slawopro 0 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Witam Serdecznie, Jestem nowym użytkownikiem forum i proszę o wyrozumiałość. Jestem użytkownikiem Audi A4 B5 1.6 benzyna + gaz. 1995 rok. Mam pewien problem, otóż zabrałem się za wymianę termostatu, gdyż temperaturę miałem cały czas 60 no i oczywiście ogromne spalanie. Wymieniłem termostat, temperatura po jakiś 7-10 minut trzyma się ciągle 90 stopni, układ został odpowietrzony ( chociaż słyszałem że sam się odpowietrzy), nagle pojawił się problem, niski poziom płynu chłodzącego, więc dolałem i tak po 2 dniach zauważyłem, że niski poziom jest tylko na zimnym (po nocy) silniku a gdy się nagrzeje wskakuje na max. Dużo czytałem na temat pracy obiegu chłodzącego i z tego co zrozumiałem wąż wpadający do chłodnicy jest gorący tak samo jak węże idące do nagrzewnicy oraz dolny wychodzący z chłodnicy powinien być ciepły, u mnie dolny wąż jest zimny, może czasami lekko ciepły, czy to normalne ? Czy źle odpowietrzyłem układ czy coś innego ? Z góry dziękuję za każdą odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosiek2206 2 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Dolej tak żeby na zimnym silniku poziom był na środku pomiędzy min. i max. To normalne że na gorącym silniku płynu jest jakby więcej. A dolny wąż od chłodnicy robi się ciepły tylko jak termostat się otworzy, czyli jak auto jest dobrze rozgrzane. Więc sprawdź poziom na zimnym silniku i niczym się nie przejmuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian1684 0 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 niski poziom jest tylko na zimnym (po nocy) silniku a gdy się nagrzeje wskakuje na max. być może nadal jest zapowietrzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makale 18 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Pompa wody była wymieniana ? Sprawdź zawartość gazów w płynie. Układ jeszcze raz do odpowietrzenia. Odkręć korek od płynu i odpal silnik i poczekaj aż się nagrzeje. Poczekaj chwile, i jak ostygdnie sprawdź poziom płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawopro 0 Opublikowano 25 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Witam z powrotem, A więc tak, pompka wody nie była wymieniana. Co do zawartości gazów to sprawdzę jutro. Próbowałem odpowietrzyć taj jak wyżej napisał Pan Makale, odkręciłem korek od płynu i po +/- 15 minutach gdy zegar temperatury był na 90 stopniach, zaczęło mi bulgotać w zbiorniku wyrównawczym (płyn zaczął się wylewać na zewnątrz) i tak dobre 2-3 minuty, gdy nagle temperatura skoczyła na 100 więc się przestraszyłem i wyłączyłem silnik. Czy możliwe jest żeby nowy termostat był uszkodzony ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mosiek2206 2 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Pompa wody była wymieniana ? Sprawdź zawartość gazów w płynie. Układ jeszcze raz do odpowietrzenia. Odkręć korek od płynu i odpal silnik i poczekaj aż się nagrzeje. Poczekaj chwile, i jak ostygdnie sprawdź poziom płynu. Aby odpowietrzyć układ potrzebujesz zrobić ciśnienie, czyli musisz zakręcić korek na zimnym silniku i wtedy zapalić. Rozgrzewający się płyn zwiększa objętość więc zwiększa się ciśnienie i wypycha powietrze do zbiorniczka wyrównawczego. Co do bulgotania płynu, niektóre termostaty otwierają się w temperaturze ponad 100 stopni a płyn pod ciśnieniem ma większą temperaturę wrzenia dlatego korek musi być zakręcony aby nie gotować płynu. Jak już będziesz odpowietrzał to grzej auto jak będzie wchodzić ponad 90 stopni sprawdzaj dolny wąż z chłodnicy, jak zacznie się robić ciepły to termostat się otworzył więc ruszył pełny obieg i w tym momencie powinien odpowietrzyć się cały układ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booolek 10 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Panowie podepnę się pod temat i przedstawie swój problem. W skrócie.termostat oraz czujnik temperatury wymieniony na nowy (ASO),dodam że wcześniej próbowałem z innymi tańszymi i było tak samo. Cały rozrząd razem z pompą wody wymieniony.W środku dmucha ciepłym powietrzem więc z tym problemu jako tako nie ma.ale na climatroniku oraz liczniku temperatura dochodzi do +/- 70 `C i tak się trzyma,natomiast jak podłączyłem