janek79 Opublikowano 20 Listopada 2016 Opublikowano 20 Listopada 2016 witam forumowiczów posiadam audi a4 b5 1.6 b/lpg 100km oznaczenie silnika ana -mam problem z silnikiem , bierze olej , nie dymi , wymienilem uszczelniacze zaworowe ale nadal oleju ubywa -dodatkowo w sobote jak odpalilem auto z nadmuchu, z tych trzech srodkowych kratek poszedl dym i smierdzialo spalonymi kablami czy ktos mial cos takiego
janek79 Opublikowano 21 Listopada 2016 Autor Opublikowano 21 Listopada 2016 po przejechaniu 800 km dolewam około litry, zawsze pali sie kontrolka oleju koloru zultego, byl taki przypadek z eswiecila kontrolka oleju a temperatura silnika podnisla sie na miedzy 90 a 100 stopni jadac pod wzniesienie
lukasz2107 Opublikowano 22 Listopada 2016 Opublikowano 22 Listopada 2016 Ja na 5w40 castrol magnetic jeżeli mnie pytasz
janek79 Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 wczesniej jaki byl olej wedlug wpisu w ksiazce po sprowadzeniu auta z zagranicy to 10w40 a jakiej firmy nie wiem , ja gdy zamontowalem lpg zalalem mibil 1 10w40 i tak przez 10 tys km dolewalem olej przy zapaleniu si ekontrolki oleju, obecnie zalalem olej valvoline maxlife 10w40 i zrobilem juz na mim jakie ponad 2 tys km i dolalem okolo litra oleju Jezeli okzaloby sie ze trzeba przeprowadzic remont to jaki jest koszt takiego remontu silnika ? dodam ze gdzies czytalem ze te silniki lubia brac olej i to jest normalne Na jakim oleju jezdzisz? 10w40 valvoline maxlife
Arkom Opublikowano 24 Listopada 2016 Opublikowano 24 Listopada 2016 Jak jeżdżąc na 10W40 przez 2 tyś km dolałeś 1 L to sporo. Zakładając, że nie ma żadnych większych wycieków to najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe puszczają, na pierścienie bym nie stawiał.Co do kosztów wymiany samych uszczelniaczy to zależy czy wymiana jest z głowicą na aucie czy po jej zdjęciu. Koszt samych uszczelniaczy nie jest duży, koszty robocizny przy wymianie uszczelniaczy z głowicą na aucie będzie trochę kosztowało 200 - 350 zł, strzelam w tym momencie, ale cena może być taka bo roboty jest sporo, rozrząd i wałek jego do zdjęcia a następnie rozpinanie zaworów , innymi słowy jest co robić. Zdejmują głowicę będzie trochę drożej bo dochodzi jeszcze planowanie uszczelki i to co wyjdzie po drodze może dotarcie zaworów plus robocizna samego demontażu i montażu głowicy.
janek79 Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Opublikowano 27 Listopada 2016 Jak jeżdżąc na 10W40 przez 2 tyś km dolałeś 1 L to sporo. Zakładając, że nie ma żadnych większych wycieków to najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe puszczają, na pierścienie bym nie stawiał.Co do kosztów wymiany samych uszczelniaczy to zależy czy wymiana jest z głowicą na aucie czy po jej zdjęciu. Koszt samych uszczelniaczy nie jest duży, koszty robocizny przy wymianie uszczelniaczy z głowicą na aucie będzie trochę kosztowało 200 - 350 zł, strzelam w tym momencie, ale cena może być taka bo roboty jest sporo, rozrząd i wałek jego do zdjęcia a następnie rozpinanie zaworów , innymi słowy jest co robić. Zdejmują głowicę będzie trochę drożej bo dochodzi jeszcze planowanie uszczelki i to co wyjdzie po drodze może dotarcie zaworów plus robocizna samego demontażu i montażu głowicy. na poczatku jak okazalo sie ze bierze olej to oddalem auto do mechanika ktory wymienil wtedy uszczelniazce zaworowe, mam fakture na czesci chyba ze mnie oszukal, dodatkowo powinien moim zaDANIEM sprawdzic cisnienie na cylindrach by wykluczyc zuzycie pierscieni dodatkowo dodam iz na koncu wydechy jest czarna tlusta maz jak by sadze z elejem przelalonym Jak jeżdżąc na 10W40 przez 2 tyś km dolałeś 1 L to sporo. Zakładając, że nie ma żadnych większych wycieków to najprawdopodobniej uszczelniacze zaworowe puszczają, na pierścienie bym nie stawiał.Co do kosztów wymiany samych uszczelniaczy to zależy czy wymiana jest z głowicą na aucie czy po jej zdjęciu. Koszt samych uszczelniaczy nie jest duży, koszty robocizny przy wymianie uszczelniaczy z głowicą na aucie będzie trochę kosztowało 200 - 350 zł, strzelam w tym momencie, ale cena może być taka bo roboty jest sporo, rozrząd i wałek jego do zdjęcia a następnie rozpinanie zaworów , innymi słowy jest co robić. Zdejmują głowicę będzie trochę drożej bo dochodzi jeszcze planowanie uszczelki i to co wyjdzie po drodze może dotarcie zaworów plus robocizna samego demontażu i montażu głowicy. na poczatku jak okazalo sie ze bierze olej to oddalem auto do mechanika ktory wymienil wtedy uszczelniazce zaworowe, mam fakture na czesci chyba ze mnie oszukal, dodatkowo powinien moim zaDANIEM sprawdzic cisnienie na cylindrach by wykluczyc zuzycie pierscieni dodatkowo dodam iz na koncu wydechy jest czarna tlusta maz jak by sadze z elejem przelalonym teraz sprawdze dokladnie na ile km mi tego oleju wzial silnik
Arkom Opublikowano 28 Listopada 2016 Opublikowano 28 Listopada 2016 Uszczelniacze wymieniał z głowicą na aucie czy głowica była zdjęta?
