Johny202 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Witam, posiadam b5 w benzynie 1.6, mam z nia kilka problemów, mianowicie najwiekrza bolaczka jest to ze czasami zamula sie tak ze trzeba awaryjne wlaczyc bo nie ma zadnej reakcji na gaz po czym po chwili "duszenia" podału gazu wraca do normy i mozna jechac dalej, kolejny objaw to przy predkosci ok 120km i wiecej szarpie tak jak gdyby paliwa nie dostawał na ułamek sekundy i przyspiesza dalej regularnie poszarpujac i na koniec najmniej drazniaca sprawa, mianowicie po wciśnięciu sprzęgła przez ok 0,5-1 sek silnik zostaje na obrotach i dopiero normalnie opada.Wymieniłem juz sonde lambda,pompe paliwa, wszystkie filtry, kata-brak jest wstawiona rura. Mam jeszcze kilka pomysłow ale powoli mi sie koncza Prosze o jakies podpowiedzi bo zaczynam powoli załamywac rece, z gory dziekuje i pozdrawiam [br]Dopisany: 04 Styczeń 2009, 20:52_________________________________________________aha, zapomniałem dodac ze temperatura cały czas waha sie pomiedzy 0*C a 60*C (z przewagą na to pierwsze )wymieniłem czujnik temperatury i efekt jest taki ze czasami to 60 złapie bo wczesniej tylko 0 było. Domyslam sie ze to termostat czy macie koledzy moze jakies inne pomysły???
lukasz80 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Ja bym zaczął od uporania się z temperaturą silnika, jak ją doprowadzisz do normalnej czyli 90st. to będziesz mógł zabrać sie za resztę. Sprawdź czy chłodnica jest ciepła po nagrzaniu się samochodu do tych 60st. Jak jest ciepła to będzie wskazywała na to, że termostat otwiera się za wcześnie (lub jest cały czas otwarty) no i trzeba będzie wymienić oczywiście na ori. Jak uporasz się z temperaturą to wtedy będzie można coś więcej napisać (jeśli problemy nie ustaną) bo teraz to trochę wróżenie z fusów. I jeszcze jedno odkręć nakrętkę zbiorniczka wyrównawczego (gdy silnik pracuje) i zobacz czy nie wywala ci płynu i czy masz ogrzewanie w środku (czy dmucha ciepłym). Zapnij vaga i odczytaj błędy.
Johny202 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Na vagu był blad sondy lambda i tego czujnika temp. powymieniałem i bledy zniknely, ciepłym dmucha bez problemów a z ta chlodnica to sprawdze, dzieki i poinformuje o rezultatach
sparki Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 -masz przepływomierz do czyszczenia/wymiany -sonda lambda z bazarku czy z aso?? -wymień termostat ale tylko na oryginalny -na koniec adaptacja przepustnicy i znikną problemy z zostawaniem na obrotach jak mniemam przy zmianie biegów
Cristoforo Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 ja obstawiam przepływomierz i cos z przepustnicą przepływke kup tylko ori
lukasz80 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 ja obstawiam przepływomierz i cos z przepustnicą przepływke kup tylko ori tu nie ma co obstawiać na razie bo to nie "zgaduj zgadula" Johny202 wydał już trochę pieniędzy żeby brykę doprowadzić do ładu a tu dalej lipa. Niech doprowadzi temperaturę do porządku a wtedy jak będzie dalej problem z szarpaniem to się zajmie przepływomierzem i innymi częściami.Cz dobrze radzę? Niech się wypowiedzą bardziej obeznani w temacie. Cristoforo wcale nie neguję, że nie ma padniętego przepływomierza tylko chcę, żeby zaczął naprawę w jakiejś logicznej kolejności (jak w książce pisze)
Johny202 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 sonda z allegro(prawie ja z bazarku :> ) reszte bede straral sie ori, termostat napewno w pierwszej kolejnosci przepustnice najpierw sprubuje wyczyscic moze to cos pomoze a przepływomierz to duze koszta?? [br]Dopisany: 04 Styczeń 2009, 23:25_________________________________________________Dzieki za podpowiedzi, mi juz zaczynalo pomysłow brakowac, swoja droga super sronka i forum :good:
ZibiA4 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 U mnie podobnie ze spadkiem obrotów. Nie ma żadnych złych objawów podczas rozwijania mocy, ciągnie równo, nie szarpie, tylko przy każdej zmianie biegów obroty zostają przez chwilę na wcześniejszych obrotach. Nie ma znaczenia który to bieg i jaka prędkość, po prostu silnik wolno schodzi z obrotów. Mam 1.6 AHL. Co zrobić, żeby normalnie schodził z obrotów??
Johny202 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2009 w tym tygodniu postaram sie wyczyscic przeplywomierz i przepustnice, poinformuje o efektach [br]Dopisany: 09 Styczeń 2009, 01:39_________________________________________________ta chłodnice sprawdzilem na rozgrzanym silniku i byla zimna. co to oznacza?? dobry objaw czy nie??
domelq Opublikowano 9 Stycznia 2009 Opublikowano 9 Stycznia 2009 myślę, że możesz zacząć od wyczyszczenia przepływomierza
Johny202 Opublikowano 10 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2009 dzisiaj odebrałem samochod z warsztatu,wymianiali mi pare pier**l i co najwarzniejsze wyczyscili przepływomierz i przepustnice.efekt jest PORAZAJACY!!!!! autko przestalo mulic, nie szarpie przy wiekrzych predkosciach i ciagnie do przodu az miło.po prawie 6 miesiacach szukania, wymieniania i zucania kurw...mam spokuj i z czystym sumieniem moge powiedziec"prawie" igiełka. Wielkie dzieki za podpowiedzi, mam nadzieje ze ten przypadek pomoze komus rozwiazac swoj problem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się