Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Modyfikacja A4B5 1.9tdi [1z] +200km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, witam wszystkich! Nie wiem czy temat juz wczesniej byl umieszczany, jestem tu nowy wiec srednio ogarniam..
Sprawa dotyczy audi a4 b5 1.9tdi 1z 90koni. Mojej kobitce sprowadzam z niemiec pod koniec tego roku A3sportback. Obecnie jezdzi ową a4 b5. A4 nie sprzedajemy, oboje mamy do niej ogromny sentyment. Obiecalem jej, ze zajme sie b5 i doprowadze ją do ładu, bo ma obecnie 390tys przebiegu i karoserie w oplakanym stanie... Ale kosmetyka to osobny temat. A4 bedzie stala w garażu, czekala na hajs i jakis rozsadny projekt. KOSZTA NIE GRAJA TU ROLI!
Z poczatku myslalem o swapie 2.0tdi cr, 2.0tdi 16v, a przede wszystkim -2.7tdi 190ps. wyczytalem ze to zbyt kosztowna operacja i nie kazdy sie podejmuje wyzwaniu. bardziej oplaca sie wsadzic nowa jednostke 1.9tdi i zwyczajnie ją zmodyfikowac. Interesują mnie osiagi 200-220koni. !Potrzebuje waszej pomocy! Projekt bedzie trwal latami wiec czekam na jakies sensowne podpowiedzi od bardziej obcykanych kolegow z forum ;)

Chcialbym dowiedziec sie co i jak po kolei zrobic? Co dokladnie trzeba wymienic, dokupic, z jakich modeli moge szukac czesci? NowySilnik, mocniejsze sprzeglo, duze turbo, intercooler, uklad dolotowy, uklad wydechowy? Skrzynia? jeżeli znacie kogoś kto się zajmuje takimi modyfikacjami na dolnym śląsku, polecajcie bo audiczka bedzie stała za kilka tygodni, czekając na w/w hajs i ciekawy projekt.
robie to dla niej i z milosci do tych pieknych samochodow ;) z gory dzieki za wypociny. Elo

EDIT. post umieściłem również w kategorii a4b8, przez przypadek oczywiście.. i szczerze nie mam pojecia jak pozbyć się "zawartości". :D jak mówiłem, zielony jestem w tym i pierwszy raz mam do czynienia z jakimkolwiek forum. porażka.. proszę o wyrozumiałość. Dziękuję również koledze +wodz który opisał w jaki sposób odmienił swoją kozacką B5. Pozdrawiam

Opublikowano

Nie wiem czy temat juz wczesniej byl umieszczany

To użyj opcji szukaj.

Jest kilka jak nie kilkanaście tematów na forum. Poszukaj, poczytaj i nie zadawaj zbędnych pytań.
Opublikowano

Poszukaj jest temat o tym i mniej wiecej koszty jakie sa z tym zwiazane

Po coś w końcu Kowi sie poświecił a zeby było czarne na białym... :decayed:

Jak już mówisz o Wodzu to masz jego recepture na sprawdzone konie wiec już wiesz czego szukac..

Ogólnie to radze Ci sprzedaj ją i kup nowszego pd-ka to wyjdzie taniej i bardziej bezpiecznie ;)

Opublikowano

Wystarczy troszkę rozeznania na forum i 1 minuta szukania to znajdziesz kilka tematów z tym związane . Te tematy były wałkowane po tysiące razy a ludziom się nie chce poszukać 5 minut na forum tylko za każdym razem piszą nowe tematy . Podam ci linki grubych modów : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/22453-b55-afn-q-grey-bitch-simply-oem-jesienna-sesyjka-ost-strona/

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/282794-b5-afngrob-tdi-by-wodzkola-20engine-afn-na-gtb22-235km450nm

