Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[ALL B6] Jakie macie zdanie o oleju Fuchs do multitronica ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem świeżo po zmianie oleju w multi.Zalałem oryginał z serwisu G 052 180 ,ale znalazłem w necie olej firmy Fuchs spełniający normę G 052 180. Jeżdzi ktoś na Fuchsie?

Opublikowano

Tak serio to nie mam pojęcia :( . Ja byłem umówiony na wymianę i nie dogadałem się z mechanikiem jaką mam skrzynie,myślał,że tiptronic i do takiej skrzyni miał olej,a jak okazało się , że to multi to pojechał do serwisu po olej do multi.Kosztowało mnie to 700zł. olej plus wymiana,oczywiście beż filtra. Wiem,że Fuchs robi olej G 052 180 i to w dobrej cenie.Jak masz multi to kup olej do multi a G 052 182 jest do skrzyni DSG . A2 to chyba pojemność opakowania.Poszukaj na stronie Castrol , Motul i będziesz wiedział dokładnie co u Ciebie się leje.

Opublikowano

Dokładnie A2 oznacza opakowanie o pojemności 2 litrów.

pozdr :)

[EDIT +]

Zamieszczam sprostowanie. A2 oznacza jedno litrowe opakowanie. Za wprowadzenie w błąd - nieumyślne - przepraszam.

Opublikowano

Witam. :hi:

Ja jak kupilem auto to mialem skrzynie zalaną olejem firmy "Fuchs" i wytrzymał mniej wiecej 8-10 tys. i skrzynia zaczeła lekko szarpac .. wymienilem na orginał Audi/VW i od 30 tys spokój ..... niewiem czym to spowodowane czy szybciej sie przepala czy zmienia gęstość w wysokich temp. .. ale nie polecam :thumbdown:

pzdr. :przebiegly:

Opublikowano

No wlasnie... powyzszy post tylko potwierdza, ze takie rzeczy trzeba kupowac tylko w ASO, nie ma sensu szukac pozornych oszczednosci.

Opublikowano

Dla serwisu też ktoś robi oleje,kwestia kto? Audi zaleca Castrola , kiedyś Mobila a ja śmigam na Motulu.W skrzyni mam orginał ale wiem że Fuchs robi olej do przekładni cvt o parametrach G 052 180 z tąd moje pytanie.Czekam na więcej opinii :) Mam jescze około 50000kilometrów żeby się zdecydować na zmiane :polew:

Opublikowano

Hmm mam przejechane 110k , olej w skrzyni był wymieniony przy 55k w Niemczech mam wpis w książce , nie wiem jak mam rozumieć bo różnie ludzie piszą czy filtr w multitronicu się wymienia przy wymianie oleju ? czy dopiero przy np. remoncie lub innym powodzie gdzie skrzynia jest rozbierana. Jedni piszą że trzeba wymieniac filtr inni że nie jak to w końcu jest ?

Tomek jeżeli chodzi o multitroniki 2001-2004 - tam, aby dostać się do filtra należy otworzyć skrzynię. Czyli trzeba ją wymontować z auta i dokonać czynności na przygotowanym do tego stanowisku. Wg. Sserwisu - jednego z najlepszych (wg. mnie najlepszych) ekspertów od tych skrzyń - aby cieszyć się jak najdłużej bezawaryjną obsługą tej skrzyni należy przestrzegać rygorystycznie kilku zasad, a wśród nich jest wymiana oleju co 50 tys. (jak pewnie wiesz wg. ASO co 60 tys.) oraz wymiana filtra co 100 tys. km, czyli co drugą wymianę oleju. Filtru nie wymienia się tylko przy okazji naprawy, ale z potrzeby takiej samej jak wymiana filtra podczas wymiany oleju w silniku. Idąc tokiem myślenia fachowców, którzy każą czekać z wymianą filtra aż się skrzynia popsuje, dochodzimy do wniosku, że nie tylko 100 % tych skrzyń się musiało by się popsuć, ale dzięki temu zepsują się z czasem na pewno ze względu na syf panujący w skrzyni, która toleruje tylko sterylne warunki pracy! Myślę, że takie podejście niektórych pseudoekspertów wynika z chęci nie pobrudzenia sobie dwa razy rączek lub pseudo zaoszczędzenia potencjalnemu klientowi pieniędzy. Przecież i tak będzie musiał mu potem zapłacić i za naprawę i za filtr te same pieniądze, a załatwi dwie sprawy za jednym razem .... Takie firmy omijać z daleka !

