Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5] korek zbiornika wyrównawczego a temp. silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wiki mam pytanko-jak się sprawdza temperaturę na klimatroniku ????

wysil sie roszke i poszukaj bylo mnóstwo o tym :twisted:

[ Dodano: 07-03-2007, 12:51 ]

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=4535&highlight=termostat

Dorzucę jeszcze to: http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=70&sid=52f724adcefd06ab8739d0f687042c2e

Poza tym warto czasem korzystac z opcji szukaj :wink:

Opublikowano
Sprawdziłem ten wąż, na gorącym silniku oczywiście, i jak dla mnie jest on co najwyżej letni-jedynie lekko ciepły, a napewno nie gorący

I dokładnie tak ma być bo tam przepływ jest regulowany.

Opublikowano
Dolny wąż sprawdz na zimnym silniku potem prównaj sobie z jak auto osiągnie ok. 90 St.C - Możesz rozgrzewać auto stacjonarnie do 60st.C do ok. 2 tyś obr jak wskazówka ruszy ciśniej na 3000obr w okolicach 80 możesz dawać na 3500 w międzyczasie biegaj sprawdzać wąż, nie musi być mocno ciepły ale leciutko no chyba że przybutujesz trochę jeszcze by temp. poszła powyżej 90 to termostat więcej się uchyli i zwiększy się przepływ.

A tak na marginesie chyba warto by sprawdzić czujnik teperatury w układzie chłodzenia możę te rozbieżności we wskazaniach to jego sprawka.

wąż od góry jest ciepły, ale to może być sprawa biegnących nad nim cieńszych węzy które sa gorace i być może go ogrzewają

czujnik wymieniałem niedawno na oryginał z ASO wiec powinien być dobry

korek w zbiorniku też podmieniony

a tak pozatym to dół chłodnicy też jest chłodny a góra goraca

dwóch niezależnych fachmanów obstawia na niedrożną chłodnicę :eek: jak to sprawdzić

a wogóle z tego co pamiętam to na fabrycznym termostacie ten wąż był ciepły na dole

kór...a już zgłupiałem

mrogu daj nr. tel na PW zorganizujemy dwuosobowy spocik :lol:

Opublikowano
zorganizujemy dwuosobowy spoci

była Wisła to my zrobimy nad Wartą :cool:

mój nr jest w A4 Assistance, na PW oczywiście też wyśle.

[ Komentarz dodany przez: wiki: 07-03-2007, 20:32 ]

hehe no tak nie wpadłem na to, ale to przez mojego nerwa naruszonego chyba :lol:

Opublikowano

Są fimry które robią płukanie układu chlodzenia pod ciśnieniem

Opublikowano

tylko gdzie ich szukać ? i czy to coś da jesli jest zakamieniona ? a wogóle jak to sprawdzić ?

bo koszt chłodnicy to 200 - 300 zł i nie chciałbym na próżno wydawać tej kasy

macie pomysły ?

Opublikowano

Czesto mechanicy znają takich magików

Opublikowano

Proponuje takiego machera, ktory zajmuje sie naprawa chlodnic i nagrzewnic, np. takiego, ktory zalutowuje niewielkie dziurki. Moze bedzie mial pomysl jak sprawdzic chlodnice i ja ewentualnie uzdrowic.

Opublikowano

a druga rzecz czy może to być uszczelka pod głowicą - choć płynu mi narazie nie ubywa ?

czy ją idzie jakoś sprawdzić, bo nie chcę pół układu wymieniać bo to są koszty a pieniążki trzeba szanować :confused:

no bo tak sobie myśle że jak zdjeło się ten dolny wąż od chłodnicy żeby termostat wymienić no to płyn galancie się lał wiec jakby była zapchana chłodnica to by tak sie nie lało - dobrze dedukuje :question:

Opublikowano

mam identyczny problem (A4 1.6 adp), nie dzialal stary termostat, wiec wymienilem na nowy kupiony w ASO. od tej chwili zaczely sie dziac szopki, autko zaczelo sie grzac nawet do 106 stopni (kanal 51 klima). Pojechalem reklamowac termostat, panowie stwierdzili ze ten jest dobry gdyz zalozyli mi drugi i bylo to samo, musialem zaplacic za drugi i robocizne (taka byla umowa). Stwierdzili ze moze pompa nie domaga, choc nie chce mi sie w to wierzyc na starym termostacie sie nie grzal (max. temp byla 84 na kanale 51). Ponadto mam podejrzenia ze grzebali cos przy wyswietlaczu temp. na desce tak zeby dochodzil tylko do 90. Przed reklamacja wskazywal tak samo jak na klimie teraz stoi na 90 a na kanale 51 jest wiecej Czy mozlwa jest taka manipulacja czy mam juz obsesję?. Mam juz dosc tych wszystkich mechaników :cry::cry:

Opublikowano
ps.a pozatym jak juz sprawdzasz climatronikiem to kanal 49 a nie 51

w tym miejscu szanowny Moderator się myli. W samochodzie z tego rocznika kanał 51. Zreszta jest to szczegółowo opisane na forum.

