Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko wbić biegi 1 i 2


leewang

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio pisałem o ciężko wchodzącej 3 przy szybszej jeździe, teraz od kilku tygodni mam problem z 1 i 2 biegiem.

Samochód zatrzymany, próbuję wrzucić 1 bieg i wchodzi bardzo ciężko. Czasami jak czuję opór to lekko puszczam sprzęgło, dociskam ręką lewarek i wtedy bieg wskakuje bez problemu. To samo jest z drugim biegiem.

Czy problemem może być olej w skrzyni biegów? Nigdy go nie zmieniałem w żadnym aucie które miałem, dlatego nie wiem czy trzeba go wymieniać czy też nie?

Może synchronizator? Czy może coś innego? Jakie macie diagnozy koledzy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W innym aucie takie same objawy miałem na zużytym oleju w skrzyni. Po wymianie odrazu mu przeszło, więc zacząłbym od tego, a kosz też niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki to też od tego zacznę, ktoś może wie ile oleju wchodzi do skrzyni w 2.0tdi 6 biegów ?

Jakie oznaczenie ma oryginalny olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po poradzie mechanika wymieniłem olej w skrzyni bo miałem to samo, że na zimno bardzooo ciężko wbić 1 i 2. Olej dobrany po VIN w ASO (tak doradził mechanik aby nie mieszać z motulami itp) kosztował 500zl weszło 4l. Po wymianie powachlowałem, pośmigałem z 20 km zmieniając często biegi, postawiłem auto na kilka godzin i problem znikł biegi chodzą o niebo lepiej, a według ASO oleju w skrzyni się nie wymienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chyba zmienię ten olej. W sklepie polecają mi kupić Febi że to niby ten sam olej co z ASO tylko w innym opakowaniu, ale jakoś się waham. Niby cena atrakcyjna bo 60zł za 1l a w aso wychodzi mi 120zł.

Jakbym wiedział że to wina oleju to bym wziął ten oryginalny, a jak się okaże że to nie olej tylko synchronizator, czy może sprzęgło to bym od razu zmienił i zalał nowy olej, tak to znowu zlewać ten nowy, zrzucać skrzynię itd.

Może zleję trochę tego co jest teraz i zobaczę w jakim jest stanie?

Mam też takie wątpliwości z tego powodu bo w Niemczech 30k tyś temu zmieniany był w ASO cały silnik i może też zmienili ten olej w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie licz na to że przy wymianie silnika ktoś wymienił olej w skrzyni. Wątpię że ktoś tam w ogóle sprawdził jego stan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że przy wymianie silnika trzeba go odpiac od skrzyni i tym samym zalać od nowa olej ale skoro tak piszesz to faktycznie zmienie ten olej w skrzyni. Może poprawi się po tym zabiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi ciężko wchodzi 1 na zimnym silniku. Trochę jest to dziwne żeby w Audi się tak działo. W passacie b5 nigdy nie miałem z tym problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak sytuacja z wymianą oleju w skrzyni? zmieniło się coś/pomogło? Mam dokładnie ten sam problem szczególnie do momentu kiedy olej w skrzyni się nie rozgrzeje, po przeczytaniu tego postu mam podejrzenia że mechanik zalał mi jakiś dziwny olej przy wymianie sprzęgła/dwumasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec końców nie zmieniłem oleju bo doszedłem do wniosku że to na 99% nie będzie wina oleju.

Przecież jak puszczam delikatnie sprzęgło to bieg wskakuje bez problemu, więc to raczej wina mechaniczna, że coś nie do końca zaskakuje (może ten synchronizator albo sprzęgło?). 

Także na razie nie ruszałem nic w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh najtańsza opcja a prowadzisz dziwne dedukcje. U mnie wymiana oleju i i 99% problemów z wbijaniem biegu przeszło, a dodam że miałem totalnie zjechane sprzęgło i wysypane łożysko oporowe przy okazji - jak się później okazało przy wymianie. 

Edytowane przez audikrk_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.12.2016 o 21:04, Grohu napisał:

Dzisiaj po poradzie mechanika wymieniłem olej w skrzyni bo miałem to samo, że na zimno bardzooo ciężko wbić 1 i 2. Olej dobrany po VIN w ASO (tak doradził mechanik aby nie mieszać z motulami itp) kosztował 500zl weszło 4l. Po wymianie powachlowałem, pośmigałem z 20 km zmieniając często biegi, postawiłem auto na kilka godzin i problem znikł biegi chodzą o niebo lepiej, a według ASO oleju w skrzyni się nie wymienia :)

Weszło równe 4l i już przelało się za otwór napełniający? Bo nie wiem znowu czy kupić 4l czy 5 bo piszą że różnie wchodzi. 4l albo 4,3l. Nie wiem jak u mnie.

1 godzinę temu, audikrk_ napisał:

Ehh najtańsza opcja a prowadzisz dziwne dedukcje. U mnie wymiana oleju i i 99% problemów z wbijaniem biegu przeszło, a dodam że miałem totalnie zjechane sprzęgło i wysypane łożysko oporowe przy okazji - jak się później okazało przy wymianie. 

Jednak zamówię ten olej i zacznę od jego wymiany, mam nadzieje że pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj w ASO niech Ci po Vinie sprawdzi będziesz miał pewność u mnie pojemność skrzyni to 4l oleju weszło na styk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 31.01.2017 o 13:25, Grohu napisał:

Zapytaj w ASO niech Ci po Vinie sprawdzi będziesz miał pewność u mnie pojemność skrzyni to 4l oleju weszło na styk.

Nie znam się ale 2.0TDI i 2.0TFSI ma tą samą skrzynię?

Edytowane przez MKowalski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...