To tak na marginesie :wink4:

ps. Ty masz nowego multitronika i nie znam procedur serwisowania tej skrzyni. Możliwe, że jest tak samo jak w poprzedniej. Filtr tam znajduje się rónież w środku. Zresztą nowe Tiptroniki też tak mają. Najlepiej zadzwonić do ASO (może lepiej do ASO w DE :wink4: ) lub , np. do Sserwisu i dowiedzieć się u źródła.

pozdr. :)

Opublikowano

Tomek czytając tego posta można by odnieść, że robisz dla ASO :> Nie gniewaj się, ale nie chciało mi się czytać całego posta. Niech czytają inni koledzy, każdy robi jak chce. Nie chce mi się już przekonywać, czy tłumaczyć na czym polega właściwa eksploatacja i serwis tej skrzyni. Moja wiedza nie pochodzi ze stron internetowych, czy z Wikipedii. Jak będziesz chciał wiedzieś więcej to sobie poszukaj na AKP - jakieś kilkaset postów o multi. Serwis wg. ASO ? :polew: Oczywiście, serwisują wg. procedur. Dlaczego podczas rozrządu nie wymieniają w standardzie, np. pompy wodnej, termostatu itp. ? Może się ich spytasz ?. Bo procedura tego nie przewiduje ? Czy może lepiej wiedzą, bo to ASO ! A może odpowiesz kto skopał multitronika i kto za ten syf jest odpowiedzialny! Tego Ci nie powiedziel w ASO ? Może to my, użytkownicy ponosimy winę za to, że psują się seryjnie ? Ach, nie mam nawet ochoty przekonywać kogoś, kto ma takie nastawienie i podejście do tematu, no i niestety, ale nie najlepszą wiedzę. Jak już dochodzimy do sprawy filtra: czy widziałeś kiedykolwiek filtr na żywo ? Czy widziałeś jak wygląda filtr wyjęty ze skrzyni - i nie chodzi o skrzynie popsute, chodzi o skrzynie sprawne, gdzie właściciele decydują się na modyfikację, czyli poprawę tego, co powinno Audi dokonać na własny koszt? A więc filtr po przebiegu dużo większym niż 100 tys. km oblepiony jest szarą mazią - magnesy nie są w stanie przyciągać więcej szlamu pływającego w oleju. Są to mikroopiłki pochodzące z wycierających się elementów skrzyni. Multitronik jest skrzynią, gdzie w zależności od temperatury i adaptacji skrzynia się ślizga, a więc dochodzi do tarć, podczas których dzieje się to co opisałem powyżej. Jeżeli filtr nie może zbierać więcej syfu to przedostaje się on do elementów szkrzyni, przyspieszając jej koniec. Teraz w nowych automatach filtry znajdują się we wnętrzu. W starym tiptroniku filtr wymieniało się przy każdej wymianie oleju - bo był na zewnątrz. To co powinno zrobić Audi to wstrzymać natychmiast sprzedaż multitronika na samym początku produkcji. Wiedzieli przecież, że zrobili knota i wstawiali go przez cztery lata ;( Daruj sobie opowieść, że ASO nie przewiduje w procedurze wymiany filtra - mówimy o firmie, która wypuściła jeden z największych bubli jakościowych i nie przyznała się nigdy do błędu. Z takimi właśnie przedstawicielami miałeś okazję rozmawiać, ludźmi, którzy po za tym wyśmiewają takie fora jak AKP czy Audi A4 - nawet nie masz pojęcia ilu znakomitych fachowców VAG znajduje się na tych forach, ludzi, którzy posiadają większą wiedzę i umiejętności niż mechanicy ASO po kursach. Wielu z nas miała już do czynienia z ASO i nie wszyscy chcą mieć doczynienia po raz kolejny. Dla Twojej wiadomości: Sserwis to dwadzieścia kilka lat doświadczenia z VW i Audi, przez kilka lat Autoryzowany Serwis Audi/VW (zdaje się przez 9) - cała załoga to ludzie, którzy mają wieloletnie doświadczenie w serwisowanie VAG i są to ciągle te same osoby. Ludzie, którzy pracowali i zdobywali doświadczenie min. w ASO DE, przechodzili rozmaite szkolenia, kursy, zdobywali wiedzę oficjalną i nie oficjalą (czyt. jak należy serwisować wg. procedur, a jak powinno się to robić, aby klient miał sprawne Audi). A więc nie wycieraj sobie ust jednym z najlepszych serwisów VAG w PL. Setki osób z AKP, Audi A4 czy Audi A6 znają doskonale fachowość Pana Sopy i serwisują u niego swoje niunie. Nie bez powodu przemierzają setki kilometrów omijając po drodze wiele ASO.

