Skocz do zawartości
IGNOROWANY

uszkodzone wariatory czy simeringi ?


mefjiu

Rekomendowane odpowiedzi

od reki tego pan zapewne nie dostaniesz ;) ale sprowadzą na drugi dzień mimo iż jest jutro piątek mówię o ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Wczoraj przedzwoniłem czy mają, to zamówili i dziś po 14 już był telefon, że są do odbioru, bo fakt- od ręki nie było, ale szybko się uporali z dostawą

Wczoraj odebrałem autko od mechanika.

Chodzi wszystko ok, zero oleju na kostce po ok. 20 godzinach stania, po tym "uszczelnieniu" auto jakby lepiej chodziło (chociaż może tylko mi się tak wydaje)...

Tylko jeszcze mam pytanie - po odpaleniu na zimnym przez 8-10 sekund słychać dźwięk jakby chodziły wiatraki, tak jest w sumie odkąd auto mam i nic sobie z tego nie robiłem. Czy to może być związane z tymi wariatorami?

Błędów nie ma, silnik chodzi jak dla mnie bez zarzutu...

Edytowane przez mefjiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam za bardzo czym, telefonem też słabo wyjdzie, bo próbowałem... To jest takie ciche huczenie, w A4 B6 1.8T miałem taki dźwięk, jak odpalały wiatraki na gorącym silniku, tylko tam było sporo głośniej. Stukać nic nie stuka, silnik chodzi równo, po odpaleniu od razu wskakuje na równe obroty (ssanie ok. 1000, a jak się ssanie wyłączy, to trochę ponad 800, ale nie falują w ogóle), nie ma problemu z odpalaniem, żadnych szarpnięć, itp..

Będę jeszcze próbował później nagrać, ale wątpię, że coś mi się uda.

Próbowałem nagrać jeszcze raz telefonem, później aparatem, ale na nagraniu słychać tylko silnik...

To jest taki dźwięk, jakby huczało, przy tym bardzo cicho gwizdało... Cholera wie jak to nazwać... I to jest kilka sekund dosłownie, a jak już to coś "gaśnie", to słychać, jakbym gasił silnik elektryczny. Tylko trzeba się dobrze przysłuchać, bo to wszystko zachodzi cicho...

Edytowane przez mefjiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wyłącza się, ale to nie pompa paliwa na 100%

Sprawdziłem jeszcze raz dla pewności i... Dźwięk ucicha- ssanie się wyłącza. Ale to coś pod maską.

I teraz jak dłużej postał, to było ok. 20 sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nic nie mówiłem o pompie :wink: teraz w ten weekend porobiło mi się tak samo i ssanie trzyma tylko jakieś 20sek na dodatek chodzi jak stary odkurzacz głośno aż świszcze a wcześniej było ok prawie nie słyszalne i trzymało równo 1min obroty były coś koło 1200 teraz ledwo ponad 1000 do tego mam jeszcze problem z czujnikiem przyśpieszenia. Jutro będe u machera po południu zwrócę mu i na to uwage. Myślę że może przepustnica mi się nie otwiera i przez to nie pompuje powietrza do silnika tylko gdzie ma ujście

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co napisałeś mogę napisać, że chyba mam to samo, tyle że u mnie 0 błędów i wszystko chodzi dobrze, nawet na ssaniu... Jak będziesz wiedział co tam u Ciebie było przyczyną tak głośnej pracy na ssaniu, to napisz, jak możesz. Byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na komputerze nie patrzyłem dokładnie, ale na zegarach coś koło 1100, jak ssanie się wyłączy, to na kompie pokazywało równo 880.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to dmuchawa od układu SAI


Wtłacza ona dodatkowe powietrze w kolektory wydechowe (następuje też wysterowanie za pomocą układu podciśnienia zaworów kombinowanych) by niespalone węglowodory się wypaliły (jak silnik zimny to pracuje na bogatej mieszance tj. ssaniu) a przy okazji by szybciej się rozgrzały katalizatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten układ u każdego tak słychać czy po prostu "się kończy" i dlatego tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaję mi się że u mnie się kończy tak mi przynajmniej powiedział dziś mechanik strasznie głośno chodzi nie słychać nawet silnika w trakcie działania ssania. Narazie nic z tym nie robię jak sie wydupcy do końca lub zaczne mieć problem z odpalaniem to wtedy zakasam rękawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś widziałem tutorial jak zreanimować tę dmuchawę gdy padnie na amen... nowa kosztuje 2100zł :exclamation:

Na szczęście nie jest to dedyk do ASN-a i pasują również te montowane w 1.6/2.0/1.8T w autach całej grupy VAG. Ma oznaczenie 06A959253E

Używki chodzą w cenie 140-350zł


Ori zamiennik Pierburga (dostawca dla ASO) to wydatek 1247zł


Starsza, również pasująca, rewizja miała oznaczenie 06A959253B


Ceny używek z tym oznaczeniem mają większą rozpiętość - od 10zł do aż 999zł - tylko dlatego, że została wymontowana z Bentleya :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że ceny tej pompy nie są jakieś tragiczne na allegro pod ASNa... Może wystarczy coś tam rozebrać i wyczyścić? Nie próbował nikt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zderzakiem jak staniesz przed machą to po lewej stronie na dole zaraz za zderzakiem a właściwie za pasem przednim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod zderzakiem jak staniesz przed machą to po lewej stronie na dole zaraz za zderzakiem a właściwie za pasem przednim.

Dzięki, też nie wiedziałem gdzie jej szukać, na etce też :kwasny: Przyjdzie sobota, będę się bawił :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...