k232 Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Witam, Panowie, nie załącza mi się wentylator od klimy i po nagrzaniu auta cały czas mam temp silnika 103 stopnie, co zrobić aby się on włączał? Od czego zacząć? Który czujnik tym wentylatorem steruje ?
soulmaster3m Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 Już to opisywałem w kilku tematach tego działu.
soulmaster3m Opublikowano 29 Listopada 2016 Opublikowano 29 Listopada 2016 W razie jakbyś nie znalazł to tutaj mam schematy tego wiatraka https://www.flickr.com/photos/40097295@N04/sets/72157662391555693 tyle lepiej w tamtych wątkach, że jest komentarz.
ciastek94 Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 a jak włączysz manualnie klimę to chodzi ?
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) Sprawdziłem bo klima się włączyła, więc wentylator przy klimie się załącza, on ma się włączać jak klima nie jest włączona? Edytowane 30 Listopada 2016 przez k232
soulmaster3m Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Klima włącza wentylator niezależnie. Dałem ci schemat, weź palcem przejedź od wentylatora skąd on dostaje prąd, jak się gubisz to weź kredki i rysuj kolorki. Nikt ci nie da jasnej odpowiedzi co nie działa jak tam masz naście rzeczy, które mogły zawieść. Co może być nie tak? Począwszy od metrów przewodu to się gdzieś mógł przerwać. Może to gdzieś jakaś kostka nie styka. A może to przekaźnik 2 biegu. A może to bezpiecznik tego przekaźnika. A może to termoswitch. A może to . A może tamto. Nie włożysz tam łap, nie pobrudzisz się sprawdzając wszystko to się nie dowiesz. Wiem, że pora nie służy takim robotom, ale pisanie postów ci go nie naprawi.
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Opublikowano 30 Listopada 2016 Soul, Ty masz jak zwykle problem ale doczytałeś o co mi chodzi ? Ja staram się od was otrzymać informację czy JAK KLIMA JEST WYŁĄCZONA to ten wentylator powinien się włączyć gdy sie otworzy termostat i powinien dodatkowo do wiskozy schłodzić układ czy ten WENTYLATOR OD KLIMY działa tylko jak klima jest WŁĄCZONA?
soulmaster3m Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) To ty chyba sam nie wiesz co chcesz bo odpowiedź na Twoje pytania padła już w moim pierwszym poście. Pytałeś: " ... co zrobić aby się on włączał? Od czego zacząć? Który czujnik tym wentylatorem steruje ? " Na wszystkie te pytania odpowiada schemat. A teraz pytasz O COŚ ZUPEŁNIE INNEGO teraz pytasz czy jak klima jest wyłączona to wentylator ruszy. EHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH Odpowiedz masz w TYM SAMYM SCHEMACIE, którego zobaczyłeś i się załamałeś albo w ogóle go nie otworzyłeś. Btw. Ja odpowiadałem na to co pisałeś o 12:17 czyli: No właśnie nie da sie klimy włączyć bo zimno na dworze, a nie mam jak go zagrzać, ale mechanik sprawdzał i mówił ze działa jak klima włączona także co to może z nim być nie tak a edytowałeś o 14:45 Napisano dziś, 12:17 Sprawdziłem bo klima się włączyła, więc wentylator przy klimie się załącza, on ma się włączać jak klima nie jest włączona? Użytkownik k232 edytował ten post dziś, 14:45 Kiedy to już miałem stronę dawno otwartą a dodałem post już po Twojej edycji. Edytowane 30 Listopada 2016 przez soulmaster3m
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Opublikowano 30 Listopada 2016 I dalej nie wiem czy on ma się włączyć jak klima wyłączona czy nie, nie znam się na takich schematach więc tu pytam. Jak bym się znał to bym się nawet na forum nie rejestrował.
soulmaster3m Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 To cobyś się nie czepiał, że nie dostajesz prostych odpowiedzi to spieszę z poprawą mojej postawy. ... czy JAK KLIMA JEST WYŁĄCZONA to ten wentylator powinien się włączyć ... Tak, powinien gdy jest taka potrzeba. ... gdy sie otworzy termostat i powinien dodatkowo do wiskozy schłodzić układ Nie, nie termostat go otwiera. Termostat to tylko blaszka ze sprężynką i nie wysyła wiadomości na fejszbuku do wentylatora aby ten raczył ruszyć. ... czy ten WENTYLATOR OD KLIMY działa tylko jak klima jest WŁĄCZONA? Nie, ale już o tym pisałem.
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Opublikowano 30 Listopada 2016 I taka odpowiedź mi była potrzebna. Więc jeśli temp. rośnie na zegarach a wszystko jest sprawne i się nie włącza ten mniejszy wentylator to pewnie trzeba drzeć zderzak i czujnik zmienić ten, który pokazałeś na schemacie ;/
soulmaster3m Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 Nic nie trzeba drzeć bo na schemacie jest kilka "czujników". Tylko po co pytasz skoro, jak pisałeś, się na tym nie znasz. Weź mechanika, który ma jakieś większe pojęcie niż tylko wymienić świecę.