janek79 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 4 Grudnia 2016 Uszczelniacze wymieniał z głowicą na aucie czy głowica była zdjęta? głowica nie była ściągnieta , uszczelniacze zostały wymienione bez jej demontażu,
Arkom Opublikowano 4 Grudnia 2016 Opublikowano 4 Grudnia 2016 Jeżeli uszczelniacze są nowe no to pozostają pierścienie lub wyciek, innych opcji znikania oleju nie ma. Jedyną opcją żeby coś zrobić bez rozbierania to płukanka. Jak stoją pierścienie to dobra płukanka powinna to ruszyć ale też nie koniecznie. Jak to nie pomoże to głowica w górę, miska olejowa w dół i tłoki na wierzch.
janek79 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 7 Grudnia 2016 Jeżeli uszczelniacze są nowe no to pozostają pierścienie lub wyciek, innych opcji znikania oleju nie ma. Jedyną opcją żeby coś zrobić bez rozbierania to płukanka. Jak stoją pierścienie to dobra płukanka powinna to ruszyć ale też nie koniecznie. Jak to nie pomoże to głowica w górę, miska olejowa w dół i tłoki na wierzch. a jaki koszt bedzie takiej naprawy jesli glowica pujdzie do gory, misa olejowa w dol i tloki na wierzch , co do plukanki to sprubuje i tego
Arkom Opublikowano 7 Grudnia 2016 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Trudno mi powiedzieć dokładnie ale same częsci czyli, uszczelki, filtr, ole, płyn chłodzący, plus pierścienie i planowanie głowicy to już trochę wyjdzie. U zwykłego mechanika bez znajomości sądzę, ze w 1000 zł się nie zmieścisz.
janek79 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2016 A jak ta plukanka wygląda, czym się płacze silnik co za środek zastosować Trudno mi powiedzieć dokładnie ale same częsci czyli, uszczelki, filtr, ole, płyn chłodzący, plus pierścienie i planowanie głowicy to już trochę wyjdzie. U zwykłego mechanika bez znajomości sądzę, ze w 1000 zł się nie zmieścisz. juz rozpytywalem o naprawe jaki koszt bedzie , wiec sama glowica chca 700 zl
JawoR36 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Z doświadczenia wiem, że skończy się wymianą silnika (racjonalnie myśląc) lub kosztownym remontem, który nie koniecznie przyniesie zamierzane efekty. Jeżeli uszczelniacze są nowe no to pozostają pierścienie lub wyciek, innych opcji znikania oleju nie ma. Jedyną opcją żeby coś zrobić bez rozbierania to płukanka. Jak stoją pierścienie to dobra płukanka powinna to ruszyć ale też nie koniecznie. Jak to nie pomoże to głowica w górę, miska olejowa w dół i tłoki na wierzch. Płukanką, to można ADP traktować, a nie ANA, które jest kiepskim silnikiem na alu bloku.