Tomek :) wg. mnie najlepiej zrobisz jak zapytania będziesz kierował do Panów z ASO. Zresztą skoro masz taką opinię o Nas .... Wybacz, ale ja nie umiem hipnotyzować. A to, że do Sserwisu są kilkutygodniowe kolejki ludzi z całej Polski i wielu z zagranicy o czymś chyba świadczy :cool1:.

Tomek pisz co chcesz, to jest mój ostatni post w tym temacie. Jest to zdrowe OT, a ja nie jestem tu po to aby zabawiać się przepychanki słowne. Jeżeli obraziłem Ciebie w jakim kolwiek miejscu to przepraszam. Źle chyba jednak odczytujesz intencje osób, które próbują pomagać na forum komuś, kto prosi o pomoc.

pozdr. :)

Opublikowano

[br]Dopisany: 01 Luty 2009, 03:17_________________________________________________

Dokładnie A2 oznacza opakowanie o pojemności 2 litrów.

pozdr :)

Jeszcze słowo w sprawie oznaczeń oleju ustaliłem że olej ma kilka wersji rózniących się końcowką symbolu podano mi że są :

G 052 180 A2

G 052 180 A6

G 052 180 A8

G 052 180 A9

Widzę że najczęściej podawane jest że do multitronica zalewany jest G 052 180 A2 ale ta końcówka nie ma nic wspólnego z pojemnością jak to podaje Paw1972 .

Sprostowanie - końcówka A2 - opakowanie 1 litr. Końcówka po AG 052 180 ...zawsze oznacza pojemność opakowania. Serwisy najczęściej stosują tą A2 - jednolitrowe opakowanie. Na jedną skrzynię potrzeba ich pięć. Jeżeli mało - ELSA, faktura z ASO AUDI UK (Bristol) - fotka na życzenie, telefon do Ingolstad. Resztą zostawiam bez komentarza.

ps. nie zajmuję się filozofią tylko racjonalizmem... ("Racjonalizm – wywodzi się od Kartezjusza i eksponuje rolę rozumu w dochodzeniu do prawdy i wiedzy. Najistotniejszą siłą i cechą człowieka według tej koncepcji jest rozum, a przesądy, uprzedzenia, zabobony i pozaziemskie ingerencje należy odrzucić. I po dziś dzień racjonalistą nazywamy człowieka, który kieruje się w życiu rozumem, a nie intuicją, czy metafizycznymi odczuciami") :wink4:.

Opublikowano

Paweł i Tomek powiedzcie jakie macie zdanie o oleju Fusch :naughty:

Opublikowano

Z tego co ja wiem VAG nie wymyśliło sobie specjalnego oleju pod pompowtryski oni w ASO leja Castrola.

Chyba nie sądzisz że w ASO jest wszystko firmy VAG.Opakowania to tak, ale w środku są produkty różnych firm które robią dla nich części itd. to samo możesz kupić w sklepie tylko w pudełku producenta.

Co do oleju w skrzyniach to Fuchs to nie jest na pewno.Jak ja się dowiadywałem o olej do mojej skrzyni(manualnej) to w fabryce była zalana Mobilem 75W90 i na taki też wymieniłem.

Ogólnie w skrzyniach manualnych tez ASO nie zaleca wymiany bo ponoć się nie wymienia, a jak wyglądał mój olej w skrzyni po 9 latach to szkoda gadać.

Opublikowano

No właśnie według zaleceń ASO powinienem na nim jeździć i nie wymieniać.Na czysty olej nie liczyłem bo wiem jak wygląda przepracowany olej chodziło mi raczej o to że niektórzy stosują się do zaleceń i nie wymieniają i się dziwią że biegi ciężko wchodzą a z czasem padają im skrzynie. To samo tyczy się oleju do wspomagania też niby się nie wymienia, dopiero jak pompa padnie albo magiel.

