nike166 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Siemanko, Panowie mam mały problem i w sumie już kiedyś o tym pisałem ale nie rozwiązałam go tak jak należy. Chodzi o to, że gdy jadę w trasie do 120km/h wszystko jest Oki temperaturę ładnie trzyma 90'C szybko się nagrzewa ale problem pojawia się podczas wyprzedzania bądź już naprawdę szybkiej jazdy np typu autostrada , od 3.5 tys obr temperatura zaczyna spadać tak jakby termostat się otwierał i silnik na dużym obiegu nie mógł się dogrzac , zależy jak długo jadę z obrotami powyżej 3.5 tys to temperatura spada nawet do 60'C. Potem przejadę około 4km w normalnej prędkości typu 100km/h i temperatura wraca na 90'C. Termostat wymieniałem 2x wahler teraz gates i identyczne objawy . Możecie mi podpowiedzieć co jest nie tak że takie dziwactwa mi się dzieją ? Czy ten silnik tak ma i na dużym obiegu w zimę nie potrafi się dogrzac bo termostat wykluczam skoro siedziały 2 nowe różnych firm i identyczne objawy . Pod kompem żadnych błędów ...
Adrian1727 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Kolego to nie jest wina termostatu, po prostu masz 90 st. na zegarach wiadomo gdy jest zima temperatury ujemne i jak jedziesz z prędkością powiedzmy ponad 100 km/h to auto ma na tyle dobre chłodzenie że temperatura spada. Sam jak jeżdżę szybciej te ponad 100 nawet w nocy w lecie to temperatura maleje do tych 75 st. Także to że temperatura ci maleje przy szybszej jeździe jest w pełni normalne, dziwi mnie tylko że aż do 60 stopni. Te wartości licznikowe nie są bardzo dokładne możesz jeszcze sprawdzić na klimatroniku czy faktycznie wtedy jest te 60 st czy lekko ponad jeśli będzie inaczej ze jest o 10 st więcej to zwyczajnie przekłamuje licznik lub czujnik temperatury.
jacek70 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Przy tak niskich temperaturach silnik wolno się nagrzewa , ale i szybciej wytraca złapaną temperaturę dlatego myślę że masz ok.
cysiek18 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Jakis tydzien temu jechałem autostradą, przycisnąłem tak do 160 i temperatura z 90 spadła mi na 70. Olałem to w sumie bo było dość zimno, -10. Ale zauważyłem że auto dłużej mi się rozgrzewa. Zamiast tych 4 km musiałem przejechać 8 żeby pojawiło się 90 stopni na zegarach. W sobotę wyciągnąłem termostat i okazało się że urwała się jedna plastikowa łapka trzymająca sprężynę i termostat puszczał trochę płynu na duży obieg. Wymieniłem na nowy Behr i problem ustał. Rozgrzewa się normalnie, test autostradowy potwierdził usunięcie awarii. Jedyny problem to grzanie na postoju, raz jest a raz nie ma. Ale to inny problemWysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka
nike166 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 23 Stycznia 2017 Hmm no to mnie uspokiiliscie , ja wymieniałem 2 termoststy różnych firm i to samo dlatego dziwne mi się wydało w sumie w ciepłe dni takich spadkow nie odnotowalem myślałem nad zmianą czujnika jeszcze ale skoro mówicie że macie to samo to dam sobie chyba spokój z wydawaniem na marne pieniędzy
jacek70 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Opublikowano 23 Stycznia 2017 Z tymi termostatami to też różnie bywa .Nowe , firmowe i wadliwe. Było nawet o tym pisane więc zależy na jaki się trafi.
nike166 Opublikowano 17 Lutego 2017 Autor Opublikowano 17 Lutego 2017 Koledzy a jeszcze zapytam dla pewności , poprawnie włożony termostat powinien być tą ostrą strona do kroćca ? Bo teraz tak się zastanawiam czy oby nie pomyliłem stron bo trochę się śpieszyłem Najdziwniejsze jest to se temp. Spadnie np do 60 stopni a z nawiewu leci gorące powietrze takie jak przy 90 stopniach . Może ten czujnik temp wariuje sam już nie wiem. A jeszcze mam tak że np mam 90 stopni stoję na światłach dam gazu na postoju do 4-5 tys i temp momentalnie spada do 60/70 stopni ...
Robertk86 Opublikowano 19 Lutego 2017 Opublikowano 19 Lutego 2017 (edytowane) Czujnik możesz też sprawdzić, może on szwankuje. Ciesz się kolego że poczas szybkiej jazdy temperatura maleje i że nie masz problemu z układem chłodzenia, tak jak ja i dużo osób z forum. Ja potrafię jechać 120 km/h i na klimatroniku mam 97stopni. I do tego twarde węże( szykuje się do remontu silnika przez to) . Za cholere temperatura nie chce spaść. Także, nie masz tragedii. Edytowane 19 Lutego 2017 przez Robertk86
nike166 Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Opublikowano 21 Lutego 2017 Ale znowu na niedogrzanym silniku więcej pali mam trochę przetarte kable na wtyczce czujnika , izolacja ze starości sparciala chyba może to przez to ale nie dotykają do siebie czy do masy .
Ziku90 Opublikowano 7 Września 2021 Opublikowano 7 Września 2021 Dziwne jest to co niektórzy tutaj piszą, tzn. że to 'normalne'. Paroma samochodami w życiu jednak jeździłem i w każdym zawsze wskazówka stała jak trzeba jak już się rozgrzał. Nigdy nie było żadnych dziwnych spadków, a tutaj spada mi tak jak dzisiaj rano przy wyprzedzaniu kilka razy prawie o całą kreskę jedną. Może jest to 'normalne' dla tego konkretnego auta, ale coś mi się nie wydaje. Przymierzam się do wymiany termostatu ale przeraża mnie ta robocizna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się