Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zimny płyn w zbiorniczku i zimny dolny wąż chłodnicy


180damian180

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze swoim 1.6 AHL. Ostatnio zauważyłem, że cały czas mam zimny dolny wąż chłodnicy i płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Dziś gdy dojechałem do pracy 25km, sprawdziłem wąż i zbiorniczek, i też był zimny. Auto niby się nie gotuje, choć mam problemy z podnoszeniem się temperatury po krótkim postoju. Np przy tankowaniu, po odpaleniu temp. wstaje do 100 stopni. Nie zwracałbym na to uwagi, ale gdy zgaszę auto i trzymam za górny wąż chłodnicy, to czuć, że coś tam się bąmbluje. Ostatnio wymieniałem silnik, bo pękła tuleja, podobno z przegrzania :/ Proszę, podpowiedzcie coś, bo brak już pomysłów. Dodam, że termostat mam założony nowy oryginalny z serwisu Audi, wraz z płynem g12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, bo objawy tego co Ty masz to właśnie zepsuty termostat. Co do temperatury to za zły odczyt odpowiada czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który jest w okolicach filtra paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde, termostat już jest drugi ;/ Fakt, pierwszy kupiłem Verneta, posłuchałem kolegów z forum i zamówiłem ori. Efekt? ten sam ;/


a może jest poprostu zapowietrzony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej termostat się nie otwiera i dlatego 100 stopni na małym obiegu płynu.

Oczywiście nie za szkodzi odpowietrzyć o ile termostat się otworzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Jest od tego specjalny otwór, poszukaj w google grafika otwór odpowietrzający do Twojego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już sam nie wiem, o co chodzi z tym moim samochodem. Od godziny go odpowietrzałem, odpaliłem auto, zbiorniczek do góry i ok, termostat sie otworzył. Dolny i górny wąż gorący, w zbiorniczku płyn też gorący. Godzina ugniatania węży, odpowietrzanie odpowietrznikiem przy nagrzewnicy. Po tym zabiegu pojechałem sie przejechac ok 10 om, wróciłem. I co? Dolny wąż zimny ;/ po zgaszeniu auta, i włączeniu zapłonu na piecu 100 stopni ;/ W przewodach znowu czuć i słychać bulgoty... Winny będzie termostat? ;/ To już trzeci... Oryginalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem co się dzieje. Rano, przed wyjazdem do pracy, spiąłem przewody od nagrzewnicy na krótko, i co? To samo... Dalej temperatura się wychyla po postoju ponad 90 stopni. Bulgotanie slychac w przewodach... Może poprostu jest masakrycznie zapowietrzony? Może parownik jest zle wpiety? Ach...


Jeszcze zapytam o otwór odpowietrznika na przewodzie od nagrzewnicy. Po poluzowaniu płyn ma lecieć na wolnych obrotach? Czy po przegazowaniu? Bo u mnie na wolnych obrotach nic się nie dzieje, dopiero jak dodam gazu, to przy schodzeniu z obrotów sika płyn.


Dodam, że płyn chyba się nie gotuje, bo przewody są w normie. A przypuszczam, że przy gotowaniu odrazu by stwardniały. Tylko skąd te bulgotanie w przewodach po zgaszeniu ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być właśnie to zapowietrzenie, daleko masz do pracy? Niby układ po czasie sam powinien się odpowietrzyć, ale jak masz daleko to nie ma co katować silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstyd się przynac, ale jezdze juz tak jakis czas... Jutro spróbuje od nowa go odpowietrzyć, bo do tej pory nie odpowietrzalem go za pomocą korka spustowego w chlodnicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zapchana nagrzewnica powoduje gotowanie płynu,Spinając przewody zmniejszyłeś obieg i nic ci to nie daje .Układ musi być drożny,Sam tak miałem wswoim adp.Wymieniałem termostaty pompy wody nawet chłodnice płukałem i nic nie dawało.Na postoju po odpowietrzeniu 90 stopni a w trasie na 100-110 stopni,W akcie desperacji przepłukałem nagrzewnice odpowietrzyłem tym wężem powrotnym w którym jest mała dziurkai po problemie było,

Jeszcze zapytam o otwór odpowietrznika na przewodzie od nagrzewnicy. Po poluzowaniu płyn ma lecieć na wolnych obrotach? Czy po przegazowaniu? Bo u mnie na wolnych obrotach nic się nie dzieje, dopiero jak dodam gazu, to przy schodzeniu z obrotów sika płyn.

Tak na wolnych obrotach ma płyn lecieć przy dobrym odpowietrzeniu i drożnym układzie

Edytowane przez lukasz2107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd kolego jesteś? Bo szukam kogoś, kto pomogłyby mi to odpowietrzyc. Bo albo ja coś źle robie, albo auto jest tak uparte...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daleko od ciebie :D.Nigdy dobrze nie odpowietrzysz jak układ bedzie niedrożny.A wiskoza dobrze kreci może w tym jest też problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnice plukalem. Wpisz sobie na YouTube płukanie nagrzewnicy 1.6 ahl. Tam jest jeden mlj flm. Sam juz nie wiem o co chodzi. Teraz go nawet odpowietrzam i z przewodu z dziurką nie chce lecieć płyn. Tylko na dużych obrotach leci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepłukałeś i co dalej temperatura skacze?odkreć zbiorniczek zawieś wyżej np zaczep za maske.To ułatwia odpowietrzanie.a płyn powraca małym wężykiem?na zbiorniczku bedzie widać czy są pęcherzyki powietrza jak wraca płyn jak już nie bedzie pecherzyków złoz przejedż sie i patrz czy bulgocze i czy przewody beda twarde.Jeżeli wszystko bedzie ok a temp znow pójdzie być moze czujnik zle pokazuje

Edytowane przez lukasz2107
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...