Co do oleju napisałeś: "VAG wymyśliło sobie specjalny olej pod pompowtryski ale można kupić bez problemu zamienniki np. Castrola , Mobila itd"- chodziło mi o to ze VAG nie wymyśla olejów a Castrol nie jest zamiennikiem. Firmy nie robią oleju tylko dla grupy VAG bo ten sam olej spełnia też normy innych producentów nie tylko VW. Nie napisałem nigdzie że jest jakiś olej z uniwersalna normą.

To czy ktoś wymienia czy nie to jego indywidualna sprawa i z tym się zgadzam.

Ja wyznaje zasadę lepiej zapobiegać niż leczyć dlatego w VW T5 w multi olej i filtr wymieniony u pana Sopy i jest ze skrzynią spokój.

Opublikowano

Paweł i Tomek powiedzcie jakie macie zdanie o oleju Fusch :naughty:

Qba poczytaj na stronie firmowej.

http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=907

Na twoim miejscu dokonałbym wymiany w ASO lub ,np. w Sserwisie czy innym renomowanym zakładzie gdzie zajmują się automatami. Wymiana oleju w multitroniku podlega odpowieniej procedurze i ktoś, kto nie zrobi tego zgodnie z w/w może narobić niezłego bałaganu.

Opublikowano

TITAN ATF CVT

Najwyższej jakości olej opracowany specjalnie do przekładni typu CVT w samochodach osobowych Mercedes Benz klasy A i B.

MB 236.20

VW TL 521 80 (G 052 180 A1/A2/A6)

[br]Dopisany: 02 Luty 2009, 19:08_________________________________________________Jestem świeżo po wymianie oleju w multi i mam zalany orginał , ale znalazłem Fuscha co spełnia normę Audi i jest zarazem o połowe tańszy :gwizdanie:. Tak jak Audi zaleca oleje castrola , a jak dobrze sobie przypominam to jakiś czas temu zalecało mobila więc......ktoś ten olej dla nich robi>jedynie na stronie Fuscha można znaleść olej do multitronica sygnowanego normą G052180.Dodam tylko że szpenio co wymieniałem u niego olej powiedział ze mimo iż powinno się go wymieniać po 60tys to on zmieniałby go co 30tyś.Sumując,wymiana co 60tyś olej orginał , koszt z wymianą(tyle ja zapłaciłem)700zł lub co 30tyś olej Fusch po 40zł za litr plus wymiana da nam około 400zł.Dodam że na wymiane poszło mi 7ltr.[br]Dopisany: 02 Luty 2009, 19:15_________________________________________________A co do wymian w mostach i skrzyniach manualnych to powiem tylko tyle,mam szwagra co ma parę groszy i ma też kilka sprinterów co robią przebiegi 250-300tyś. rocznie i w żadnym nie zmienia oleju w skrzyni ani w moście bo jak twierdzi nie potrzeba:kwasny:.Ja w swoim mesiu robię to po 100tyś. w skrzyni i w moście.I teraz ja zmieniłem temat :embarrassed:[br]Dopisany: 02 Luty 2009, 19:39_________________________________________________Wychodzi na to że wszyscy jeżdżą na orginalnych plynach :naughty:

Opublikowano

Olej zlewał z dwóch miejsc w skrzyni-dwoma korkami,kupił 7ltr. i tyle poszło,byłem przy całej operacjii,zreszta nie chodze do mechanika który nie pozwala patrzec sobie na ręce :naughty: Gość raczej uczciwy,umawiając się telefonicznie na wymianę stwierdził ze ma taki olej w cenie 50zł za litr,więc myśle kanada,ale żle się zrozumieliśmy :disgust:.Myslał że mam tipa i rzeczywiście do tipa miał olej w sprzedaży ale powiedział że jak jest inny zalecany to woli zalać tym czym zalewa fabryka i pomknął do serwisu po olej.Stwierdził uczciwie że on się nie podejmuje napraw multi i na lubelszczyznie nie poleca nikogo.Więc jakby był to mechcwaniak to wkitrałby mi olej od tiptronica i miał to w ......Zalecił też częstsze wymiany niż 60tyś Dodam tylko że olej zlewany był chyba od nowości w moim aucie a miało ono podczas wymiany 135000km(na liczniku)

Opublikowano
A tak z ciekawości tylko odpowiedz szczerze co cię skłoniło do wymiany filtrów sam do tego doszedłeś czy też kierowałeś się czyjąś poradą z forum ?

