Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Jak jest przyczyna przełączania się silnika na benzynę przy 5000 obr. ?


3LV15

Rekomendowane odpowiedzi

jak to jest butla lpg pelna jadę na gazie i jak wskazówka zbliża si do pięciu sześciu tysięcy to automatyczni przełancz sie na benzynę oki male ciśnienie ale butla pełna to jak male uporał sie może ktoś z tym

* czy Ty wiesz co to ortografia i interpunkcja ? Jak nie to używaj opcji SPRAWDŹ ORTOGRAFIĘ i używaj przecinków oraz kropek - Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być parę min.:

1-parownik

2- wtryskiwacze

W obydwu przypadkach za małe paremetry

Jaką masz instalację???

Tutaj dowiesz się więcej

http://www.a4-klub.pl/smf/instalacje_lpg_i_cng-b27.0/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo, przy większym obciążeniu wywalało na benzin, przyczyną był zawalony syfem parownik.

Po gruntownym rozebraniu go, wyczyszczeniu i zastosowaniu zestawu naprawczego autko śmiga jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ustawieniach programu instalacji lpg prawdopodobnie jest ustawiona taka wartość kiedy ma się przełączać na benzynę. Prawdopodobnie parownik wyżej nie wydoli i ustawili tak żeby nie było takiego numeru, że nagle zbraknie mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn może być parę min.:

1-parownik

2- wtryskiwacze

W obydwu przypadkach za małe paremetry

Jaką masz instalację???

Tutaj dowiesz się więcej

http://www.a4-klub.pl/smf/instalacje_lpg_i_cng-b27.0/

Polecam poczytać fora z instalacjami,kopalnia wiedzy o LPG. Zgadzam się z przedmówcą...przy 5000 tys obrotów spadek ciśnienia jest już prawdopodobnie tak duży, że komputer "czyta" brak gazu, wtedy oczywiście przełącza na Pb co jest zdrowym objawem :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś taki objaw w lagunie, pojechałem do serwisu BRC przy Okęciu w W-wie, podłączyli pod kompa (nie wiem co zrobili, bo jeszcze wtedy mnie to nie interesowało:) ) , zapłaciłem 60zł i pojechałem - działa idealnie teraz :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojedź do gazownika jakiegoś niech ci ustawi mapę gazową na próbie dynamicznej lub niech zwiększy obroty kiedy ma się przełączać na benzynę i powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki sprobuje jeszcze raz ale juz to robiłem i nic a co sięumęczyłem przy tym to szok z tą ich jazdą ale teraz pojadę gdzieś indziej może ktoś wie o jakimś magiku od gazu w okolicy cze wy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie przełączał się kiedy chciał. Zwiększenie wartości ciśnienia przełączania, próby zmian na mapach nic nie dawały. Dopiero okazało się, że macherzy nie tak jak trzeba skonfigurowali samą instalację (źle włączyli reduktor w układ - ale do tego to doszli chyba przez przypadek).

Faktycznie zostaje teraz tylko pojeździć po innych gazownikach, zawsze obcy będzie miał świeższe podejście do instalacji niż ten, który montował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do 3LV15 jeżeli masz dopiero co założoną instalację to niech Ci gazowik to poprawi,bo prawidłowo założona i skonfigurowana instalacja nie powinna tak się zachowywać!

W moim paździochu przy około 5 tyś też samoczynnie przerzuca na PB i mi to nie przeszkadza bo jak już mam takie obroty to znaczy że ktoś zadziera nosa :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz ma 1 rok lecz auto też mam otej pory kupiłem już na gazie a ten zakład co zakładał mi instalacje znajduje się w rudzi śląskiej zgadzam się z wesz82 ze na co dzień nie wkręcam aż tyle ale auto cuć ze jest słabsze niż na benzynie i ta myśl no wiecie ten dyskomfort niemogę z tym zyc nie moze tak mi przeskakiwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz pod stwierdzeniem że auto na LPG jest słabsze niż na benzynie? Co masz problemy z ruszeniem z pod świateł przy czterech osobach na pokładzie? Robiłeś próby prędkości w rozpędzaniu do setki, że zauważyłeś słabość swojej bryki? Może moje pytania są od bani ale ja u siebie nie zauważyłem aby samochód na LPG był mulasty, fakt zdaję sobie z tego sprawę, że na pewno samochód może być trochę słabszy, no ale nie do tego stopnia aby "na oko" wyczuć tą przypadłość. No chyba że masz kiepskiego junkersa.

A od dawna zauważyłeś że przełącza się na benzynę? Może trzeba zmienić stacje gazową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tankuje tylko shell lub tej nowej luks oio więc jakość gazu to tu bym wykluczał a słabszy to nawet jak go ciągne i jak przeskoczy na bęzynkę to wrażeni jakby turbo było :cool1: i jak jeżdze na gazie jakiś czas a puzniej na bezynie to taki jakby mega żywszy jest w 5 osub jest okej i spod swiatełek też super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co gdybać teraz na sucho pojedź jak już wspomniałeś do innego gazownika powiedz jaka sprawa i napisz co po tej wizycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam posłuchaj jeżeli poza tym że benzyna samoczynnie wskakuje Ci przy 5 tyś obrotów nic się nie dzieje i ewentualnie naprawa tego przekroczy ponad 200zł to ja bym sobie to odpuścił i wydał kasę na co innego!

Takie jest jest moje prywatne zdanie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wesz82 ma 100%racje. Jeżeli tylko przełącza się na benzynę przy 5000obr to nawet bym na to nie zwracał uwagi, bo jak często jeździsz przy takich prędkościach. Przy moim silniku w przedziale 4000-4500 na V biegu to są prędkości rzędu 160-180km/h, a nasze pofalowane autostrady nie nadają się raczej na większe prędkości. No chyba, że lubisz się ścigać to proponuję od razu przełączyć na benzynę.

A nie odpowiedziałeś na jedno pytanie: kiedy zauważyłeś tą przypadłość przełączania? Czy zawsze tak było, czy ostatnimi czasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co wy mu doradzacie wręcz nie rozumiem waszych wypowiedzi :blink: Jeden mu radzi, żeby nie wydawać pieniędzy na źle działający samochód i żeby wydał na co innego pytam na co na rower. Jest usterka trzeba ją usunąć, a nie jakieś przemyślenia to tak jakby strzelił amortyzator i co nie będzie jechał będzie, a pieniądze przeznaczone na amortyzatory ma wydać na alusy chyba coś tu nie tak. Drugi wali wywody z obrotami na V-biegu no tak mało kto wykorzystuje na naszych drogach takie obroty na tym biegu, ale dosyć często na niższych biegach, gdzie trzeba wyprzedzić dosyć szybko i nie przełącza się biegów tylko się ciągnie do końca, bo nasze samochody mają tą elastyczność, że ładnie ciągną zważywszy na to, że ADR-y dopiero przy 5200 obr/min mają maksymalną moc. Ja sam miałem podobną przypadłość i jeździło się jak z przyczepą załadowaną gruzem dopiero parokrotna wizyta u gazownika wyprostowała wszystko i teraz nie ma praktycznie różnicy miedzy LPG a benzynką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...