Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Mała skuteczność hamulców


grzegorzmen

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem iż odkąt kupiłem Avancika to mam małą skuteczność Hamulców:

na suchym czy mokrym nieoblodzonym asfalcie nie da rady zablokować hamulców, włączyć ABS-u

wymieniłem już tarcze , klocki, łożyska komplet po 4szt, pompę hamulcową, seerwo i problem nadal jest ten sam do tego po przebiegu 5000 km znowu pogieły mi się tarcze tylne przy hamowaniu bicia dodam że klocki ferodo a tarcze ATE, międzyczasie zrobiłem też wszystkie cylinderki wymiana gómek i uszczelniaczy dla pewności.

czy ma ktoś jakiś pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem może być zużyta pompa podciśnienia lub nieszczelne przewody. Jako, że koszt nowej jest spory (ponad 700PLN), proponuję poszukać pompy na rynku "wtórnym" :) w silnikach PD są już niestety montowane pompy elektryczne, więc proponuję szukać z silników VP.

dfe5eaabb3117e0e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody sprawdzone przy serwie jest podciśnienie a oriętuje się ktoś jaka powinna być wartość poprawna podciśnienia i jakie odchyłki aby zmierzyć wakuometrem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewody sprawdzone przy serwie jest podciśnienie a oriętuje się ktoś jaka powinna być wartość poprawna podciśnienia i jakie odchyłki aby zmierzyć wakuometrem?

W AFN`ie powinno oscylować w granicy 0,98 barów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach PD są już niestety montowane pompy elektryczne, więc proponuję szukać z silników VP.

Spetznaz rzeczywiście są "elektryczne" bo napędzane mechanicznie od wałka rozrządu :polew: :polew: :polew:

W PD masz pompę tandemową - jedna jej sekcja to vacumpompa, a druga to pompa paliwa.

Gwoli ścisłości ostatnie VP poprzeczne montowane w Golfie IV i pokrewnych (kody silnika AGR, ALH, AHF, ASV) mają pompę podciśnieniową montowaną na głowicy i napędzaną od wałka rozrządu.

W AFN`ie powinno oscylować w granicy 0,98 barów.

Przy jakich obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach PD są już niestety montowane pompy elektryczne, więc proponuję szukać z silników VP.

Spetznaz rzeczywiście są "elektryczne" bo napędzane mechanicznie od wałka rozrządu :polew: :polew: :polew:

W PD masz pompę tandemową - jedna jej sekcja to vacumpompa, a druga to pompa paliwa.

Gwoli ścisłości ostatnie VP poprzeczne montowane w Golfie IV i pokrewnych (kody silnika AGR, ALH, AHF, ASV) mają pompę podciśnieniową montowaną na głowicy i napędzaną od wałka rozrządu.

W AFN`ie powinno oscylować w granicy 0,98 barów.

Przy jakich obrotach?

Masz rację, nie wiem czemu byłem przekonany że sprawdzałem kiedyś vacum pompę dla AWX i napęd był elektryczny.

Jeżeli chodzi o obroty, to czytałem że podciśnienie ma osiągać do 0,98, więc teoretycznie powinno to być przy wyższych obrotach.

Możliwe tez, że u grzegorzmana przycięła się jedna łopatka i stąd problemy z hamulcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pompkę do zamka centralnego spawdzałeś? (nie wiem czy jest podciśnieniowy, ale to najszybciej Ci o to mogło chodzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pompkę do zamka centralnego spawdzałeś? (nie wiem czy jest podciśnieniowy, ale to najszybciej Ci o to mogło chodzić).

możliwe.. :blink:[br]Dopisany: 04 Styczeń 2009, 18:26_________________________________________________

Może pompkę do zamka centralnego spawdzałeś? (nie wiem czy jest podciśnieniowy, ale to najszybciej Ci o to mogło chodzić).

Wiem już co mnie zmyliło z pompą :) w silnikach benzynowych jest elektryczna pompa podciśnienia.

15c0767d7256de41.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż korektor hamowania na tylnej osi on jest odpowiedzialny za siłe hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż korektor hamowania na tylnej osi on jest odpowiedzialny za siłe hamowania.

?? O czym piszesz? Jaki korektor hamowania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korektor ten ustala siłe hamowania w zależności od ciężaru jakim auto jest obciążone,tzn więcej osób w autku to i siła hamowania musi być większa.Jest on przy tylnej osi idą do niego przewody hamulcowe z tylnych kół,zajrzyj pod auto na pewno znajdziesz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korektor ten ustala siłe hamowania w zależności od ciężaru jakim auto jest obciążone,tzn więcej osób w autku to i siła hamowania musi być większa.Jest on przy tylnej osi idą do niego przewody hamulcowe z tylnych kół,zajrzyj pod auto na pewno znajdziesz .

Wybacz kolego, ale coś Ci się pomyliło. Siłą hamowania i jej rozłożeniem na koła w tym modelu steruje pompa ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korektor ten ustala siłe hamowania w zależności od ciężaru jakim auto jest obciążone,tzn więcej osób w autku to i siła hamowania musi być większa.Jest on przy tylnej osi idą do niego przewody hamulcowe z tylnych kół,zajrzyj pod auto na pewno znajdziesz .

Dot. tylko tylnej osi, oczywiście w autach bez ABS. Także sorry, to nie ten model...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co podaje sygnał do abs jak jest obciążony samochód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozum - ABS zawsze hamuje z max siłą pod warunkiem, że naciskasz na pedał z siłą na tyle dużą, że możesz zablokować koło.

Czujnik ABS wysyła sygnał do pompy, że "już dość", bo koło się blokuje. Nawet jak masz max obciążenie, to jeśli odpowiednio mocno depniesz na pedał - pompa da odpowiednie ciśnienie i możesz hamować z max skutecznością - ABS zadecyduje kiedy zmniejszyć ciśnienie na danym kole.

Korektor to zwykły zaworek, który otwiera się w miarę obciążenia osi. Jeśli go wywalisz, to tył będzie zawsze hamował na maxa, nawet przy lekkim hamowaniu zablokujesz tylne koła.

Sprawdź u siebie - masz tylko rurki do kół - po drodze nie ma żadnych wynalazków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ nie potrzebuje takiego sygnału - ty dajesz po heblach, a pompa ABS daje ciśnienie na koła.

Sterownik ABS zawiera elektroniczny korektor zwany EBV, który zmniejsza siłę hamowania tylnych kół na zakrętach. Dane bierze z czujników ABS.

Na prostej zawsze tył hamuje z pełną siłą, bez względu na obciążenie - pod warunkiem że wystarczająco depniesz :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to wygląda to następująco:

1. Kolega wymienił tarcze i klocki, które muszą się dopasować!!! Troszkę to trwa zwłaszcza gdy:

2. Wymiana płynu hamulcowego powoduje że układ jest zapowietrzony. Zanim się odpowietrzy troszkę to potrwa.

Proponuję wciskać hamulec do oporu żeby powietrze wypchnęło i tarcze się spasowały z kolckami.

Uważam że przy takim zabiegu gdzie zostało wymienione wszystko układ będzie tak pracował. Ja osobiście jeżdżę po podwórku nie raz i 3-4 godziny żeby wszystko zaczęło działać, czyli ruszam i maks w pedał hamulca. Na początku wogóle nie hamuje ale z czasem coraz mocniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ hamulcowy sam się nie odpowietrzy ,musisz go odpowietrzyć i na pewno nie w ten sposób który opisujesz.Przeczytaj zapowietrzony ukł.ham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...