Adrian1727 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Opublikowano 14 Stycznia 2017 Witam kolegów z forum. Zwracam się do was z problemem mojej centralki. Otóż nie działa mi centralny zamek w mojej audi a4 b5. Sytuacja wygląda następująco: Bezpieczniki sprawdzone, sprawne, napięcie 17 volt, przy pompce centralnego zamka jest 13 volt, gdy odepnę kostkę od pompki napięcie wynosi 17 volt, gdy wepnę do pompki sytuacja się powtarza napięcie zmniejsza się automatycznie do 13-14 volt. Pompka się nie odzywa jest sprawna, była sprawdzana w innej a4 b5 zamyka/otwiera bez problemu. Gdy podłączyłem dodatkowy plus z lampki bagażnika wtyczka podpięta do pompki miała wymagane 17 volt. Po przekręceniu wkładki w drzwiach przednich prawych jak i lewych auto się zamyka (ALE) nie otwiera się z powrotem, mimo że ma stałe napięcie 17 volt. Oświetlenie po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki działa tylko gdy pompka ma podłączone dodatkowe napięcie .Czy może ktoś mi powiedzieć co może być przyczyną ? sprawdzałem mikrostyk drzwi kierowcy (po włączeniu świateł na wyłączonym zapłonie po otwarciu drzwi jest sygnał dźwiękowy). Czy to może być wina któregoś z zamków drzwi ? jak sprawdzić mikrostyk drzwi przednie pasażera ? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.
Adrian1727 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2017 Czy pompka centralnego zamka w audi a4 b5 steruje napięciem PLUS ???
badyl666 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Witam. W rocznikach 95' i 96' sterowanie było takie jak w audi 80 czyli + otwiera zamki a - zamyka na jednym przewodzie. Od 97' tylko minusem i oddzielne przewody.
Adrian1727 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2017 (edytowane) 4 hours ago, badyl666 said: Witam. W rocznikach 95' i 96' sterowanie było takie jak w audi 80 czyli + otwiera zamki a - zamyka na jednym przewodzie. Od 97' tylko minusem i oddzielne przewody. Okej dzięki za podpowiedź, może uda mi się cokolwiek wymyślić co może być przyczyną ale mam jeszcze jedno pytanko, skoro minus zamyka na jednym przewodzie to dlaczego żeby zamknąć z zamka muszę podłączyć dodatkowy plus a otworzyć nie chce mimo że ma wymagane napiecie 17 volt ? Edytowane 17 Stycznia 2017 przez Adrian1727
badyl666 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Najlepiej zacząć od początku. W samochodach mamy napięcie 12,6V (podczas ładowania 14,0-14,4V) to skąd masz 17V? Pompka do prawidłowej pracy ma kilka zasilań 12V . W twoim roczniku we wtyczce 12-pinowej kabel czarno-niebieski + po stacyjce, kabel czerwony + do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki a sterowanie z zamka kierowcy (zamknij-otwórz) zielono-niebieski. Wtyczka 6-pinowa czerwono-niebieski + na stałe. Kolory podaję z niemieckiego opisu mam nadzieję że się nie pomyliłem.
