Skocz do zawartości
IGNOROWANY

uszkodzone wariatory czy simeringi ?


mefjiu

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule. Pilnie potrzebuję wiedzieć czy jest opcja żeby wariatory puszczały olej?
Same wariatory ok. 1.5 roku temu były regenerowane i są w BDB stanie technicznym, ale gdzieś w tamtych okolicach leje się na jeden wariator olej i chcę się dowiedzieć czy trzeba się rozglądać za wariatorami czy wymiana uszczelniaczy starczy.
Proszę pilnie o pomoc, bo jeszcze dzisiaj chciałbym zamówić części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt ci nie powie na 100% to trzeba by było rozebrać ;) no i zweryfikować. jak mi puszczał olej jeden to była taka mgiełka która potem ociekała na pasek rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupiłem tu na forum od ziomka (chyba za 200zł) rok za mną i wszystko ok jak na razie. Napisz do http://a4-klub.pl/index.php?/user/1351725-sh3ep/jemu ostatnio wykupciał się silnik i zmienia na 2.7 BiT więc powinien mieć sprawne

PS. pierw się upewnij że na pewno to wariator się wydupcył

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek będzie mechanik kombinował coś przy aucie i ma patrzeć czy to rzeczywiście wariatory, bo jednak wywalić kilka stów albo 1600 na używki/ regenerację, a wydać te 120zł na uszczelniacze i kapselki, to różnica...

A nie wiesz jak sprawdzić czy wariatory puszczają olej? Bo tam jest na wszystkim olej, więc trudno określić skąd się wziął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak posiadam wariatory ssące sprawne.

Przepraszam ze wrzucam tu linka ale moze sie komus cos przyda a w dziale sprzedam nie moge niestety(udzielam sie jak moge ^^)

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=7322432

a aukcja jest tematyczna tak właściwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie czego będę się kontaktował.

A możesz powiedzieć jak po demontażu sprawdzałeś wariatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ich nie sprawdziłem. Robił to mechanik który siedzi w ASN'ach i przekazał mi tylko info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wiesz +/- jak to zrobić? Bo żebym też nie kupił niepotrzebnie wariatorów...

A Ty masz tylko 2 sprawne, z tego co widzę? Ew. cena do negocjacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle ze dla klubowicza coś z cena da rade jeszcze powalczyć :) słyszałem jedynie ze je trzeba rozkrecić i chyba sprawdzić jakieś blokady (ale nie jestem tego pewien ;/ )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, o ile to wariatory, to walnięte jest uszczelnienie, a mechanizmy są ok. No nic, jutro będę rozmawiał z mechanikiem, co tam wyszło i będę dawał znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to uszczelnienie raczej kupuje się zawsze nowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o uszczelnienie w wariatorach, to co jest w środku, bo uszczelniacze, co idą na wałki, to wiem i to na pewno by mi mechanik wymienił +kapsle te, co idą na wariatory, ale może się lać z samych wariatorów i tu w grę wchodzi wymiana/ regeneracja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, to nie zostaje nic jak czekać na werdykt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mefiju, robiłeś test wariatorów (nastawy podstawowe gr. 192 lub gr. 94 i 96)? ECU zapisuje jakiś błąd w pamięci usterek?

Zanim zdecydujesz się na wymianę wariatorów przeczytaj ten biuletyn techniczny Audi:

http://ww2.justanswer.com/uploads/n9320h/2010-12-12_233356_a6.pdf

Być może wystarczy wymiana samych uszczelniaczy i podkładki.


Condition
• Oil leak at cylinder head around the camshaft adjuster(s)
• Oil leak around toothed belt drive coming from camshaft adjuster(s)
• One or more of the following DTCs may be present:
DTC Description
P1519 (17927) Intake Camshaft Control, Bank 1 - Malfunction
P1522 (17930) Intake Camshaft Control, Bank 2 - Malfunction
P0015 (16399) B Camshaft Position, Bank 1 - Timing over-retarded
P0025 (16409) B Camshaft Position, Bank 1 - Timing over-retarded
and/or
DTC Description
P1996 (18404) Friction too high, code E1 (Intake - Bank 1)
P1997 (18405) Friction too high, code A1 (Exhaust - Bank 1)
P1998 (18406) Friction too high, code E2 (Intake - Bank 2)
P1999 (18407) Friction too high, code A2 (Exhaust - Bank 2)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, prześlę mechanikowi. Czyli jak będą uszczelniacze na wałkach, to też wyskoczy na kompie? Bo wariatory technicznie są jak najbardziej sprawne.

Aa i pod vcds-em nic nie wyskakuje z błędów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym biuletynie opisano trzy możliwe warunki (condition) w których należy wymienić uszczelkę i uszczelniacze (śruby też), nie muszą wystąpić wszystkie na raz.

Testy wszystkich czterech wariatorów rozumiem, że kończą się wynikiem pozytywnym (System OK w czterech oknach gr. 192)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wariatory zdemontowane, mechanik posprawdzał i nie widzi, żeby coś było z nimi nie tak. Póki co zmieni simeringi, zaślepki na wariatorach (już kupiłem ori) + uszczelkę nr: 06C103121E (pod nastawniki) na zamówienie z Krakowa (chyba jedyna firma w PL, co to miała), ma złożyć wszystko, ustawić rozrząd i poskładać auto na tyle, żeby pochodziło z pół godziny. Poczekamy, jak nie będzie ciekło, to złoży do kupy wszystko i jazda, a jak dalej wariatory będą w oleju, to niestety, ale trzeba mi będzie wykładać grubsze pieniądze...

Śruby od wariatorów też wymieniać? Jak tak, to prosiłbym o info gdzie można kupić, ew. czy w zwykłym metalowym idzie coś takiego samego dobrać i jaka twardość.

P.S. testy/ nastawy były robione, nic nie wykazało, ale mechanik mówi, że jak puściły uszczelnienia w wariatorze, to pod komputerem nic nie wyskoczy, bo obejmują one tylko część elektroniczną/ mechanizm.

Edytowane przez mefjiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że nieszczelność jest na tyle mała, że nie wpływa na zakres pracy wariatorów określony w specyfikacji.

Co do śrub i uszczelek to wszystko da się kupić w dowolnym ASO grupy Volkswagen. Śruby kosztują 12zł/szt. a uszczelka 28zł, więc na tle kosztów robocizny to tyle co nic, a moim zdaniem w tym miejscu lepiej mieć zamontowane ori części. Droższe są uszczelniacze wału bo wg. ETKI kosztują 114zł/szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zajmuję się tylko śrubami oraz kapslami. Znajomy jutro będzie w Lublinie, zajedzie mi do salonu i kupi co trzeba. Uszczelniacze z tego co wiem to mechanik kupił ori.

P S. Co do robocizny, to już nawet nie myślę ile zapłacę, bo wiem ile z tym jest roboty ;)

Edytowane przez mefjiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...