janek79 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Z doświadczenia wiem, że skończy się wymianą silnika (racjonalnie myśląc) lub kosztownym remontem, który nie koniecznie przyniesie zamierzane efekty. Jeżeli uszczelniacze są nowe no to pozostają pierścienie lub wyciek, innych opcji znikania oleju nie ma. Jedyną opcją żeby coś zrobić bez rozbierania to płukanka. Jak stoją pierścienie to dobra płukanka powinna to ruszyć ale też nie koniecznie. Jak to nie pomoże to głowica w górę, miska olejowa w dół i tłoki na wierzch. Płukanką, to można ADP traktować, a nie ANA, które jest kiepskim silnikiem na alu bloku. to pozostaje tylko remont silnika bo co innego, kupic nowy silnik a skad wiem czy i tamten po zalozeniu nie okaze sie kiepski ostatnio dolalem olej na 1100 km 0,4 l dolalem Edytowane 12 Grudnia 2016 przez janek79
KINIAM Opublikowano 14 Grudnia 2016 Opublikowano 14 Grudnia 2016 1. wczesniej jaki byl olej wedlug wpisu w ksiazce po sprowadzeniu auta z zagranicy to 10w40 a jakiej firmy nie wiem , 2. ja gdy zamontowalem lpg zalalem mibil 1 10w40 i tak przez 10 tys km dolewalem olej przy zapaleniu si ekontrolki oleju, 3. obecnie zalalem olej valvoline maxlife 10w40 i zrobilem juz na mim jakie ponad 2 tys km i dolalem okolo litra oleju 4. dodam ze gdzies czytalem ze te silniki lubia brac olej i to jest normalne 1. rzeczywiście serwisy w Niemczech często zalewają ten silnik 10W40 z beczki zwykle Liqui Moly. 2. nie czekamy aż zapali się kontrolka, częściej podnosić maskę i utrzymywać poziom prawie max. szczególnie lato. 3. taka ilość oleju to z wydechu musi walić czarna chmura jak nie lub tylko czasem to znaczy że olej się smaży w środku silnika, odparowuje i pozostaje w nim smoła, nagar. 4. z moich doświadczeń od 0,6-0,8 do 1,0-1,5 litra na 10 tys.km zależy od oleju /przy porównywalnym stanie silnika/, oczywiście trafiają mi się tacy co przyjadą po 10-12 tys. km i w silniku brak 1,7 lira oleju /kontrolka nie świeci i nie wiedzą do czego służy bagnet olejowy/.
janek79 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2016 A ile tego oleju bierze? ostatni dolalem 0.4 l na 1100 km tak jak by po zalaniu valvoline maxlife zmniejszylo zyzycie oleju 1. wczesniej jaki byl olej wedlug wpisu w ksiazce po sprowadzeniu auta z zagranicy to 10w40 a jakiej firmy nie wiem , 2. ja gdy zamontowalem lpg zalalem mibil 1 10w40 i tak przez 10 tys km dolewalem olej przy zapaleniu si ekontrolki oleju, 3. obecnie zalalem olej valvoline maxlife 10w40 i zrobilem juz na mim jakie ponad 2 tys km i dolalem okolo litra oleju 4. dodam ze gdzies czytalem ze te silniki lubia brac olej i to jest normalne 1. rzeczywiście serwisy w Niemczech często zalewają ten silnik 10W40 z beczki zwykle Liqui Moly. 2. nie czekamy aż zapali się kontrolka, częściej podnosić maskę i utrzymywać poziom prawie max. szczególnie lato. 3. taka ilość oleju to z wydechu musi walić czarna chmura jak nie lub tylko czasem to znaczy że olej się smaży w środku silnika, odparowuje i pozostaje w nim smoła, nagar. 4. z moich doświadczeń od 0,6-0,8 do 1,0-1,5 litra na 10 tys.km zależy od oleju /przy porównywalnym stanie silnika/, oczywiście trafiają mi się tacy co przyjadą po 10-12 tys. km i w silniku brak 1,7 lira oleju /kontrolka nie świeci i nie wiedzą do czego służy bagnet olejowy/. zapomnialem dodac na samym poczatku z eolej jest koloru czarnego jak wycieram bagnet tak jak by sadze jakies w nim byly
Arkom Opublikowano 15 Grudnia 2016 Opublikowano 15 Grudnia 2016 Płukanką, to można ADP traktować, a nie ANA, które jest kiepskim silnikiem na alu bloku. Skąd takie przekonanie że ANA nie nadaje się na płukankę? Co do kosztów remontu i jego bezsensowności to się zgadzam w 100%, najczęściej ludzie przekładają silnik bo używany silnik do swojego auta wyrwiesz za porównywalne lub mniejsze pieniądze co chcą za głowicę. Nie rozumiem tylko czemu kolega napisał, że dobrze zrobiony generalny remont może nie zmniejszyć ilości "zjadanego" oleju. Rozumiem, że każdy silniki trochę oleju będzie brał wynika to z samej budowy i zasady jego działania, ale wg mnie porządny remont powinien ograniczyć zużycie oleju do minimum.
janek79 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2016 wlasnie bede robil plukanke wtym silniku i zobacze co sie bedzie dziac po plukance czy nadal bedzie brac olej czy nie , z tego co wyczytalem w ksiazce serwosowej instrukcji obslugi to te silniki 1.6 moga brac olej nawe 1l na 1000 km i to jest normalne
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się