Jump to content
1 1
arturek986

Błędy 5205 5213 5231 Za niskie/wysokie ciśnienie na szynie paliwowej

Recommended Posts

Witam od pewnego czasu mam problem z autkiem. Zaczęło się od telepania na wolnych obrotach, sporadycznego od czasu do czasu, na rozgrzanym silniku na zimnym ładnie, równo pracuje. Poczytałem trochę tematów na forum niby problem jest w wielu a4 b8 więc mocno się nie martwiłem jednak jak mi zgasł samochód na wolnych obrotach to postanowiłem sprawdzić układ paliwowy czy nie ma opiłków. Sprawdzony został filtr na pompie wysokiego ciśnienia oraz na szynie paliwowej i wszystko jest czyste brak opiłków, dodatkowo wymieniony został filtr paliwa, ale problem jest dalej. 

Teraz miej więcej raz na dwa dni samochód gaśnie na wolnych obrotach, czasem bez zapisania błędu a czasem zapisuje błąd związany z ciśnieniem na szynie paliwowej. Poniżej wrzucam błędy jakie w tym czasie pojawiły się:

5231 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0087 00 [096] - za niskie
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 226684 km
                    Data: 2016.12.29
                    Czas: 12:24:09

                    Prędkość obrotowa silnika: 652.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 74.9 %
                    Prędkość pojazdu: 51 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 58 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 14 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1030 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.140 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 38
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 652.0 /min
                    Prędkość pojazdu: 52.70 km/h
                    PCV p Set: 821400 hPa
                    Temperatura paliwa: 21.3 °C
                    Wysokie ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista: 105400 hPa
                    Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bit 0: 00001111 
                    Inj Crv st Inj Char Act Val 0-Bit 0: 00111000 

 

   Adres 01: Silnik       Plik etykiet: 03L-906-022-CAG.clb
Oznaczenie elementu: 03L 906 022 B    HW: 03L 906 022 B
  Komponent i/lub wersja: R4 2,0L EDC   H01 3210
           Kodowanie: 0104002C18172118
           Kod serwisu: WSC 99999 1023 2097151
              Zbiór danych ASAM: EV_ECM20TDI03L906022B A01014 (AU48)
                       ROD: EV_ECM20TDI03L906022B.rod
                      VCID: 244C371F2FE5046285-8070
3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

5205 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0087 00 [096] - za niskie
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 227261 km
                    Data: 2017.01.29
                    Czas: 15:48:03

                    Prędkość obrotowa silnika: 970.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 69.0 %
                    Prędkość pojazdu: 16 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 62 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 16 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.020 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 970.5 /min
                    Prędkość pojazdu: 16.26 km/h
                    Wartość rzeczywista masy powietrza: 510.3 mg/stroke
                    Sygnał lambda: 1.440
                    Średnia dawka wtrysku: 26.69 mg/stroke
                    temp. zasysanego powietrza: 16.5 °C
                    Temperatura paliwa: 29.3 °C

5213 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0088 00 [096] - za wysokie
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 227328 km
                    Data: 2017.01.31
                    Czas: 18:05:13

                    Prędkość obrotowa silnika: 1355.50 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 31.4 %
                    Prędkość pojazdu: 21 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 54 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 12 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.080 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 40
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 1355.5 /min
                    Prędkość pojazdu: 21.43 km/h
                    Średnia dawka wtrysku: 10.95 mg/stroke
                    Temperatura paliwa: 29.7 °C
                    Wysokie ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista: 841700 hPa
                    Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bit 0: 00000101 
                    Inj Crv st Inj Char Act Val 0-Bit 0: 00111000 

5231 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0087 00 [096] - za niskie
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 227272 km
                    Data: 2017.01.29
                    Czas: 17:22:59

                    Prędkość obrotowa silnika: 713.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 58.0 %
                    Prędkość pojazdu: 21 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 76 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 10 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 1010 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.240 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 39
                    Liczba obrotów wału korbowego (obr./min.): 713.0 /min
                    Prędkość pojazdu: 22.81 km/h
                    PCV p Set: 760600 hPa
                    Temperatura paliwa: 23.4 °C
                    Wysokie ciśnienia paliwa: wartość rzeczywista: 100500 hPa
                    Regulacja ciśnienia na szynie: status-Bit 0: 00001111 
                    Inj Crv st Inj Char Act Val 0-Bit 0: 00111000 
 

 

Ktoś ma jakieś pomysły co może być winowajcą?

Zawór regulacji ciśnienia na szynie, może na pompie a może inne pomysły?

 

 

Edited by arturek986

Share this post


Link to post
Share on other sites

W bardzo podobnym temacie o tym samym silniku na innym forum winowajcą był zawór na pompie wys. ciśnienia. Niestety niedostępny jako oddzielna część (podobno) jako nowy.  Używka pompa i podmiana zaworu zalatwiła sprawę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mnie zastanawiają warunki wystąpienia błędu:

Prędkość obrotowa silnika: 652.00 /min
 - Unormowana wartość obciążenia: 74.9 %
 - Prędkość pojazdu: 51 km/h

PSJ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego zastanawiają Cię warunki?

Chodzi o to że taka małą prędkość obrotowa silnika przy takiej prędkości pojazdu, czy chodzi Ci o unormowaną wartość obciążenia? Jak wogóle rozumieć tą unormowaną wartość obciążenia? Co to jest?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczególnie o prędkość obrotowa silnika w stosunku do prędkości samochodu - 6 bieg miałeś zapięty przy tej prędkości (51 km/h)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, samochód był na luzie zgasł albo przy zmianie biegów albo przy dojeżdzaniu do świateł

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.02.2017 o 09:49, arturek986 napisał:

Poniżej wrzucam błędy jakie w tym czasie pojawiły się:

5231 - Ciśnienie w systemie/ciśnienie na szynie paliwowej 
          P0087 00 [096] - za niskie

Artur - rozwiązałeś problem? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak.  U mnie winny za błędy był zawór regulacji ciśnienia na pompie CR.  Koszt nowego zaworu okolo 230 zl

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu Sunday, October 22, 2017 o 11:06, arturek986 napisał:

Tak.  U mnie winny za błędy był zawór regulacji ciśnienia na pompie CR.  Koszt nowego zaworu okolo 230 zl

Czyli jednak zawór można kupić osobno? Bo kilka razy czytałem że występuje tylko w komplecie z pompą. Może masz jakiś nr tego zaworu z pompy cr? Wg Etki też chyba jest razem z pompą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, grzesq_19 napisał:

Czyli jednak zawór można kupić osobno? Bo kilka razy czytałem że występuje tylko w komplecie z pompą. Może masz jakiś nr tego zaworu z pompy cr? Wg Etki też chyba jest razem z pompą.

Tak można go kupić osobno.

Bosch nr części 0 928 400 768

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, arturek986 napisał:

Tak można go kupić osobno.

Bosch nr części 0 928 400 768

Dzięki, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
1 1

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...