Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kontrolka DPF i tryb awaryjny


cuba1313

Rekomendowane odpowiedzi

Zostałem właścicielem tego samochodziku około 10 miesięcy temu. Auto ma filterek PDF i właśnie wróciłem z zagranicy i tu nagle po nowym roku zapaliła się super kontrolka na FISie koloru pomarańczowego PDF. Niestety nie chce się dopalić i po około 50km zapaliły się świece żarowe, mrygały i odcięło turbo i tryb awaryjny. Zostało ze 140 chyba 40 koni. Przy uprzejmości kolegi udało się przy pomocy VCDS - programu dopalić na trasie i po 20 km zgasła kontrolka, błędy wykasowane i jest ok. Ta sytuacja miała również miejsce dwa miesiące temu, kiedy wracałem do kraju (zostało 800km do domu) i nagle po zapaleniu tego katalizatorka po pół godzinnej jeździe odcięło moc, choinka na pulpicie i niestetety wracałem miedzy TIRami około 100km/h bo więcej tylko z górki. Teraz drugi raz to się stało i co z tym fantem zrobić. Ostatnie 3500km to autostrada, dwa dni jazdy w korkach i lipa. Czy ten filterek PDF jest pełny? Czy należy z nim zrobić porządek i program? Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr DPF a nie PDF :)


zapycha Ci sie filtr dpf i dlatego wchodzi w tryb awaryjny silnik, usuniecie programowe wcale nie jest takie tanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaleźć przyczynę dlaczego jest z nim problem -może kwestia wymiany jakiegoś czujnika i problem się zakończy i Dpf będzie funkcjonował prawidłowo.

O czym mówiły błędy? Zapewne nie wiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr DPF a nie PDF :)

zapycha Ci sie filtr dpf i dlatego wchodzi w tryb awaryjny silnik, usuniecie programowe wcale nie jest takie tanie :)

Tańsze niż wymiana na nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymuszonego dopalania (chyba regeneracja) trwało to jakieś kilkanaście kilometrów, jak już wyżej pisałem auto nic nie kopciło, a przecież powinno. Przed filtrem temperatura ponad 700 stopni, a za ponad 400. Znajomek pracuje w autoryzowanym serwisie zaproponował fizyczne wycięcie 150zł i odstawienie sterownika do innego kolesia, który to za 400zł zrobi porządek i za dodatkowe 200zł wgra wiruska na parę kucy więcej, potwierdzone hamownią. Ale trochę się boję PDF wywalać, dlatego też chcę się forumowiczów poradzić. Czy ten filtr wyzionął ducha? Samochodem często jeżdżę za granicę i chciałbym mieć w miarę pewne auto. Poprzednie moje auto to model B5 AFN dodam tylko, że dwa różne samochody. B5 przejeździłem pięć lat zrobiłem 80000 i tyle co robiłem to raz uszczelkę głowicy i tyle, a tu jakieś nieporozumienie. Jeszcze wczoraj kluczyk oryginalny odmówił posłuszeństwa i alarm nie mógł się rozbroić, dobrze że jest drugi to mogłem jakoś coś zrobić, ale to chyba inna bajka - pewnie coś z alarmem. Doradźcie co z tym PDF robić?

Edytowane przez cuba1313
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co z DPF'em - zdania beda podzielone... jedni ratują stary (mycie) inni wymieniają na zamiennik (z czego są zadowoleni) a kolejni usuwają.

jeśli latasz za granice - na allegro kupuj zamiennik i zmieniaj albo jedź do kogoś normalnego, który znajdzie i naprawi przyczynę jego zapychania się...

Ja np sam nie wiem w która str.isc z DPFem - u mnie sie nic nie działo złego i dzieje - po użyciu tego- https://www.olx.pl/oferta/preparat-do-diesla-on-czyszczenie-i-konserwacja-dpf-produkt-stp-CID5-IDiHYOp.html#a9edf84f8e- zrobiło sie nie to auto i jak narazie latam... . w dobrej cenie chłop sprzedaje normalnie to chodzi po 30zł.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ochotę na wycięcie, tylko się boję, że traktorek będzie kopcił. A jak sprawa okresowego przeglądu wygląda?


Czy to nie będzie problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo, walnięty był przepływomierz i to była przyczyna. Po wymianie przepływomierza i wypaleniu filtra wszytko wróciło do normy.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz przerabiałem. Jakieś kilka miesięcy pożyczyłem, a właściwie zamieniłem się z kolegą - ma A3 1.9 TDI na przepływki, miały taki sam numer katalogowy i kształt. Po przejechaniu około 300km na jego przepływomierzu zapalał mi się chip silnika, po wykasowaniu tego błędu znowu po około 300km to samo i się odmieniłem z powrotem na swój i jest ok. Jego A3 działało na moim bez zarzutu. Zamiana była spowodowana podejrzeniem dużego spalania ponad 10 miasto i minimum 7,5 trasa i tak jest do dzisiaj.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas wymuszonego dopalania (chyba regeneracja) trwało to jakieś kilkanaście kilometrów, jak już wyżej pisałem auto nic nie kopciło, a przecież powinno.

A niby dla czego powinno kopcić ? :naughty:

Podaj wartości albo daj screeny z grup 068, 073, 075 a także 007 na zimnym silniku ( przed odpaleniem po nocce) i te same grupy po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej (po kilku minutach pracy na wolnych obrotach ) :hi:

Jakby się okazało że temperatura silnika spada podczas pracy na biegu jałowym to rozgrzej go jeszcze raz i pozostaw na biegu jałowym na parę minut , ale z całkowicie wyłączonym ogrzewaniem i dopiero porób screeny :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...