Jump to content
IGNORED

[B5] korek zbiornika wyrównawczego a temp. silnika


wiki
 Share

Recommended Posts

czy uszkodzony zaworek podcisnienia w korku zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzacej moze mieć jakiś wpływ na temp. płynu, jego wrzenia ?, co jest objawem jego niesprawności ?

Link to comment
Share on other sites

wg praw fizyki temp. wrzenia zależy od ciśnienia zatem jak najbardziej może mieć wpływ.

Link to comment
Share on other sites

czyli reasumując uszkodzony zaworek może zakłócać poprawny obieg cieczy powodując nieznaczny wzrost jej temp.

Link to comment
Share on other sites

resumując :wink: wątpie w uszkodzenie zaworka a jedynie co to może trzymać ciśnienie w zbiorniczku ale nie ma to raczej wpływu na obieg i czy znaczną różnicę temp. płynu

odpowiedziałem ci wcześniej od strony fizycznej bo przy odp. ciśnieniu wode można zagotować w temp. pokojowej

Link to comment
Share on other sites

no to po co jest ten zaworek skoro nie ma konkretnie na nic wpływu, pytam bo gościu co mi wymieniał płyn, termostat mówił że cos nie teges z moim korkiem i za bardzo nie wiem o co mu chodziło i czy moze to mieć wpływ na temp. silnika około 102 stopni bo nie wiem czy inwestować w nowy korek 60 zł w ASO :question:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli korek trzyma zbyt wysokie ciśnienie to może dojść do zagotowania układu z powodu utrudnionego obiegu.

Link to comment
Share on other sites

i o taką informacje mi chodziło, czyli istnieje możliwosć że obieg jest w jakims stopniu utrudniony powodując ze u mnie temp. jest o kilka stopni za wysoka tzn. 102-103 C po dobrym rozgrzaniu z reguły temp wacha sie w przedziale 98-103 C na klimatroniku bo na zegarze jest bite 90 (do 80 C wskazania zegara z klimatronikiem idealnie się pokrywają)

Link to comment
Share on other sites

i o taką informacje mi chodziło, czyli istnieje możliwosć że obieg jest w jakims stopniu utrudniony powodując ze u mnie temp. jest o kilka stopni za wysoka tzn. 102-103 C po dobrym rozgrzaniu z reguły temp wacha sie w przedziale 98-103 C na klimatroniku bo na zegarze jest bite 90 (do 80 C wskazania zegara z klimatronikiem idealnie się pokrywają)

U mnie jest taka sama,czyli widocznie tak powinno byc,a korek ma po to zaworek zeby wypuscic cisnienie jak sie plyn zagotuje,czyli pewnie w granicy 110 stopni.

Link to comment
Share on other sites

co do temp. zagotowania sie płynu to zależy w jakim stosunku koncentrat : woda zostały dobrane lub w jakim stanie jest płyn, hmmm teraz nie wiem czy potraktowac to jako pocieszenie że u ciebie jest tak samo :smile: , mam pytanko wymieniałeś regulator temperatury (termostat) i wówczas tak miałes czy na fabrycznym tak masz :question:

dzisiaj przy temp. -6 , temp. na klimatroniku kanał 49 osiagnąłem 97 C po 8 km trasy, po zatrzymaniu się obserwowałem przez pare minut i temp. spadła powoli do 87 C, a na budziku cały czas bite 90 C

Link to comment
Share on other sites

Zmień korek, nie jest drogi. Jak się nim potrząsa, ma "klikać".

Link to comment
Share on other sites

no klika, tylko jak się go zakręca to powinno być też takie wyczuwalne i słyszalne zatrzśnięcie na koncu a u mnie tego nie ma hmmm, koszt korka to 60 zł w ASO ale może podmienię sobie na próbę od VW Bora wujaszka bo są chyba te same choć nie będę miał pewności bo też słyszałem od pracownika ASO VW że te korki często siadają i w ASO mają przyżąd do badania tych korków tzn. kiedy puszczaja ciśnienie

Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem wymiana korka nic ci nie da,poniewaz od sterowania temp.silnika jest termostat a nie korek,i jak juz pisalem korek ma po to zaworek zeby podczas zagotowania sie plynu nie popekaly ci przewody czy zbiorniczek.

Link to comment
Share on other sites

Korek sam w sobie nie może wpływać na podwyższenie temp. w układzie. Jak masz możliwośc to podmień. Osobiście pierw zsunął bym lewy przewód na podszybiu tak by odsłonić otwór odpowietrzający, jak poleci troszke plynu to nasuń spowrotem i sprawdz jeszcze raz.

Link to comment
Share on other sites

robiłem to i dalej ta sama temp. (odpowietrzenie raczej OK bo wszystkie węze gorące)

Link to comment
Share on other sites

czyli co zrobiłeś? podmieniłes korki?

Link to comment
Share on other sites

Osobiście pierw zsunął bym lewy przewód na podszybiu tak by odsłonić otwór odpowietrzający, jak poleci troszke plynu to nasuń spowrotem i sprawdz jeszcze raz.

to zrobiłem :wink: i nie mam już pomysłów, auto pali mi teraz mniej, a w trasie 100 km utrzymywała się temp. 101 c do 103 C a po wjeżdzie do miasta i staniu na światłach chwilowo podskoczyła do 107 C i nie mam pojęcia o co chodzi i nie chciałbym silnika przegrzać :confused:

Link to comment
Share on other sites

a może to wina termostatu (pomimo, że nowy).

