Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5] korek zbiornika wyrównawczego a temp. silnika


wiki

Rekomendowane odpowiedzi

mało czasu na bardzo mocne schłodzenie (bo szybki przepływ)=ciepły dół, mimo tego, że silnik niedogrzany.

hehhhe musisz mi to łopatą włożyć, jest mało czasu na schłodzenie więc płyn jest gorący i temp. silnika też powinna być wysoka czyż nie ?

a może przez takie szybkie lotanie tego płynu nie zdąży się nagrzać ? :biggrin:

to co mówisz ma sens tylko jakoś mi tak nie wszystko logicznie się układa :wink:

wtedy miałem wlnięty termostat OK powiedzmy za szybko się otwierał i sie nie domykał, dół ciepły tzn. ciecz gorąca bo nie ma się czasu schłodzić no to jak do cholery czujnik pokazuje że ciecz zimna jak ona gorąca :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do uszczelki to objawy bylyby widoczne już na starym termostacie, plynu tez mi nie ubywa, na korku wlewu oleju nie ma zadnego nalotu, u mnie dziwnie zachowuje sie ten wskaznik od temperatury, po zgaszeniu silnika i wlaczeniu ponownie zaplonu wskazowka idzie dalej na 95 stopni. bylem na vagu, wykazalo mi ze przerywa czasem czujnik g62 (chyba ten nr), wiec nie patrze na deche tylko na kanal 51 ktory sie pokrywal z vagiem i na tym kanale czasami pojawia sie 100 stopni.

Czy załączył ci się choc raz wiatrak elektryczny? On ma czujnik nad dolnym wezem i chyba w kryzysowych sytuacjach powinien się uruchomić u mnie ani razu to nie nastąpilo. Jesli masz jakies pomysly albo uda ci sie to rozwiazac daj znac

Ja wiem jak to rozwiazac,wymien 4 termoststy 2 cholodnice pozniej uszczelke pod glowica,dalej bedziesz mial w granicach 100 stopni (bo tyle ma byc) wiec nie pozostaje ci nic innego jak sprzedaac to zepsute auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehhhe musisz mi to łopatą włożyć

Skoro inaczej się nie da :twisted:

Teraz będzie po prostości :wink: bez oporów, i innych takich tam :exclaim:

Trzy różne przypadki (coby było widac różnicę):

1.termostat zamknięty = ciecz krąży w małym obiegu = ciecz nie płynie przez chłodnicę = ciecz ma w chuk czasu na chłodzenie w chłodnicy, czyli musi byc zimna = zimny dół = gorący silnik, bo układ chłodzenia nie korzysta z chłodnicy

2.termostat otwarty na max. 7 czy 8mm = ciecz krąży w dużym obiegu = ciecz płynie przez chłodnicę = ciecz ma mniej czasu na chłodzenie niż w 1 przypadku, bo teraz płynie przez chłodnicę, a wcześniej nie płynęła, czyli musi byc cieplejsza = cieplejszy dół niż w 1 przypadku, bo inaczej byc nie może = chłodniejszy silnik niż w 1 przypadku, bo chłodnica robi to co ma robic, czyli chłodzi silnik

3.termostat otwarty w połowie np. 4mm :arrowr: dół pomiędzy 1 i 2, temp. silnika pomiędzy 1 i 2, ale to chyba logiczne.

Kierując się powyższym można sobie wytłumaczyc każdy inny przypadek tj. termostat nie domyka, termostat otwiera za późno, termostat otwiera za wcześnie.

To była ostatnia próba :arrowr: nic innego już nie wymyślę :arrowr: wiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jak to rozwiazac,wymien 4 termoststy 2 cholodnice pozniej uszczelke pod glowica,dalej bedziesz mial w granicach 100 stopni (bo tyle ma byc) wiec nie pozostaje ci nic innego jak sprzedaac to zepsute auto.

juz o tym myslalem :lol::lol: a tak serio to nie jest tak ze mam hobby polegajace na wymienianiu czesci w samochodzie.

