tomaszu Opublikowano 13 Maja 2006 Opublikowano 13 Maja 2006 Myslalem, ze mam zepsuty climatronic, bo dmucha tylko cieplym powietrzem. Pojechalem do warsztatu, gdzie sprawdzili i okazalo sie, ze klima sprawna. Skierowali mnie do elektryka z podejrzeniem, ze uszkodzone sa silniczki sterujące klapkami z nagrzewnicy. Przyjmijmy, ze wlasnie to jest uszkodzone w moim aucie. Zaczne od pytania, czy jest od tego osobny bezpiecznik?? Czy naprawa/wymiana silniczkow jest trudna, tzn czy mozna w warunkach garazowych samemu je wymienic? Czy moze ktos zna koszt takich silniczkow (tak pi razy drzwi oczywiscie)?? Swoja droga to chcialbym kupic ksiazke o A4. Czy w takich ksiazkach mozna znalezc instrukcje typu jak wymienic, gdzie szukac, np. takich silniczkow?[/center]
Pikuś Opublikowano 13 Maja 2006 Opublikowano 13 Maja 2006 Zacznij od kodow klimatronica. Powinien Ci wyskoczyc blad od regulacji klapy. Albo silnik jest zapetlony albo cos tam. Juz nie pamietam. Gdzies czytalem ze da rade taki silniczek wyczyscic i smigac. Co do ksiazki to sa przydatne rzeczy w niej.
Gość zdeniu Opublikowano 13 Maja 2006 Opublikowano 13 Maja 2006 Myslalem, ze mam zepsuty climatronic, bo dmucha tylko cieplym powietrzem. Pojechalem do warsztatu, gdzie sprawdzili i okazalo sie, ze klima sprawna. Skierowali mnie do elektryka z podejrzeniem, ze uszkodzone sa silniczki sterujące klapkami z nagrzewnicy.Przyjmijmy, ze wlasnie to jest uszkodzone w moim aucie. Zaczne od pytania, czy jest od tego osobny bezpiecznik?? Czy naprawa/wymiana silniczkow jest trudna, tzn czy mozna w warunkach garazowych samemu je wymienic? Czy moze ktos zna koszt takich silniczkow (tak pi razy drzwi oczywiscie)?? Swoja droga to chcialbym kupic ksiazke o A4. Czy w takich ksiazkach mozna znalezc instrukcje typu jak wymienic, gdzie szukac, np. takich silniczkow?[/center] miałem podobną sytualcje w C4 tylko ze u mnie było cały czas zimno , brak cieplego nadmuchu wymontowałem silniczek klapy, przeczysculem komutator, zamontowalem i wszystko wrociło do normy pewnie u Ciebie tez bedzie to samo
tomaszu Opublikowano 14 Maja 2006 Autor Opublikowano 14 Maja 2006 Zdeniu, a powiedz gdzie mam szukac tego silniczka? Gdzies pod maska, czy moze pod deska??
Gość zdeniu Opublikowano 14 Maja 2006 Opublikowano 14 Maja 2006 Zdeniu, a powiedz gdzie mam szukac tego silniczka? Gdzies pod maska, czy moze pod deska?? w C4 bylo to pod maską myślę ze w A4 tez powinno byc pod maską
tomaszu Opublikowano 14 Maja 2006 Autor Opublikowano 14 Maja 2006 Znalazlem cos takiego. Rozumiem, ze to moze byc to i ze silniczek w moim audi jest tylko jeden. Dziekuje bardzo za pomoc, duzo mi pomoglo..
pet3r Opublikowano 14 Maja 2006 Opublikowano 14 Maja 2006 w opisie aukcji jest napisane, ze to siliczek od zamknietego obiegu powietrza, lepiej skontaktuj sie ze sprzedawca, bo z opisu wynika, ze on steruje tylko zamknietym obiegiem powietrza.
tomaszu Opublikowano 14 Maja 2006 Autor Opublikowano 14 Maja 2006 Wlasnie zamowilem sobie ksiazke "Sam naprawiam swoj samochod". Ksiazka oczywiscie dotyczy tylko A4 B5. Zabiore sie do tego silniczka po zapoznaniu sie z ksiazka Mam nadzieje, ze w tej ksiazce bedzie cos o tym...
Gość zdeniu Opublikowano 14 Maja 2006 Opublikowano 14 Maja 2006 Znalazlem cos takiego. Rozumiem, ze to moze byc to i ze silniczek w moim audi jest tylko jeden. Dziekuje bardzo za pomoc, duzo mi pomoglo.. co do aukcji to tak jak napisał pet3r, jest on przy dmuchawie czyli pod schowkiem czyli to nie to czego szukasz :???: co do ksiązki to tez tego tam nie znajdziesz , mam knige i sprawdzilem [ Dodano: 2006-05-14, 14:45 ] Znalazlem cos takiego. Rozumiem, ze to moze byc to i ze silniczek w moim audi jest tylko jeden. Dziekuje bardzo za pomoc, duzo mi pomoglo..
