Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z wolnymi obrotami silnika - Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 Borykam się z problemem w mojej A4 B5 1.6 + LPG który wygląda tak iż silnik spadając z obrotów powinien zatrzymać się na 1tys a spada grubo poniżej zatrzęsie silnikiem i obroty wrócą do 1tys gdy przykazuję lekko na jałowym biegu powiedzmy do 3tys puszczę gaz obroty znów spadną prawie do zera często samochód zgaśnie. Problem jest na benzynie i na gazie taki sam. Nagrałem nawet filmik telefonem jak to wygląda.  Proszę o pomoc bo to strasznie uciążliwy problem nap ruszając na światłach czy redukując bieg lub parkując na parkingu często samochód gaśnie.

Opublikowano

Pierwsze co zrób to podepnij vaga i sprawdź błędy. Może to być sonda, przepływomierz ... sprawdź błędy i napisz co i jak będziemy diagnozować ;)

 

Opublikowano

Polski Vag wykazał:

537 Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość dolna

VAG-COM:

00537 Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-00 Lower Limit

Opublikowano

Według mnie wygląda to na sondę lambda. Nie jestem co prawda mechanikiem ale jest to najbardziej prawdopodobna opcja :-)

Opublikowano

Słyszałem znów głosy iż przy gazie to normalny błąd i żeby szukać przyczyny w układzie ssącym ale to tylko słyszałem od mechaników którzy nie potrafią zdiagnozować usterki :) o która tą sondę dokładnie chodzi ? Mógłbym przepatrzeć przewody tylko nie wiem gdzie ona dokładnie jest. 

Opublikowano

Ja w adr mam jedną sondę ale ty w 1.8t możesz mieć dwie jedna na katalizatorze druga za katalizatorem. Na wydechu ogólnie, pod maską. Usuń błąd i zobacz czy powróci jak tak czyli jest coś nie tak z sondą. Co do tematu że na lpg takie błędy się pojawiają z sondą to różnie bywa. Może tak się zdarzyć że od czasu do czasu tak będzie, jeśli jest cały czas ten sam błąd to pewne sonda do wymiany bo może ona robić całą robotę. 

Opublikowano

Tz. to jest audi A4 B5 1.6 samochód używany na odzień (ale w 1.8 T świeci mi check to inny temat ale nic poza tym się nie dzieje).

Problem mam z tym audi A4 B5 1.6 na kolektorze też jest jakaś sonda 2pinowa a i na wydechu z drugiej strony silnika jest ta 4pin i o którą chodzi ?

Błąd usunąłem po przejechaniu może 200mb błąd powraca usuwałem kilka razy.

Jak wejdę w bloki pomiarowe to pokazuje mi napięcie 1.06V gdzieś czytałem że ma być maks 0,8V ale to na temat Seta tak wyczytałem i że jeszcze zapchany kolektor może również to powodować ale dziwne to jest.  Kurde taka sonda pewno ze 200zł ;/

Opublikowano
58 minut temu, Daro1003 napisał:

Tz. to jest audi A4 B5 1.6 samochód używany na odzień (ale w 1.8 T świeci mi check to inny temat ale nic poza tym się nie dzieje).

Problem mam z tym audi A4 B5 1.6 na kolektorze też jest jakaś sonda 2pinowa a i na wydechu z drugiej strony silnika jest ta 4pin i o którą chodzi ?

Błąd usunąłem po przejechaniu może 200mb błąd powraca usuwałem kilka razy.

