Michał Kalita Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Mam taki problem gdy jadę i mam obroty ponad 2 tyś to gdy wciskam sprzęgło obroty idą w górę i wolno spadają dopiero spadają jak zmienię bieg i puszczę sprzęgło wtedy też szarpie co to może być ? czujnik położenia pedału sprzęgła ? ale gdy włączę tempomat i delikatnie nacisnę pedał sprzęgła to tempomat się od razu wyłącza, sprzęgło było wymienione 2 tygodnie temu. Silnik 2.0 ALT
tracer123 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 podłączam się do tematu, u mnie jest ten sam objaw.nie wiem czy brać się za czujnik położenia sprzegła czy szukać czegoś innego.
xsebo1 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Powodem jest niezgodność wyliczanego powietrza przez przeplywke z faktycznie otrzymanym lub świece. Spadek wydajności przeplywki lub nieszczelność Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Michał Kalita Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2016 Powodem jest niezgodność wyliczanego powietrza przez przeplywke z faktycznie otrzymanym lub świece. Spadek wydajności przeplywki lub nieszczelność Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Nieszczelność między innymi gdzie może wystąpić za przepływomierzem czy przed ? a gdybym odpiął przepływomierz i zobaczył jak jeździ bez przepływomierza pewnie wejdzie w tryb awaryjny ale gdy bez przepływomierza będzie dobrze to znak że trzeba wymienić przepływomierz ?
xsebo1 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Oczywiście za przepływomierzem. Nie wejdzie w tryb awaryjny, będzie brał domyślne dane. Do diagnostyki przeplywki dobrze jest zrobić logi dynamiczne, 3 bieg do odcięcia. Max powinna wskazywać 105-107 Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Michał Kalita Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2016 Oczywiście za przepływomierzem. Nie wejdzie w tryb awaryjny, będzie brał domyślne dane. Do diagnostyki przeplywki dobrze jest zrobić logi dynamiczne, 3 bieg do odcięcia. Max powinna wskazywać 105-107 Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Akurat dzisiaj przyślą mi wtyczkę OBD może coś się uda odczytać z niej i będę mniej więcej wiedział co i jak, Byłem wczoraj u mechanika i powiedział że tak musi być.... on problemu nie widzi a gdy zmieniał bieg to szarpało samochodem, najwidoczniej jednego klienta miał za dużo.
xsebo1 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Mechanik zarabia na wymianach, a nie chce im się szukać wiatru w polu. Na szczęście mamy klubowe forum Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Michał Kalita Opublikowano 6 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2016 Całe szczęście że są jeszcze ludzie którzy chcą pomóc bezinteresownie bo dzisiejsi mechanicy potrafią tylko wymienić a nie naprawić potrafią jeszcze wynaleźć więcej usterek których nie ma żeby wyciągnąć nam z portfela jak najwięcej pieniędzy, dochodzę do wniosku że nikt nie zrobi tego lepiej niż ty sam przynajmniej wiesz co wymieniłeś a czego nie. Ciężko wchodzący drugi bieg mechanik powiedział "takie uroki tej skrzyni"
xsebo1 Opublikowano 6 Grudnia 2016 Opublikowano 6 Grudnia 2016 :-D mechaniory... Ciężka dwójka? - Wymiana płynu metodą podcisnieniową z porządnym przelaniem. Płyn hamulcowy jest hydroskopijny, chłonie wilgoć i niszczy np tloczki hamulcowe - max 4 lata. - Sprawdzenie poduszki skrzyni. Reka na gałke i gaz do dechy na zapientym biegu. Ciągnie silnik do przodu co czuć na lewarku. Tylko tyle można zrobić bez wyjecia skrzyni. Pozatym aso oferuje zestaw naprawczy, plastik się wyciera lub wybierak może być winny Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Michał Kalita Opublikowano 9 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zaobserwowałem wczoraj że gdy silnik nie jest rozgrzany obroty nie podnoszą się w górę a tylko się rozgrzeje to momentalnie obroty idą w górę przy wciśnięciu sprzęgła czym to może być spowodowane ?
xsebo1 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Niedogrzany silnik ma większą dawkę paliwa, anomalie obrotów nie występują. Dwa lata temu zacząłem walkę z tym, na dziendobry wymieniłem czujnik sprzęgła - aso 60zl, świece, przeplywka, i po remoncie komplet podcisnienia i komplet odmy. Świeca co prawda jedna mogła przelewać, ale przepływka i szczelność jest powodem tej przypadłości Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
tracer123 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 dobra, pojeździłem, popatrzyłem i u mnie obroty stoją w miejscu po naciśnięciu sprzęgła, jak się je puści to jest efekt ślizgającego się sprzęgła. w logach dynamicznych wszystko jest w normie.odma, świece nowe.wymieniać czujnik?
maru Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Mnie się wydaje, że debatujecie nad czymś co po prostu ma tak być. Podtrzymanie obrotów przy zmianie biegów wpływa korzystnie na skrzynie biegów i spalanie paliwa.
xsebo1 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Czujnik sprawdzisz manualnie multimetrem, mój był sprawny Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka Edytowane 10 Grudnia 2016 przez xsebo1
tracer123 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Mnie się wydaje, że debatujecie nad czymś co po prostu ma tak być. Podtrzymanie obrotów przy zmianie biegów wpływa korzystnie na skrzynie biegów i spalanie paliwa. i przy nowym sprzęgle by nie dało się płynnie biegu zmienić? obroty stoją powiedzmy na 3k, zmieniasz na 4 bieg i szarpie bo obroty muszą nagle spadać.
xsebo1 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Tak nie powinno być, chcąc zmienić bieg na wyższy musisz czekać ok 5 sekund od wysprzeglenia do zasprzeglenia by nie było szarpniecia. Uciążliwe i niekomfortowe. Przepływka, odma lub podcisnienia z zaworkami. Całą odme (bez gruszki) i wszystkie podcisnienia dostałem w aso w dwóch kompletach fabrycznie zacisniete. Sam nie wiem gdzie była nieszczelność, poza tą Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
rade Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Ja wymieniałem niedawno sprzęgło i powiem tak: po wciśnięciu sprzęgła obroty zawsze leciały i lecą w dół - tak ma być zmiana z 3 na 4, przed wymianą sprzęgło po prostu się ślizgało i wchodziło zwykle gładko, po wymianie trzeba wyczuć obroty bo albo szarpnie do przodu jak obroty są za duże, albo zmuli bo za małe zmiana z 4 na 3 - wiadomo, zawsze lekko dodać gazu
Makos_9507 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Na 100% nie powinno szarpać budą przy zmianie biegów... Dla mnie śmieszne jest jak ktoś mówi, że tak ma być... Mało co zębów na kierownicy się nie zostawia przy szybkiej redukcji i szybkim puszczeniu sprzęgła, ale tak ma być...
Michał Kalita Opublikowano 22 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2017 I jak znalazł ktoś przyczynę podnoszących się obrotów ?
tracer123 Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 szukałem i nic, założyłem tempomat i wychodzi że wszystkie czujniki i przepustnica jest dobra bo tempomat działa. znajomy mechanik twierdzi że jest tak we wszystkich ALT jakimi jeździł. dziwna sprawa.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się