Traviz Opublikowano 16 Maja 2006 Opublikowano 16 Maja 2006 tomaszust, u mnie też to przerabiałem. Wyświetlał się błąd 8.7/8.5. Wyjmujesz schowek (chyba 5 śrub klucz 8 ). Po lewej stronie na dole zobaczysz dwa silniczki. Ten o którym piszesz to prawdopodobnie ten wysunięty w kierunku prawy przód (w moim przypadku tak było) Podczas zmiany temp na klimatroniku sprawdź czy steruje klapą. Jeśli nie demontujesz (przymocowany na 3/4 śruby chyba 6 lub 7). Rozbierasz obudowę i wyjmujesz silniczek. Wyjmij szczotki i przeczyść. Warto przeczyścić też komutator. Składasz do kupy i podłączasz kostkę. Jeśli regulując temp na klimatroniku silniczek reaguje prawidłowo - składasz wszystko w całość i zakładasz schowek :mrgreen:
tomaszu Opublikowano 5 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2006 tomaszust, u mnie też to przerabiałem. Wyświetlał się błąd 8.7/8.5. Wyjmujesz schowek (chyba 5 śrub klucz 8 ). Po lewej stronie na dole zobaczysz dwa silniczki. Ten o którym piszesz to prawdopodobnie ten wysunięty w kierunku prawy przód (w moim przypadku tak było) Podczas zmiany temp na klimatroniku sprawdź czy steruje klapą. Jeśli nie demontujesz (przymocowany na 3/4 śruby chyba 6 lub 7). Rozbierasz obudowę i wyjmujesz silniczek. Wyjmij szczotki i przeczyść. Warto przeczyścić też komutator. Składasz do kupy i podłączasz kostkę. Jeśli regulując temp na klimatroniku silniczek reaguje prawidłowo - składasz wszystko w całość i zakładasz schowek :mrgreen: Zdjalem schowek i walnąłem fote. Tak to u mnie wyglada. Przeczytalem teraz jeszcze raz Twojego posta i ide teraz kombinowac.
Traviz Opublikowano 5 Czerwca 2006 Opublikowano 5 Czerwca 2006 W razie czego pisz co i jak U mnie wygląda to tak samo
tomaszu Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2006 Kurcze. Szczerze mowiac nie wiem do czego tam sie dobrac. Czy powinienem zdjac ta plastikowa obudowe?
Traviz Opublikowano 6 Czerwca 2006 Opublikowano 6 Czerwca 2006 tomaszust, zanim cokolwiek rozbierzesz sprawdź :arrow: Kody Klimatronika Bo z tego co tu wyczytałem nie wiesz jeszcze co zawiniło
tomaszu Opublikowano 6 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2006 Travis, no niby tak, tylko, ze jakos ciezki mi sie polapac w tych kodach. Niby wiem jak je wywolac, ale dane w niektorych przypadkach nie sa nawet podobne do tych z listy kodow podanych na tym forum. Sprobuje teraz jeszcze raz na spokojnie. P.S. Cieplo sie robi i musze sie spieszyc z ta klima. :mrgreen: EDIT: Pobawilem sie teraz tymi kodami i juz myslalem, ze mi sie udalo... Gdy wywolywalem specjalne wartosci potencjometru silnika klapy centralnej, silnika klapy nogi/odszraniacz, wartosc klapy przeplywu powietrza (czyli nr12, 14, 16) to pokazywala mi sie cyfra "7". Intuicyjnie zwiekszylem w kazdym przypadku do 25.1 (bo dalej sie nie dalo) i mialem chlodek w samochodzie. No ale pozniej wylaczylem te kody i slyszalem jak te klapki znow sie przestawiaja i zaczelo leciec gorace powietrze. Wnioskuje z tego, ze silniczki sa dobre tylko jest jakis inny problem. Ale jaki..?? [ Dodano: 2006-06-08, 23:18 ] Halo Pan Travis. Odpisac prosze, co o tym sadzisz... :mrgreen: [ Dodano: 2006-06-09, 19:01 ] tomaszust, zanim cokolwiek rozbierzesz sprawdź :arrow: Kody Klimatronika Bo z tego co tu wyczytałem nie wiesz jeszcze co zawiniło Halo. Pan Travis, albo ktos inny. Pomocy... :mrgreen: Nie chce jechac do ele4ktryka. Chce, zeby forum mi pomoglo.
Traviz Opublikowano 9 Czerwca 2006 Opublikowano 9 Czerwca 2006 tomaszust, wejdź w kanał 1 tzn. Diagnostic Trouble Code i powiedz czy tam się coś wywala czy jest tylko .0 ? Ten kanał pokazuje najważniejsze błędy... Bo nie bardzo rozumiem już co jest grane Ja tymczasem sprawdze jakie są wartości u mnie na klimatroniku.
tomaszu Opublikowano 12 Czerwca 2006 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2006 Traviz Na kanale 1 wyskakuja mi 3 wartosci na przemian: 11.5; 62.1; 6.3. Wiec teraz Ty jako specjalista (bo takie sprawiasz wrazenie) powiedz mi czy da sie to naprawic w warunkach garazowych, czy z tym to raczej do elektryka? (Nie opisuje kolejno tych wartosci, bo licze na to, ze masz kartke z kodami przed soba.)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się