trzy niezalezne zrodla twierdzily ze nie jest normalne zeby taka temp. sie utrzymywala i zeby waz dolny byl chlodny. nie mowie zeby byl goracy jak gorny ale troche cieply to moglby byc :lol: jest tez watek na forum o termostatach (dosc obszerny) wszyscy po wymianie na klimatroniku maja 90 i ani stopnia wiecej, skąd te rozbieżności?. w kazdym badz razie zadne alarmy na desce sie nie wlaczaja, ani drugi wiatrak, wiec pojeździmy zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.termostat zamknięty = ciecz krąży w małym obiegu = ciecz nie płynie przez chłodnicę = ciecz ma w chuk czasu na chłodzenie w chłodnicy, czyli musi byc zimna = zimny dół = gorący silnik, bo układ chłodzenia nie korzysta z chłodnicy

teraz jażę, czyli co ja mam cały czas pierwszy przypadek i termostat mi się nie otwiera, drugi z rzędu - oryginał :eek: :question:

[ Dodano: 08-03-2007, 21:32 ]

trzy niezalezne zrodla twierdzily ze nie jest normalne zeby taka temp. sie utrzymywala i zeby waz dolny byl chlodny. nie mowie zeby byl goracy jak gorny ale troche cieply to moglby byc

świeta racja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jażę, czyli co ja mam cały czas pierwszy przypadek i termostat mi się nie otwiera, drugi z rzędu - oryginał

Chciałeś łopatologicznie no to wytłumaczyłem łopatologicznie podając skrajne przykłady (termostat zamknięty i otwarty, w rzeczywistości termostat cały czas pracuje i jest pomiędzy tymi dwoma skrajnymi stanami) :wink:

Gdybyś miał pierwszy przypadek, to silnik by się non stop gotował, i nie było by mowy o żadnej jeździe :exclaim:

Uważam, że temp. którą podawałeś kilka postów wyżej, koło 95°, jest spox :exclaim:

A jeżeli temp jest spox to oznacza, że termostat też jest spox :exclaim:

Jednym słowem nie ma co sobie tym więcej glowy zaprzątac, i można śmiało śmigac autkiem (ewentualnie od czasu do czasu sprawdzic temp. Vag'iem).

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzcie jeszcze jaka wielka chlodnice ma silnik 1.6 przeciez wychlodzila by V8,widocznie esesmani tak to wykombinowali ze termostat nie ma poco sie otwierac do konca,a najlepiej to sprawdzic czy dolny waz sie nagrzeje poprostu postawic samochod na wolnych obrotach i poczekac jaka temp. osiagnie.Ja powiem ze mi sie nie chce nawet reki wkladac i macac te wszystkie weze.Wiem ze np. w Fordach na wskazniku jes pole NORM paczotek trego pola to jakies 85 stopni a koniec kolo 120 wiec 95-100 to moim zdaniem norma dla audi z silnikiem 1.6,aczkolwiek nie koniecznie w innych silnikach np.TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzcie jeszcze jaka wielka chlodnice ma silnik 1.6 przeciez wychlodzila by V8,widocznie esesmani tak to wykombinowali ze termostat nie ma poco sie otwierac do konca

Racja :exclaim:

O ile się nie mylę to, chłodnica jest jednaka we wszystkich wersjach silnikowych.

Czyli jeżeli może obsłużyc dajmy na to 2.8 to w 1.6 będzie wyjątkowo wydajna (to jeszcze odnośnie tego zimnego dołu).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie i panie sprawa się raczej wyjaśniła - choć jej nie pojmuję :lol:

po porównaniu autek z tymi samymi jednostkami napędowymi tj. kolegi mrog i mojego stwierdzam ze jest wszystko OK !

temp. u kolegi na budziku 90 C i dolny wąż jak i połowa chłodnicy są zimne tak jak u mnie więc chyba tak musi być :wink:

prośba do majacych te same motory i sprawne termostaty sprawdżcie u siebie dolny gruby wąż po nagrzaniu silnika i podzielcie się spostrzeżeniami bo jesteśmy świadkami obalenia pewnej teori jeśli chodzi o układ chłodzenia :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie i panie sprawa się raczej wyjaśniła - choć jej nie pojmuję :lol:

po porównaniu autek z tymi samymi jednostkami napędowymi tj. kolegi mrog i mojego stwierdzam ze jest wszystko OK !

temp. u kolegi na budziku 90 C i dolny wąż jak i połowa chłodnicy są zimne tak jak u mnie więc chyba tak musi być :wink:

prośba do majacych te same motory i sprawne termostaty sprawdżcie u siebie dolny gruby wąż po nagrzaniu silnika i podzielcie się spostrzeżeniami bo jesteśmy świadkami obalenia pewnej teori jeśli chodzi o układ chłodzenia :rotfl:

Czy ta teoria brzmi ze 95-100 stopni to norma?

