Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik wpada w wibracje od dotknięcia gazu do 1300obr na postoju i podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam tak jak w temacie silnik (1.9 TDI BXE) na wolnych obrotach pracuje bardzo ładnie jednak gdy tylko dotknę gazu i minimalnie wzrosna obroty zaczyna wpadac w wibracje odczuwalne i słyszalne na całej budzie az platsiki ma powyrywać to samo przy ruszaniu i przy hamowaniu silnikiem w tym zakresie obrotow. Przy wciśniętym i puszczonym sprzęgle to samo, ciepły zimny tez, objaw powoli zaczyna się nasilać. Pierwsze co mi przyszło na myśl to poduchy tak sie składa ze miałem komplet, najechane kolo 30tys dziś wymieniłem jednak zero poprawy (przy okazji wyskoczył błąd 005785 nie chce zakładać nowego tematu może ktos podpowie co jest grane bo w necie słabo na temat)

Co mnie zastanawia całkiem przypadkiem odkryłem ze gdy auto postoi na wolnych obrotach z 5 min objaw całkowicie znika można normalnie ruszyć i przy przegazowaniu nie czuć wibracji az do przejechania kilkuset metrow i znow to samo - nie stawiał bym na przegrzewający sie element sprzegła bo po odpaleniu po nocy jest źle.

Czytałem troche że mogą być to przeguby wewnetrzne, lozysko na skrzyni biegów gdzie wałek ma luz, docisk sprzegla, myśle nawet o zapieczonych wieloklinach na półośce bo wrazenie jest tak jak by ten silnik mial zbyt malo luzu do pracy jednak są to objawy typowo mechaniczne a ciekawi mnie dlaczego nie występują po dluzszym postoju na wolnych jednak do konca prosze sie tym nie sugerowac bo nie jest to 100% pewne moze przypadek.

sprawdziłem wstryski moze konektorki:

13- na 1 i 3: około -45 na 2 i 4: +15

23- na 1 i 3: około 35 na 2 i 4: 10

bipy 0

Macie jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? był bym bardzo wdzięczny pzdr

Opublikowano

Masz dostęp do VAG'a ? Te poduchy były ORI czy jakieś zamienniki ?

Opublikowano (edytowane)

Tak poduchy oryginalne. VCDS jest, tu troche moich świeżych logów:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/375642-19-bxe-prosze-o-analize-logow-problem-z-przerywaniem-1800-2300rpm-podczas-przyspieszania/

nie wszystko, co bedzie trzeba to dorobie..

Po wymianie tych poduszek kompletnie bez jakiejkolwiek zmiany

Do tego dochodzi zwiększające się stopniowo spalanie chwilowe na wolnych obrotach jeszcze nie dawno było 0,6 teraz juz 0,8 - 0,9 kiedyś miałem identyczny silnik BLS z tym ze miał DPF zszedłem do spalania 0,4 przy synchro +1. Teraz synchro równe 0 ale dziwne ze śruby regulacji na krancu fasolki

Edytowane przez nonameq
Opublikowano

zrób tak jak pisze w kolejności

-zrób porządne logi i wstaw na forum

-zmierz sprężanie, jesli ok

-wyreguluj pompki, jesli ok

pomyslimy dalej, powyzsze czynnosci powinienes wykonac bezkosztowo, co chyba jest ważne

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz. Logi niestety dopiero wrzuce w nd (praca) w pn biore sie za reszte dam znac jak wyszlo

Opublikowano (edytowane)

1. 18107 P1699 005785 (Kody błędów) Magistrala danych napędu: Brak informacji z elektroniki kolumny kierowniczej

Przyjrzyj się pompie vacum czy nie cieknie itp może źle pompuje tylko sugeruje warto sprawdzić

Edytowane przez Radex121
Opublikowano

Udało Ci się znaleźć przyczynę ? Też mam dziwne wibracje od 1300 - 2000 obr

Opublikowano

Wczoraj spędziłem pól dnia w kanale niestety niczego się nie doszukałem (tłumiki, złącza elastyczne, luźny osprzęt...) vacum suche może już nie domaga ale tego nie sprawdzałem.

Nie daje mi to spokoju myślę o kole pasowym z tłumikiem drgań skrętnych albo napinaczu paska jutro go zdejmę i odpale bez może coś się poprawi.

Radex121 co do błędu to miałem odłączony aku przy wymianie poduszek wszystko działa a błąd wywala może kwestia adaptacji


No i wkońcu znalazłem przyczynę, okazało się że na plastikowym wlocie do filtra powietrza który jest przykręcony do przedniego pasa (dziwne że tylko od góry) nie ma na dole odboju wibracje z silnika były przenoszone przez ten plastik na całą bude, gdyby ktoś mi powiedział że coś takiego może powodować taki rezonans na całym aucie w zyciu bym nie uwierzył... a jednak.

Powiedzcie mi prosze bo gdy przeglądałem auto zauważyłem ze koło pasowe z tłumikiem te przykręcone do wału ma bicie na boki tak z 0,5 do 1mm czy to wina zuzycia koła czy moze bedzie problem z wałem? wydaje mi się ze tylko zewnetrzna cześć koła bije tam gdzie pasek środek raczej idzie równo ale ciężko na oko to stwierdzić. I czy gdy próbuje poruszać tym kolem na boki ma mieć ono jakiś luz? bo jest całkowicie sztywne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...