Adrian1727 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2017 4 hours ago, badyl666 said: Najlepiej zacząć od początku. W samochodach mamy napięcie 12,6V (podczas ładowania 14,0-14,4V) to skąd masz 17V? Pompka do prawidłowej pracy ma kilka zasilań 12V . W twoim roczniku we wtyczce 12-pinowej kabel czarno-niebieski + po stacyjce, kabel czerwony + do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki a sterowanie z zamka kierowcy (zamknij-otwórz) zielono-niebieski. Wtyczka 6-pinowa czerwono-niebieski + na stałe. Kolory podaję z niemieckiego opisu mam nadzieję że się nie pomyliłem. Masz rację kolego chyba z tego mrozu miernik podawał złe odczyty dzisiaj ponownie zrobiłem pomiary i tak przy pompce w 6 pinowej kostce jest + i - i napięcie wynosi 12,17V i co mnie zdziwiło że miernik cały czas podawał inne odczyty tzn, 12,17 V - 12,18 ...... aż do 12,70 końca nie było. Zrobiłem znów eksperyment podłączając dodatkowe napięcie PLUS z lampki bagażnika i napięcie się nie zmieniło ale pompka ruszyła jeśli chciałem zamknąć auto przekręcając wkładkę w zamku, otworzyć auta nie chciała wcale ani z jednego zamka ani z drugiego. Gdy odłączyłem dodatkowy plus zmierzyłem napięcie było dalej ponad 12 V ale pompka ani drgnie. Odpaliłem auto a drugim kluczykiem z zewnątrz chciałem zamknąć i też pompka nie załączyła się. Nie wiem czego się przyczepić niby napięcie się nie zmienia pod dodaniu kabelka z lampki ale pompka działa wtedy, ale tylko właśnie opcja zamknij, opcja otwórz w ogólnie nie działa, może kolega jeszcze coś doradzić co sprawdzić ? Byłem kiedyś u elektryka to po zmierzeniu napięcia stwierdził że zamki do wymiany, czy faktycznie 2 zamki by padły od tak ?
Alfi Opublikowano 18 Stycznia 2017 Opublikowano 18 Stycznia 2017 (edytowane) Sprawdź w słupku koło kierowcy. Możesz sam podać masę na odpowiednie piny w rozgałęźniku. Edytowane 18 Stycznia 2017 przez Alfi
badyl666 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Opublikowano 19 Stycznia 2017 To żeś pomógł Sławku. Wrzucając schemat laikowi dobrze by było pokusić się o właściwą stronę. To są krańcówki do lampek i alarmu a nie zamknij-otwórz. Adrian musisz mieć pewne zasilanie. Idź po kolorze kabla do bezpiecznika sprawdzając wszystkie złącza po drodze. Jak napięcie skacze to gdzieś jest słaby styk.
Adrian1727 Opublikowano 19 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2017 (edytowane) 11 godzin temu, badyl666 napisał: To żeś pomógł Sławku. Wrzucając schemat laikowi dobrze by było pokusić się o właściwą stronę. To są krańcówki do lampek i alarmu a nie zamknij-otwórz. Adrian musisz mieć pewne zasilanie. Idź po kolorze kabla do bezpiecznika sprawdzając wszystkie złącza po drodze. Jak napięcie skacze to gdzieś jest słaby styk. Dokładnie kolego, masz rację co do zasilania, dzisiaj po raz enty sprawdzałem napięcie i jest tak: napięcie stałe 12.70V ALE gdy kostka 6 pinowa jest odpięta z chwilą gdy styka się z pompką napięcie automatycznie maleje do 10.30V-10.50V max. Podłączyłem dodatkowy plus i minus z lampki nie włączając w to kostki 6 pinowej do pompki, do próby użyłem tylko i wyłącznie prądu z lampki bagażnika i ten prąd nie maleje stałe 12V i pompka zamyka auto ALE nie otwiera. Co się dzieje z opcją otwórz ? myślałem nad tym żeby puścić od bezpiecznika do pompki nowy kabel plusa i było by fajnie tylko dlaczego nie mogę otworzyć ani z zamka kierowcy ani pasażera ? czy ten plus który obecnie traci napięcie ma wpływ na opcje otwórz ? teraz spróbuje całkiem małymi odcinkami iść i wyciągnąć ten kabel plusa i zobaczyć gdzie