Jak wejdę w bloki pomiarowe to pokazuje mi napięcie 1.06V gdzieś czytałem że ma być maks 0,8V ale to na temat Seta tak wyczytałem i że jeszcze zapchany kolektor może również to powodować ale dziwne to jest.  Kurde taka sonda pewno ze 200zł ;/

Tak na kolektorze jest sonda lambda 4 pinowa i to ona odpowiada za odpowiednią mieszankę dostarczaną do silnika. Jeśli jest niesprawna to objawy to min. częste błędy na komputerze, problem z obrotami, falujące obroty i zwiększone spalanie. Jeśli  kolega zauważył że auto dużo pali to pewnie wina sondy lambdy. Mi w 1.8 jak padła sonda auto miało błędy i włączył się tryb awaryjny, przez co spalanie wzrosło. Błędy wyraźnie wskazują że wina jest po stronie sondy lambdy także ją bym się zajął. Jeśli błędy pojawiają się po chwilowej jeździe to raczej to jej wina. Przerabiałem ten temat u siebie jak zmieniłem sondę auto inne ;) przede wszystkim jeśli chodzi o obroty.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie zauważyłem większe spalanie gazu to prawda.  Mówimy cały czas o A4 B5 1.6

Sonda 4 pionowa jest już na wylocie a na kolektorze jest 2pin ale rozumiem że chodzi o tą 4pin ?

Podsyłam fotki jednej i drugiej. Chyba że ta wtyczka pod zbiorniczkiem płynu to nie od sondy.

WP_20170209_007.jpg

WP_20170209_012.jpg

A oznaczenia sondy do tego auta zna ktoś ? Jaką firmę kupić ?

Edytowane przez Daro1003
Opublikowano

Tak, chodzi mi o tą właśnie 4 pinową w kolektorze WYDECHOWYM ;) oznaczeń poszukaj na forach na pewno znajdziesz ;) jeśli chodzi i tą sondę w kolektorze dolotowym to nie wiem od czego ona jest. Jeśli chodzi o firmę ja kupiłem Bosch i nie narzekam ;) na razie błędów nie ma auto chodzi jak powinno także nie żałować pieniędzy na podróby za 70 zł ;) raz kupić i mieć z głowy na dłuższy czas. Upewnij się jeszcze czy to na pewno sonda ja mogę doradzić mechanikiem nie jestem dopiero się uczę w zawodzie i na swoim doświadczeniu także lepiej żebyś się upewnił, skonsultował z kimś kto się może znać np. mechanik czy kolega a jak nie to na internecie poczytaj jest bardzo dużo tematów dotyczących sondy lambdy jakie powinny mieć napięcia i tak dalej ;) Powodzenia 

Opublikowano (edytowane)

Ja też miałem 4 błędy sondy i kupiłem firmy BOSCH za 250 zł i jest ok, tylko że u mnie było tak że po redukcji biegu z 2na 3 i 3na 4 auto miało muła. Po wymianie sondy lepiej przyspiesza i błędy zniknęły. Przepustnicę masz czystą ??? Jeśli nie to wyczyść, może pomóc przy opadaniu obrotów, u mnie też tak było.

Edytowane przez Robertk86
Opublikowano (edytowane)

Przepustnica była zmieniana ok 2 lata temu na nową też były jakieś cyrki z obrotami i to był ślepy strzał okazał się wtedy przepływomierz ale i błędy były przepływomierza. Widzę że bosch kosztuje jakieś 200zł ale nikt nie da gwarancji że to sonda.  Mówisz kolego Adrian1727 że nie masz żadnych błędów sondy jeżdżąc na gazie więc pewnie trzeba się pokusić o zakup tym bardziej że auto dużo plai niestety.  A kupowałeś gotową z wtyczką czy do zalutowania ?

A i dziś zaglądałem do jednej świecy to jest tak dziwnie okopcona raczej chyba nie powinna być w takim stanie.

Kolejna sprawa to że jak odepnę przepływomierz to auto pracuje dobrze obroty nie spadają ale wiadomo wywali wtedy błąd przepływomierza dodatkowo.

Edytowane przez Daro1003
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Daro1003 napisał:

Mówisz kolego Adrian1727 że nie masz żadnych błędów sondy jeżdżąc na gazie więc pewnie trzeba się pokusić o zakup tym bardziej że auto dużo plai niestety.  A kupowałeś gotową z wtyczką czy do zalutowania ?