Bo jak tak to ja od poczatku tak twierdzilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze juz troche o tym bylo gdzie indziej,ale chodzi mi konkretnie o silnik ADP z 95, jesli czasami przerywa czujnik g62 (błada z vaga) to ktory trzeba wymienic czarny (u mnie jest czarny) 4 pinowy tuz pod taka waska rurka odchodzaca od odmy czy taki zielony (moze niebieski wyblakle sa te kolory) ale on jest 2 pinowy, który jest pod nim. bylbym wdzieczny za nr czesci jesli ktos juz go wymienil bo dziwne wskazania mam na kanale 51, dzisiaj rano na zimnym silniku wskazywal 50 stopni.

Co do rury dolnej to ona zrobila sie ciepla dopiero wtedy gdy mechanior zatrzymal viskoze, wiec chyba nigdy sie nie nagrzeje i pewnie tak ma byc w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze juz troche o tym bylo gdzie indziej,ale chodzi mi konkretnie o silnik ADP z 95, jesli czasami przerywa czujnik g62 (błada z vaga) to ktory trzeba wymienic czarny (u mnie jest czarny) 4 pinowy tuz pod taka waska rurka odchodzaca od odmy czy taki zielony (moze niebieski wyblakle sa te kolory) ale on jest 2 pinowy, który jest pod nim. bylbym wdzieczny za nr czesci jesli ktos juz go wymienil bo dziwne wskazania mam na kanale 51, dzisiaj rano na zimnym silniku wskazywal 50 stopni.

Co do rury dolnej to ona zrobila sie ciepla dopiero wtedy gdy mechanior zatrzymal viskoze, wiec chyba nigdy sie nie nagrzeje i pewnie tak ma byc w tym silniku.

Jaki błąd? Może to przerwanie przewodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję potestować, pojeździć prawie nową A3 30 tyś. km przebiegu z silnikiem 1.6, ale do czego dąże sprawdziłem układ chłodzenia i jest tak że dolny wąż wychodzący z chłodnicy do termostatu jest chłodny, tak więc wszystko z moim i nie tylko moim układem chłodzenia jest wszystko OK, a ja chciałem już chłodnicę wymieniać :lol: , także mit że dolny wąż powinien być ciepły nie jest prawdą !

mam natomiast inne pytanie czy w rozgrzanym silniku przy odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego płyn powinien unosić (kipieć) się do góry i wylewać bo w tej A3 tak się stało a u mnie tak nie jest - tylko słychać syk ciśnienia i płyn mi się nie unosi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem okazję potestować, pojeździć prawie nową A3 30 tyś. km przebiegu z silnikiem 1.6, ale do czego dąże sprawdziłem układ chłodzenia i jest tak że dolny wąż wychodzący z chłodnicy do termostatu jest chłodny, tak więc wszystko z moim i nie tylko moim układem chłodzenia jest wszystko OK, a ja chciałem już chłodnicę wymieniać :lol: , także mit że dolny wąż powinien być ciepły nie jest prawdą !

mam natomiast inne pytanie czy w rozgrzanym silniku przy odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego płyn powinien unosić (kipieć) się do góry i wylewać bo w tej A3 tak się stało a u mnie tak nie jest - tylko słychać syk ciśnienia i płyn mi się nie unosi ?

Termostat otwiera sie przy 87 stopniach iten wąż od tej temeratury powoli powinien sie ocieplać jadnak nie ma co sie spodziwać że będize gorący.

Co do drugiego pytania - płyn nie powinien sie zagotować!!! a syknięcie przy odkręcaniu to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do drugiego pytania - płyn nie powinien sie zagotować!!! a syknięcie przy odkręcaniu to normalne.

to że syk normalną sprawą jest to wiem w koncu tam cisnienie jest, tylko mnie nurtuje to czy przy odkrecaniu tego korka w nagrzanym silniku poziom płynu powinien unosic się do góry i jakbym nie dokrecił natychmiast korka to by się wylewał, ale po chwili juz było OK bo jednak trochę ciśnienia upuściłem, w mojej niuni tak nie ma - odkrecam kiedy chcę jest tylko syk a płyn pozostaje w miejscu i to zjawisko mnie ciekawi ? jak by mógł ktoś wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje tzn. w tej A3 jest za duże podciśnienie czy u mnie za małe :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn ma prawo zmieniać swój poziom w zborniczku ale nie na tyle by się przelewał. W żadnym z dotychczasowych autek się nie spotkałem z czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...