Mango155 Opublikowano 27 Listopada 2016 Opublikowano 27 Listopada 2016 Witam. Wczoraj wraz z mechanikiem przystąpiliśmy do regeneracji nieszczęsnej pompy oleju w naszych 2.0 TDI. Wymienione zostały dwa wałki wyrównoważające z nowym, dłuższym gniazdem + zabierak/imbus nowej generacji (dłuższy, pełny). Wałki po regeneracji przez firmę Turbotechnika z Imielina. Wszystko złożone, silnik na wolnych obrotach pracuje cicho, bez żadnych drgań nadwozia, wszystko jak powinno być. Jednak co mnie martwi - przy zakresie +1900 obr/min. buda wpada w wibracje, jakby silnik bardziej "twardo" pracował. Przed regeneracją pompy, w każdym zakresie obrotów silnik pracował całkiem inaczej. Przybliżając problem, możemy sobie wyobrazić drgania podczas jazdy na niskich obrotach przy zbyt wysokim biegu. Tutaj jest podobnie jednak w drugą stronę. Jadę na wysokim biegu przy obrotach powiedzmy 1500 obr/min. silnik pracuje "miękko", redukcja na niższy bieg, zakres obrotów około 2000 obr/min. zaczynają się wibracje budy. "Typowy Kowalski" pewnie nie odczułby nawet różnicy, jednak dla mnie jest to strasznie irytujące skoro wcześniej czegoś takiego nie było. Co może być tego powodem? Poduchy silnika (które były odkręcane) źle "siadły"? Wątpię żeby po czasie problem sam miałby się rozwiązać. Dodam jeszcze że sprzęgło z dwumasą wymienione na nowe 10 tys. km temu. Pozdrawiam.
Kodzak33 Opublikowano 27 Listopada 2016 Opublikowano 27 Listopada 2016 Fachowcem nie jestem, ale ostatnio też to przerabiałem i żadnych wibracji nie mam. Przede wszystkim jak mi mechanik mówił to złe złożenie powoduje wibracje już na postoju na wolnych obrotach. Twoje objawy mają auto które wyrzuciły wałki balansujące z pompy. Wiesz może czy mechanik Ci pompę skręcał na przyrząd? Tzw. robił synchronizację?
Mango155 Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Fachowcem nie jestem, ale ostatnio też to przerabiałem i żadnych wibracji nie mam. Przede wszystkim jak mi mechanik mówił to złe złożenie powoduje wibracje już na postoju na wolnych obrotach. Twoje objawy mają auto które wyrzuciły wałki balansujące z pompy. Wiesz może czy mechanik Ci pompę skręcał na przyrząd? Tzw. robił synchronizację? Mechanik przy mnie przekładał wałki. Przyrządu nie używał, a synchronizacja polega na wyregulowaniu zębatki na jednym z wałków, tak aby miała odpowiedni luz. Tak też się stało, jednak jak już wspomniałem bez przyrządu "na oko". Dzwonić nie dzwoni, pracuje cicho. Chyba że wina tkwi tutaj w zbyt ciasnym pasowaniu zębatki? _________________________________________________________ EDIT: Problem rozwiązany, mechanik nie ustawił silnika w punkcie zero. DLA POTOMNYCH NA PRZYKŁADZIE SILNIKA 2.0 TDI CAGA: Sama operacja wymiany wałków w module pompy oleju nie jest skomplikowana. Trudność może stanowić ułożenie silnika wzdłuż nadwozia, przez co zmuszeni jesteśmy rozebrać sporo od dołu, m.in. belkę przednią trzymająca miskę olejową, koniecznie podwiesić silnik, odkręcić poduchy i wraz z całymi sankami i przekładnią kierowniczą opuścić w miarę możliwości - w przeciwnym razie nie uda nam się wyjąć miski olejowej. PO ROZEBRANIU MODUŁU POMPY OLEJU: 1) Wałki ustawiamy brzuchami do dołu modułu. 2) Regulujemy zębatkę na jednym z wałków (przykręcona na cztery śruby) tak aby miała odpowiednie pasowanie. W przypadku kiedy luz będzie zbyt duży, pompa będzie bardzo "dzwoniła". 3) Po skręceniu modułu, znaczymy sobie na dwóch zębatkach zewnętrznych modułu położenie wałków aby przy montażu przypadkiem nam się nie przestawiły. 4) Silnik ustawiamy w punkcie zero tzw. GMP - górny martwy punkt. Należy przekręcić wałem korbowym zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara tak aby pierwszy oraz czwarty tłok znalazł się w maksymalnym górnym położeniu. 5) Dokręcamy moduł pompy oleju do bloku silnika. 6) Montujemy miskę olejową. 7) Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności do rozbiórki. 8) Nie zapominamy o zalaniu silnika nowym, świeżutkim olejem dobrej jakości i marki Mam nadzieję, że komuś mały poradnik się przyda i uniknie moich niepotrzebnych nerwów. Pozdrawiam! Edytowane 29 Listopada 2016 przez Mango155
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się