Luba Opublikowano 13 Listopada 2016 Opublikowano 13 Listopada 2016 A4 B5 1997 1.8 125km lpg W wielkim skrócie auto kicha prycha strzela zaraz po odpaleniu i nie chce jechać jak sie wciska gaz VAG pokazał tylko inspekcje przeglądu ( miałem to wcześniej juz usunąć), wymieniałem w międzyczasie kostkę stacyjki wiec tez pokazał ze były poduszki odpinane i blad mieszanki ale to chyba raczej ze względu na lpg - gazownik tez stwierdził ze parownik przepuszcza gaz i może to byc od tego. Membrany wymienione parownik sprawny ale auto dalej robi tak jak robiło. Podpowiedział mi koleś ze mam odłączyć aku na cała noc ze niby może sie cos zresetować i spróbować rano bo niby cos sie tam sie nie otwiera tak jak powinno sie otwierać o jakieś milisekundy i ze go niby zalewa, lub jakiś czujnik temperatury. Ktoś miał taka magię u siebie w Audi?
54321 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 A odłączyłeś akumulator na całą noc? Jak wtedy auto odpaliło? Normalnie? Wygląda mi to na źle wyregulowaną instalacje gazową, przez co rozwalają się korekty długotrwałe (albo jest za bogato, albo za ubogo) w sterowniku silnika. Dobrze wyregulowana instalacja gazowa nie powoduje wywalenie błędu mieszanki.
Luba Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor Opublikowano 14 Listopada 2016 Jeszcze nie odpalałem go bo jest odłączony. Generalnie gazownik stwierdził ze to raczej od benzyny bo na gazie wszystko wydaje sie byc ok
54321 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 Jeszcze nie odpalałem go bo jest odłączony. Generalnie gazownik stwierdził ze to raczej od benzyny bo na gazie wszystko wydaje sie byc ok To go podłącz, a potem pojeździj parę dni na samej benzynie i wtedy opisz jak auto będzie odpalało i jeździło i jakie błędy wywali sterownik silnika?
Luba Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor Opublikowano 14 Listopada 2016 Podłączyłem aku z powrotem i odpaliłem - problem sie nie pojawił, kupiłem kabel do VAG-a dzisiaj wiec w tygodniu przyjdzie mam nadzieje ze wszystko może sie unormuje. O dalszym działaniu bede informował ???
54321 Opublikowano 14 Listopada 2016 Opublikowano 14 Listopada 2016 (edytowane) No to już masz pierwszą odpowiedź, że coś jest nie tak z korektami długotrwałymi . Po odpięciu akumulatora korekty długotrwałe zostały wyzerowane, a silnik odpalił normalnie. Pojeździj teraz na samej benzynie i obserwuj jak będzie odpalał na zimnym silniku. Edytowane 14 Listopada 2016 przez 54321
Luba Opublikowano 14 Listopada 2016 Autor Opublikowano 14 Listopada 2016 Jestem kompletnie na bakier z mechaniką i elektryką samochodową wiec tak z naszego na polski mógłbyś mi wytłumaczyć ? Nie powiem ze jest to moj pierwszy VAG ale pierwszy tak zelektryzowany i tak komputerowy ?. Czy dobrze rozumiem ze to mogło sie dziać przez to ze źle jest silnik i komputer zaprogramowany na LPG ? Oczywiście ze sprawdzę jak to bedzie jeździło sie w ciągu tygodnia na PB trochę bolesne dla portfela :/ ale mus to mus ?
54321 Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 Jestem kompletnie na bakier z mechaniką i elektryką samochodową wiec tak z naszego na polski mógłbyś mi wytłumaczyć ? Nie powiem ze jest to moj pierwszy VAG ale pierwszy tak zelektryzowany i tak komputerowy . Czy dobrze rozumiem ze to mogło sie dziać przez to ze źle jest silnik i komputer zaprogramowany na LPG ? Oczywiście ze sprawdzę jak to bedzie jeździło sie w ciągu tygodnia na PB trochę bolesne dla portfela :/ ale mus to mus Silnik jest przystosowany przez producenta do pracy na benzynie . Używając paliwa LPG trzeba spełnić szereg wymogów, by silnik na tym alternatywnym paliwie pracował poprawnie. W sterowniku silnika PB nie zmieniasz nic przy pracy na gazie. Instalacja gazowa musi być tak zaprogramowana/ustawiona by sterownik silnika PB "myślał" że jeździ dalej na benzynie. Ogólnie rzecz biorąc to sterownik LPG cały czas współpracuje z sterownikiem silnika PB. Nie napisałeś jaka to instalacja. Podciśnieniowa czy sekwencyjna?
Luba Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Opublikowano 15 Listopada 2016 Podobno sekwencja, powiem ze sytuacja juz dzisiaj wrocila do "starego stanu rzeczy". Dzisiaj rano juz zaczynał sie "dusić" fakt faktem ze do tego "duszenia" nie dochodziło w takim stopniu jak przed odłączeniem akumulatora ale sytuacja sie powiela ponownie :/
k232 Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 My w temacie benzynowym rozmawiamy o slabym paleniu na zimnym i prawdopodobnie w naszych silnikach kończy sie czujnik położenia walu korbowego.
Luba Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Opublikowano 15 Listopada 2016 Ja generalnie zauważyłem ze ten temat trafił do 1.8t a ja mam 1.8 ale to moderator jak sie uśmiechnę to przeniesie ? Ten czujnik chyba nie jest drogi co? Pytanie czy tez to sie podobnie objawia
k232 Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 Pisałem do dwóch osób z forum i czekam aż mi podadzą cenę za oryginał tego czujnika.
Luba Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Opublikowano 15 Listopada 2016 10 pln na alledrogo wiec org nowy nie powiniennduzo kosztować ale pytanie czy to rzeczywiście objawia sie z taka praca na zimnym silniku przed rozgrzaniem, bo jak go zresetowałem poprzez odłączenie aku to pierwsze odpalenie było idealne
54321 Opublikowano 15 Listopada 2016 Opublikowano 15 Listopada 2016 No to bez diagnostyki OBD się pewnie nie obędzie.
k232 Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 Luba, nie chciał byś znać ceny tego oryginalnego czujnika..
54321 Opublikowano 16 Listopada 2016 Opublikowano 16 Listopada 2016 A ten błąd mieszanki dotyczył przekroczenia dodawania czy ujmowania? A jak wygląda u Ciebie szczelność dolotu powietrza. Nie masz może nieszczelności na dolocie powietrza do przepustnicy?
Luba Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Opublikowano 19 Listopada 2016 Kabel dojechał ale komputer padł :/ złośliwość rzeczy martwych :/ co do czujnika to na Allegro było kolka złotych za używkę. Błąd pokazywał za bogata mieszankę jak cos... jak mówiłem z mechanika nie jestem na "ty" wiec wszystko bede musiał zobaczyc ale wydaje mi sie ze dolot jest ok. Jeszcze jutro to dokładnie sprawdzę
54321 Opublikowano 21 Listopada 2016 Opublikowano 21 Listopada 2016 Kiedy wymieniałeś filtr dolotu powietrza do silnika?
54321 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 I jak tam z odpalaniem? Wyjaśniło się coś?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się