Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Fluktuacje obrotów ASN - LOGI


Robero321

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie borykam sie z problemem lekkich drgań silnika podczas schodzenia z obrotów .

Dziwna sytuacja.

Po kolei rozrząd zmieniany w Sulejówku w miarę dobrze ustawiony, świece wymienione tez w Sulejówku nie są to platyny ale na początku było ok. Skrzynia robiona w całości w samko na połczyńskiej w wawie.

Po krótkim czasie zaczęła wariować przepływka wymieniona na sprawną używkę.

I teraz tak kiedy schodzi z obrotów pomiędzy 1200 a 1500 obr czuć jakby szarpanie i nie bardzo wiem czy to coś związane ze skrzynią czy z zapłonem albo z czymś jeszcze innym.

Wnerwiające to trochę bo zamiast łagodnie schodzić z obrotów to ma te szarpanie do momentu aż zejdzie z obrotów na niskich jest ok trzyma się równo obrotów nie faluje wkręca tez się ok nic się nie dzieje.

Sprawdziłem wypadanie zapłonów praktycznie zero raz na jakiś czas wypadnie jeden albo dwa na 3 cylindrze dziś dodatkowo zauwarzyłem ze coś się dzieje z 3 cewką - zgłosiła błąd i wypadły na niej 2 zapłony wcześniej przez prawie miesiąc wszystkie cewki były ok. a szarpania wystepowały

Zrobiłem kilka logów jak możecie zerknijcie może coś wam żuci się w oczy bo logów nie ogarniam za dobrze..

http://vaglog.pl/log-032_033_002_R1z6Chx.html

http://vaglog.pl/log-032_033_034_I4Jfs.html

http://vaglog.pl/log-032_033_090_v0L2Vp.html

http://vaglog.pl/log-090_091_092_6Bll02.html

http://vaglog.pl/log-094_096_011_469YaU.html

http://vaglog.pl/log-001_003_6OiqH.html

http://vaglog.pl/log-002_004_S5D5Q.html

http://vaglog.pl/log-014_015_016_P5U4x.html

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

144g/s przy 6500rpm to stanowczo za mało...

Zastanawiam się dlaczego masz czasem takie spore rozbieżności pomiędzy zadanym kątem wałków a rzeczywistym odczytem... kilka takich dziwnych różnic (np. 42KW zadane i 12KW rzeczywiste) rzuciło mi się w oko patrząc na grupę 91 i 92.

Czy to normalne? Nie wiem, niech się wypowie jakiś spec. U siebie tego nie zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem czy skrzynia nie przenosi czy co?

a jaki mniej więcej powinna mieć przepływka przy tych 6,5 tysia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS podpowiada, że min. to 170

U mnie wychodzi 170-178g/s

Wydaje mi się, że skrzynię wykluczysz jeśli przełączysz ją na N w momencie pojawienia się tych fluktuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na N tego nie zaobserwowałem ale z drugiej strony podobno nie zdrowo jest przepinać skrzynie na N podczas jazdy

Wydaje mi się że może być coś z zapłonem na świecach cewkach.

Jak analizuje grupy 15 16 i 14 to widać że w tym zakresie jest sporo wypadających zapłonów zdarza się że w tym samym czasie wypadają na 3 cylindrach co dziwne nie ma zgłoszenia błędu o tym widać to jedynie w logach

http://vaglog.pl/log-014_015_016_P5U4x.html

:eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie było ich zbyt mało w jednostce czasu by poinformować o tym kierowcę mrugającym CHECK-iem.

Mógłbyś zrobić logi dynamiczne z grupy 3, 20 i 21 by poobserwować cofanie się zapłonów? O ile w baku masz Pb98 (ASN wymaga tylu oktanów by nie korygował momentu zapłonu).


Wrzucając N w celach testowych krzywdy nie zrobisz skrzyni, co innego jakbyś robił to regularnie.

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam co ostatnio zalałem ale chyba 98 na shelu jak nie tą to nitro ale minimum 98

Wracałem teraz ze 35 kilosów do domu i zrobiłem po całości z wypadania zaraz bryknę się jeszcze i zrobię z tych grup co piszesz i wkleje


Przegoniłem trochę i zrobiłem logi 3, 20 i 21

http://vaglog.pl/log-003_020_021_z985C.html


zapłonów tez trochę wypadało w szczególności w okolicach

znacznika 480 i powyżej 500 tnego

http://vaglog.pl/log-014_015_016_XPt17D.html

nawet po 5 zapłonów w tym samym czasie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Tobie też cofają się zapłony, ponoć to może być wina zasyfionej komory spalania. I może to też powodować wypadanie zapłonów, acz u mnie na szczęście nie występują.. Ja dostałem radę bym zaaplikował do cylindrów Xado Anticarbon... środek już kupiłem ale jeszcze go nie użyłem ;)

Jak jakieś stare osmolone świece wyciągnięte z szafy popsikałem tym specyfikiem to w mig zrobiły się jak nowe :wink: Preparat na pewno robi co do niego należy :hi:

Zrób coś z tą przepływką. Wyczyść np. jakimś preparatem na bazie alkoholu izopropylowego te trzy "druciki". Jak chcesz to mogę Ci użyczyć do testów 100% sprawną z mojego auta. W razie czego pisz na PW :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

dzięki zamawiam alko izproylu całą bankę to umyje przepływkę i będzie na przyszłość.

