Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zakup akumulatora - jaki?


ciubas

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem miejsca do zapytania ale tam gdzie jest kodowanie o akumulator, nie pasuje zapytać.

Mam obecnie oryginalny akumulator (2009 rocznik) i chcę go wymienić na taki sam, bo po co kombinować ale niestety nie potrafię takiego znaleźć - jaki w takim razie mam dobrać?

Obecnie mam:

8K0 915 105 F

12V 520A 110Ah DIN

850A EN/SAE

Nie mam start/stop ani webasto. Zmieniam aku bo skacze mi naładowanie z 30% na 60% prawie od razu, a jak ostatnio go ładowałem u mechanika to jak tylko zrobiło się zimniej to bardzo szybko spadło do 30% (w lato problem nie występuje) sprawdzaliśmy z mechanikami i nie ma dziwnego poboru prądu, wiec czas najwyższy na nowy, bo tamtą zimę jakoś dałem radę ale tej już nie będę ryzykować.

Zdjęcie: https://www.dropbox.com/s/v4x0w5j7iyp4gj7/2016-01-04%2010.42.29.jpg?dl=0

Edytowane przez ciubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może dlatego że mam pełen pakiet podświetlenia, nie wiem taki był. Sugerujecie coś mniejszego? Ja się totalnie nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11o Ah to do kombajnów zbożowych montują chyba raczej. Do Twojego to granice 80 ah. Na stronach producentów akumulatorów są tabele w których można znaleźć jaki akumulator idzie do danego auta. Na forum też jest temat odnosnie doboru akumulatora .


Może po prostu akumulator jest za duży i alternator nie daje rady go naładować.

Edytowane przez jospethe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie jest ten temat doboru akumulatora? Znalazłem tylko kodowanie.

A co do wielkości, nie ma problemu w lato jest zawsze 100% jak pisałem w pierwszym poście, przyszło zimno i spadło do 30% i sobie hasa z 30% do 60% w czasie trasy 15 minutowej i z powrotem do 30% po staniu przez całą noc ;)

Edytowane przez ciubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu sam przechodziłem przez wymianę akumulatora.

Oryginalnego MOLL'a o identycznym oznaczeniu jak Twoje nie mogłem dostać więc do 2008 rocznika wsadziłem Vartę Silver Dynamic 110Ah/920A

Przez rok bezproblemowo, MMI na ekranie nie wskazywało ubytków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby znaleźć temat trzeba szukać w wyszukiwarce google i dopisać audi club polska bo ta wyszukiwarka na stronie to szkoda gadać.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1825-jaki-akumulator-kupic-od-a-do-z/page-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu sam przechodziłem przez wymianę akumulatora.

Oryginalnego MOLL'a o identycznym oznaczeniu jak Twoje nie mogłem dostać więc do 2008 rocznika wsadziłem Vartę Silver Dynamic 110Ah/920A

Przez rok bezproblemowo, MMI na ekranie nie wskazywało ubytków.

Dziękuję właśnie za prawie takim samy się rozglądałem skoro nie mam funkcji start-stop.

Żeby znaleźć temat trzeba szukać w wyszukiwarce google i dopisać audi club polska bo ta wyszukiwarka na stronie to szkoda gadać.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/1825-jaki-akumulator-kupic-od-a-do-z/page-1

Bardzo dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki duży do 2.0 Tdi ? :o

A czemu nie :wink: ja mam taki sam

Gdzie jest ten temat doboru akumulatora? Znalazłem tylko kodowanie.

A co do wielkości, nie ma problemu w lato jest zawsze 100% jak pisałem w pierwszym poście, przyszło zimno i spadło do 30% i sobie hasa z 30% do 60% w czasie trasy 15 minutowej i z powrotem do 30% po staniu przez całą noc ;)

a na pewno dobrze ci mechanior zakodował ? zmienił dobrze wartosc ?

podładuj go :wink: tu masz opis gdziesie podłaczac

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/174916-aktywacja-wskazania-naladowania-akumulatora-wymiana-demontaz-kodowanie/

odzsybie.png podsybie.png

- Zdjąć osłonę 1 za uchwyt w górę -> .

podszybie3.png podzybie5.png

- Odblokować blokadę ->A i otworzyć osłonę -> B.

