pablo666 0 Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Mam mały problem ponieważ nie bardzo wiem jaka jest przyczyna, moja A4-ka ostatnio coraz cześciej dymi na ciemno z wydechu (przeważnie jak ruszam i to zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku), nie zauważyłem żeby ubywało oleju, jeżeli ktoś może mi coś podpowiedzieć to z góry dzięki. [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 14-03-2007, 09:50 ] temat dodany do FAQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebMis 0 Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 zrób diagnostykę VAGiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rajmondo 0 Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Ja miałem kiedyś coś takiego w Astrze i okaząło się, że to wina uszczelki pod głowicą (straszyli przez sprawdzeniem, że bardziej optymistyczna wersja to pęknięty blok). Link to comment Share on other sites More sharing options...
kezsotrab 0 Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Miałem wcześniej podobny problem w Vectrze. Okazało sie że wtryskiwacze były źle ustawione i silnik nie spalał zbyt dużej dawki paliwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sprinter 1 Posted February 24, 2007 Share Posted February 24, 2007 Czy wy wszyscy jeździliście wcześniej oplami ? Sprawdź szczelność dolotu, zdiagnozuj auto VAGiem i wszystko będzie jasne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebMis 0 Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Czy wy wszyscy jeździliście wcześniej oplami ? stanowczo NIE :exclaim: PS na jakimś forum kiedyś widziałem tekst który brzmiał mniej więcej tak: w audi każde kółko oznacza 100kkm przejechane bez problemów, w oplu już pierwsze jest przekreślone Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo666 0 Posted February 25, 2007 Author Share Posted February 25, 2007 DZięki za porady jak mozecie to dajcie mi jakiś namiar na diagnostyka w wawie, a co do samochodów to miałem wcześniej małuszka, poldka, megane i wkońcu A4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rajmondo 0 Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 Czy wy wszyscy jeździliście wcześniej oplami ? Ja tak, jeździłem kiedyś asterką. Sprzedałem gdy miała już prawie 260 tys. km przejechane - to info dla SebMis :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
szogun0 9 Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 A ja myślę że powstała jakaś dziurka w dolocie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spanky 7 Posted February 25, 2007 Share Posted February 25, 2007 zakasaj reakwy i pomacaj gumowe rury (dolot) ..... :twisted: a i pełana diagnoza Vag'iem by sie przydała ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo666 0 Posted February 26, 2007 Author Share Posted February 26, 2007 mam nadzieję ze w tym tygodniu uda mi się od-VAG-ować mojego "demona" pozdro :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
basen 0 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 moim zdaniem masz wyjechana turbine. sprwadz lopatki albo ja przeczysc. moze przepuszczac i wydalac tylem heheh. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murzyn Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 moze przepuszczac i wydalac tylem ale co mialaby przepuszczac?? oliwe?? ...hmm - tak to by raczej na bialo dymilo. Obstawiam jednak na dziureczke w dolocie Link to comment Share on other sites More sharing options...
basen 0 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 mialem podobny przypadek. na bialo dymi jak uszczelka poszla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo666 0 Posted February 28, 2007 Author Share Posted February 28, 2007 jutro jestem ustawiony z Rogalotti może vag coś pokaże pozdro :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebMis 0 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 słuszna koncepcja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Murzyn Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 bialo dymi jak uszczelka poszla ktora uszczelka?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 13 Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 jutro jestem ustawiony z Rogalotti może vag coś pokażepozdro :twisted: Dziwne podejście skoro ludzie ci radzą pomacanie dolotu bo najprawdopodobniej masz nieszczelność. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slawek66 0 Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 U mnie też pojawiał sie dym, a przy uszczenianiu pompy i analizie VAG wyszło, że mam zacięty zawór recyrkulacji spalin. Przy dobrym butowaniu silnik dusił się własnymi spalinami. Dawkę też miałem zbyt dużą (ma być 5 mgl/h a ja miałem 12 mgl/h) na wolnych obrotach. Dolot mam szczelny. Po rozruszaniu zaworka i ustawieniu daweczki autko zyskało na mocy (tak mi się wydaje) i nie kopci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 13 Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 U mnie też pojawiał sie dym, a przy uszczenianiu pompy i analizie VAG wyszło, że mam zacięty zawór recyrkulacji spalin. Przy dobrym butowaniu silnik dusił się własnymi spalinami. Dawkę też miałem zbyt dużą (ma być 5 mgl/h a ja miałem 12 mgl/h) na wolnych obrotach. Dolot mam szczelny. Po rozruszaniu zaworka i ustawieniu daweczki autko zyskało na mocy (tak mi się wydaje) i nie kopci. To jest do wykrycia na VAGu ale diagnozowanie zaczyna się od najprostszych czynności. