Skocz do zawartości
IGNOROWANY

kopci po regeneracji turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem ze swoim audi a4 b6 1.9 tdi 130 km a o to cała historia.

Pewnego dnia jadac usłuszałem dziwny dzwiek jak puszczalem nogę z gazu takie szuarnie metaliczne po prawej stronie silnika w okolicach schowka, dzwiek byl bardzo slyszalny ale doslownie pare 2 sek a najbardziej gdy się jechało pod góre, ale zlekceważyłem to no może to turbina taki dzwięk wydaję ale oczywiście wcześniej tego nie slyszalem badz może nie zwróciłem uwagi ale napewno tak sie stalo jak zmieniłem olej na 5w40 a wcześniej był 5w30 bynajmnie tak twierdził sprzedający. OK po kilku dniach jadę pod górę dodaje gazu a on nic jak by mial sie zadusic zaraz mało nie zgasl. ok wyloaczony silnik właczony na nowo ok wszystko gra. Póżniej jadą powyżej 100ki przeszedł w tryb awaryjny. Ale po wyłaczeniu i włączeniu już znów normalnie jechał powyżej 140km nawet.

Pojechałem do mechanika, mówił że trzeba geometrie w turbinie wyczyscic bo przeładowauje i przechodzi w tryb awaryjny. OK dodałem turbo do renegeracji calościowej. odebrałem założyłem no ok wszystko pieknie i ładnie chodzi. ALE... coś strasznie kopci no pomyslalem ze moze stary olej sie wypala ale trwa to juz dobry miesiac z tym kopceniem oczywiscie bialy dym no może lekko pod niebieski.

Dałem znów do mechanika zeby sprawdził o co chodzi z tym kopceniem czy to odma zatkana czy coś innego. spr. wszystko wycioł mi katalizator bo mówił że aż silnik dusił sie i dawał opary do silnika ... ale mówił mi że turbo znów przełoadowuje że powinna dawać 2.4 bara a daje ponad 3.

Mówił że mozna jezdzić ale trzeba by znów wyjać turbo i dać do czyczenia ... pomyslalem sobie kur.. znowu do czyszczenia turbo no nie wierze przeciez po regeneracji.

Pojechałem w trase zrobiłe 200km jechałem tak około 100stki ... oczywiście kopcila dalej za mną leciał dym nei tak mocny ale widziałem ze zostawiam chmury....szybciej nie jechałem bo bałem sie ze rzeczywiscie jeszcze cos sie stanie jak tak przeładowuje.. na drugi dzień odpalam a tu kontrolka oleju ... srawdzam bagnet a tam sahara nic zero... kurcze przeraziłem sie patrze wydech a z wydechu przez noc pare kropli oleju skapało i tak za każdym razem kapie już... zaglądam w plyn chlodniczy a tam tez stan prawie minimalny a sprdzalem z tydzien temu i bylo ok...

Teraz tez zauważyłem że na wstecznym jeszcze bardziej mi kopci i to mocno ...

Co robić pomóżcie koledzy...

Opublikowano

3 bary daje turbina ? to już byś miał albo awaryjny i odcięcie albo rozsadzony dolot chłopie o_O
Znów wyjmować turbawe i czyścić ? hehe niezłe naciąganie na zdarcie hajsu. Turbinka od tak się po chwili nie zasyfia. Moim zdaniem czas na zmianę warsztatu :)

Miałem uwalony wtrysk który lał cały czas -2,99, jechałem tak do domu 300km do czasu aż nie upaliłem tłok w moim AWX. Zostawiałem takie chmury że świata widać nie było. Turbinie nic się nie stało, nie ma szans żeby tak odrazu Ci się kierownice zablokowały, żeby turbina była znów do czyszczenia.
Sprawdziłbym tylko czy turbo nie ma wzdłużnego luzu i zostawiłbym je w spokoju. Efekt "Szurania" występuje bardzo często i z różnych postów widziałem już, że powodować to może dosłownie wszystko. Od uszkodzonego zawroka aż po brudne kierownice turbiny.

Opublikowano (edytowane)

olej Ci wyciągnęła turbina po regeneracji bo uszczelnienie kijowo zamontowali, ja bym oddał do reklamacji a płyn dolej o obserwuj czy dalej ubywa tylko pamietaj że na zimnym silniku ma być na zbiorniczku MIN a po rozgrzaniu płyn zwieksza swoja objetość i jest MAX

jak Ci tak kopciła prawie miesiąc to trzeba zwracać uwage na poziom oleju

u mnie turbina po regeneracji też kopciła jak stara lokomotywa ale po kilku dniach kopcenie zniknęło



wycioł mi katalizato

zapytaj się go gdzie się podział ten katalizator bo bys chciał go odzyskać

zapewne powie Ci że już go nie ma :kox:

Edytowane przez MemberA4
Opublikowano

olej Ci wyciągnęła turbina po regeneracji bo uszczelnienie kijowo zamontowali, ja bym oddał do reklamacji a płyn dolej o obserwuj czy dalej ubywa tylko pamietaj że na zimnym silniku ma być na zbiorniczku MIN a po rozgrzaniu płyn zwieksza swoja objetość i jest MAX

jak Ci tak kopciła prawie miesiąc to trzeba zwracać uwage na poziom oleju

u mnie turbina po regeneracji też kopciła jak stara lokomotywa ale po kilku dniach kopcenie zniknęło

wycioł mi katalizato

zapytaj się go gdzie się podział ten katalizator bo bys chciał go odzyskać

zapewne powie Ci że już go nie ma :kox:

Jeśli chodzi o kata to oczywiście nic nikt nie mówił żebym zabierał ale sobie wziąłem :) zawsze jakiś zwrot był na złomie za to.

3 bary daje turbina ? to już byś miał albo awaryjny i odcięcie albo rozsadzony dolot chłopie o_O

Znów wyjmować turbawe i czyścić ? hehe niezłe naciąganie na zdarcie hajsu. Turbinka od tak się po chwili nie zasyfia. Moim zdaniem czas na zmianę warsztatu :)

Miałem uwalony wtrysk który lał cały czas -2,99, jechałem tak do domu 300km do czasu aż nie upaliłem tłok w moim AWX. Zostawiałem takie chmury że świata widać nie było. Turbinie nic się nie stało, nie ma szans żeby tak odrazu Ci się kierownice zablokowały, żeby turbina była znów do czyszczenia.

Sprawdziłbym tylko czy turbo nie ma wzdłużnego luzu i zostawiłbym je w spokoju. Efekt "Szurania" występuje bardzo często i z różnych postów widziałem już, że powodować to może dosłownie wszystko. Od uszkodzonego zawroka aż po brudne kierownice turbiny.

A mogło być też przyczyna tak : założyłem turbo ... przekreciłem raz kulczyk tylko poczekałem chwile i potem jeszcze raz i odpaliłem już ja... na biegu jalowym.... odczekalem z 5 min no i wyjechałem na trase... przygalopowałem... i jak pizgało coś myślałem że turbine wywaliło ... otworzyłem klape a tam waż odłączył się od egr łączący IC... może za mocno dałej jej od razu ... i puściły uszczelniacze w niej ... ? ??.... nie wymieniałem ten filtra i oleju na nowy.... glupota ale skusił mnie kolega mowił że to nie trzeba jak olej wymieniałem 3 miesiace temu.

Opublikowano

mi od razu po regeneracji powiedzieli żebym przez kilkadziesiąt km jeździł "normalnie" czyli bez piłowania na wysokich obrotach no i oczywiście przy regeneracji wymieniają olej na nowy(niby podstawa gwarancji)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...