Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Glośny świst i nagrzewanie silnika


Kuba7172

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki problem, mianowicie w moim a4 b7 1.9 tdi(116 km) podczas przyspieszania slychac swist/gwizd ktory nasila sie wraz ze wzrostem obrotow, a po zmianie biegu na wyzszy, swist konczy sie takim jakby kaslaniem (ciezko okreslic ten dzwiek). Towarzyszy temu szybki wzrost temperatury bo po okolo 5 km silnik osiaga 70/90 stopni, podczas gdy normalnie potrzebuje na to min 15/20 km. Dodam jeszcze, ze gdy przeciagne lekko bieg, swist co prawda ucicha, lecz po wrzuceniu nastepnego biegu dalej jest to samo. Co prawda nie dzieje sie to caly czas tylko co np. miesiac, dwa. Ostatnio bylo wszystko dobrze, a po zatankowaniu swisty nagle wrocily.  Jakies pol roku temu mialem problem z wyciekiem oleju. Wymieniona zostala uczelka pod korkiem od wlewu i bylo okej, lecz na silniku znow widac male plamy oleju. Czym moze to byc spowodowane? Czy ten olej ma jakis zwiazek ze swistem? Czy moze to jest zwiazane cos z ukladem chlodzenia, badz paliwem (dwa razy zauwazylem ze swist zaczal byc slyszalny po tankowaniu)?

Zawartość dodana 18 minutes later

Na poczatku myslalem, ze to turbina jest juz na kresie wytrzymalosci, ale po tym, ze raz jest normalnie, a raz nagle pojawia sie swist to juz nie wiem. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plamy oleju na silniku trzeba lokalizowac, bez informacji o miejscu nikt nic nie wywrozy.

podstawowe i najprostsze jest wykonanie diagnostyki komputerowej i od tego nalezaloby zaczac. Jednak pod warunkiem ze wykonujacy ma pojecie co i po co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy kiedy byla robiona ta uczelka pod korkiem samochod byl tez podpinany pod komputer i zadnych bledow nie wykazalo. Plamy widoczne sa mniej wiecej w tym miejscu (zdjecie nie moje)

received_904885089613962.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kuba7172 napisał:

Wtedy kiedy byla robiona ta uczelka pod korkiem samochod byl tez podpinany pod komputer i zadnych bledow nie wykazalo. Plamy widoczne sa mniej wiecej w tym miejscu (zdjecie nie moje)

 

po pierwsze, sprawdzenie błędow, to nie wszystko.

po drugie z miejsca zaznaczone na fot. trudno dociec czy wyciek z połaczenia węża z rurką, czy spod pokrywy oleju czy z jeszcze innego miejsca. Generalnie, raczej nie ma to nic wspólnego efektami, o których napisałeś. Zakładam, że układ odpowietrzania silnika jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do tematu, dodam, ze jestem w 100% juz pewien ze ten swist pojawia sie po tym jak zatankuje paliwo troche gorszej jakosci, jak zatankuje na przyklad na bp lub orlenie to swist przechodzi i silnik chodzi rowniej i zwawiej a przede wszystkim nie grzeje sie w tak szybkim tempie. Od czego to moze zalezec?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...