Opublikowano

karoseria w opłakanym stanie i ty chcesz to inwestować worek kasy? za daleko wybiegasz z wyobraźnią w przód, obecny silnik w zupełności wystarczy do zaspokojenia Twoich potrzeb, a jak puści uszczelka pod głowicą lub klęknie dół pomyślisz o drugim silniku albo zmianie auta, poco wymieniać coś co jeszcze działa dobrze, jeżeli mi w a4 b5 w zupełności wystarcza 190km 400Nm do odstawiania wszystkiego co nie ma więcej jak 350km to Tobie też to wystarczy, cyferki to jedno a kierowca to drugie, bez quattro nie ma sensu w większa moc niż 190km 400Nm się pakować, zerowa trakcja na pierwszych trzech biegach, lekkie dodanie gazu i opona będzie puszczać, a jeżeli to ma być auto dla żony to po wciśnięciu do dechy będzie miała problemy z przyzwyczajeniem się do tej mocy i tego wystrzeliwania jak petarda do przodu, o wypadek nie trudno jeżeli ktoś nigdy nie jeździł mocnym autem, jeżeli sam w garażu potrafisz wymienić turbo, pompę i wałek rozrządu to mogę pomóc

Opublikowano (edytowane)

ciahciah, nie przesadzaj,ze do 350KM wszystko lykasz, tez mam 200km/400nm i faktycznie idzie sporo aut odstawić. stawiam bardziej,ze do tych 250KM są szanse na wygraną, dalej nie ma szans, co i tak na 95% aut na drodze wystarczy :) co do trakcji, racja, 3 pierwszych biegów nie ma, ale wieksza moc przydalaby sie mimo wszystko na trasie, 4-5 bieg kolo nie poslizgnie sie wiec mozna cisnąć ile sprzeglo wytrzyma ; )

Edytowane przez fusse
Opublikowano

miałem na myśli benzynowe auta, w tdi np. bmw 5 3.0tdi w najmocniejszej wersji też zostaje w tyle ale tu już różnice są małe, podobnie jak benzyną 4,2L 350km, tam masa zabija moc i na tym polega różnica, masz avanta wiec już na dzień dobry będzie słabiej, opony pewnie też masz większe do tego pewnie czip i wszystkie podzespoły nie są dopieszczone stąd kresem jest ostawić cos co ma tylko 250km, już mając tylko prawdziwe 160km na cb często słyszałem że nie możliwe by 160km tak szło np. jak nowe bmw 300km, tak mówił właściciel jadący za mną tego bmw, mając serie i bardzo mocne 119km, może cyferki nie oszałamiają ale wykręcane czasy tak bo jak dotąd drugiego takiego auta nie spotkałem, już wtedy mogłem ostawić awx czy jechać jak równy z równym z a6 2.5tdi 150km, po wgraniu czipa na totalnej seri na trójce koła gubiły trakcje momentami co nie jest normalne w seryjnym afn na kołach 16/55/205, tylko dla dwumasu to było zabójstwo i trzeba było ująć by dożył sędziwych 320tys km, na totalnej seri jadąc na dwójce po wciśnięciu do dechy zrywało trakcje i strzelając 1 2 3 był brak trakcji do 100km/h co skończyło się skrzywieniem korby na totalnej Seri, inny silnik ze szrotu po włożeniu brakowało mu 50km, co 1000km 10km wracało, nigdy nie dorównał pierwszemu silnikowi które padł przez zerwania paska rozrządu przy 220km/h odstawiając bardzo mocne a4 b6 avf, niby gorszy silnik a spalanie obecnie przy normalnej spokojnej jeździe na zimowkach jest 5,07L wiec czego chcieć więcej:)

Opublikowano

laczki mam 17,45,225 . nie wiem gdzie Ci tam zrywa i kiedy , ale ja robie swoim regularne 7sek do setki z moja waga 115kg, najlepszy czas jaki zrobilem bujal sie w okolicy 6,8sek. z najmocniejszym autem na ulicy jakim sie scigalem z kreski bylo bmw seria 8 e31 840ci on ma 286KM i miedzy 6,6 a 6,8sek do setki, byl ode mnie lepszy o dlugosc maski. wiec wszystko by sie zgadzalo co do mocy. auta w okolicy 200KM i wagi 1300-1400kg robia setke w 7sek i nie przeskoczysz.

ps. 4.2l to nie tylko masa zabija moc, ale te motory w ogole nie trzymaja seryjnych mocy.

a dopieszczony mam, jakies 60-70tys zrobilem na setupie 200/400m(domniemam, nigdy tego setupu nie mierzylem, po wynikach wnioskuję) , i jezdze dalej. jaki masz teraz setup ? ja 107j,230,brd 1,7bara , fmic, wydech seria, dolot do turbo tez seria. i 310tys na blacie. sprzeglo awx.

mam tez paska awx w serii, to to w ogole nie jedzie, strach tym cokolwiek wyprzedzać.

