Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJL] Co sądzicie o tych tarczach ?


Gość grzesiekA4

Rekomendowane odpowiedzi

kurcze nie pomyslałem i nie potrzebnie kupiłem zimówki 15

nie bede kombinował z wiekszym zaciskiem tylko wieksze jarzmo i tarcza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze nie pomyslałem i nie potrzebnie kupiłem zimówki 15

nie bede kombinował z wiekszym zaciskiem tylko wieksze jarzmo i tarcza

Zacisk zarówno w 288mm jak i w 312 jest identyczny. Montując większe jarzmo przesunie się zacisk przez co tak czy inaczej nie zamontujesz felgi 15".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienie płyn na jakis dobrej firmy

przewody ida także do wymiany zastanawiam sie nad stalowymi czy warto inwestować

i tak bede regenerował zaciski od razu wymienie i zastosuje zestaw naprawczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienie płyn na jakis dobrej firmy

przewody ida także do wymiany zastanawiam sie nad stalowymi czy warto inwestować

i tak bede regenerował zaciski od razu wymienie i zastosuje zestaw naprawczy

Płyn lej oryginalny DOT4 B 000 750 M3, litr w ASO kosztuje 29PLN.

Przewody będą droższe, tył kosztuje około w ASO 89PLN za sztukę, przód jest trochę tańszy.

Niestety dobrej jakości przewody w stalowym oplocie to kosmiczny koszt.

Regeneracja zacisku może nie być konieczna, sprawdzisz po wymontowaniu.

Pozostanie Ci jeszcze wybór nowych klocków i tarcz na przód :naughty:

Ja montowałem komplet ATE (pełne tarcze+klocki) i jak dotąd jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tez a mysli pokrycie zacisku jakąs ciemna farba aby nie było widać rdzawego nalotu

koszt przewodów w oplocie stalowym jest kosmiczny 500zł :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jeszcze powiecie o tarczach EBC...?

to samo.. patrz wcześniejsze wypowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co jeszcze powiecie o tarczach EBC...?

Jeśli pytasz o 312 mm gładkie, to z przyzwoitych cenowo tarcz mogę polecić:

- Bosch,

- EBC,

- Textar.

ATE ostatnio coś się skiepściło :confused4: Kilka znanych mi warsztatów poprzechodziło ze stosowania ATE na Boscha i są zadowoleni. Szczególnie nieciekawe są ostatnie wypusty klocków hamulcowych ATE - piszczą, pylą i kijowo hamują. Dystrybucja tego odbywa się "by bagażnik" a chodzą wieści, że niektóre modele są robione w Fomarze.

Boscha dla odmiany porównałbym jako w 100% odpowiadającego jakościowo Ferodo Premier albo i jeszcze wyżej. Ciche, dobrze hamują i nie pylą nadmiernie.

Klockami o zacięciu sportowym o "ostrym" braniu, ale do użytku na co dzień, doskonale dającymi wyczucie siły hamowania są czarne, podstawowe Mintexy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak jak napisałem wcześniej gładkie tarcze + Ferodo DS Preformance

i bedziesz zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób tak jak napisałem wcześniej gładkie tarcze + Ferodo DS Preformance

Do codziennej jazdy dobra opcja. :good:

Równie dobra to klocek Boscha + gładka tarcza (Bosch, EBC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazasz ze klocek Bosch-a i Ferodo DS to jest to samo? :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazasz ze klocek Bosch-a i Ferodo DS to jest to samo? :polew: :polew: :polew:

Kolego problemy z pojęciem czytanego tekstu? :tongue4::polew:

Napisałem, że z moich własnych obserwacji Bosch w niczym nie ustępuje Ferodo. Jest dla niego bardzo dobrą alternatywą.

Więcej Bosch np. do zacisku 288/312 mm jest "made in Italy" więc jaką masz pewność, że nie schodzi z tej samej taśmy? :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja pisze o Ferodo DS Preformance a nie o Ferodo Premier które mozesz porównac do Bosch-a

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch ma tą zaletę, że w podstawowej wersji łaczy zalety Performace i Premiera. Jest miękki i nie krzywi tarczy, nie piszczy, zapewnia naprawdę bardzo dobre dozowanie siły hamowania i bardzo dobrą drogę hamowania, dobrą odporność termiczną. Nie jest oficjalnie zaliczony do grupy klocków "tuningowych" ale wart uwagi. Nie jest może tak agresywny jak np. Green Stuf EBC ale mogę go z czystym sumieniem polecić jako alternatywę rózwnież dla DS Performance. Jest też w doskonałych cenach - klocki do układu 288/312 mm kosztują ok 150 zł.

Radzę też zwrócić na niedoceniane u nas Mintexy 1144. Są doskonałymi klockami bardzo uznanego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GreenStuffy to mozesz porównywac....... ale do Ferodo Premier ale nigdy do DS-ów :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównywać mogę to co sam spróbowałem na własnej skórze i moge podzielić się własnymi doświdczeniami.

Gdybym miał ślepo czytać reklamy producentów to pewni nie miałbym prawa, a tak pisze tylko o moich wlaśnych odczuciach w realnej eksploatacji.

Znów odwracasz kota ogonem i próbujesz udowodnić to czego nie napisałem :tongue4: :tongue4: :tongue4: - Green Stufy służyły jako przykład agresywnie biorącego z początku klocka. Są one dokładnie tak samo pozycjonowane przez producenta jak DS czyli w kategori klocków "tuningowych".

Osobiście nie polecam ich (Greenów) - to moim zdaniem totalna porażka. Piszczą, gną tarcze, okładzina cierna kruszy się i pęka.

Ferodo jak najbardziej polecam (poza Target), tak jak Mintexa i Boscha. Zostawmy wybór zainteresowanemu...

Tylko jest jeden problem - by prowadzić jakąś polemikę nie można przyjąć postawy "DS uber alles" :tongue4:

Z klocków porównywalnych cenowo do DS, a lepszych użytkowo można wymienić choćby Pagidy i inne produkty TMD Friction Gruppe (TEXTAR, PAGID, MINTEX, DON, COBREQ, COSID) - największego producenta okładzin ciernych na świecie. Tylko trzeba wiedzieć, że coś takiego istnieje :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytając tego czułem sie jak na wykładzie :polew: :polew: :polew: :polew:

zapomniałeś o Jurid-zie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ferodo Premier mozna spróbowac

nie wiem jak spisuja sie te nacinane i wiercone tarcze

ale za 200 zł kpl można zaryzykowac :> :> :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...