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) No właśnie dlatego założyłem ten temat bo mechanik do którego ciągle oddaje auto mówi, że ten wentylator ma działać jak musi schłodzić chłodnicę a dziś byłem u jakiegoś innego tak tylko zapytać to mówi, że ten wentylator tylko działa jak klima włączona i już zgłupiałem Sam dla Siebie też chcę się dowiedzieć, aby mi mechanik nie wcisnął jakiejś bajki, czaisz bazę? Dobra to powiedz mi jeszcze jedno, włączam klimę to wentylator się włącza też a więc dlaczego się nie włącza jak musi schłodzić chłodnicę? Jak by czujnik był walnięty, który odpowiada za sterowanie tym wentylatorem to na klimie też by nie działał. Edytowane 30 Listopada 2016 przez k232
soulmaster3m Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 No i teraz piszesz do rzeczy. Od tego jest mechanik aby kit sprzedawać. To są magicy mamienia i wciskania ściemy. Pojęcia nie mają, ale rzucają z takim pewniakiem teoriami wyjętymi z pępka wraz z bawełną, że nie mając pojęcia łykasz to jak młody pelikan W skrócie. BARDZO DUŻYM. Na schemacie jeden i ten sam wentylator odpalany jest przez jeden albo drugi przekaźnik. Jednym steruje klimatronik, czyli włączasz klimę to włącza się wentylator. Drugim steruje termoswitch. Jest jakaś temperatura to włącza się wentylator. Oba włączenia są od siebie niezależne jeśli chodzi o włączanie się. Ale! Można wykluczyć awarię bezpiecznika 40A bo przez niego wentylator dostaje prąd w obu przypadkach. Masę na wentylatorze też można wykluczyć bo na klimie działa. Wykluczam też bezpiecznik 5A od sterowania przekaźnikami bo również jest ten sam dla obu przekaźników. A przekaźniki sterowane są masą. Dla potomności. 1 bieg włącza zarówno klimatronik jak i termoswitch. 2 bieg włącza termoswitch i czujnik ciśnienia F129. W Twoim przypadku wentylator działa na klimie, więc i klimatronik i czujnik ciśnienia są sprawne. Zostaje termoswitch albo przewody. Jakbyś chciał wiedzieć o jakim termoswitchu mowa to chodzi o ten:
k232 Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Opublikowano 30 Listopada 2016 Nie łapię w którym to miejscu jest na zdjęciu, bede na kompie może zobaczę więcej. A ten termoswitch ma jakaś polska nazwę czy to po prostu tak sie nazywa?
soulmaster3m Opublikowano 30 Listopada 2016 Opublikowano 30 Listopada 2016 8D0959481B - Przełącznik termiczny podwójny. Czyli po polsku czujnik temperatury płynu/cieczy/wody. Taka pierdółka za kilkanaście złotych. Ale to jak już pisałem, czujnik może być dobry a przewody gdzieś nie łączyć albo kostka poluzowała. Nie wymieniałeś ostatnio rozrządu? Albo po wymianie rozrządu nie zaczęło się to? On zwiera tylko masę, więc można wyjąć z niego kostkę i rzucić masę na jeden i/lub drugi pin i zobaczyć czy wentylator ruszy.
k232 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2016 Ale poczekaj bo u mnie jest na 4 piny czujnik temp. niebieski, wczoraj go odpinałem bo chciałem zobaczyć czy auto lepiej odpali po dłuższym postoju. Właśnie przy wymianie rozrządu był zmieniany ten wentylator i nie pamiętam czy wcześniej się włączał czy nie ;/ Ale jak by było coś nie tak z czujnikami to nawet na klimie by się ten wentylator nie załączył a tak on normalnie na klimie działa.
soulmaster3m Opublikowano 1 Grudnia 2016 Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Jeśli działa na klimie to działa. Wg schematu i manuala 4 piny są w 6 cylindrówkach, ale kto to tam wie. To można go pewnie sprawdzić jak piszą w manualu: W manualu piszą: Checking radiator fan Special tools and workshop equipment required t Auxiliary measuring set -V.A.G 1594 C- Test conditions l Fuse -34- OK. l Radiator fan thermal switch -F18- OK. Test sequence – Unplug electrical connector -arrow- at radiator fan thermal switch -F18-/-F54- at bottom left of radiator. – Switch on ignition. – Bridge contact -1- and contact -2- of connector with test leads from auxiliary measuring set -V.A.G 1594 C-. l Stage 1 of radiator fan -V7- should start up. – Bridge contact -1- and contact -3- of connector with test leads from auxiliary measuring set -V.A.G 1594 C-. l Stage 2 of radiator fan -V7- should start up. If 1st or 2nd fan speed does not run: – Repair wiring connection if necessary. If no fault in wire is detected: – Renew radiator fan -V7-. Chociaż ja się nie do końca zgodzę, że 1 z 2 mostkujesz a później 1 z 3 ponieważ wg schematu: 1 - Masa 3 - Masa 2 - wyjście masy przez czujnik na przekaźnik 1 biegu 4 - wyjście masy przez czujnik na przekaźnik 2 biegu więc po co mostkować 1 z 3 skoro oba to masa. Jeśli schemat jest ok to trzeba sprawdzić miernikiem czy na 1 i 3 jest masa i mostkować masę na 2 i 4 z osobna i patrzeć czy wentylator rusza. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez soulmaster3m
k232 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2016 No dobra to jakoś to mechanikowi nagarnę ale jeżeli chodzi o czujnik temp płynu to jest on u mnie z tylu głowicy na 4 piny. Chyba ze mówisz o czujniku temp silnika to on chyba jest na 2 piny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się