Dsk 2.0 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Witam. Mam straszny problem z moją Audi z 2007r 2.0tdi 170ps układ paliwowy siemens. Problem pojawił sie w listopadzie samochód stracił moc na początku. Co jakiś czas zaczynała mrugać spirala i po czym odczuwałem utratę mocy. Pod koniec listopada gdy temperatura powietrza obniżyła się samochód miał problemy z odpalaniem, po dłuższym kręceniu rozrusznikiem samochód odpalił ale nie pracował równo. Audi po odpaleniu cała się "trzęsła" , gdy sie samochód rozgrzał drgania sie zmniejszyły ale nadal były odczuwalne. Auto nie ma siły pod czas jazdy od 1750-2200 samochód szarpie , najbardziej odczuwalne jest szarpanie na biegu 6. Czym mniejszy bieg szarpanie jest mniejsze . Obecnie stoi u mechanika i mechanik stwierdza padniety 2 i 3 pompowtryskiwacz. Historia napraw. Samochód miał w marcu wymieniony EGR i wypalony DPF. Pod koniec czerwca samochód stracił siłę i mechanik wymienił mi pompowtryskiwacze. Po przejechaniu około 4 tys km znowu pojawił sie ten sam problem okazało się że znowu padły pompowtryskiwacze... a stało sie to w lipcu/sierpniu Gdy odebrałem samochód zrobiłem około 3tys km i problem pojawił sie w listopadzie który opisałem wyżej. Może ktos miał taki przypadek i wie jaka jest przyczyna awarii pompowtryskiwaczy. Proszę o pomoc. Tak wygląda pompowtryskiwacz.
moniuh Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Te pompki sprawdzane byly w jakims specjalistycznym warsztacie? chodzi mi o cewke. bo to najczesciej cewka w nich pada. z tego co wszedzie pisza sa wrazliwe na paliwo, na pewno nie mozna tankowac bio diesla, nawet taka naklejka na klapie wlewu jest. To bardzo dziwne, ze tak szybko padaja, zmieniales na jakies pewne czy urzywki o nieznanej historii? aha jaka litere na koncu maja Twoje pompki, te ostatnio produkowane i niby lepsze maja "073T" Moze to nie pompli padaja, tylko cos innego wplywa na ich prace, u mnie szalaly wartosci korekcji jak mialem zabrudzony EGR - czesto zmieniala sie ilosc powietrza i do tego paliwo odpowiednio dawkowane bylo. Proponuje zrobic komplet logow i wrzucic tu, doswiadczeni koledzy z forum powinni pomoc...
Dsk 2.0 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 Samochód tankuje na orlenie albo w domu , a w domu mam paliwo z petrokanu( dosatwca paliw) na którym chodzi vw jetta która jest tez na pompowtrysku i ciągniki rolnicze które sa tez na pompowtryskiwaczu, więc paliwo obstawiam że jest ok. Symbol pompowtryskiwacza - 03G130073M. Pompowtryski były kupione uzywane u kolegi mechanika który robił samochód bo on nie miał maszyny do układu siemensa, a po tem te pompowtryski były regenerowane u kolegi mechanika. Wczoraj rozmawiałem z faceme z polski który handluje silnikami. Zadzwoniełem z myślą ze moze bedzie miał mój typ pompowtryskiwaczy. Po dłuższej rozmowie i przedstawieniu mu histori napraw powiedział ze to nic nie da ze teraz wymienie pompowtryskiwacze, bo za chwile też padną i trzeba bedzie je robić. Jego zdaniem trzeba wymienic pompę +listwę i pompowtryski. Powiedział że na 99% pompa wytwarza opiłki które idą na pompo. i dlatego tak się dzieje.... Dopóki nie zrobię tego co mi powiedział to samochodód nigdy dobrze nie będzie pracowal
moniuh Opublikowano 31 Stycznia 2017 Opublikowano 31 Stycznia 2017 ten gosciu chyba pomylil CR z PPD w common rail luszcza sie pompy, wtedy trzeba zmieniac caly uklad od baku po pompki. Tych naszych pompek w BRD sie nie regeneruje tak jak Boscha, tylko czyszczenie koncowek ewentualnie wzmocnienie cewki. na Twoim miejscu sprawdzilbym czy to pompki sa winne na 100% a jesli tak to mozliwe ze taniej bedzie zmienic na system boscha (pompki, wiazka, komputer) albo znalezienie takicj z koncowka T,TX - takie byly wymieniane na akcji serwisowej, wlasnie z M
Dsk 2.0 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 31 Stycznia 2017 rozmawiałem w lipcu o wymianie układu na bosch to powiedział mi mechnaik ze sie nie da a zty mechanikiem u którego stoi obecnie audi nie rozmawialiśmyna to układzie bosch. Patrzyłem w internecie na pompowtryski o literce T iTX i jest wiecej tych TX ceny wahają sie od 500 do nawet i 2000zł. Jeśli bym zakupił serie TX to bym musiał zmieniać coś w silniku żeby ta seria współpracowała z nim?
