Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4/B6 190bhp z Sequent 32


JohnBishop

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałem Was poradzić się odnośnie tego samochodu i tej instalacji.

Znajomy mechanik powiedział mi, że te auta z silnikiem 1.8 turbo nie lubią instalacji.

Coś wspomniał, że gaz przepala zawory czy coś w tym rodzaju.

Mówił, że to objawia się tym stukoczącym dźwiękiem silnika pod maską z lewej strony gdzie jest wlot powietrza, że coś nie gra wewnątrz silnika i odbija z powrotem we wlot powietrza. Słuchaliśmy i rzeczywiście jest ten dźwięk.

Mówi, że niczym to w sumie nie grozi, ale silnik będzie coraz głośniejszy i to wymaga jakiejś poważnej roboty przy głowicy co się nie opłaca biorąc pod uwagę, że górna uszczelka (na głowicy? nie pod) coś tam lekko przepuszcza olej.

Z drugiej strony przy wymianie termostatu, pompy wody, paska i napinaczy odniósł wrażenie, że układ przesunięty był o jeden ząbek co również mogło powodować nierówną pracę silnika w efekcie prowadząc do tego uszkodzenia, zanieczyszczenia, którego rezultatem jest ten dźwięk z obudowy wlotu powietrza.

Dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez JohnBishop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie każdy silnik lubi gaz,nie lubi gazowników druciaży.Moży być przestawiony rozrząd lub instalacja wymaga regulacji.

BRC to nie jest najszczęśliwszy wybór,rzadko to jest dobrze założone i niestety drogie w pogwarancyjnym serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary jak przeczytasz tu parę tematów to się dowiesz że 1.8T bardzo lubi gaz, pod warunkiem, że jest dobrze wystrojony. Chłopaki mają po 300 koni z gazem i nic nie wybuchło ?. Druga sprawa. Ta uszczelka na głowicy to pewnie pokrywa zaworów. Też nie wie? Weź ty go zmień. Wyjdzie ci na dobre. Dźwięk trzeba by zlokalizować bo to może być chociaż niedokręcony kolektor wydechowy. Zdarzało się tak

Edytowane przez grubcio1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy mechanik powiedział mi, że te auta z silnikiem 1.8 turbo nie lubią instalacji.

Coś wspomniał, że gaz przepala zawory czy coś w tym rodzaju.

Mam nadzieję, że jest to już Twój były znajomy? Bo od mongolskich teorii trzeba trzymać się daleko. Nie lubieć, to sobie mogą np Porschaki, Subaru czy inne boxery, a nie zwykłe 1.8T. 1,8T jest bardzo dobrym silnikiem do gazowania. Wszelkie teorie na temat powypalanych zaworów itp biorą się tylko i wyłącznie stąd, że ktoś kto zakłada gaz poszedł do najtańszego gazownika, który zrobił mu kiepską instalację. Instalacja za ok 2,5k w dobrym zakładzie, z zapasem mocy i nie ma prawa się nic dziać. Przejeździłem na gazie kupę kilometrów, jeżdżąc bardzo dynamicznie, nigdy instalacja się nie zepsuła, nie remontowałem silników, a serwis ograniczał się do wymiany filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOKŁADNIE mam nadzieje ze już nie bedziesz pobierał opini od znajomego który sie nie zna!!!Jak tak mówi o audi 1.8T w sumie jeden z lepszych silników do lpg to nie wiem jak by zareagował na nazwe sabb chyba by dostał zawału a mam znajomego co właśnie w tych pojazdach sie wyspecjalizował i przyjeżdzają do niego ludzie praktycznie z całej polski coś takiego jak do kolegi gregor 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za liczne odpowiedzi.

Cena instalacji wyniosła jakieś 2.5 tyś zł. i w garażu, który tylko instalacje i tylko BRC zakłada.

Wasze opinie:

1. przestawiony rozrząd (<- czy to jest to o czym mówił mój znajomy mechanik Mongoł? przy zakładaniu paska rozrządu)

2. niewyregulowana instalacja

3. uszczelka na pokrywie zaworów

4. niedokręcony kolektor wydechowy

No to jak to jest z tymi powypalanymi zaworami? Czy objawia się to tym dźwiękiem zwrotnym do tej obudowy od wlotu powietrza?

W sumie muszę powiedzieć, że od kiedy wymienił pompę, termostat, napinacze i ten pasek (co mówił, że zdaje się był wcześniej przesunięty o jeden ząbek) auta przy gazowaniu na wyższych biegach, kiedy załącza się turbo nie szarpie.

Mam rozumieć, że w rezultacie tego jeżdżenia z przestawionym rozrządem wypalało te zawory, czy zawór + dawało popalić tej uszczelce na pokrywie.

Dobrze rozumuję?

Wiecie jak to jest, każdy mechanik siłą rzeczy staje się znajomym tym bardziej dla takich ludzi jak ja, którzy sami w garażu nie siedzą, bo garażu nie mają - auto stoi przy drodze. Taki znajomy mechanik to może znajomy, ale nie żeby zaraz best friend.

Jak coś się zrypie to się takiego znajomego mechanika słucham, ale dobrze, że są takie miejsca jak to forum, ponieważ oprócz porad można również szybko zdementować różne bajki i mity.

Edytowane przez JohnBishop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie. Posiedzisz na forum trochę poczytasz i ogarniesz (jaki ja tępy byłem). Też jeżdżę do Kolegi mechanika, ale teraz mam części i ma być zrobione to i to. Oczywiście wiedza z forum i podpowiedzi Kolegów. U mechaników zawsze gruba robota, a po pomocy forumowiczów okazało się że pierdoły. Dobrze jakbyś złapał kogoś z wagiem. To szarpanie to może być kilka rzeczy. Poszukaj kogoś z forum w swojej okolicy. Na pewno chłopaki pomogą i będzie wiadomo czy to np. nie rozjechana mapa lpd, cewka, świece...... Aaaa zawory się wypalą, ale gdy gaz źle ogarnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...