Opublikowano

może i nie przeskoczysz bo to nie jest auto do kreski, ja nie miałem na myśli mierzenia się z kreski tylko normalnej jeździe od 3 biegu w górę, z miejsca 1.9tdi jeszcze bez quatto to przecież d*pa blada

70tys km na setupie 200/400 to nie jest dużo, zrobisz i 500tys o ile będziesz dbał i katował z rozsądkiem, uszczelkę pod głowicą wymieniałeś? setup mam podobny, seryjny smic co może dziwić daje rade w lato, kwestia optymalizacji wszystkiego, turbo awx z większym wałkiem i małym kołem cnc i 1,75bara na tym ze 100tys zrobiłem i nie chce paść, z tego pierwsze 20tys zrobiłem z 1,8bar, wszystko najpierw testuje na sobie.. wałek aey, poprawki turbo, kolektorów i głowicy, dolot do turbo, pompa złożona z kilku pomp, korpus sharan 110km, a reszta to części ahh i reno, sekcja wstępna trup ale co ciekawe podchodzę w tej chwili do auta na mrozie i zapala z pół obrotu, nawet rozrusznik nie zdąży się rozpędzić, wiele pomp turbin i wtrysków testowałem, czy nawet wałków rozrządu, każdego w każdej możliwej pozycji w zakresie +/-5st, nie raz się przekonałem że liche brd będzie gorsze od seryjnego awx czy licha 11 będzie gorsza albo taka sama jak zdrowa 10

Opublikowano

tez skladalem kiedys pompe i jakies 10tys przejechalem ,ale padla mi pompa wstępna, nie dawala rady zrobic cisnienia wewnętrzenego, kąt wtrysku kompletnie nie wyrabiał, podbijanie cisnienia na zaworku nie pomagalo juz nic. przerabialem swoją afn, wymienialem tlokorozdzielacz z tlokiem i nurniki. jak padla moja, udalo mi sie trafic na allegro od niekumatego sprzedawcy 107j, rozebralem kontrolnie przed montazem i ta byla w stanie idealnym, cisnienie wewnetrzne 15bar bez zadnego ale. tlok totalne 0 rys, jak nowy :) pompa za 250zl byla strzałem w 10 :)

jak tak kumasz pompy, nie chcialo mi sie kombinować w tamtych czasach z wtyczkami od nastawnika i dalem swoj z afn, dopiero po czasie wyszlo na forach,ze nastawnik tez ma wplyw na moc, (wyzsze napiecie na palcu itp), do tego doszlo piłowanie aby ramie wychylalo sie bardziej, to znam tylko z teorii. jak podbije do Ciebie na PW ,pomoglbys cos pokombinować z tym nastawnikiem ze 107j?masz wiedzę na ten temat? moze cos jeszcze da sie urwać mocy : ) .

a co do smic i fmic, tez bardzo dlugo jezdzilem na smic i powiem Ci,ze wg mnie to przereklamowany jest fmic na takie moce jakie robili ludzie w klekotach, i wg mnie poprawiał co najwyzej samopoczucie i objętość dolotu co robi tylko laga ;) i tak znam w teorii zadanie fmic.

ps uszczelka jeszcze nie padla. jak narazie z awarii to byla tylko wspomniana pompa i sprzeglo zaczelo puszczac.

Opublikowano

Troche sie zapedzacie twierdzac ze smic seryjny styka na moce ok 200/400.

Na programie z podpisu latem auto tracilo na mocy.

A daleko mu do waszych mocy..

W dolocie bylo cos powyzej 70st.

Ciah pamietasz dzwiek z awx co Ci posylalem.?

Jak doszedl fmic problem ustal i teraz nie slychac nic.