on dokładnie idzie, obawiam się że pod podłogą a nie w progu to będzie ciężej ale spróbuję. Czekam na dalsze wskazówki może uda się w całości rozwiązać problem. Pozrawiam AKTUALNIE: Po kabelku, po kabelku i udało mi się znaleźć przyczynę osłabionego plusa, mianowicie poszedłem wiązką kabli od pompki i okazało się że prowadzi ona do słupka przedniego pasażera. Tam jest kilka kostek w tym 2 czarne (jedna od spodu, druga od góry) i się łączą. Ta kostka czarna od góry prowadzi do bezpieczników a ta od dołu prowadzi do pompki centralnego zamka. Gdy odłączyłem kostkę górną podprowadziłem do kostki dolnej (która prowadzi do pompki) zasilanie plusa prostko z akumulatora nie włączając w to kostki bezpieczników. Po podłączeniu plusa akumulatora napięcie w pompce takie samo 12V po podłączeniu kostki do pompki w bagażniku napięcie 10-10.50V max. Wniosek nasuwa się sam, problemem jest przewód plus który idzie od pompki do gniazda w słupku przedniego pasażera. Pozostał tylko problem dlaczego nie działa opcja otwórz. WNIOSEK KOŃCOWY: Po całym dniu mam odczucie że już wszystko wiadomo. Co do plusa to temat ogarnięty opis wyżej, rozwiązaniem prawdopodobnie będzie puszczenie drugiego kabla plus progiem prosto do pompki. Co do opcji otwórz oto schemat z innego forum a4: Otwieraniem i zamykaniem steruje tylko jeden przewód na jedną stronę auta. Kolor zielony z niebieskim paskiem, to drzwi kierowcy a żółty z niebieskim paskiem to drzwi pasażera. 1 czarny z niebieskim paskiem stacyjka 2 czerwony stacyjka 3 szary z białym paskiem sterowanie zamek klapy bagażnika 4 niebieski z czerwonym paskiem sterowanie zamek klapy bagażnika 5 zielony z niebieskim paskiem sterowanie drzwi kierowcy 6 brązowy z białym paskiem sterowanie oświetleniem kabiny 7 czerwony zwora do pinu 9 10 brązowy z białym paskiem krańcówki drzwi 11 żółty z niebieskim paskiem sterowanie drzwi pasażera 12 brązowy z białym paskiem sterowanie oświetleniem kabiny Druga wtyczka zasilająca 1 12V 3 masa Po przeanalizowaniu powyższego schematu oraz pomocy kolegi badyl666 potwierdzone zostało to, że opcją otwórz/zamknij steruje jeden kabel dla jednego zamka. W związku z tym wykluczyłem zwarcie kabli lub czegoś podobnego gdyż pompka przez jeden jedyny kabel informacyjny dostaje informacje "zamknij" lecz nie dostaje informacji "otwórz" co moim zdaniem jest winą zamka drzwi i wiąże się z tym ciekawe podsumowanie gdyż wychodzi na to że dwa zamki są zepsute lub zaśniedziałe w środku i powodują że zamek nie wysyła informacji do pompki o opcji "otwórz" czy jest to możliwe ? Myślałem nad tym jak sprawdzić czy to dobry trop i postanowiłem w najbliższych dniach podłączyć sterownik centralnego zamka z pilotem wtedy sterownik wysyła prosto do pompki sygnał "otwórz/zamknij" i zamek nie ma na to wpływu jeśli pilot by zamykał i otwierał całe auto to znak że przyczyną byłyby zamki albo zaśniedziałe albo do wymiany. Edytowane 19 Stycznia 2017 przez Adrian1727
Adrian1727 Opublikowano 20 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2017 (edytowane) Problem został rozwiązany. Przyczyną nie załączającej się pompki był uszkodzony kabel który idzie od pompki do rogu słupka przedniego pasażera (nie trzymał stałego prądu 12V). Przewód plus został zastąpiony innym, umieszczony pod bocznym plastikowym progu. Po założeniu sterownika centralnego zamka auto zamyka się i otwiera z pilota. Dzięki za komentarze które pomogły w rozwiązaniu problemu. Temat uważam za zamknięty. Edytowane 20 Stycznia 2017 przez Adrian1727
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się