Jump to content
IGNORED

[B5 1Z] Dymi na ciemno podczas jazdy.


pablo666
 Share

Recommended Posts

Mam mały problem ponieważ nie bardzo wiem jaka jest przyczyna, moja A4-ka ostatnio coraz cześciej dymi na ciemno z wydechu (przeważnie jak ruszam i to zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku), nie zauważyłem żeby ubywało oleju, jeżeli ktoś może mi coś podpowiedzieć to z góry dzięki.

:a4fan::evil:

[ Komentarz dodany przez: pre_pl: 14-03-2007, 09:50 ]

temat dodany do FAQ

Link to comment
Share on other sites

Ja miałem kiedyś coś takiego w Astrze i okaząło się, że to wina uszczelki pod głowicą (straszyli przez sprawdzeniem, że bardziej optymistyczna wersja to pęknięty blok).

Link to comment
Share on other sites

Czy wy wszyscy jeździliście wcześniej oplami ? :lol:

Sprawdź szczelność dolotu, zdiagnozuj auto VAGiem i wszystko będzie jasne.

Link to comment
Share on other sites

Czy wy wszyscy jeździliście wcześniej oplami ?

stanowczo NIE :exclaim:

PS

na jakimś forum kiedyś widziałem tekst który brzmiał mniej więcej tak:

w audi każde kółko oznacza 100kkm przejechane bez problemów, w oplu już pierwsze jest przekreślone :D
Link to comment
Share on other sites

DZięki za porady jak mozecie to dajcie mi jakiś namiar na diagnostyka w wawie,

a co do samochodów to miałem wcześniej małuszka, poldka, megane i wkońcu A4

Link to comment
Share on other sites

Czy wy wszyscy jeździliście wcześniej oplami ? :lol:

Ja tak, jeździłem kiedyś asterką. Sprzedałem gdy miała już prawie 260 tys. km przejechane - to info dla SebMis :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

A ja myślę że powstała jakaś dziurka w dolocie. :wink:

Link to comment
Share on other sites

zakasaj reakwy i pomacaj gumowe rury (dolot) ..... :twisted:

a i pełana diagnoza Vag'iem by sie przydała ...

Link to comment
Share on other sites

mam nadzieję ze w tym tygodniu uda mi się od-VAG-ować mojego "demona" ;)

pozdro :a4fan: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

moze przepuszczac i wydalac tylem

ale co mialaby przepuszczac?? oliwe?? ...hmm - tak to by raczej na bialo dymilo.

Obstawiam jednak na dziureczke w dolocie

Link to comment
Share on other sites

jutro jestem ustawiony z Rogalotti może vag coś pokaże

pozdro :a4fan: :twisted:

Link to comment
Share on other sites

jutro jestem ustawiony z Rogalotti może vag coś pokaże

pozdro :a4fan: :twisted:

Dziwne podejście skoro ludzie ci radzą pomacanie dolotu bo najprawdopodobniej masz nieszczelność.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też pojawiał sie dym, a przy uszczenianiu pompy i analizie VAG wyszło, że mam zacięty zawór recyrkulacji spalin. Przy dobrym butowaniu silnik dusił się własnymi spalinami. Dawkę też miałem zbyt dużą (ma być 5 mgl/h a ja miałem 12 mgl/h) na wolnych obrotach. Dolot mam szczelny. Po rozruszaniu zaworka i ustawieniu daweczki autko zyskało na mocy (tak mi się wydaje) i nie kopci.

Link to comment
Share on other sites

U mnie też pojawiał sie dym, a przy uszczenianiu pompy i analizie VAG wyszło, że mam zacięty zawór recyrkulacji spalin. Przy dobrym butowaniu silnik dusił się własnymi spalinami. Dawkę też miałem zbyt dużą (ma być 5 mgl/h a ja miałem 12 mgl/h) na wolnych obrotach. Dolot mam szczelny. Po rozruszaniu zaworka i ustawieniu daweczki autko zyskało na mocy (tak mi się wydaje) i nie kopci.

To jest do wykrycia na VAGu ale diagnozowanie zaczyna się od najprostszych czynności.

Link to comment
Share on other sites

adadur,

I tak musiałem sprawdzić Vag-iem co tam u mnie piszczy bo mam swojego "demona" dopiero 3 mc-e a przy okazji wyszło że mały problemik z nieszczelnością przewodów turbinki, a poza tym silniczek bajeczka - diagnoza Vag - okazała się bardzo pozytywna - pacjent w świetnej kondycji z lekkim podziębieniem, da się wyleczyć i będzie jak młody Bóg, hihi.