vaga to tam pokazuje 120 `C.,,dodam że dolny wąż idący do chłodnicy zimny, górny gorący,takze jak na moje termostat trzyma, Jak na moje auto najnormalniej w świecie się nie dogrzewa,,,,,ale dlaczego skoro termostat trzyma? Pacjent a4 b5 1,8T APU Edytowane 16 Grudnia 2016 przez booolek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Ja bym szukał winy w zegarach, zrób test vagiem, do tego sprawdź jeszcze raz ten czujnik, może być sieknięty, skoro na vagu 120 a na zegarach 70. Zrób rundkę autem 10 km prędkością 90 km, w tedy na bank silnik te 90 będzie miał. Obserwuj wskazówkę temperatury podczas jazdy, możliwe, że na początku wskoczy na 110, a potem opadnie na 60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booolek 10 Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Zegary wykluczone raczej ponieważ mam 3 liczniki i na każdym to samo.autem zrobiłem że 100 km i temperatura stoi na 70/75. Zaznaczam fakt że po kilku kilometrach gdzje silnik powinien mieć 90 to temat stoi użytkownik na tych 70 a wąż dolny do chłodnicy zimny a górny gorący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 To znaczy, że wszystko gra, i termostat spełnia swoją funkcję. Wymień czujnik jeszcze raz, na najtańszy jaki znajdziesz (zachowaj ten co masz), albo sprawdź, czy któryś z kabelków nie jest przetarty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booolek 10 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Czujnik juz kilka razy wymieniłem .pierwsze jakis febi , a pozniej 3 ori.i na każdym to samo.błędu na vag nie mam,ale dopuszczam sprawę kabelkow ponieważ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leopold27 41 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Załóż termostat BEHR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Wahler czasem na pierwszy montaż nie szedł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booolek 10 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Ale jak na moje to nie wina termostatu ponieważ dolny wąż jest zimny kiedy temperatura zatrzymuje się na 70 stopni na climatronicu a okolice 75 stopni licznik.gdyby przy tej temperaturze dolny waz się robił ciepły to ok termostat by puszczal,ale nie temperatura się zatrzymuje a wąż ciągle zimny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leopold27 41 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Ale jak na moje to nie wina termostatu ponieważ dolny wąż jest zimny kiedy temperatura zatrzymuje się na 70 stopni na climatronicu a okolice 75 stopni licznik.gdyby przy tej temperaturze dolny waz się robił ciepły to ok termostat by puszczal,ale nie temperatura się zatrzymuje a wąż ciągle zimny. Minimalnie przepuszcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Dolny ma być zimny, a górny gorący. Dolny robi się zimny dopiero w tedy, jak termostat puści. Masz ten sam przypadek co kilka innych osób, Twój termostat pewnie otwiera się przy 82 stopniach (są takie, chociaż norma to 87) i schładza silnik dość szybko. Zapowietrzony układ charakteryzuje się tym, że woda za szybko się nam nagrzewa, po przejechaniu 2-3 km miałbyś 110 na piecyku . Ja radze zrobić trase 10 km o prędkości ponad 90 km/h, i pod koniec, lub podczas tej trasy sprawdzić czy wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booolek 10 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Robiłem tak nie raz i za wyjątkiem wskazówki na zegarze na poziomie 70-75 stopni wszystko gra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Langista 459 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 W takim razie albo źle założyłeś termostat, albo się zaciął na otwartej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
booolek 10 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Kolego gdyby był otwarty to dolny wąż byłby tak samo ciepły jak górny ,a powtarzam JEST ZIMNY. Więc jak na moje skoro dolny wąż zimny to termostat jest zamknięty ponieważ temp silnika nie doszła do takiej w której termostat się otwiera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 6 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 wiskoza uwalona. zapierdziela tak szybko że termostat nie zdarzy sie otworzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się