Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] 0,5 litra oleju na 1000km


kleeju

Rekomendowane odpowiedzi

Podobno do 0,5L może wsiąść i to jest max tak powiedział mi gość z ASO. Ale generalnie jest to sporo. Mi w B5 brało ok 0,2L/1000km ale to chyba norma dla diselka. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem lyka mi 0,5 litra oleju na 1000 km na silniku nie widac zadnyc wycieków troche kopci i capi jak cholera???

moze mial ktos podobny problem:(

Zdecydowanie za dużo, 5L na 10000km. 0,5 L powinien Ci spalić od wymiany do wymiany.

Jeżeli capią spaliny to bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelniaczy w turbinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno do 0,5L może wsiąść i to jest max tak powiedział mi gość z ASO. Ale generalnie jest to sporo. Mi w B5 brało ok 0,2L/1000km ale to chyba norma dla diselka. :decayed:

chyba 0,5 ale na 10.000km a nie na 1000km, jakby brał 0,5 na 1000 to po co olej wymieniac? to chyba niemozliwe :D musi gdzies wyciekać na bank

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja zjadła na 6.000km ok 0.6L czyli wyszło 0.1l/1.000km

dodam jeszcze ze mam troche mokra na łączeniu gumowa rurke, która wychodzi z silnika i schodzi w dół po lewej stronie do turbo, jak to uszczelnić? i mokry jest ten srebny 'dzwoneczek' (nie wiem co to jest, tez z lewej strony)

zdjęcie powinno wyjasnic o co mi chodzi

2mxr44.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten dzwoneczek :decayed: to zawór EGR (recyrkulacji spalin)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te słynne 0.5 litra na 1000km to z instrukcji obsługi. Taki wybieg producenta, żeby mu sie ludzie na głowę nie zwalali, że im oleju bierze.

Zastanawiam, jaki jest sens uszczelniania cieknącego EGR? przecież ten olej i tak już nie wróci do obiegu więc po co uszczelniać? no chyba, że ze wzlędów kosmetycznych bądź tez capi w kabinie olejem jak kapnie na plecionke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az tak duzo z niego nie cieknie, jedynie jest lekko mokry, ale fajnie byłoby jakby był czyściutki :rolleyes: a co z rurka co wchodzi do turbo? o to juz wypadaloby zadbać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te słynne 0.5 litra na 1000km to z instrukcji obsługi. Taki wybieg producenta, żeby mu sie ludzie na głowę nie zwalali, że im oleju bierze.

Zastanawiam, jaki jest sens uszczelniania cieknącego EGR? przecież ten olej i tak już nie wróci do obiegu więc po co uszczelniać? no chyba, że ze wzlędów kosmetycznych bądź tez capi w kabinie olejem jak kapnie na plecionke...

Nie pamiętam w jakiej gazecie ale czytałem artykuł na temat sprawności silnika i zużywania oleju. Autor tego artykułu pisał właśnie o tym zapisie w instrukcji który zabezpiecza przede wszystkim producenta samochodu przed ewentualnymi reklamacjami. Jeżeli silnik zużywa olej to świadczy o jego niesprawności i jako przyczyny takiego stanu były wymienione trzy ewentualne przyczyny uszczelnieniach na zaworach, pierścienie zgarniające, turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem audi 80 1.9tdi i na 12tys dolalem gdzies z 3litry samochod tez mial dobra dynamike i wogole buta dobrego ale turbina byla juz mokra i raczej tu bym szukal przyczyny :kwasny: dobry silnik nie powinien brac wcale oleju obecnie na 10tys nie dolalem nic na bagnecie moze 2milimetry ponizej max a przebieg 300tys :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nic. Przecież wszyscy mechanicy mówią ze to normalne że jeżeli samochód ma turbinę to ileś oleju musi wziąć. Mój bierze około 0,5 litra na 10.000 i to chyba normalne bo dzieje się tak już od 8 lat i nic się jeszcze w silniku nie zepsuło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...