Skupie się na świecach i cewkach wydaje mi się że świece jakieś podrobione mam wstawione mma juz kupiony profi klucz do świec i dzisaj zajże jak to wygląda po 3 miechach od wymiany.

jak to nie będą świece to chętnie pożyczę przepływke do sprawdzenia układu

Dzięki za zainteresowanie


Dobrałem się do świec i cewek .

Wygląda że będę miał trochę więcej roboty niż myślałem wtyczki do cewek są już sfatygowane do tego stopnia że jednej się nie da wyjąc bez rzeźbienia.

Nie uśmiecha mi się kupować wyjmaka do pinów ale chyba będę musiał żeby zapodać nowe wtyki.

Sprawdziłem świece i trochę się zdziwiłem bo chłopaki w Sulejówku wsadzili

Beru 14 FGR-6 DDU made in Frace niby do B6 podchodzą przynajmniej widać to w karcie świecy ale czy do ASn to już nie jestem pewien mają po dwie elektrody a każda jest oddalana o 1.6 mm :facepalm: od rdzenia to od pyty cewki muszą się naprawdę na pocić żeby poszło wyładowanie dodatkowo świece były poluzowane i to tak że jak by były na wierzchu do bez użycia siły samymi palcami bym je odkręcił...

Wygląda na to że pierwsze pójdą na wymianę świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie mają zbliżony wygląd i parametry

:kwasny:

http://google.plczesc/swieca-zaplonowa-beru-z145,0-11-z145-338186.html

http://google.plczesc/swieca-zaplonowa-ngk-3584,0-15-3584-34483.html

nie wiem czemu ale forum blokuje stronę iparts i zamienia to w linku na google :kwasny:

jak by co to trza zamienić w linku google na iparts :facepalm:

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry beda identyczne ale przewodzenie produ przez elektrode moze byc juz inne, slabsze etc. prosty przyklad... Robilem kiedys testy swiec na łoplolocie w lpg, jezdzilem na ngk byl spokoj, przyszla pora wymiany - wymienilem na ori GM bo byly tansze od ngk aleee strzelalo, prychalo z puchy filtra jak z dziala, no to co wymiana na beru - to samo, koniec koncow wrzucilem ngk i jak reka odjal. Oczywiscie wymagalo to czasu i zrobienia kilku set km na danej swiecy zeby to zaobserwowac, bo na poczatku kazdej wymiany bylo ok przez jakis czas.

Wysłane z mojego LG-H736 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sulejówku odstawili taką manianę z dokręceniem świec? :kwasny:

Jeśli wtyczki do zasilania cewek kwalifikują się do wymiany to nie baw się w wyciąganie tych pinów - po prostu rozłup czymś stare obudowy, ja tak robię :naughty:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie z trzech świec były luźne nie wiem czy w warsztacie czy się odkręciły bo za słabo były dociągnięte. Muszę zobaczyć jak wyglądaja jeszcze świece po prawej stronie ale na to nie bede miał czasu do przyszłego tygodnia.


Cewki pójdą profilaktycznie do wymiany więc nie będę oszczędzał starych uszkodzonych wtyczek aby piny się ostały to wpakuje je w nowe wtyki i powinno banglać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.11.2016 o 22:05, Robero321 napisał:

Nie pamiętam co ostatnio zalałem ale chyba 98 na shelu jak nie tą to nitro ale minimum 98

Wracałem teraz ze 35 kilosów do domu i zrobiłem po całości z wypadania zaraz bryknę się jeszcze i zrobię z tych grup co piszesz i wkleje

 

Przegoniłem trochę i zrobiłem logi 3, 20 i 21

http://vaglog.pl/log-003_020_021_z985C.html

 

zapłonów tez trochę wypadało w szczególności w okolicach

znacznika 480 i powyżej 500 tnego

http://vaglog.pl/log-014_015_016_XPt17D.html

nawet po 5 zapłonów w tym samym czasie :kwasny:

Witam, troszkę już czasu upłyneło od dodania tych logów (003 020 021) i odczytać nie mogę, szukam właśnie informacji na temat cofania się zapłonu w naszych silnikach, czy możesz odświeżyć, czy podesłać logi? Byłbym bardzo wdzięczny. Ktoś ma jeszcze logi kanałów 003 020 021? Możecie się podzielić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...