Rogalotti jeszcze raz dzięki !

:a4fan::evil:

Link to comment
Share on other sites

A ja myślę że powstała jakaś dziurka w dolocie. :wink:

zgadzam sie z przedmowca... tez mialem czarne chmury we wstecznym lusterku, przyczyna byla banalna, dziurawy waz (gumowy lacznik - dl. ok. 5cm, sred. 5cm), wymiana = zero dymu i wieksza moc :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Czy wy wszyscy jeździliście wcześniej oplami ? :lol:

Ja tak, jeździłem kiedyś asterką. Sprzedałem gdy miała już prawie 260 tys. km przejechane - to info dla SebMis :biggrin:

:a4fan::a4fan: ja tez jezdzilem opelkiem kadett i mam go do tej pory autko nie do zdarcia oczywiscie jesli sie dba.
Link to comment
Share on other sites

A ja myślę że powstała jakaś dziurka w dolocie. :wink:

zgadzam sie z przedmowca... tez mialem czarne chmury we wstecznym lusterku, przyczyna byla banalna, dziurawy waz (gumowy lacznik - dl. ok. 5cm, sred. 5cm), wymiana = zero dymu i wieksza moc :biggrin:

Dokładnie zgadzam się z przedmówcą i jego przedmówcą :) właśnie tak było dziurka na ok 8mm a dokładniej rozerwanie, Vag wykazał ograniczenie w mocy po naprawie okazało sie że wydolność na 100% - po przejechaniu ok 3-4 km wydmuchalo resztki dymu i obecnie jak "nówka" pełna moc i zero dymienia. (chociaż wspominam z rozrzewnieniem jak co po niektórzy mogli tylko powąchać moje spaliny - oczywiście żart)

pozdro. :a4fan: :twisted:

[ Dodano: 14-03-2007, 09:46 ]

aha no i tradycyjnie podziękowania dla Rogala !

- Polecam

Link to comment
Share on other sites

witam!

problem przedstawia się następująco: przy wyprzedzaniu i wciśnięciu gazu widzę kupę dymu ;( w lusterku. I proszę o pomoc które te przewody "dolot" trzeba sprawdzić? :mysli: A na Vag`u w co trzeba patrzeć? :mysli:

Z góry dziękuję za odpowiedz i pomoc

Pozdrawiam

michau

Link to comment
Share on other sites

Najłatwiej zacząć od sprawdzenie gumowej rury idącej od górnego krućca w intercoolerze do plastykowej rury (połączenie w okolicach zbiorniczka płynu chłodniczego). Następnie do spr. krótki łącznik na tyle silnika przy grodzi. Na koniec odcinek ten co idzie pod chlodnica czyli od turbo do intercoolera. Dodatkowo wszystkie opaski i połączenia. Czego szukać tak naprawdę - śladów mgiełki olejowej. Dziurka możę byc naprawdę niewielka. Następnie owinięcie taśmą typu Power-Tape i jazda czasowa do wymiany rury.

Link to comment
Share on other sites

Ja też miałem problem autko kopciło niezależnie czy przyspieszałem czy też nie, silnik mógł być rozgrzany lub zimny nie miało żadnego znaczenia. Po prostu jechałem i w pewnym momencie czułem, że auto traci moc a w lusterku widziałem chmurę czarnego dymu :mysli: .Co sie okazało zepsuł sie przepływomierz po wymianie śmiga jak nowe :)

pzdr

Link to comment
Share on other sites

Generalnie batory za autem związany jest z powietrzem

Link to comment
Share on other sites

Witam

Mam problem tego typu, auto na ciepłym silniku przy odpaleniu puszcza czarną chmurę i obroty skaczą do 1400 i po 1s spadają i autko chodzi normalnie, na zimnym silniku tego problemu nie ma.

Wydaje mi się że autko straciło moc.

Co to może być?

1. Nieszczelność w dolocie ( już dziś tego nie sprawdzę ale mam nadzieje że to będzie to ).

2. Przepływomierz.

3. Turbo

Jutro oczywiście jadę na vaga ale nie chciałbym wymienić połowy silnika zanim poznam przyczynę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...