[ Komentarz dodany przez: wiki: 08-03-2007, 16:07 ]

masz rację kolego to tak z rozpędu :redface:

Opublikowano

Widze ze polowa ludzi mysli ze 100 stopni na silniku to zabojstwo dla niego,a to jest nie prawda bo to jest wlasnie optymalna temp pracy,dodajac do tego ze wyswetlacz od klimy troche zawyza czyli na silniku zostaje jakies 90-95 stopni. :redface:

Opublikowano
Widze ze polowa ludzi mysli ze 100 stopni na silniku to zabojstwo dla niego,a to jest nie prawda bo to jest wlasnie optymalna temp pracy

Racja, temp ok 120 to już za dużo, ale ok 100 to nie ma się co martwić

Opublikowano

Co do temperatury to sprawa była wielokrotnie poruszana na forum, a wg panow napawiaczy z aso zdrowy silnik powinien miec temperature 90 stopni (mowie o a4), wszystkie wlaczniki termiczne dodatkowych wiatrakow zalaczaja sie przy 95 lub 102. Jesli temperatura 100 stopni bylaby optymalna to po co ja schladzac dodatkowym wiatrakiem. Wedlug mnie 100 to za duzo, auto nigdy mi sie tak nie grzalo, jak sie otworzy mache to jest wyczuwalne ze temp jest wyzsza niz to drzewiej bywalo :lol: . W wakacje przy upalach nie buchal taki żar. Nie wiem co jest grane dól chlodnicy mam zimny, zastanawiam sie nad ta pompa ale jakos nie jestem w stanie wyobrazic sobie co jest z nia nie tak, nie cieknie, ciecz krazy, nie chalasuje. Droznosc chlodnicy tez odpada bo wymienilem ostatnio. wie mozna miec nowa chlodnice, ktora jest zimna na dole i chyba nie ma to zwiazku z jej zapchaniem.

Opublikowano
wszystkie wlaczniki termiczne dodatkowych wiatrakow zalaczaja sie przy 95 lub 102. Jesli temperatura 100 stopni bylaby optymalna to po co ja schladzac

Po to żeby mieć zapas i utrzymać temperaturę w granicach bezp

W Audi nie ma tego ale w innych autach zakres temp na wskaźniku dopiero powyżej 120 st jest czerwony

Opublikowano
wszystkie wlaczniki termiczne dodatkowych wiatrakow zalaczaja sie przy 95 lub 102.

wierz mi że nie

no to mamy ten sam problem, wiec chłodnica odpada i pozostaje chyba uszczelka pod głowicą, no ale mi płynu nie ubywa a tobie ?

ogólnie myśle że temp. 94-95 stopni w silniku jest OK tylko mnie martwi ten zimny dół bo na starym termostacie który dawał temp. max 81 było dobrze, żałuję że ruszałem i jak sie wkórzę to załorzę go zpowrotem wrrr :evil:

[ Dodano: 08-03-2007, 16:17 ]

Ponadto mam podejrzenia ze grzebali cos przy wyswietlaczu temp. na desce tak zeby dochodzil tylko do 90. Przed reklamacja wskazywal tak samo jak na klimie teraz stoi na 90 a na kanale 51 jest wiecej Czy mozlwa jest taka manipulacja czy mam juz obsesję?. Mam juz dosc tych wszystkich mechaników

mam to samo te typy tak mają i nic mi nikt nie grzebał bo byłem przy tym, wskaźnik analogowy jest niedokładny i jest tak skonstruowany żeby przeważnie stał na 90, prawdę o temp. powie ci VAG bo klimatronik też przekłamuje

Opublikowano
ogólnie myśle że temp. 94-95 stopni w silniku jest OK tylko mnie martwi ten zimny dół bo na starym termostacie który dawał temp. max 81 było dobrze, żałuję że ruszałem i jak sie wkórzę to załorzę go zpowrotem wrrr

Uważam, że 94-95 stopni jest OKi :exclaim:

Na starym termostacie miałeś max.81° i dól był ciepły.I inaczej byc nie mogło bo termostat albo nie domykał, albo otwierał zdecydowanie za wcześnie i praktycznie cały czas ciecz krążyła w dużym obiegu.

