Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Check engine przy wysokiej prędkości


.Spirit

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ostatnio zauważyłem, że samochód szaleje mi przy wysokich prędkościach.
Jadąc autostradą, przy około 160km/h zaczyna mi migać check engine. Zazwyczaj jak odpuszczę to przestaje, jednak ostatnio dłużej potrzymałem go w tym stanie i check engine zaczął się po prostu świecić stale. Podłączyłem pod kompa i były trzy błędy - wypadanie zapłonu na drugim i czwartym cylindrze oraz wypadanie zapłonu na "losowym/wielu" cylindrach.
Dodam, że kiedy zacznie migać check to już nie da rady pojechać nawet kilometr szybciej, auto traci moc. Nie odczuwam jednak żadnych drgań charakterystycznych dla niepracujących cylindrów.

Cewki wymieniałem miesiąc - może dwa temu. Dla pewności ostatnio wymieniłem komplet świec (bo mam dwa komplety nowych, jedne "do gazu", drugie zwykłe Bosha takie jak zaleca producent (teraz na nich jestem)).

Z ciekawości w trakcie migania przełączyłem na benzynę, ale nie było różnicy, tak jakby problem nie wynikał z instalacji LPG.

Podpowiecie co to może być? Gdzieś tu na forum wyczytałem, że rozrząd byłby do sprawdzenia, ale w wątku gościowi wypadały zapłony na każdym cylindrze. Rozrząd wymieniałem w ubiegłym roku w całości (rolki, pasek, pompa wody).

Samochód jak po lewej w profilu.

Edytowane przez .Spirit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może wynikać z LPG. Najlepiej zakręć butlę z gazem żeby mieć pewność i wtedy sprawdź. Masz też piękny temat o diagnostyce tego silnika. Wchodzisz w bloki pomiarowe silnika i dużo rzeczy jak na dłoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taką sytuację na Pb, tankowanie na pierwszej lepszej stacji

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję wieczorkiem poodczytywać. Makale - mówisz o tym temacie (KLIK) ?

@xsebo1 - ja nigdy nie tankuję na pierwszej lepszej stacji. Zawsze Orlen i zazwyczaj (nawet w trasie jeśli daną znam) tylko na konkretnych stacjach Orlenu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 160 masz obroty ponad 4k, więc może parownik nie wyrabia lub filterek przytkany

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem, ale na benzynie jest to samo. Jeśli się nie mylę to wtedy omijamy filtry gazu, a na pewno parownik. Chyba, że akurat mam przytkany filtr gazu i paliwa :D A akurat ten drugi stoi na szafie i czeka na założenie.


Niestety nie mogę praktycznie nic sensownego sprawdzić, ponieważ VAG-COM 3.11 nie łączy się z komputerem przy włączonym silniku. Jak wszedłem przykładowo w bloki 014-016 to po włączeniu silnika na chwilę odczytało obroty silnika itp. ale po chwili stracił połączenie. Przy teście połączenia pojawia mi się błąd Interface Status 2 - NFG.

Wiecie może co jest przyczyną? Wyczytałem, że u niektórych jest to spowodowane jakimś zabezpieczeniem antykradzieżowym, ale nie mam pojęcia gdzie to wyłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety do tej pory nie udał mi się podpiąć do kompa przy włączonym silniku.

W VAG Com pokazuje mi się "Interface status: 3" a w VCDS komunikat jak niżej:
http://i65.tinypic.com/2lu2j9s.jpg

Ustawienia VCDS:
http://i68.tinypic.com/2qbvjvb.jpg

Ustawienia VAG:
http://i67.tinypic.com/2rhbvpk.jpg

Dioda na kablu oczywiście się świeci. Program łączy się tylko na wyłączonym silniku i kluczyku w pozycji zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem już u gazownika, który mi zakładał instalację wielokrotnie, ostatnio jak mu powiedziałem, że przy około 160km/h zaczyna mi migać Check Engine to powiedział, że on nie jest w stanie przy takich prędkościach zdiagnozować samochodu. Zasugerował tylko, że może występować (tu podał jakąś mądrą nazwę, która oznaczała ogólnie za małą wydajność parownika lub wtrysków). Próbowałem go odpytać jaki parownik mi założył, to nie pamiętał, ale potem sobie "przypomniał". że Sharka.

Byłem też u dwóch innych, w tym w autoryzowanym warsztacie LPG TECH, ale niestety nie pomogli mi.

Jedyne co zobaczyłem to mapy na kompie gazownika, oba wykresy praktycznie pokrywały się ze sobą. Do tego przeszedł na zakładkę z korektami czasu wtrysku (jeśli niczego nie pomyliłem). Tak czy inaczej na tej zakładce korekty te były na poziomie 0,1%, więc można powiedzieć, że idealnie.

Co do instalacji to niestety nie podam teraz dokładnej wersji sterownika, musiałbym zajrzeć pod maskę (mam nadzieję, że widać tam cokolwiek). Zerknę wieczorem po pracy.

Generalnie myślę, że instalacja jest po prostu źle założona lub użyte są nieodpowiednie komponenty, w między czasie mogły też pojawić się problemy w samym silniku, bo to już ponad rok jak męczę się z tą instalacją. Ale tego też nie mam jak sprawdzić bo kabel się nie łączy. Niestety nie ma chyba w Lublinie uczciwego i rzetelnego mechanika i muszę dłubać sam. Chyba, że jakiś magik z forum chciałby zerknąć?

Edytowane przez .Spirit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...