U pana Sopy serwisowaliśmy auta zanim to forum powstało więc nie kierowałem się żadną poradą z forum tylko posłuchałem rady fachowca.

Skąd wiesz że po odwiedzeniu serwisu który wymienił by sam olej też by nie było "spokoju" a miałbyś dużo grubszy portfel

Tego nie wiem ale jakoś nie ciągnie mnie żeby zaryzykować.Wiem jedno, jak narazie nie musiałem zakładać wątków typu "Padła mi skrzynia w multi" itp. i to mi wystarczy.Jak na własne oczy zobaczę skrzynie w multi która ma 500 tyś. km przebiegu bez wymiany filtra i chodzi to sie może zastanowię a póki co wolę wydać te parę 100 więcej.

To tyle OT myśle że wszytsko w miare wyjaśnione a każdy zrobi jak będzie uważał :good:

Opublikowano

Tomek,olej wlewał do skrzyni mechanicznie tzn najpierw wlał olej do takiej bańki która była jeszcze podłączona do sprężonego powietrza.Może ten litr a nawet dwa posłużyło na "przepłukanie" skrzyni?

Opublikowano

Było o tym już wielokrotnie, ale jak widać lepiej powtórzyć :wink4:. Olej w skrzyni multitronik wymienia się TYLKO i wyłącznie metodą statyczną - ze względu na "delikatność" i budowę skrzyni. Podczas takiej wymiany wychodzi ze skrzyni "tylko" 5 litrów. A więc do skrzyni wejdzie 5 litrów. W skrzyni znajduje się 9 litrów oleju. Qba :)wynika z tego, że fachowiec zastosował metodę dynamiczną skoro wypompował dodatkowo dwa litry. Mam nadzieję, że twoja skrzynia zniosła to dobrze :).

Znam przykłady osób, które serwisując multitronika zgodnie ze sztuką wypracowaną przez fachowców specjalizujących się w w/w - olej co 50 tys., filtr co 100 tys. , skrzynie wsześniej zmodernizowane i sprawdzone, poprawione po fabryce - 300 tys. bez najmniejszych objawów zużycia. Nie znam przypadków tak długich przebiegów multi pozostawionych sobie samych. Jeszcze do niedawna ASO nie wymieniało nawet oleju w skrzyni tylko sprawdzało poziom i ew. dolewało (zgodnie z książką serwisową), ale na szczęście dojrzeli i wymieniają co 60 tys. Pozorna oszczęność na wymianie oleju lub filtra. Naprawa jest kilkukrotnie droższa, straty czasu, nerwów, szukanie winnych itd. Moja skrzynia przy przebiegu 64 tys. km oraz przebiegu 94 tys. km przeszła naprawę - pierwsza wykonana przez ASO na gwarancji, druga zaraz po utracie gwarancji a więc serwisowi się udało nie ponosić kolejnych kosztów. Przebieg śmiesznie mały, ale skrzynia tego nie wytrzymała. Szczegóły opisane na AKP. Olej w skrzyni nie był wymieniony ani razu, o filtrze nie wspominam. Auto do przebiegu 90 tys. serwisowane w ASO - gwarancja. Potem skrzynia była naprawiana po uszkodzeniach mechanicznych jeszcze raz oraz czwarty raz wymiana sterownika. Dzisiaj auto ma blisko 250 tys. km, jest traktowane na zimnym bardzo delikatnie, na gorącym bez pieszczot, prawie nie stygnie, duże przebiegi po europejskich autostradach. Skrzynia śmiga, dwa razy w roku jest sprawdzana w Serwisie pod względem szczelności, ciśnienia, pełen VAS i wszystkie procedury podczas których skrzynia dostaje baty, olej rozgrzewany do ponad 70 st. C (dla skrzyni to już ciężkie warunki pracy). Podczas łącznie czterech napraw wymieniono w skrzyni wszystko, pozostał stary korpus. Mój sąsiad miał więcej szczęścia - dojeździł bez wymiany oleju i filtra aż do 160 tys. km, po czym skrzynia właściwie rozsypała się, a we wnętrzu znajdowała się szara maź zamiast czyściutkiego oleju. Tam już nie było co wymieniać... Dostał drugą skrzynię. Potem przez kolejne 40 tys. miał wymienianą skrzynię jeszcze dwa razy (w Sosnowcu) - na jego szczęście skrzynia zdążyła się rozsypać przed upływem 6-cio miesiącznej gwarancji, ale skrzynie były wcześniej używane i jak widać wstawiano mu podobne złomy. Auto na dzień dzisiejszy zamienione na Mercedesa W211. NIe byłem w stanie przekonać go do pozostania klubie szczęśliwych użytkowników multitronika :>

