Błędy 5205 5213 5231 Za niskie/wysokie ciśnienie na szynie paliwowej
1 1

    12 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)

    Witam od pewnego czasu mam problem z autkiem. Zaczęło się od telepania na wolnych obrotach, sporadycznego od czasu do czasu, na rozgrzanym silniku na zimnym ładnie, równo pracuje. Poczytałem trochę tematów na forum niby problem jest w wielu a4 b8 więc mocno się nie martwiłem jednak jak mi zgasł samochód na wolnych obrotach to postanowiłem sprawdzić układ paliwowy czy nie ma opiłków. Sprawdzony został filtr na pompie wysokiego ciśnienia oraz na szynie paliwowej i wszystko jest czyste brak opiłków, dodatkowo wymieniony został filtr paliwa, ale problem jest dalej. 

    Teraz miej więcej raz na dwa dni samochód gaśnie na wolnych obrotach, czasem bez zapisania błędu a czasem zapisuje błąd związany z ciśnieniem na szynie paliwowej. Poniżej wrzucam błędy jakie w tym czasie pojawiły się:

    5231 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
              P0087 00 [096] - za niskie
              Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Przebieg: 226684 km
                        Data: 2016.12.29
                        Czas: 12:24:09

                        Prędkość obrotowa silnika: 652.00 /min
                        Unormowana wartość obciążenia: 74.9 %
                        Prędkość pojazdu: 51 km/h
                        Temperatura płynu chłodzącego: 58 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 14 °C
                        Ciśnienie atmosferyczne: 1030 mbar
                        Napięcie zacisku 30: 14.140 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 38
                        Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 652.0 /min
                        Prędkość pojazdu: 52.70 km/h
                        PCV p Set: 821400 hPa
                        Temperatura paliwa: 21.3 °C
                        Wysokie ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista: 105400 hPa
                        Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bit 0: 00001111 
                        Inj Crv st Inj Char Act Val 0-Bit 0: 00111000 

     

       Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 03L-906-022-CAG.clb
    Oznaczenie elementu: 03L 906 022 B    HW: 03L 906 022 B
      Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC   H01 3210
               Kodowanie: 0104002C18172118
               Kod serwisu: WSC 99999 1023 2097151
                  Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022B A01014 (AU48)
                           ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod
                          VCID: 244C371F2FE5046285-8070
    3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

    5205 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
              P0087 00 [096] - za niskie
              Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Przebieg: 227261 km
                        Data: 2017.01.29
                        Czas: 15:48:03

                        Prędkość obrotowa silnika: 970.50 /min
                        Unormowana wartość obciążenia: 69.0 %
                        Prędkość pojazdu: 16 km/h
                        Temperatura płynu chłodzącego: 62 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 16 °C
                        Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                        Napięcie zacisku 30: 14.020 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
                        Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 970.5 /min
                        Prędkość pojazdu: 16.26 km/h
                        Wartość rzeczywista masy powietrza: 510.3 mg/stroke
                        Sygnał lambda: 1.440
                        Średnia dawka wtrysku: 26.69 mg/stroke
                        temp. zasysanego powietrza: 16.5 °C
                        Temperatura paliwa: 29.3 °C

    5213 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
              P0088 00 [096] - za wysokie
              Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Przebieg: 227328 km
                        Data: 2017.01.31
                        Czas: 18:05:13

                        Prędkość obrotowa silnika: 1355.50 /min
                        Unormowana wartość obciążenia: 31.4 %
                        Prędkość pojazdu: 21 km/h
                        Temperatura płynu chłodzącego: 54 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 12 °C
                        Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                        Napięcie zacisku 30: 14.080 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                        Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1355.5 /min
                        Prędkość pojazdu: 21.43 km/h
                        Średnia dawka wtrysku: 10.95 mg/stroke
                        Temperatura paliwa: 29.7 °C
                        Wysokie ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista: 841700 hPa
                        Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bit 0: 00000101 
                        Inj Crv st Inj Char Act Val 0-Bit 0: 00111000 

    5231 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
              P0087 00 [096] - za niskie
              Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
                 Ramka zamrożona:
                        Stan błędu: 00000001
                        Priorytet błędu: 2
                        Częstość błędu: 1
                        Przebieg: 227272 km
                        Data: 2017.01.29
                        Czas: 17:22:59

                        Prędkość obrotowa silnika: 713.00 /min
                        Unormowana wartość obciążenia: 58.0 %
                        Prędkość pojazdu: 21 km/h
                        Temperatura płynu chłodzącego: 76 °C
                        Temperatura powietrza zasysanego: 10 °C
                        Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                        Napięcie zacisku 30: 14.240 V
                        Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
                        Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 713.0 /min
                        Prędkość pojazdu: 22.81 km/h
                        PCV p Set: 760600 hPa
                        Temperatura paliwa: 23.4 °C
                        Wysokie ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista: 100500 hPa
                        Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bit 0: 00001111 
                        Inj Crv st Inj Char Act Val 0-Bit 0: 00111000 
     

     

    Ktoś ma jakieś pomysły co może być winowajcą?

    Zawór regulacji ciśnienia na szynie, może na pompie a może inne pomysły?

     

     

    Edytowane przez arturek986

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W bardzo podobnym temacie o tym samym silniku na innym forum winowajcą był zawór na pompie wys. ciśnienia. Niestety niedostępny jako oddzielna część (podobno) jako nowy.  Używka pompa i podmiana zaworu zalatwiła sprawę. 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A mnie zastanawiają warunki wystąpienia błędu:

    Prędkość obrotowa silnika: 652.00 /min
     - Unormowana wartość obciążenia: 74.9 %
     - Prędkość pojazdu: 51 km/h

    PSJ? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dlaczego zastanawiają Cię warunki?

    Chodzi o to że taka małą prędkość obrotowa silnika przy takiej prędkości pojazdu, czy chodzi Ci o unormowaną wartość obciążenia? Jak wogóle rozumieć tą unormowaną wartość obciążenia? Co to jest?

     

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Szczególnie o prędkość obrotowa silnika w stosunku do prędkości samochodu - 6 bieg miałeś zapięty przy tej prędkości (51 km/h)?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie, samochód był na luzie zgasł albo przy zmianie biegów albo przy dojeżdzaniu do świateł

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu 1.02.2017 o 09:49, arturek986 napisał:

    Poniżej wrzucam błędy jakie w tym czasie pojawiły się:

    5231 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
              P0087 00 [096] - za niskie

    Artur - rozwiązałeś problem? 

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tak.  U mnie winny za błędy był zawór regulacji ciśnienia na pompie CR.  Koszt nowego zaworu okolo 230 zl

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    W dniu Sunday, October 22, 2017 o 11:06, arturek986 napisał:

    Tak.  U mnie winny za błędy był zawór regulacji ciśnienia na pompie CR.  Koszt nowego zaworu okolo 230 zl

    Czyli jednak zawór można kupić osobno? Bo kilka razy czytałem że występuje tylko w komplecie z pompą. Może masz jakiś nr tego zaworu z pompy cr? Wg Etki też chyba jest razem z pompą.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    13 godzin temu, grzesq_19 napisał:

    Czyli jednak zawór można kupić osobno? Bo kilka razy czytałem że występuje tylko w komplecie z pompą. Może masz jakiś nr tego zaworu z pompy cr? Wg Etki też chyba jest razem z pompą.

    Tak można go kupić osobno.

    Bosch nr części 0 928 400 768

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    13 minut temu, arturek986 napisał:

    Tak można go kupić osobno.

    Bosch nr części 0 928 400 768

    Dzięki, pozdrawiam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.