Patryk Woźniak Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Witam! Od dłuższego czasu mam problem z dziwnym dźwiekiem. Pojawia się on podczas przyspieszania w zakresie obrotów od ok 1500 do 2500, ale także podczas odpuszczania gazu i spadku do tego zakresu obrotów silnika. Auto to Audi A4 B6 1.8T 2001r. 5-biegowy manual. Na filmiku zgrzyt pojawia się w 5 sekundzie.https://www.youtube.com/watch?v=xdQrEd-JGJI&feature=youtu.be Dodam jeszcze, że dzieje się tak tylko po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika.
radko123 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) 90% układ napinacz / łańcuszek ten od zmiennych faz Odłącz wtyczkę od sterowania napinaczem i jeśli dźwięku nie będzie to masz winowajcę. http://www.fotosik.pl/zdjecie/5d0092ded43ce390 http://www.fotosik.pl/zdjecie/0a1c1b4d5cd6c289 U siebie miałem taki objaw wymiana napinacz i łańcuszka pomogła. Możliwe że wymiana samego łancuszka pomoże. Powyżej linki do fotek która wtyczka. pozdrawiam Edytowane 8 Listopada 2016 przez radko123
Patryk Woźniak Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 Droga może być taka usługa?
Stg Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Ja mam ten sam objaw. Zwlekanie z wymianą może skutkować czymś przykrym? Wpływa to wogóle na coś?
Patryk Woźniak Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) Miałem to samo pytać, w granicach 2 tysięcy mam rozumieć ? Edytowane 8 Listopada 2016 przez Patryk Woźniak
bandyta928 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 zerwanie lancuszka w najlepszym wypadku skutkuje remontem glowicy 2 lata temu za napinacz i lancuch do b6 dawalem cos kolo 2tys, zamiennik albo uzywka to wydatek ok 500 ale nikt nie wie ile to pochodzi Przy wymianie trzeba sciagnac dwa walki rozrzadu, wiec trzeba sciagac pasek rozrzadu.
Patryk Woźniak Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 To widzę że nieciekawie się zapowiada ;/ to zgrzytanie może być powodem czegoś jeszcze czy to na pewno ?
Stg Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 I pewnie zamiennik tez nie jest zalecany?
bandyta928 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 ja bym szukal sprawdzonej uzywki nie powiem ci czy to na pewno to, tak jak radzil kolega odepnij wtyczke i zobaczysz czy dalej jest to samo
Stg Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Ja nie zaobserwowałem tego przy zwalnianiu obrotami, jedynie podczas przyspieszania, w różnych zakresach obrotów, ale również poranny zimny rozruch prawie zawsze zabrzmi takim przdęknięciem. Czy mimo wymiany samego łańcuszka może dojść do zerwania jeśli napinacz niedomaga? Jak się nazywa dokładnie część/części?
bandyta928 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Nie koniecznie musi to byc wina napinacza, moze nie domaga pompa olejowa. Napinacz jest sterowany cisnieniem oleju.
Patryk Woźniak Opublikowano 8 Listopada 2016 Autor Opublikowano 8 Listopada 2016 Tak czy siak dziękuje za rady jutro jak ogarnę tą wtyczkę gdzie ona jest to dam znać A tak ps w jakiej części silnika to jest ?
WYSKUN Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 ja bym szukal sprawdzonej uzywki nie powiem ci czy to na pewno to, tak jak radzil kolega odepnij wtyczke i zobaczysz czy dalej jest to samo a ja mam takie pytanie: co daje odłączenie tej wtyczki? ktos napisal "ze jak się odłączy wtyczke i nie bedzie dzwieku to winowajca halasu jest napinacz" czyli to elektronika napina ten napinacz czy jak bo nie czaje.
bandyta928 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 jest to napinacz z elektrycznym nastawnikiem faz rozrzadu, samo napiecie jest wywolane cisnieniem oleju tutaj masz jak gosciu zmienia sam napinacz ale to jest bez ekektroniki
WYSKUN Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 (edytowane) robota wyglada na dosć łatwą chyba. tylko trzeba w razie czego zaznaczyc markerem kreski na lancuchu i wałku i przy okazji zakupic tą blokade do napinacza. Ale sama robota wydaję się być chyba prosta. Co innego jesli łancuch też do wymiany Edytowane 8 Listopada 2016 przez WYSKUN
bandyta928 Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Powodow od ktorych brzeczy moze byc duzo: -pompa olejowa, zapchany smok -wyciagnety lancuch -wyrobione slizgi -walniety nastawnik -wyrobiony napinacz -wyrobione zebatka walkow
Stg Opublikowano 8 Listopada 2016 Opublikowano 8 Listopada 2016 Smok z miską olejową były czyszczone 2 miechy temu, było troszkę glutów sylikonowych (pewnie po poprzednim kiepskim uszczelnieniu michy) i fragmenty ukruszonej przegrody olejowej. Operacja poprzedzona była jednorazowym zapaleniem się kontrolki oleju na minute. Widzę, że jest trochę tych możliwości...
radko123 Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 Przy wymianie trzeba sciagnac dwa walki rozrzadu, wiec trzeba sciagac pasek rozrzadu. Ja wymieniłem łańcuszek i napinacz bez rozpinania rozrządu jedynie uniosłem wałek wydechowy. Koszt w moim przypadku to: łańcuszek 110zł (stary był rozciągnięty względem nowego) napinacz używany oryginalny 300zł (ciężko trafić na taki w dobrym stanie) Od wymiany zrobiłem 45tyś i wszystko OK
Stg Opublikowano 9 Listopada 2016 Opublikowano 9 Listopada 2016 U mnie jeszcze sporadycznie występuje terkotanie gdy rozgrzany silnik zgaszę i niedługo odpalę ponownie. zwykle znika po dodaniu gazu. To mogą być popychacze zaworów? Albo wtryskiwacze gazu? Na zimnym po nocy to nie występuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się