pozdr. :good:

Opublikowano

Nyna no nie przesadzajmy bo przebieg 500 tyś jest w/g. mnie chyba nie osiągalny nie weim czy nawet po dokładnych przeglądach (wymianach filtrtrów :evil: ) jest ktoś tyle w stanie tą skrzynia zrobić nawet.

Paweł pytanie do ciebie skąd ta informacja o 9L jakie ma pojemność multi. W opisach podają że skrzynia zalana na sucho z układem chłodzenia ma 7,5L objetości chyba że doliczasz 1.3L na mechanizm różnicowy bo tak podają ale nie mogłem się doczytać czy to 1,3L jest ujęte w całkowietej poj 7,5L czy jako dodatkowa poj. bo jeśli suma to wychodziłoby 8,8L ale nie wiem czy to jest na 100% ten sam gat. oleju co w skrzyni i czy skrzynia nie jest czasem odseparowana od przekładni głównej bo widziałem przy półośce u mnie śruby które wyglądają jak do napełniania ale to jest mój domysł bo tego nie rozbierałem więc nie wiem na 100%?

A co do twojego auta i tych naprawach na początku o których pisałeś czy to tobie tak ta skrzynia padala czy poprzedniemu włascicielowi?

Tomek pisalem na szybko z glowy. Wieczorem sprawdze dokladnie w dok., ale mozliwe, ze na sucho 7.5 l. Te 7 l oleju wskazuje, ze Qba mial zrobiona dynamiczna i to kolejna przestroga. Lepiej zrobic to w ASO. Tomek te sruby o ktorych piszesz to do dyferencjalu - a dokladnie do uzupelnienia oleju. Co do szkrzyni - auto kupilem zaraz po zakonczeniu gwarancji, ale jeszcze z gwarancja po drugiej naprawie. Gwarancja przed trzecia naprawa stracila waznosc. Podczas tych napraw serwis juz mogl dolozyc 7-ma lameke oraz wymienic oprogramowanie. ASO ograniczylo sie do wymiany lancucha i "duzej szpuli" - bardzo kosztownej. Informacja nie pochodzi od Audi Service, tylko podczas trzeciej naprawy, a zarazem pierwszej w Sserwis mechanik od skrzyn - Pan Pawel - podal mi informacje o elementach, ktore byly wymieniane i w jakim okresie(podejzewam, ze po numerach serii) oraz po odczytaniu danych z komputera. Potwierdzilo sié z wpisem do ksiazki serwisowej o serwisie skrzyni. Czesc elementow skrzyni posiadam na pamiatke. Patrzac na pompe olejowa to nie dziwie sie, ze jest to jeden z czesciej psujacych sie podzespolow skrzyni :mysli:

ps. Woeczorem po pracy pogrzebie w papierach :wink4: i upewnie sie co do ilosci oleju

pozdr. :)

[EDIT +]

W przerwie na szybkiego zajrzałem do dokumentacji serwisowej. Ilość oleju to 4.5 do 5 litrów, co stanowi 55 - 60 % ilości całkowitej. Procedura wymiany (bardzo szczegółowa) nie zakłada wymiany metodą dynamiczną. Jeżeli jest wymagane płukanie skrzyni po naprawie - specjalna procedura za pomocą specjalnych zestawów serwisowych i płukanie tylko płynem ATF. Niewłaściwe zastosowanie przewidzianej procedury doprowadza do uszkodzenia podzespołów skrzyni. To tak na szybko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...