moniuh Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 te z koncowka t/tx to identyczne ale poprawione pompki siemensa/continental sa zamienne i mozna nawet mieszac je. ASO je zmienialo na akcji serwisowej. nic nie trzeba robic dodatkowo, tylko sruby nowe i oringi. Tu masz filmik z tymn procesem.. Co do Boscha to te pompki musza byc od silnika z 16 zaworami np BKD. Tyle ze nie bylo 170 konnych tylko 140 wiec trzeba dodatkowo program robic. zadzwon do jakiegos tunera np. Tune-up to powie Ci co i jak..
Musashi Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 PD z zaworami piezo, można naprawiać w bardzo ograniczonym zakresie. Więc założenie uźywanych czy regenerowanych mija się z celem. nowe potrafiły po akcji serwisowej paść po 30kkm, więc czego tu oczekiwać. Jak mechanik zdiagnozował, że winne są PD? Jeżeli pompki nie sieją błędami czy odczytami, może to nie problem samego PD, tylko niewłaściwego montażu, np. o-ringow.
Dsk 2.0 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Opublikowano 1 Lutego 2017 Na komputerze pokazało mu błąd 2 i 3 pompowtryskiwacza. Jeśli chodzi o T/TX to jeśli kupię dwa T/TX i dwa będą te moje stare to będą ze sobą współpracować?
moniuh Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 musze wspolpracowac, pamietasz jaki to byl blad? tzn. jaki kod i opis? moze to blad wiazki lub cos innego...
Musashi Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 10 godzin temu, moniuh napisał: musze wspolpracowac, pamietasz jaki to byl blad? tzn. jaki kod i opis? moze to blad wiazki lub cos innego... do tego właśnie zmierzałem ... równie dobrze przyczyną może być uszkodzone uszczelnienie PD, zbyt niskie ciśnienie w listwie zasilającej. zamieniał PD miejscami z tymi nie powodującymi błędów( nowe uszczelnienia)?
Dsk 2.0 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Opublikowano 2 Lutego 2017 rozmawiałem z mechanikę i on twierdzi ze wszystko jest ok (instalacja cisnienie) tylko że są padniete dwa pompowtryskiwcze.
moniuh Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 W takim razie nie bedziemy mogli nic wiecej Tobie podpowiedziec, rozne sa przyczyny wibracji, nierownej pracy i slabego odpalania. Twoja decyzja i Twojego mechanika co z tym zrobi... moze tak byc ze przypadkiem cos sie poprawi jak zmienisz pompki z nowymi oringami Telepatyczne diagnozowanie nie dziala, a przydaly by sie logi, lista bledow...
Musashi Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 3 godziny temu, moniuh napisał: Telepatyczne diagnozowanie nie dziala, a przydaly by sie logi, lista bledow... iii tam logi. http://wrozbitadavid.tv/
Dsk 2.0 Opublikowano 2 Lutego 2017 Autor Opublikowano 2 Lutego 2017 Obecnie szukamy po znajomych którzy zajmują sie mechaniką albo handlem części pompowtryskiwaczy o literce T i bedziemy chcieli je zamontować. Dziękuje za pomoc a szczególnie za rady mi udzielone Bede pisał jak bedziemy juz mieli te pompowtryskiwacze zamontowane i odpalony samochód
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się