rebok23 Opublikowano 27 Października 2018 Opublikowano 27 Października 2018 Witam. Walczę z identycznym tematem. Wymieniłem rozrząd wszystko poskładałem na blokady. Nawet wariatory ułożyłem jak trzeba z blokadą i dokręcaniem 10nm oraz 2 gi raz 100nm. Wymieniłem pierścień za wariatorem ( są 3szt jeden był pęknięty dałem nowy) symeryngi no normalnie lala. Teraz jak jeźdzę wywala mi błąd 16399 oraz 16409 . Auto nie traci żadnej mocy nic się nie dzieje ale ten paskudny check ŻÓŁTY. Jak kolega poradził sobie z problemem ? Pozdrawia m.
gacek585 Opublikowano 31 Maja 2023 Opublikowano 31 Maja 2023 Witajcie. 10 lat jeżdżę audi z tym silnikiem i po raz drugi wymieniałem rozrząd. I co się okazało?, lepiej nie dotykać wariatorów i zrobić rozrząd na markera. Dlaczego? A dlatego że pierwszy raz 5 lat temu auto miało robiony rozrząd bez blokad, czyli marker i liczenie zębów na pasku i żadnych błędów przez kolejne 5 lat. Teraz zachciało się zrobić z godnie ze sztuką na blokadach z poluzowaniem kół zębatych i papa sypie błędami rozrząd 16399. Tragedia.
Langista Opublikowano 31 Maja 2023 Opublikowano 31 Maja 2023 Jak masz taki błąd, to rozrząd nie jest dobrze ustawiony. Jakie wartości w grupach 90-92
gacek585 Opublikowano 4 Czerwca 2023 Opublikowano 4 Czerwca 2023 (edytowane) Po wymianie przez warsztat wartości w grupie 93 to -1 15 16 0 po mojej korekcie 9 4 4 9. Poprzednie wartości w grupie 93 na których auto jeździło bez błędów przez 10 lat były w podobnych granicach. Edytowane 4 Czerwca 2023 przez gacek585
gacek585 Opublikowano 17 Czerwca 2023 Opublikowano 17 Czerwca 2023 A jednak jakby to powiedzieć się "ułożyło" Błąd wyskoczył dwa razy i się uspokoiło.
gacek585 Opublikowano 8 Października 2023 Opublikowano 8 Października 2023 Witajcie. Błąd jednak wraca co jakiś czas. Znalazłem jakiś PDF serwisowy w internecie odnośnie tego błędu. Tak opisują w tłumaczeniu: - Wyciek oleju przy głowicy cylindrów wokół regulatora wałka rozrządu - Wyciek oleju wokół napędu paska zębatego od regulatora wałka rozrządu - Uszczelki i/lub pierścienie uszczelniające regulatorów wałków rozrządu i/lub obudowy rozrządu mogą być nieszczelne - Wewnętrzne śruby regulatorów wałka rozrządu mogą mieć zmniejszony moment obrotowy. AUDI_2010-12-12_233356_a6.pdf
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się