Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Długo rozgrzewający sie silnik


Pawlo 2004

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Koledzy jak długo w waszych samochodach trzeba czekać, tzn. ile kilometrów musicie przejechać w temp. otoczenia ok -2*C zeby silnik nabrał temp 90*C bo ja musze przejechać ok 10 - 12 km przy spokojnej jezdzie nie przekraczającej 2000 obr/min na każdym biegu.

Czy moze to być spowodowane zaciętym termostatem czy tak w tych silnikach juz jest? W A6 2,5TDI które również posiadam na rozgrzanie solnika wystarczy przejechanie 6 - 8 km dlatego mnie to zastanawia czy wszystko dobrze z moja A4 :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ciepło leci stosunkowo szybko ale zastanawia mnie to długie rozgrzewanie sie silnika, ale widze ze ty masz identyczny silnik i rok produkcji więc moze tak ma być :) Poczekam na inne opinie kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś czy nie jest zablokowany zawór EGR ?

Często egr jest tak zablokowany aby silnik dostawał tylko czyste powietrze

a to też powoduje dłuższe rozgrzewanie silnika mimo dobrego termostatu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworeka EGR na tą chwile nie mam wogóle bo mi się rozsypał i na poniedziałek mam do odebrania z ASO nowy kosztował mnie całe 107zł. Tak więc jak go załoze i wykasuje kontrolke CHECK CONTROL która teraz świeci to może szybciej bedzie sie nagrzewał. Wszystkiego dowiem sie w poniedziałek :>

Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo z tym że ciepło do wnętrza leci już po przejechaniu 100 metrów oczywiście bez grzania na postoju-ten typ chyba tak ma :hi:

to samo jest u mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli tak musi być :good: tyle ze pół godz temu zrobiłem 17km i temperatura osiągnęła dopiero 70*C to chyba troche długo nie?? Ale jak koledzy mówią, że tak ma być to tak musi być :) A ja zastanawiałem się czy czasami nie zabrać się za zbadanie termostatu. Dzięki koledzy za wasze wypowiedzi :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U

Czyli tak musi być :good: tyle ze pół godz temu zrobiłem 17km i temperatura osiągnęła dopiero 70*C to chyba troche długo nie?? Ale jak koledzy mówią, że tak ma być to tak musi być :) A ja zastanawiałem się czy czasami nie zabrać się za zbadanie termostatu. Dzięki koledzy za wasze wypowiedzi :decayed:

Ja mam podobnie, ale w moim na 100% musze wymienić termostat. Czy to 70* to widziałeś na VAG'u, czy wnioskujesz z pozycji wskazówki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam zaslepiony wezyk od podcisnienia ktore reguluje praca EGR... po ok 3km czuje ze leci cieple powietrze, a po przejechaniu 5.5km mam 65-70st na wskazniku... wtedy juz go gasze bo jestem w pracy :> ale 90st osiaga po 8-10km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

letallec nie podłączałem vaga bo nie mam :confused4: wnioskuje to po wskazówce. Jak zrobie nim jakieś 17km to temp dochodzi do 70*C i tak sie utzrymuje przez jakieś 2 następne km i później dochodzi do 90*C tak jak mam być. Grzeje juz po upływie minuty od odpalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja często na tym forum, lecz gościnnie. Mam golfa IV i ten problem, po podłączeniu pod Vag-a pokazywał mi 78 st. wskażnik 89st. Gdy nadeszły lekkie -2st. w środku zimno a wskazówka na nadmuchu pozycja dwa spadała nawet do ok.60st. zimnooo. Po wymianie termostatu ciepełko, a po paru kilometrach łapie temp.równo 90st. Vag pokazuje 87.9. Koszt ok. 30zeta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze u mnie grzeje w minute po odpaleniu kolego. Na moje to wina EGR którego jeszcze nie podłączyłem bo w serwisie w kulki sobie lecą i jakoś noie moze dojść :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko wskazuje na termostat... skoro sprawny EGR poprawia grzanie silnika a u Ciebie cieple powietrze leci szybko tylko silnik sie dlugo rozgrzewa to byc moze termostat sie przycina i sie nie domyka za bardzo chlodzac silnik... przy sprawnym termostacie jest on zamkniety do czasu osiagniecia 90st na silniku... w tym czasie dziala Ci tylko tzw maly obieg (silnik-nagrzewnica) a dopiero pozniej termostat otwiera uklad do chlodnicy zeby wystudzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworeka EGR na tą chwile nie mam wogóle bo mi się rozsypał i na poniedziałek mam do odebrania z ASO nowy kosztował mnie całe 107zł.

EGR z ASO za 107 zl ??????????? :cool1: 50 szt poprosze

rozgrzewaj silnik z wylaczonym grzaniem. i wtedy podaj wynik. w sprawnym silniku powinien zalapac 90C max po 5-7 km.

jezeli jedziesz caly czas z wlaczonym ogrzewaniem to sie nie dziw ze tyle to trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się okarze jak juz założe EGR. Jeśli nadal będzie miał problemy z osiągnięciem temp 90* to zabiore sie za termostat, ale chłopacy którzy mają AVF mówią ze to standarcik z tą temperaturą więc narazie będę sie trzymał ich zdania.

Hmm... 107zł tak mi powiedział mój elektryk przy mnie dzwonił do servisu, za uzywke wołja 50zł. Mnie tez sie wydaje ze to mało ale zobaczymy. Tylko z drugiej strony dzisiaj dzwoniłem do elektryka i pytam się go czy ma ten zaworek od recyrkulacji spalin a on na to ze w serwisie coś popieprzyli i przysłali nie taki jak mieli i jutro będzie własciwy. A jaka cena jest tego skoro się tak dziwisz ze tanio??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked::blink: to co oni chcieli mi wcisnąć za to 107zł??????? Co tam za cepy pracują? Mieli jasno powiedziane elektrozaworek od recyrkulacji spalin a on co myślał ze śrubke do zamocowania tego zaworka chce?? :polew: czyli musze szukać używki, bo bez tego jezdził nie bede bo ta kontrolka CHECK CONTROL mnie denerwuje :kwasny:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shocked::blink: to co oni chcieli mi wcisnąć za to 107zł??????? Co tam za cepy pracują? Mieli jasno powiedziane elektrozaworek od recyrkulacji spalin a on co myślał ze śrubke do zamocowania tego zaworka chce?? :polew: czyli musze szukać używki, bo bez tego jezdził nie bede bo ta kontrolka CHECK CONTROL mnie denerwuje :kwasny:

zawor sterujacy EGR-em N239 ten kosztuje wlasnie kolo 100zl

EGR w ASO to 650-800 zl[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 01:22_________________________________________________uzywka, to zly pomysl. to juz lepiej wyczysc swoj wyjdzie na to samo. chyba ze masz duze luzy, lub uszkodzone przepony sterujace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...