Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Michelin Pilot Alpin PA2 225/50 17 - Huczą ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Kupiłem używane opony Michelin Pilot Alpin PA2 225/50 R 17 z 2014 roku, bieżnika ponad 7mm.

Ostatnio zauważyłem że zaczęły huczeć przy prędkości powyżej 50km/h.

Moje pytanie brzmi czy huczenie na pewno będzie pochodziło od opon? Jeżeli nie to od czego jeszcze?

Przejechałem na nich około 3000 km i na początku było wszystko ok, teraz zauważyłem że coś zaczęło huczeć/buczeć. 

Czy te opony są kierunkowe? Bo jak nie to może je jakoś poprzekładam.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

a nie są czasem wyząbkowane,

Teraz, pakito25 napisał:

 

 

Opublikowano

Musiałbym je zdjąć i zobaczyć dokładnie, ale tak jak mówię, na początku było ok a po 3tyś zaczęły huczeć. 

Możliwe że po 3 tyś km wyząbkowały się?

Opublikowano

Nie trzeba sciagac. Przejedz reka po grzbiecie opon w jedna i druga strone i jak w jedna będzie bardziej haczyc tzn ze sa wyząbkowane. Łatwo sprawdzić. W wielowahaczowym zawieszeniu jak w audi czesto opony zabkuja zwlaszcza jak auto jest niedociazone tzn. delikatna jazda. Mozna pozmieniać przod na tyl i bedzie mniej słychać.

Tapniete z SGS7

Opublikowano
2 godziny temu, LukiKRK napisał:

Nie trzeba sciagac. Przejedz reka po grzbiecie opon w jedna i druga strone i jak w jedna będzie bardziej haczyc tzn ze sa wyząbkowane. Łatwo sprawdzić. W wielowahaczowym zawieszeniu jak w audi czesto opony zabkuja zwlaszcza jak auto jest niedociazone tzn. delikatna jazda. Mozna pozmieniać przod na tyl i bedzie mniej słychać.

Tapniete z SGS7
 

Dzięki Luki, to będę musiał sprawdzić i przełożyć te koła. Mam nadzieje, że nie będzie to od łożyska, albo złego ustawienia zbieżności. W sumie całe lato przejeździłem i z letnimi oponami nie miałem problemu.

Opublikowano
Dnia 29.01.2017 o 16:05, LukiKRK napisał:

Nie trzeba sciagac. Przejedz reka po grzbiecie opon w jedna i druga strone i jak w jedna będzie bardziej haczyc tzn ze sa wyząbkowane. Łatwo sprawdzić. W wielowahaczowym zawieszeniu jak w audi czesto opony zabkuja zwlaszcza jak auto jest niedociazone tzn. delikatna jazda. Mozna pozmieniać przod na tyl i bedzie mniej słychać.

Tapniete z SGS7
 

Dzięki Luki, to będę musiał sprawdzić i przełożyć te koła. Mam nadzieje, że nie będzie to od łożyska, albo złego ustawienia zbieżności. W sumie całe lato przejeździłem i z letnimi oponami nie miałem problemu

 

Sprawdziłem i w jedną stronę gładziutko a w drugą łapie jak cholera :( Wydaje mi się że z tyłu bardziej łapie niż z przodu. 

Dokładnie łapie w tym pofalowanym bieżniku (co są trzy takie paseczki w kostce zaznaczone na czerwono).

Clipboard01.jpg

Opublikowano

No to wyzabkowane jak haczy. Jedz do dobrego wulkanizatora z testem drogowym zeby Ci to poprzekladal zeby mniej szumialo. No i muzyki zacznij glosniej słuchać ;)

Tapniete z SGS7

Opublikowano
22 minuty temu, LukiKRK napisał:

No to wyzabkowane jak haczy. Jedz do dobrego wulkanizatora z testem drogowym zeby Ci to poprzekladal zeby mniej szumialo. No i muzyki zacznij glosniej słuchać ;)

Tapniete z SGS7
 

Dzięki wielkie za pomoc i potwierdzenie. Widzę że w Bonarce naprawiają wyząbkowanie po 50zł/koło może tam podjadę. 

Coś takiego:

 

Opublikowano

Też jest to rozwiazanie ale mechaniczne dobieranie opony po prostu polega na jej zdzieraniu. Wiec na pewno krócej bedzie Ci sluzyc. Mi opony scieraly sie bardziej od srodka i wulkanizator polecil mi przelozyc miedzy osiami je bo inaczej zabkuja z przodu a innaczej z tylu. Polecil tez nieco agresywniej jezdzic przez co wielowahacz lepiej rozklada sily na opone i rownomierniej sie scieraja. Albo wiec szybciej wymienisz opony albo spalisz troche wiecej paliwa. Wybor nalezy do Ciebie. Mi po kilku tysiacach km sie wyrownalo na zimowych ale na letnich zabki ciezej samemu dotrzec bo twardsza guma [emoji20]

Tapniete z SGS7

Opublikowano

Luki ja się już liczyłem z tym że te opony polecą na śmietnik bo ani to nikomu sprzedać, ani na tym jeździć. Opony mają z 7mm bieżnika więc jak ściągną z 1-2mm to jeszcze spoko i zaoszczędzę na zakupie kolejnych opon. Jak pojeżdżę na nich jeszcze przyszłą zimę po takiej naprawie to byłoby super. W zimie agresywniej jeździć to ciężko, wszędzie ślisko jak cholera :P 

U mnie znowu na letnich było ok. Spróbuję je jeszcze trochę dopompować. Teraz mają 2,2 to może dopompuję do 2,4-2,5. Może mniej będą huczeć a jak nie to jadę sprawdzić tę maszynę.

 

Opublikowano

No tak w zimie musialo by byc cieplo i sucho zeby tak docierać. 50 zl za kolo to nie majatek... u mnie letnie wyzabkowaly bo mi nabili w aso 3.0 do 255/35/19... spuściłem do 2.3 jak na etykiecie i sie wyrownaly troche. Wiec ciśnienie tez ma znaczenie. Trzeba pilnowac prawidłowych parametrow.

Tapniete z SGS7

Opublikowano

Byłem u wulkanizatora, przyjechałem umówiony na ścieranie, a po oględzinach okazało się że z przodu opony są ok, a z tyłu bardzo delikatnie wyząbkowane i nie opłaca się ich ścierać bo mała szansa że to pomoże.

Niestety trzeba kupić inne opony.

Opublikowano

Luki ja się już liczyłem z tym że te opony polecą na śmietnik bo ani to nikomu sprzedać, ani na tym jeździć. Opony mają z 7mm bieżnika więc jak ściągną z 1-2mm to jeszcze spoko i zaoszczędzę na zakupie kolejnych opon. Jak pojeżdżę na nich jeszcze przyszłą zimę po takiej naprawie to byłoby super. W zimie agresywniej jeździć to ciężko, wszędzie ślisko jak cholera :P 

U mnie znowu na letnich było ok. Spróbuję je jeszcze trochę dopompować. Teraz mają 2,2 to może dopompuję do 2,4-2,5. Może mniej będą huczeć a jak nie to jadę sprawdzić tę maszynę.

++++++++++++++++++++++

Okazało się że problemem było rozsypane przednie łożysko. Po wymianie cisza ;)

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...