Ja kupiłem z wtyczką bez żadnego lutowania, gdzieś tam czytałem że luty potrafią podawać błędne informacje więc nie chciałem ryzykować w końcu to tylko różnica ok 20 zł. ;) Ja dałem za sondę z wtyczką chyba 200 albo 220 na allegro. Co do przepływomierza to jak odepniesz wtyczkę to nic się nie dzieje ? Moim zdaniem jeśli byłaby to wina przepływomierza to ewidentnie masa błędów by była, a błędy na razie są tylko sondy także pewnie trzeba będzie kupić ;) aha jeszcze jedno .. sprawdź jaką masz wtyczkę sondy w razie jak byś kupował bo są różne ;) 

Edytowane przez Adrian1727
Opublikowano

Zakupie sondę zamontuję i dam znać mam nadzieje że to będzie dobry strzał inaczej ok 250zł do kosza no nie są to najtańsze rzeczy. Sprawdzałem to równe 4 lata temu miałem ją wymieniana ale wtenczas był inny problem który wtedy był nie rozwiązany chociaż elektronik samochodowy twierdził ze jest sonda ewidentnie padnięta.

A jak wypnę sondę całkowicie co się może stać auto nie zapali ?

Opublikowano
48 minut temu, Daro1003 napisał:

A jak wypnę sondę całkowicie co się może stać auto nie zapali ?

Chyba nie, bo to sonda decyduje ile mieszanki podać na silnik jak kiedyś podczepiłem podczas pracy w 1.8t to silnik zgasł ;) 

Opublikowano

Walczyłem dlugo z takimi wlasnie objawami jak u ciebie kombinowalem kable, sondy i przepływka a koniec końców okazalo sie ze dolot byl nieszczelny, nawet przepustnica wymienilem. Sonda nie da ci takich objawów nawet jak sa jakies bledy tez je mialem, sprawdz najpierw szczelnosc potem przepustnice i jeśli to nic nie pomoze to dopiero resztę. 

Opublikowano

Witam

 Wymieniłem sondę oryginał bosch z wtyczka no i niestety nic dalej to samo bez zmian ciągle błąd 537 Regulacja Lambda poza specyfikacją - wartość dolna i dalej te obroty spadają na benzynie i na gazie zachowanie identyczne.

Kolego Adikoss w którym miejscu miałeś nieszczelny dolot ?

Gdzie dokładnie zaczyna się dolot a gdzie kończy ?

Opublikowano

Dziś odebrałem auto od mechanika stwierdził iż brak napięcia zasilania na przepływomierzu brak zasilania na sondzie lambda po odkręceniu wtryskiwacza okazało się że nie pyli lecz leje.
I co teraz może to być wina sterownika silnika ?

Opublikowano
2 godziny temu, Daro1003 napisał:

Dziś odebrałem auto od mechanika stwierdził iż brak napięcia zasilania na przepływomierzu brak zasilania na sondzie lambda po odkręceniu wtryskiwacza okazało się że nie pyli lecz leje.
I co teraz może to być wina sterownika silnika ?

Ooo to sporo się uzbierało :/ co to wtryskiwacza to wtryski zamienić miejscami i sprawdzić czy też będzie lał, może być wina wtryskiwacza albo wina braku napięcia na danym wtrysku. Całkiem możliwe że sterownik silnika lub coś w kablach/przekaźnikach ale jak by przekaźniki czy coś podobnego to wszystkie 4 wtryskiwacze by lały. Sprawdź ten wtryskiwacz który leje paliwo, wstaw w to miejsce taki który pyli.

Opublikowano

Znajomy mechanik miał problem z autem który jeden wtrysk lał i okazał się wtedy właśnie sterownik. Sterownik taki posiadam tylko problem z ABS bo zapala i zaraz gaśnie dałem już elektronikowi samochodowemu ten sterownik i się okaże podobno w moim modelu audi jest problem z tym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...