Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cykanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siemanko w moimi AEB coś z tyłu silnika strasznie tyka czasem słabiej a czasem jak kijem o płot. Jest coraz gorzej co za cholera? Wrzucam film 

 

Edytowane przez Magier7872
Opublikowano (edytowane)

Witam sprawdził bym stan łańcucha i napinacza w pokrywie zaworów. W tylnej części jest właśnie łancuch z napinaczem hydraulicznym. I wypadało by zmierzyć ciśnienie oleju.

Edytowane przez krynekk86
Opublikowano

Też mi się tak wydawało że to lanciszek albo napinacz, Ale niestety jak tylko podjadę pod warsztat to jak na złość wszystko pracuje jak należy... Dzięki wielkie za podpowiedź. Pozwól że zapytam jeszcze, czy ma to wpływ na moc? Bo mam wrażenie że troche przysiadł na tyłku odkąd to sie zaczęło.

Opublikowano (edytowane)

Kolego poszedłem na łatwiznę i poszukałem więcej filmików na temat "cykania" i znalazłem filmik audi 1.8 ADR bez turbo, gdzie takie cykanie w mocniejszym stopniu jest słyszalne i pod filmikiem autor napisał że zrobił płukankę silnika zalał nowy olej motul i auto chodzi jak nowe, może to wina oleju ? ciekawe jakie jest ciśnienie oleju.. warto sprawdzić. Co do łańcucha to można sprawdzić jak wygląda dekiel od wewnętrznej strony jak łańcuch by się kończył to zostawiałby ślady ale byłby inny dźwięk także na łańcuch bym nie stawiał to samo na napinacz gdy napinacz pada auto nie cyka tylko klekocze jak diesel, jest aktualnie poruszany temat na forum w 1.8 adr. Kolego sprawdź ciśnienie oleju później będziemy myśleć co dalej ;)

Podsyłam link z youtube, gdzie występuje moim zdaniem taki sam objaw jaki ma kolega: 

 

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano

Masz rację. To raczej nie łańcuch na wykonczeniu tylko coś z ciśnieniem oleju no i z samym olejem, dzisiaj zauważyłem że jak olej jest na bagnecie na dość niskim poziomie ale nie na żadnym wykończeniu tylko trochę mniej niż połowa to zaczyna się akcja cykanie dzisiaj dolalem pół litra i cała noc jeździł bez zarzutu. Fakt faktem poprzedni właściciel jeździł na 10w40 i taki też tam siedzi. Adrian1727 wielkie dzięki za pomoc.

Opublikowano

W tym silniku jest tylko 3,5 L oleju, warto trzymać poziom max ;)  warto byłoby też zmienić na syntetyk, ciekawe jak sitko od pompy w misce, średnica jego jest "mizerna" :(

Opublikowano

Kurcze  chodzi jak Ursus 30-stka, też obstawiam na łańcuszek chociaż kolega miał też a4 1.8 i okazało się, że to stukały zawory bo poprzedni właściciel lał najtańszy olej chyba i to je wykończyło

Opublikowano

Mam podobnie, łańcuch wymieniałem z napinaczem dwa lata temu, do tego słysze jak by szuranie podczas wkręcania na obroty. Z tym że te szuranie słysze tylko w środku auta. Napinacz nie wiem jakiej marki, bo mechanik zakładał. Może to być chińczyk :/ Silnik to zasrane AEB

Opublikowano
Dnia 23.01.2017 o 22:58, Magier7872 napisał:

Też mi się tak wydawało że to lanciszek albo napinacz, Ale niestety jak tylko podjadę pod warsztat to jak na złość wszystko pracuje jak należy... Dzięki wielkie za podpowiedź. Pozwól że zapytam jeszcze, czy ma to wpływ na moc? Bo mam wrażenie że troche przysiadł na tyłku odkąd to sie zaczęło.

 

Dnia 23.01.2017 o 22:58, Magier7872 napisał:

Też mi się tak wydawało że to lanciszek albo napinacz, Ale niestety jak tylko podjadę pod warsztat to jak na złość wszystko pracuje jak należy... Dzięki wielkie za podpowiedź. Pozwól że zapytam jeszcze, czy ma to wpływ na moc? Bo mam wrażenie że troche przysiadł na tyłku odkąd to sie zaczęło.

 

Dnia 24.01.2017 o 05:53, Magier7872 napisał:

Masz rację. To raczej nie łańcuch na wykonczeniu tylko coś z ciśnieniem oleju no i z samym olejem, dzisiaj zauważyłem że jak olej jest na bagnecie na dość niskim poziomie ale nie na żadnym wykończeniu tylko trochę mniej niż połowa to zaczyna się akcja cykanie dzisiaj dolalem pół litra i cała noc jeździł bez zarzutu. Fakt faktem poprzedni właściciel jeździł na 10w40 i taki też tam siedzi. Adrian1727 wielkie dzięki za pomoc.

A więc tak u mnie w aeb sprawdziłem cisnienie oleju( delikatne wachania wskazowki manometru były) zmienilem pompe oleju( niedroga) i cisnienie się ustabilizowało oraz min wzrosło(książkowe). Poźniej zmieniłem napinacz łańcucha(też niedrogi), stary miał słizgi wyrobione natomiast łańcuszek ok( niewyciągnięty wałki prawidłowo na znakach). Niektórzy mowią o oleju że mobil nienadaje się do aeb. Być może sprawdze niedługo i odpisze. Słysze czasem szczegolnie na zimnym przy ujemnych temp na odpaleniu dalej podobne tryknięcie. Slyszałem też że luz na upuście gorącej części turbo może powodować takie tyrkotanie( weryfikowałem rzeczywiście nieduży ale jest). Wg mnie należy skontrolować i wyregulować sztange od części gorącej(przy danym ciśnieniu). Mogą to być też popychacze na zimnym w moim przypadku a z racji że jest ich troche bedą koszty na ktore mnie nie stać.  Są to moje kroki w uciszaniu tego motoru i jeżeli sami działacie przy wozach napewno wypadało by sprawdzić te rzeczy. Zresztą 20 wentli ma prawo klepnąć po 20 latach. Pozdrawiam

Opublikowano

Wszyscy szukają głęboko, a to moze być coś prostszego. Na filmiku nie słychać dokładnie, ale proponuje zdjąć osłone z filtra powietrza na tym filtrze jest zaworek EVAP (można zobaczyć sobie w necie jak wygląda). Jak cyka to złapać go i zobaczyć czy to właśnie właśnie nie pracuje, można odpiąć kostke i wtedy będzie słychać czy to on czy nie, chociaż tutaj puka troche za twardo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...