniem się temperatury po krótkim postoju. Np przy tankowaniu, po odpaleniu temp. wstaje do 100 stopni. Nie zwracałbym na to uwagi, ale gdy zgaszę auto i trzymam za górny wąż chłodnicy, to czuć, że coś tam się bąmbluje. Ostatnio wymieniałem silnik, bo pękła tuleja, podobno z przegrzania :/ Proszę, podpowiedzcie coś, bo brak już pomysłów. Dodam, że termostat mam założony nowy oryginalny z serwisu Audi, wraz z płynem g12.
Langista Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Dziwne, bo objawy tego co Ty masz to właśnie zepsuty termostat. Co do temperatury to za zły odczyt odpowiada czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który jest w okolicach filtra paliwa.
180damian180 Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 kurde, termostat już jest drugi ;/ Fakt, pierwszy kupiłem Verneta, posłuchałem kolegów z forum i zamówiłem ori. Efekt? ten sam ;/ a może jest poprostu zapowietrzony?
KINIAM Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Raczej termostat się nie otwiera i dlatego 100 stopni na małym obiegu płynu. Oczywiście nie za szkodzi odpowietrzyć o ile termostat się otworzy.
180damian180 Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 Czyli poprostu na postoju go pogazować i, i czekać az termostat się otworzy?
Langista Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Nie. Jest od tego specjalny otwór, poszukaj w google grafika otwór odpowietrzający do Twojego silnika.
180damian180 Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 Już sam nie wiem, o co chodzi z tym moim samochodem. Od godziny go odpowietrzałem, odpaliłem auto, zbiorniczek do góry i ok, termostat sie otworzył. Dolny i górny wąż gorący, w zbiorniczku płyn też gorący. Godzina ugniatania węży, odpowietrzanie odpowietrznikiem przy nagrzewnicy. Po tym zabiegu pojechałem sie przejechac ok 10 om, wróciłem. I co? Dolny wąż zimny ;/ po zgaszeniu auta, i włączeniu zapłonu na piecu 100 stopni ;/ W przewodach znowu czuć i słychać bulgoty... Winny będzie termostat? ;/ To już trzeci... Oryginalny...
Langista Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Kto Ci go zakładał? Możesz sie upewnić czy działa podgrzewając go w garnku z wodą.
enrike2 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 A ogrzewanie auta jest cały czas?
180damian180 Opublikowano 7 Listopada 2016 Autor Opublikowano 7 Listopada 2016 sam osobiście go wkładałem. Ogrzewanie działa bez zadnego problemu, aż parzy...
lukasz2107 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 To nic że ogrzewanie jest,Taki objaw to zapchana nagrzewnica.Przepłucz nagrzewnice i wtedy zobacz
Langista Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Zapchana nagrzewnica niby powoduje gotowanie się wody?
180damian180 Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 Sam już nie wiem co się dzieje. Rano, przed wyjazdem do pracy, spiąłem przewody od nagrzewnicy na krótko, i co? To samo... Dalej temperatura się wychyla po postoju ponad 90 stopni. Bulgotanie slychac w przewodach... Może poprostu jest masakrycznie zapowietrzony? Może parownik jest zle wpiety? Ach... Jeszcze zapytam o otwór odpowietrznika na przewodzie od nagrzewnicy. Po poluzowaniu płyn ma lecieć na wolnych obrotach? Czy po przegazowaniu? Bo u mnie na wolnych obrotach nic się nie dzieje, dopiero jak dodam gazu, to przy schodzeniu z obrotów sika płyn. Dodam, że płyn chyba się nie gotuje, bo przewody są w normie. A przypuszczam, że przy gotowaniu odrazu by stwardniały. Tylko skąd te bulgotanie w przewodach po zgaszeniu ;/
Langista Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Może być właśnie to zapowietrzenie, daleko masz do pracy? Niby układ po czasie sam powinien się odpowietrzyć, ale jak masz daleko to nie ma co katować silnika..
180damian180 Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 wstyd się przynac, ale jezdze juz tak jakis czas... Jutro spróbuje od nowa go odpowietrzyć, bo do tej pory nie odpowietrzalem go za pomocą korka spustowego w chlodnicy...
lukasz2107 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) Tak zapchana nagrzewnica powoduje gotowanie płynu,Spinając przewody zmniejszyłeś obieg i nic ci to nie daje .Układ musi być drożny,Sam tak miałem wswoim adp.Wymieniałem termostaty pompy wody nawet chłodnice płukałem i nic nie dawało.Na postoju po odpowietrzeniu 90 stopni a w trasie na 100-110 stopni,W akcie desperacji przepłukałem nagrzewnice odpowietrzyłem tym wężem powrotnym w którym jest mała dziurkai po problemie było, Jeszcze zapytam o otwór odpowietrznika na przewodzie od nagrzewnicy. Po poluzowaniu płyn ma lecieć na wolnych obrotach? Czy po przegazowaniu? Bo u mnie na wolnych obrotach nic się nie dzieje, dopiero jak dodam gazu, to przy schodzeniu z obrotów sika płyn. Tak na wolnych obrotach ma płyn lecieć przy dobrym odpowietrzeniu i drożnym układzie Edytowane 8 Listopada 2016 przez lukasz2107
180damian180 Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Opublikowano 9 Listopada 2016 A skąd kolego jesteś? Bo szukam kogoś, kto pomogłyby mi to odpowietrzyc. Bo albo ja coś źle robie, albo auto jest tak uparte...
lukasz2107 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Daleko od ciebie .Nigdy dobrze nie odpowietrzysz jak układ bedzie niedrożny.A wiskoza dobrze kreci może w tym jest też problem
180damian180 Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Opublikowano 9 Listopada 2016 Nagrzewnice plukalem. Wpisz sobie na YouTube płukanie nagrzewnicy 1.6 ahl. Tam jest jeden mlj flm. Sam juz nie wiem o co chodzi. Teraz go nawet odpowietrzam i z przewodu z dziurką nie chce lecieć płyn. Tylko na dużych obrotach leci...
lukasz2107 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Przepłukałeś i co dalej temperatura skacze?odkreć zbiorniczek zawieś wyżej np zaczep za maske.To ułatwia odpowietrzanie.a płyn powraca małym wężykiem?na zbiorniczku bedzie widać czy są pęcherzyki powietrza jak wraca płyn jak już nie bedzie pecherzyków złoz przejedż sie i patrz czy bulgocze i czy przewody beda twarde.Jeżeli wszystko bedzie ok a temp znow pójdzie być moze czujnik zle pokazuje Edytowane 9 Listopada 2016 przez lukasz2107
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się