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo666 0 Posted March 2, 2007 Author Share Posted March 2, 2007 adadur, I tak musiałem sprawdzić Vag-iem co tam u mnie piszczy bo mam swojego "demona" dopiero 3 mc-e a przy okazji wyszło że mały problemik z nieszczelnością przewodów turbinki, a poza tym silniczek bajeczka - diagnoza Vag - okazała się bardzo pozytywna - pacjent w świetnej kondycji z lekkim podziębieniem, da się wyleczyć i będzie jak młody Bóg, hihi. Rogalotti jeszcze raz dzięki ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seeker76 0 Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 A ja myślę że powstała jakaś dziurka w dolocie. zgadzam sie z przedmowca... tez mialem czarne chmury we wstecznym lusterku, przyczyna byla banalna, dziurawy waz (gumowy lacznik - dl. ok. 5cm, sred. 5cm), wymiana = zero dymu i wieksza moc :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
walus 0 Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Czy wy wszyscy jeździliście wcześniej oplami ? Ja tak, jeździłem kiedyś asterką. Sprzedałem gdy miała już prawie 260 tys. km przejechane - to info dla SebMis :biggrin: ja tez jezdzilem opelkiem kadett i mam go do tej pory autko nie do zdarcia oczywiscie jesli sie dba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo666 0 Posted March 14, 2007 Author Share Posted March 14, 2007 A ja myślę że powstała jakaś dziurka w dolocie. zgadzam sie z przedmowca... tez mialem czarne chmury we wstecznym lusterku, przyczyna byla banalna, dziurawy waz (gumowy lacznik - dl. ok. 5cm, sred. 5cm), wymiana = zero dymu i wieksza moc :biggrin: Dokładnie zgadzam się z przedmówcą i jego przedmówcą właśnie tak było dziurka na ok 8mm a dokładniej rozerwanie, Vag wykazał ograniczenie w mocy po naprawie okazało sie że wydolność na 100% - po przejechaniu ok 3-4 km wydmuchalo resztki dymu i obecnie jak "nówka" pełna moc i zero dymienia. (chociaż wspominam z rozrzewnieniem jak co po niektórzy mogli tylko powąchać moje spaliny - oczywiście żart) pozdro. :twisted: [ Dodano: 14-03-2007, 09:46 ] aha no i tradycyjnie podziękowania dla Rogala ! - Polecam Link to comment Share on other sites More sharing options...
michau 1 Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 witam! problem przedstawia się następująco: przy wyprzedzaniu i wciśnięciu gazu widzę kupę dymu ;( w lusterku. I proszę o pomoc które te przewody "dolot" trzeba sprawdzić? A na Vag`u w co trzeba patrzeć? Z góry dziękuję za odpowiedz i pomoc Pozdrawiam michau Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 13 Posted December 11, 2007 Share Posted December 11, 2007 Najłatwiej zacząć od sprawdzenie gumowej rury idącej od górnego krućca w intercoolerze do plastykowej rury (połączenie w okolicach zbiorniczka płynu chłodniczego). Następnie do spr. krótki łącznik na tyle silnika przy grodzi. Na koniec odcinek ten co idzie pod chlodnica czyli od turbo do intercoolera. Dodatkowo wszystkie opaski i połączenia. Czego szukać tak naprawdę - śladów mgiełki olejowej. Dziurka możę byc naprawdę niewielka. Następnie owinięcie taśmą typu Power-Tape i jazda czasowa do wymiany rury. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hutch1 0 Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 Ja też miałem problem autko kopciło niezależnie czy przyspieszałem czy też nie, silnik mógł być rozgrzany lub zimny nie miało żadnego znaczenia. Po prostu jechałem i w pewnym momencie czułem, że auto traci moc a w lusterku widziałem chmurę czarnego dymu .Co sie okazało zepsuł sie przepływomierz po wymianie śmiga jak nowe pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 13 Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Generalnie batory za autem związany jest z powietrzem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Świderrr92 0 Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 jestam prawie pewny że dziura w dolocie mialem to w moim tdi i kumpel mial w pasacie tdi to samo sprawdz te gumy Link to comment Share on other sites More sharing options...
pepik 1 Posted September 9, 2010 Share Posted September 9, 2010 Witam Mam problem tego typu, auto na ciepłym silniku przy odpaleniu puszcza czarną chmurę i obroty skaczą do 1400 i po 1s spadają i autko chodzi normalnie, na zimnym silniku tego problemu nie ma. Wydaje mi się że autko straciło moc. Co to może być? 1. Nieszczelność w dolocie ( już dziś tego nie sprawdzę ale mam nadzieje że to będzie to ). 2. Przepływomierz. 3. Turbo Jutro oczywiście jadę na vaga ale nie chciałbym wymienić połowy silnika zanim poznam przyczynę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now