Podczas palowania na fmic przy 32 st w dolocie jest ok 42 st.

Fakt nadkole z esy pomaga ale kosztuje tyle co fmic ktory mozna dopasowac do naszych b5.

Opublikowano (edytowane)

moja ze słabą sekcja wstępna już przy 2000obr bez problemu da 16bar a przy wyższych obr nie mam jak spr bo manometr do 16bar ale pewnie z 25bar by było, seryjna afn na jałowym idealnie 10bar dawała i na przelewie wracało bardzo dużo paliwa, na tej wraca z 5 razy mniej i cieśninie słabe, ale przy już 1300obr jest duży skok ciśnienia, korpus był po pęknięciu tłoka wiec mikro skrzywienia pewnie są stąd sekcja wstępna licha ale w temp poniżej 30C max w pompie 50C, w temp powyżej 30C max 60C wiec nie ma tragedii, zmieniając moją seryjną bardzo zdrową pompę afn na 11 nic koni nie przybyło, tylko dymu i Nm na dole za sprawą fali ahh, także taka jest różnica miedzy zdrową 10 a kulawą 11 na nowych wtryskach bosch 0,203mm axg z 2.5tdi 151km

gadanie że nastawnik ahh czy reno da większa moc jest mylne, to że ma inną charakterystykę wychylania nie znaczy że moc ma być większa, na każdym dosłownie na każdym nastawniku moc można uzyskać taką sama, kwestia jak się do tego przyłoży tuner, a to że auto na takim „lepszym” więcej pali i szarpie nie ma znaczenia, ważne że lepiej kopie i więcej dymi, nie po to w afn jest nastawnik jaki jest, i pod niego taki program, zmiana nastawnika na inny często daje więcej problemów niż korzyści ale droga wolna, mi na afn nastawniku nic nie szarpie i auto pali jak seryjne, 5,07 ostatni zbiornik, średnia z ostatniego roku nie wiele większa wiec czy jest sens pakować nie dedykowany nastawnik po którym wszystko się w cały świat rozjedzie że ciężko będzie to zgrać dobrze, na nastawniku ahh będzie ciut więcej paliwa dostawać, a najwięcej na nastawniku reno, także może poszukaj takiego, ja po montażu odczułem duży wzrost dawkowania, dym w całym zakresie przy byle dodaniu gazu, a ile roboty by to teraz dograć miód malina, jedyny pozytyw zmiany nastawnika na ahh czy reno to stabilniejsze dawkowanie co przekłada się na mniejsze spalanie i płynniejsze dawkowania, z nastawnikiem mogę pomóc, na tym co masz nastawniku możesz ugrać tyle ile dusza zapragnie, kosztem najwyżej poszarpywania przy niskich obr bo zwiększając zakres w górę zmniejsza się zakres w dół i może być czkawka, no pewnie że fmic jest przereklamowany, przynajmniej w audi b5 bez halogena, smic duży i wlot powietrza dobry, nie to co we wszelakich golfach gdzie z byle czego sie robi 70C, ja na turbo awx nigdy 50C nie przekroczyłem przy upalaniu w upalne lato z nadkolem s4, przy 1,75bar trzeba się postarać by przekroczyć 60C i co ważne spada temp bardzo szybko, jedynie przy piłowaniu powyżej 4000obr potrafi 60C przekroczyć ale przy tej mocy nie ma potrzeby tak kręcić, skoro uszczelka pod głowicą nie padła to raczej sporo brakuje do tych 200/400, mi przy 160km puszczała po kilku latach upalania, przy 190km max rok i do wymiany