- Podłączyć czerwony zacisk przewodu + urządzenia do ładowania akumulatorów do bieguna dodatniego 1, a czarny zacisk przewodu - do bieguna masy 2.

– Podłączyć wtyczkę sieciową urządzenia do ładowania akumulatorów i włączyć urządzenie do ładowania akumulatorów .

– Podczas ładowania pozostawić pokrywę tylną otwartą.

bateria336.jpg

bateria443.jpg

bateria335.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na pewno dobrze ci mechanior zakodował ? zmienił dobrze wartosc ?

podładuj go :wink: tu masz opis gdziesie podłaczac

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/174916-aktywacja-wskazania-naladowania-akumulatora-wymiana-demontaz-kodowanie/

Akumulator był zupełnie odłączony i ładowany bezpośrednio. Zaczęły się mrozy, zaczęły się problemy - rok temu robiłem trasy minimum raz na tydzień to się miał kiedy trochę podładować ale mimo to potrafił skakać z % jak szalony. Sam sprawdzałem kodowanie - akumulator jest od nowości, więc z kodowaniem nie było problemu bo nigdy nie był zmieniany.

Ale dzięki za linki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze cela walnieta i nie trzyma juz

Jesli nie znajdziesz takiego ( 110) to 105 tez bedzie :wink:
wtedy tylko kodowanie na ten co masz a w polu 10 cyfr zmien 1 obojetnie jaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe ze cela walnieta i nie trzyma juz

Jesli nie znajdziesz takiego ( 110) to 105 tez bedzie :wink:

wtedy tylko kodowanie na ten co masz a w polu 10 cyfr zmien 1 obojetnie jaka

Tak wiem edukowałem się rok temu i teraz zrobiłem szybką 2 tygodniową powtórkę - ta Varta wystarczy Twoim zdaniem co reklama_rrr pisał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak smiało zakładaj.

Znajomy pracuje w dużej hurtowni, jak usłyszał, że chcę Vartę to powiedział, żebym się nie wygłupiał bo ma całą paletę odrzuconych reklamacji i drugą do wysłania takie mają ogromne z nimi problemy i polecił firmy: Yuasa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może troche offtop i można się z tym nie zgadzać ale jeśli chodzi o wybór firmy aku to najlepiej zawszę wybrać najtańszą ewentualnie średnią półkę np. (4max z IC, MaxGear z AP itd, ewnetulanie jakiś cartechnic lub exide) dlaczego? Dlatego że drogie akumulatory często nawet w dużych sklepach bardzo długo leża i są stare i do niczego się nie nadają a tanie ludzie cały czas kupują. Zawsze akumaltor tylko i wyłącznie z dużej hurtowani co ma dużę obroty i cały czas świeże akumulatory. Szerokim łukiem należy omijać jakieś małe sklepiki ponieważ hurotwanie dają rabaty lub dają kilka sztuk gratis jak się weźmie wiekszę ilość tę akumulatoyr później leżą kilka sezonów i moża je wywalić do kosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może troche offtop i można się z tym nie zgadzać ale jeśli chodzi o wybór firmy aku to najlepiej zawszę wybrać najtańszą ewentualnie średnią półkę np. (4max z IC, MaxGear z AP itd, ewnetulanie jakiś cartechnic lub exide) dlaczego? Dlatego że drogie akumulatory często nawet w dużych sklepach bardzo długo leża i są stare i do niczego się nie nadają a tanie ludzie cały czas kupują. Zawsze akumaltor tylko i wyłącznie z dużej hurtowani co ma dużę obroty i cały czas świeże akumulatory. Szerokim łukiem należy omijać jakieś małe sklepiki ponieważ hurotwanie dają rabaty lub dają kilka sztuk gratis jak się weźmie wiekszę ilość tę akumulatoyr później leżą kilka sezonów i moża je wywalić do kosza.

Też kilku sprzedawców dawało mi takie rady.

Praktycznie wszystkie akumulatory na rynku mają teraz bardzo krótką żywotność.

Dlatego brać te tańsze i mieć na uwadze to, że wytrzyma pewnie ze 3 lata.

Tym bardziej że reklamacje gwarancyjne akumulatorów zwykle kończą się odmową - np. bo ubytek elektrolitu. Przecież nikt normalny nie będzie co jakiś czas fizycznie kontrolował stanu aku w takim B8, gdzie ten akumulator siedzi w bagażniku i trzeba by go demontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...