Mój kolega miał Audi 100 i taki problem jak ty, żaden mechanik nie wiedział co jest grane, w końcu jakiś magik z ASO stwierdził, że to normalna temperatura dla Audi. Jeździł tak kilka lat i nic się nie działo.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym wymienił termostat.

Zaworek w korku to nic innego jak zawór bezpieczeństwa, nie może mieć żadnego wpływu na temp. płynu chłodzącego. Co najwyżej może być powodem ubytku płynu (gdy otwiera się za wcześnie) lub może spowodować rozerwanie węży gumowych (gdy otwiera się za późno, a mamy awarię n.p. termostatu i silnik gotuje). Zaworek ma za zadanie upuścić ciśnienie (płyn) z układu chłodzenia w przypadku jego wzrostu ponad założony poziom.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zrób jeszcze jedną probe: pojazdzij autem monitorując temeraturę jak osiągnie ponad 80 na przemian sprawdzaj ręką wąż dolny ten idący z krućca gdzie zamontowany jest termostat i temperaturę. Początkowo powinien być zimny - przy 87 następuje otwrcie termostatu i w tym momencie wąż powinien zrobić się lekko ciepły bo przepływ jesszcze nieduży. Teoretycznie potwarcie ustaje przy 90 st.C i wąż jest nie mocno ciepły. Jeśli u ciebie temp. idzie wyżej ponad 100 st.C to niby do pełnego otwarcia termostatu - na wężu powinno być bardzo ciepło. Inaczej mając odp. temometr możesz sprawdzić termostat w "rądelku" w domu.

Link to comment
Share on other sites

po trasie 200 km temp. 103 C wąz idący z dołu chłodnicy do króćca jest chłodny :confused: a pozostałe gorace jak cholera

Link to comment
Share on other sites

Po mojemu wszystkie znaki na ziemi i na niebie wskazują na trefny termostat (mimo, że nowy, i przed chwilą-momentem został wymieniony) :confused:

Po prostu niefart :exclaim:

Dla pewności, tak jak pisał adadur można sprawdzic go w rondelku :wink: i wszystko będzie jasne.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Po mojemu wszystkie znaki na ziemi i na niebie wskazują na trefny termostat (mimo, że nowy, i przed chwilą-momentem został wymieniony) :confused:

Po prostu niefart :exclaim:

Dla pewności, tak jak pisał adadur można sprawdzic go w rondelku :wink: i wszystko będzie jasne.

Pozdrawiam!

I chyba jednak termostat będzie winowajcą. Co do sprawdzania w rondelku to warto mieć termometr który zmierzy te 100 st.C Ewentualnie na czuja i z miarką tuż przez zagotowaniem powienien ruczyć na otwieranie. przy zagotowaniu skok otwarcia to 7mm.

Link to comment
Share on other sites

moje trzecie podejście do termostatu nastąpi jutro na oryginał z ASO 100zł :evil: , za dotychczsowe zmiany już bym dwa takie kupił :twisted:

Link to comment
Share on other sites

po trasie 200 km temp. 103 C wąz idący z dołu chłodnicy do króćca jest chłodny :confused: a pozostałe gorace jak cholera

Jezeli zakladasz trzeci czy ktorys tam z koleji termostat i na kazdym jest tak samo to podejrzewam ze tak ma byc,i widoczne termostat sie nie otwiera do konca zeby utrzymac te 100 stopni dlatego waz jest chlodny.

Link to comment
Share on other sites

po trasie 200 km temp. 103 C wąz idący z dołu chłodnicy do króćca jest chłodny :confused: a pozostałe gorace jak cholera

Jezeli zakladasz trzeci czy ktorys tam z koleji termostat i na kazdym jest tak samo to podejrzewam ze tak ma byc,i widoczne termostat sie nie otwiera do konca zeby utrzymac te 100 stopni dlatego waz jest chlodny.

Sprawny termostat zaczyna się otwierac przy około 87 stopniach.

Tak więc jak by na to nie patrzec, temperatura cieczy chłodzącej na poziomie 103 stopni jest dużo za wysoka (o mniej wiecej 10 stopni) :exclaim:

Link to comment
Share on other sites

U mnie trzyma 90st.C a przy ostrym butowaniu do 93 st.C najwięcej zauwazyłem wieć ponad 100st.C to dużo za dużo.

Link to comment
Share on other sites

oryginał z ASO 100zł

:question: jeżeli dobrze kojarze to podawałeś link za oryginalny w cenie dwudziestu paru zł.

[ Komentarz dodany przez: wiki: 06-03-2007, 21:50 ]

zajrzyj jeszcze raz do tego wątku :wink: (to jest termostat do 1.9 TDI)

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez temp.w tarsie wynosi kolo 95-98 stopni i nie martwie sie tym jakos widocznie tak ma byc.

Link to comment
Share on other sites

no i po wymianie, nowiutki, oryginalny termostacik i ...... to samo :evil:

temp. na klimatroniku 100-101 C, na budziku 90 C a na VAG 93-94,5C (klimatronik przekłamuje o około 7 stopni), ale co mnie martwi to dolny wąż od chłodnicy do krućca jest cały czas chłodny :exclaim: , co jest grane :question: , obieg cieczy jest bo jak zwiekszę obroty to płyn sika do zbiorniczka wyrównawczego, nie wiem ręce mi opadają pomóżcie, jeszcze trochę to ją skasuję i wezmę kasę z AC i kupię sobie TDI wrrrr.. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...