vanraven Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Moi drodzy, mam do was pytanie odnośnie napinacza łańcucha rozrządu w Audi A4 B7 2006r. 1.8T BFB. Mechanik składa mi silnik i twierdzi, że niestety, ale po zakręceniu silnikiem (wałem?) słychać ten napinacz. W związku z tym uważa, że jest on do wymiany, bo skoro go słychać już teraz to po zamontowaniu silnika w aucie i odpaleniu będzie tym bardziej klekotał łańcuch. Pytanie brzmi, czy faktycznie można to ocenić tak "na sucho"? Czy może jak auto będzie odpalone, napinacz dostanie oleju pod ciśnieniem i napnie łańcuch lepiej niż teraz, gdy tylko mechanik wypełnił go olejem (strzykawką?). Druga sprawa, że przecież tam jest wtyczka elektryczna, może jak dojdzie napięcie to też lepiej napnie? Proszę o porady, bo mechanik kazał szukać napinacza...
Łukasz13 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Działanie napinacza można ocenić tylko na odpalonym silniku.
vanraven Opublikowano 2 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2016 Działanie napinacza można ocenić tylko na odpalonym silniku. Dziękuję Ci bardzo za potwierdzenie mojego toku rozumowania. Oczywiście to jeszcze nie oznacza, że napinacz na pewno jest dobry, ale póki co, każę mu składać na starym a jak odpalimy to się zobaczy czy faktycznie klekocze
kaman5151 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Opublikowano 2 Grudnia 2016 W sumie to dobrze wiedzieć bo szczerze nie wiedziałem o tym że można to tak ocenić. Ale co w przypadku gdy łańcuch jest rozciągnięty ? Z tego co mi wiadomo to bez wyjęcia go nie jesteśmy w stanie sprawdzić jego kondycji. Ale czy da się go ocenić gdy jest w środku?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się