Przykład:

1.termostat otwiera za wcześnie, albo nie domyka-znaczy się nie spełnia swojej funkcji=szybki przepływ cieczy przez chłodnice=mało czasu na schłodzenie=ciepły dół=temp.max81° ze względu na ten duży przepływ i trefny termostat

2.sprawny termostat-znaczy się robi to co do niego należy=mniejszy przepływ przez chłodnice, a czasem praktycznie jego brak=więcej czasu na schłodzenie=chłodny-ciepły dół=temp.94-95° ze względu na mniejszy przepływ i sprawny termostat

Mam nadzieje, że idzie to jakoś zrozumiec :wink:

Opublikowano

Co do uszczelki to objawy bylyby widoczne już na starym termostacie, plynu tez mi nie ubywa, na korku wlewu oleju nie ma zadnego nalotu, u mnie dziwnie zachowuje sie ten wskaznik od temperatury, po zgaszeniu silnika i wlaczeniu ponownie zaplonu wskazowka idzie dalej na 95 stopni. bylem na vagu, wykazalo mi ze przerywa czasem czujnik g62 (chyba ten nr), wiec nie patrze na deche tylko na kanal 51 ktory sie pokrywal z vagiem i na tym kanale czasami pojawia sie 100 stopni.

Czy załączył ci się choc raz wiatrak elektryczny? On ma czujnik nad dolnym wezem i chyba w kryzysowych sytuacjach powinien się uruchomić u mnie ani razu to nie nastąpilo. Jesli masz jakies pomysly albo uda ci sie to rozwiazac daj znac

Opublikowano

słyszałem że niekoniecznie masło sie musi robić przy walniętej uszczelce, a załączenia drugiego wentylatora nie byłem świadkiem, myślę że musi być temp. krytyczna żeby się załączył, bo wisko wystarczająco chłodzi :wink:

chyba dam se luz tym tematem bo staniek moze mieć rację :confused: chociaż sam nie wiem hmmm, porównam z kolegą mrogiem to będe mądrzejszy

[ Dodano: 08-03-2007, 17:49 ]

1.termostat otwiera za wcześnie, albo nie domyka-znaczy się nie spełnia swojej funkcji=szybki przepływ cieczy przez chłodnice=mało czasu na schłodzenie=ciepły dół=temp.max81° ze względu na ten duży przepływ i trefny termostat

no ale w tym przypadku to nie powinien się grzać silnik skoro płyn ma za mało czasu na schłodzenie :question:

Opublikowano
staniek napisał/a:

1.termostat otwiera za wcześnie, albo nie domyka-znaczy się nie spełnia swojej funkcji=szybki przepływ cieczy przez chłodnice=mało czasu na schłodzenie=ciepły dół=temp.max81° ze względu na ten duży przepływ i trefny termostat

no ale w tym przypadku to nie powinien się grzać silnik skoro płyn ma za mało czasu na schłodzenie

Silnik nie będzie się grzał (mimo tego, że mało czasu na chłodzenie) bo ciecz krąży praktycznie cały czas w dużym obiegu.

Postaram się to jeszcze raz wytłumaczyc.

Dlaczego max.81° :question:

W tym przypadku chodzi o to, że ciecz krąży praktycznie cały czas w dużym obiegu=termostat jest praktycznie cały czas otwarty na maxa, albo się nie domyka wogóle=bardzo efektywne chłodzenie (bo krąży cała ciecz i małe opory przepływu), no i silnik praktycznie zawsze będzie niedogrzany (może w mieście albo przy bardzo wolnej jeździe złapie normalną temp.), czyli masz te max.81°

A teraz dlaczego dół ciepły mimo tego, że silnik niedogrzany :wink:

A więc znowu wracamy do tego nieszczęsnego termostatu, który niedomyka, lub otwiera zdecydowanie za wcześnie=ciecz praktycznie cały czas krąży w dużym obiegu=małe opory przepływu (bo termostat na maxa)=mało czasu na bardzo mocne schłodzenie (bo szybki przepływ)=ciepły dół, mimo tego, że silnik niedogrzany.

Lepiej wytłumaczyc nie potrafię :lol:

A tak wogóle to polecam porównac z mrog'iem (w końcu daleko do siebie nie macie :wink: ) i wszystko będzie jasne :exclaim:

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...