to tracenie mocy w lecie to bardziej placebo niż realna strata, ubytek 10% mocy kierowca odczuwa jak by ubyło 25%, wystarczy po mierzyć czasy gdy dolot chłodniejszy i gdy mocno zagrzany i wyjdzie że rożnice nie są duże, mowa o a4 b5 bo w innych autach już tak kolorowo nie jest, fmic wieki temu kupiłem i leży w kartonie podobnie jak gtb2260 i wiele innych zabawek które nie widzę potrzeby montować, optymalne rozwiązania są najlepsze, długo jeździłem z turbo awx i była bajka, z dołu rewelacja, 300Nm przy 1400obr o ile to czym mierzyłem wtedy nie przekłamywało, reakcja na gaz natychmiast, zerowa zwłoka, zmieniłem na brd pod każdym względem było gorzej, dwa razy dłużej schodziło cokolwiek wyprzedzić tak wolno turbo się budziło, spalanie wzrosło i max moc wzrosła tyle co kot napłakał, p.ahh i w.230 z seryjnym turbo ahh potrafi się nie wiele gorzej odpychać niż po zmianie na brd z dużo większym doładowaniem, takie nie do wyjaśnienia czasem są ciekawe przypadki

Edytowane przez ciahciah
Opublikowano

Mowisz efekt placebo..

Ale te 10% z np 200koni daje nam 20koni.

Wiec to juz jest duzo.

Jak doszedl fmic to nie odczulem zwiekszonego laga moze dlatego ze turbo malutkie.

Co do pompy sam wiesz jak jest bo widziales logi.

Pompa zdrowa po serwisie a i niby nie bylo tego czuc,1 sekunde urywala na 3biegu na 4 2 sek w stosunku do 10 a podczas jazdy zupelnie inne doznania.

Ja dalej nie wiem skad Ty masz takie spalanie hehhe

Powaga mi ponizej 6 raczej nie schodzi a nie zawsze wstawiam mu w palnik i wiekszosc zimny silnik robi swoje.

Moze przez ten zrypany docisk sprzegla tak wychodzi...

Opublikowano

no właśnie, tylko jedna sekunda lepiej na 3 biegu na pompie 11 i tylko 2s lepiej na 4 biegu a podczas jazdy zupełnie inne doznania, czy to nie podobne placebo jak z smic/fmic ;-)

ja też po zmianie na 11 odczucia miałem bardzo na plus ale pomiary mocy i wykręcanych czasów sprowadzają na ziemie

mam takie spalanie bo padła mi uszczelka pod głowicą i jeżdżę normalnie jak wszyscy by nie dolewać za często płynu, wszystkich co jadą wolniej niż 100 wyprzedzam i 140 gdzie mogę jadę, zejść poniżej 5L nie jest niczym nadzwyczajnym ale taka jazda jest dla mnie nudna i usypiająca, jak non stop pedał w podłodze, wyprzedzanie wszystkiego non stop 140 i więcej wtedy i tak 6,3 nie przekroczę pomimo starań co nawet mnie bardzo dziwi ale to mam od zawsze na każdym silniku afn czy ahu, na serii przez pierwsze dwa lata użytkowania afn wściekając się nigdy 5,35 nie przekroczyłem co też dziwi ale wtedy silnik i wszystko w idealnej kondycji było, silnik tak cicho pracował że każdy się nabrał jak mówiłem że to benzyna, no i jednym palcem auto przepychałem, zmiana łożysk w kołach i opon pogorszyła opory toczenia, jeżdżąc 1.9tdi 101km pd pomimo seryjnych gratów i tego samego stylu jazdy pół litra pali więcej, przeważnie jednorazowo robie 37km z tego tylko 5km po mieście stąd spalanie małe

Opublikowano

Po tym co tu przeczytałem jutro demontuje fmica,pompe 11 i zmniejszam moc na 200/400. Tylko muszę się jeszcze dobrze zastanowić czy aby na pewno dobrze zrobię,bo jak auto ma dopiero przyśpieszać na 4 biegu to lipa :kwasny: I w dodatku co zrobić z zaoszczędzonymi pieniędzmi na paliwie? Ludzie czy Wy czytacie to co piszecie?

Opublikowano (edytowane)

Siema, dobrze tu wrócić po latach ;). Dzięki wszystkim za opinie i za pomocne wskazówki. Audi zyje do dziś, karoseria w świetnym stanie, przeżyje was wszystkich. Obecnie ma 170koni i jest w delikatnym użytkowaniu. Sprzedaż tego auta nie ma sensu, sens tkwi w czymś innym. Z ta trakcja to nie do końca jest tak zle. Tył napędy tez maja trakcje, może bardziej pod jazdę ale jednak. 200koni to nie jest dużo żeby wykluczać modyfikacje. Pieniądze nie grają za bardzo roli choć trzeba myśleć ekonomicznie.. ja wiem ze w polszy to lipa z hajsem ale ludzie.. szanujmy sie. Chce to robię i Elo. Poszedłem własna ścieżka, forum zbytnio się nie przydało, ale dzięki ✌? 

Edytowane przez xGOLINxA4
Opublikowano

Dobra pochwal sie cos uczynił???

Opublikowano
W dniu 2.11.2018 o 17:36, xGOLINxA4 napisał:

Siema, dobrze tu wrócić po latach ;). Dzięki wszystkim za opinie i za pomocne wskazówki. Audi zyje do dziś, karoseria w świetnym stanie, przeżyje was wszystkich. Obecnie ma 170koni i jest w delikatnym użytkowaniu. Sprzedaż tego auta nie ma sensu, sens tkwi w czymś innym. Z ta trakcja to nie do końca jest tak zle. Tył napędy tez maja trakcje, może bardziej pod jazdę ale jednak. 200koni to nie jest dużo żeby wykluczać modyfikacje. Pieniądze nie grają za bardzo roli choć trzeba myśleć ekonomicznie.. ja wiem ze w polszy to lipa z hajsem ale ludzie.. szanujmy sie. Chce to robię i Elo. Poszedłem własna ścieżka, forum zbytnio się nie przydało, ale dzięki ✌? 

To ci powiem pieniadze chyba mocno odegrały role, jak przez dwa lata z 1Z wykręciłeś zaledwie 170kucy, kiedy obecny standard to 200+(kazdy tyle robi), ponieważ graty na 200-250 to moze podwojona inwestycja tych 170km noi ELO ? Zrobienie 200km obecnie to jakieś 5-6tys z pomocą rąk firm trzecich

 

Poczytałem wczesniejsze komentarze że set 200/400 zabija 95% aut na drodze, pod warunkiem że oni nie wiedzą że sie ścigasz, bo 200km szału nie robi w nadwoziu B5 i prawde mówiąc wiekszość dzisiejszych aut które mają te 8s do setki robi niezłe zagrozenie tuningowanemu AFNowi(tfu). Znowu, że niecałe 200km klepie auta po 350km, mam teraz dobre porównanie bo z 200 przeszedłem na 300+ i tu jestem wręcz przekonany że to niemożliwe by taki AFN jechał równo z autami 300+, chyba że miałeś na myśli auta pokroju Q7/X6, bo auta wagowo do 1,5tony mają z 3-4s róznicy ledwo do 100, a przelot 100-200 jest w ogóle nie do porównania. Taki AFN ponizej 200km to moze jechać równo z A6 200-220km(to akurat sprawdziłem), ale modele 333km np w A6 mają ponizej 6s setke, wiec wychodziło by na to że AFN zmodzony na 190km jedzie porównywalnie jak S4... a jedzie? 

Kwestia intercoolera przy takich modach daje znać o sobie choćby miedzy południem a wieczorem, przecisniecie w południe 10 razy ma smicu to 11raz auto bedzie juz tak zadżumione temperaturą, że straci sie z 2s, a w sprincie do 100 te 2s to już znacząca strata, to nie tylko cyferki, a proporcjonalny spadek przyspieszenia wzgledem rosnacej prędkosci i jak sobie porównasz czasy z róznicą 20st otoczenia to sie okaze że zgubiłeś 4-5s przy sprincie do 180km/h, gęstości powietrza nie oszukasz.

 

Opublikowano

Daj spokoj procz zmiany cisnienia na podcisnienie to wsio kosztuje tak samo jak w afn.

Turbo 2k 

Wtryski 1 k

Fmic 500zl robiony samemu..

W afn pompa to jest bol.

Bez 11 nie siegniesz 200 a hybryda kosztuje mniej tylko po co jak za ta cene idzie wyrwac 11.

Dajmy jakies 1 tys za 11 po remoncie.

A gdzie program i np mechanik???

Troche pojechales Pietrek z tym 5-6k...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...